Zpět na článek

Diskuze: Asus ENGTX260 Matrix - král přetaktování

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

prototype
prototype
Level 1 Level 1
19. 2. 2010 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové,jsem trochu zklamán.Svojí gtx260 oc edition od Gigabyte přetaktuju ještě víc.Za ty peníze bych čekal výsledky ještě vyšší. 8)

tovr1203
tovr1203
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 05:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tim "brutálním anti-aliasingem" myslite 4AA? nebo jste testovali jeste dalsi ktere zatim nejsou zverejnene? takovy "zabijak" by si zaslouzil test minimalne s 8AA...
ale souhlasim ze je to moc pekny kousek hw, skoda ze ty nejlepsi edice prijdou vzdy az nejpozdeji :-(

jurcja1
jurcja1
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mozem chapat GTX 260 ako 9800GT,cize 8800GT ??? mam v tom trochu zmatok, nad tym co NVIDIA robi s tymi oznaceniami zostava rozum stat

bluevader
bluevader
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jurcja1 GTX 260 má jádro G200, není to přejmenovaná 9800/8800.

Přejmenované 9800/8800 jsou notebookové verze GTX 260, které používají jádro G92.

enc0re
enc0re
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jurcja1 9800GT pokud vim sveho "nastupce" nema, asi mas na mysli GTS250 ktera jest ale vylepsenou 9800GTX+ (coz je 55nm 8800 gts512 s vyssimi takty). gtx 260 se od zacatku jmenuje stejne a je vykonnove pomerne dost nad predeslou generaci 9800vek

Irreversible
Irreversible
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moznost menit voltaz sa ceni, ale co viac dostanem za to, ze zaplatim za nu o dost viac? Vela ludi chce mat tichu kartu aj v 3D a ako vidim, tento chladic to stale nesplna. Skoda ze sa netestuje hlucnost nejakym microfonom. K clanku len tolko, ze ked sa spomynaju "lepsie" suciastky uvital by som keby ste dali dole chladic z karty a polozili ju vedla normalnej 260tky, takto sa len spoliehate na marketing. Ale inac fajn clanok, fajn karta, len trochu draha.

bluevader
bluevader
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irreversible Tiché chlazení? Voda.

HADES
HADES
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výsledky karty jsou pěkné, ale stále víc mě přemáhá přesvědčení, že nemá smysl kartu taktovat, narozdíl od CPU nebo RAM. Karta buď dané rozlišení/detaily zvládá, nebo už ne. A 15% výkonu na to v drtivé většině nic nezmění.

Mohly by být pro příště v grafech i minimální fps? Myslím že to je mnohem důležitější než zvednutí průměru. Nebo rovnou grafy průběhu fps v testovací sekvenci (přes FRAPS) Co na to autor?

vikyrky
vikyrky
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES Těch nic neznamenajících 15% je třeba výkonový rozdíl do GTX280, která je o nějaký litřík dražší... Takže to nic neznamená? Nebo razíš teorii, že výkon se musí přikoupit a až když to nejde (highend), tak se teprve taktuje...

Druhá věc je ta, že EVGA Precision dovede měnit Vcore na všech kartách 200 řady... :wink:

A teď k věci: Jsem rád, že se najdou v redakci lidé schopni zastoupit Obra a udělat solidní práci. Výběr her není široký, ale cíl s důrazem na odlišnost karty byl naplněn. Oceňuji v přístupu jiný pohled na porovnání ref. vs. Matrix model :roll:

Dr Meduza
Dr Meduza
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vikyrky Já sice nataktuju, co mi přijde pod ruku, ale souhlasím s Fenrisem. Situací, kde by ten výkon navíc zachránil situaci ze stavu nehratelné do stavu hratelné je dnes na výkoných kartách minimum. Proto také považuji příplatek na GTX 280/285 za zbytečnost. S novou generací her (otázka je, kdy se jich vůbec dočkáme) bude úplně jedno jestli máš GTX260 nebo 280, stejně jako je dnes jedno jestli máš 7800GT nebo 7900GTX. Vzít nejlevnější GTX260 s nějakým slušným (v tomto případě referenčním chlazením) a je vymalováno.
Konkrétně ke kartě:
EVGA precision funguje na všech G200 a ,chlazení ve 2D jde "vytunit" na úroveň neslyšitelnosti i na stock chladiči. Ve 3D ať si karta řve jak chce, buď mám sluchátka,nebo hraje hra. Tak proč vyhazovat peníze.

enc0re
enc0re
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES i kdyby to melo byt 1%, tak proc to nezkusit kdyz je to zadarmo...

HADES
HADES
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=rousini]Těch nic neznamenajících 15% je třeba výkonový rozdíl do GTX280, která je o nějaký litřík dražší... Takže to nic neznamená? Nebo razíš teorii, že výkon se musí přikoupit a až když to nejde (highend), tak se teprve taktuje...[/quote]
Mně se jen ještě nikdy nestalo, že bych díky OC dosáhl výrazně lepší hratelnosti. 15% většinou nestačí (když jde do tuhýho) ani na zapnutí AA. To je oč mi jde. Já netvrdím že taktování není zábava, ale tvrdím, že při hraní je jedno, jestli mám kartu přetočenou nebo ne. Protože to prostě nejde reálně poznat. Tolik moje zkušenost.
[color=yellow]Ještě dodatek: Zapátral jsem v paměti a vzpomněl jsem si na Radeon X800GTO, který šel přetočit z 400 na 600MHz na jádře. Potom se v Oblivionu místo 20fps dosahovalo průměru 32. To je jediný případ, kdy OC mělo smysl, jenže to je 50% nikoliv 15 co dá průměrná karta.[/color]

bluevader
bluevader
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES Podobnou hračkou je HD 4830, ideálně od HIS nebo XFX.. OC jde přes 50% původní frekvence. :D

lacko
lacko
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES zato, že tady máš v crysis místo 25fps 34fps.
Rozdíl výkonu není těch tvých 15%, ale cca 35%. Samozřejmě, když to zprůměruješ s nastavením, kde je to limitováno procesorem, tak se dostaneš na polovinu. To je ale nepodstatné. Taková grafika se jen těžko bude používat v 1280x1024.
Když se podíváš na grafy, tak zjistíš, že při jinak stejném nastavení si po OC můžeš zdarma zapnout 4xAA + 16xAF. Dokonce ještě ve vyšších rozlišeních získáš pár snímků. A to za pokus rozhodně stojí.

HADES
HADES
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=AL_]i kdyby to melo byt 1%, tak proc to nezkusit kdyz je to zadarmo...[/quote]
Nemluvím o zkoušení, ale o výsledku.

beardie
beardie
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spotreba po pretaktovani?

Štefek Petr
Štefek Petr
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím Tě, když už to napíšeš a víš, že máš s češtinou problémy, nech si to někým alespoň přečíst.

Jinak si myslím, že nechat si zaplatit za jiný chladič a pár úprav 1300,- navrch je docela odvaha, vzhledem k tomu, že za tu cenu už člověk koupí o třídu vyšší grafiku.

p.s.: Stále se mi nedaří přihlásit pod svým jménem. Jaromír Podzemný (Mastermind)

TomasH
TomasH
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Štefek Petr Ano, u této karty se dá přetaktováním dosáhnout o cca 20% vyššího výkonu, ale také stojí o cca 20% než ostatní obyčejná GTX260-216. Takže kde je výhoda? :roll: :lol:

balor2
balor2
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v grafu mi chybi gtx 275 / 280 / 285 / R4890, def a oc pripadne... shrnujici tabulka wykonu 260/260-OC je fain ale ty karty vyssiho high endu chybi...

Chaythere
Chaythere
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@balor2 [size=large][u][i][b]SUHLAS, karty z hi-endu v tomto teste rozhodne nemali chybat[/b][/i][/u][/size]

MMaara
MMaara
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 00:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@balor2 neco mi rika, ze bude zase soutez s ASUSem...

Mirek Kočí
Mirek Kočí
PCTuning PCTuning
14. 5. 2009 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohly by být pro příště v grafech i minimální fps? Myslím že to je mnohem důležitější než zvednutí průměru. Nebo rovnou grafy průběhu fps v testovací sekvenci (přes FRAPS) Co na to autor?[/quote]

Díky všem za podnětné komentáře k článku. Je určitě co zlepšovat, děláme to pro vás. Kladl jsem důraz na trochu jiné pojetí recenze, která vybočuje ze zaběhnutého standardu. Díky Mirek

amrtin
amrtin
Level 1 Level 1
21. 4. 2011 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kam se tenhle chladič hrabe na Accelero GTX280!Ve futurmarku a při taktech ještě o něco vyšších/nahrán přetaktovaný bios,takže oc natvrdo :-) /max.55st! 8) :P

amrtin
amrtin
Level 1 Level 1
21. 4. 2011 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=amrtin]Kam se tenhle chladič hrabe na Accelero GTX280!Ve futurmarku a při základních taktech ještě o něco vyšších/nahrán přetaktovaný bios,takže oc natvrdo-viz [img]http://obrazku.cz/obr681821_GPUZ.gif[/img] :-) /max.55st! 8) :P[/quote]

amrtin
amrtin
Level 1 Level 1
21. 4. 2011 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neví někdo,jak se dělá s tim iTrackerem?Stáhnul sem ho,ale nikde žádný exe... :idea: :?:

Reklama
Reklama