Zpět na článek

Diskuze: ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázka je, zda se ATI podaří odladit ovladače :o) a zda zrovna MSI je tím nejlepším kandidátem na výrobu solidních desek.
<br>Čas ATI - jako výrobce chipsetů ještě nedozrál. To si myslím.
<br>Jinak grafiky jsou stejně dobré jako Nvidia(v něčem lepší a v něčem horší. Mimochodem fajn článek. Dobrá práce. Sice pár obrázků je podivně značených(je tam vyznačená SATA a pak vůbec není označený, ale to se může stát každému.) Fakt dobrý.
<br>
<br>
- john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přemýšlel jsem nad tím a to řešení s DX9 grafikou vypadá zajímavě.
<br>Ale do doby než bude Sempron pro 939 to nemá smysl!
<br>
<br>Grafický výkon s jedním kanálem (754) bude zjevně DOST žalostný a když už budete kupovat procík za 4000 litry(pro 939), tak si určitě připlatíte i na desku od lepšího výrobce.
<br>
<br>Takže pokud tu bude Sempron pro 939 - mohla by to být cenová bomba.
<br>(ČTI - LowEndová cenová bomba)
- john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde je srovnavaci test s nforce4? Takhle je to celkem o nicem.
- honcka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tedy pokud SEMPRON pro 939 nebude mít pouze jednokanálový řadič pamětí :o) !!!
<br>
<br>(s jednokanálem to bude mít rychlost jen jako nějaký zoufalý SESE na druhou - 64bit singlechanel Grafický decelerátor)
- john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor to udělal správně. Tenhle chipset nestojí proti NF4.
<br>Protože je to jako Athlon 64 a Sempron, nebo ostrá P4 a celeron.
<br>Prostě to je takové levné ořezávátko do HYPERMARKET sestav.
<br>Ale i levné ořezávátko si může prorazit cestu ve svém cenovém segmentu.
<br>Víš kolik mě stála Deska s NF4 Ultra? CCA 5.5k bez DPH. Tohle má stát v základu ani né 1/2. A za tu cenu to je dobrá deska.
<br>Přesněji řečeno za cenu 2.5k seženeš desku ASUS K8T800 která je od renomovaného výrobce, odladěná, spolehlivá, kvalitní ale nemá PCIe a integrovanou grafiku. Tedy, pokud budeš mít v kapse přesně 2.5k - se budeš moci rozhodnout mezi kvalitou nebo PCIe. Nebo si připlatit litr - 1500 ne NF4 ulra.
<br>
<br>Už jsi viděl koncáka v obchodě? Cože? To mám zaplatit o 1500kč navíc za grafiku co má 128bitovou sběrnici a 128mb ram? VY jste se zbláznil. ,,MĚ" bude bohatě stačit 9200 64bit/64 mb ram a budu hrát Dooma 3 na HIGH detail v 1024 - 32bit - 4AA také bez cukání taky !!
<br>Věřte mi. 14ti letý Pepa od nás z paneláku to má a poradil mi to.
<br>
<br>:o)
- john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u tý MSI MS-7093 netuší někdo co je to tam dole pod PCIkama za konektor?
- Houska

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nekde jsem cetl, ze graficke jadro sice vychazi z R300, ale nema 4 pipelines, ale pouze 2, takze to dost zahybe s vykonem, ono se neni cemu divit - kdyz si vezmete, jak velky je GPU u R300, tak pokud by ho nijak neorezali, tak u CPU sady by byl velky jako krava, protoze chipset plni i "neco malo" jinych funkci nez je v tomto pripade graficky vystup. Podtrzeno secteno, pockejme si na realne vysledky grafickeho jadra - nez se budeme nad jeho plnou podporou DX9 rozplyvat.
<br>
- Robert

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzdyt AMD sam prohlasil, ze neplanuje semprony na 939. Na 939 chce mit jen hi-eng A64 a A64FX. Nebo se snad pletu a prehledl jsem nejake jine prohlaseni ?
- Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...k tomu obrázku... deska přídavný řadič SATA nemá, proto nebyl na ní posléze ani označen. Onen obrázek s popisem jsem už opravil :-). Jinak děkuji za kladné hodnocení článku. Osobně jsem opravdu zvědav jak na tom budou v praxi finální desky postavené na RXpress 200P pokud jde o přetaktovávací a ladičský potenciál.
- Charles - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano... formulaci jsem již pozměnil. Vychází vlastně z Radeonu 9600 (což je jádro se čtyřmi pixel pipelines) ale NorthBridge RXpress 200 bude mít jen 2 pixel pipelines.
- Charles

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, řekli že v nejbližší době.
<br>Ale skutečnost ukáže jinak.
<br>Podle mě by se jim vyplatilo časem úplně opustit 754 a udržovat pouze jediný socket. A klidně s procíkama které budou mít jednu větev řadiče vypnutou. Ale to by byl zase výkon někde v pr....
- john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, že tu kritizujete systémy s jednokanálovým paměťovým řadičem. Srovnejte si Třeba Athlona 64 ze socket 754 a 939 na stejné frekvenci. Ty pro 754 maj ale 1mb L2 cache a ty 939 pouze 512kb. V aplikacích vyžadující prostupnost paměti vede 939 max o 10% a v hrách, kde je potřeba výpočetní výkon se využije ta cache a většinou vyhraje 754. Jinak sempron + jednokanálový řadič není moc výkonné řešení, to bych nebral. A co se týče týhle desky: Neumí vůbe taktovat procesor, natož měnit voltáž, nášobič, násobitel poměru hypertransportu a pod. Takže je k ničemu.
- xan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2005 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

doska nic moc...uz len ze to je MSI..:)))nejako MSI neverim aj ked vyrabaju dobre dosky....ale ASUS je ASUS:)))tento chipset je podla mna dost v pohode az nato ze by som nikdy ael nikdy nezobral dosku s integrovanou grafikou...ani lamy ako moj sused ze ked isiel kupovat komp tak mi povedal ze nechce mat graficku kartu na pevnom disku:))))))))))som nechapal:))))
- Sypho_Dias

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2005 00:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Typnul bych si že rozšiřující port na PCI...a nebo taky nějakej jejich port pro monitorování stavu MB za běhu. :)
- cursedslayer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2005 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel jsi mimo mísu chlape.
<br>Ta deska potažmo chipset je do Hypermarket sestav pro lidi co by si jinak koupili nejlevnějšího Celerona a o nějakém přetaktování možná četli v Levelu. Ad 754 a 939. Bohužel jsi opět vedle. Nové procíky pro 754 už nebudou. Prostě to je úplně mrtvý socket. 939ka je budoucnost a měla by vydržet stejně dlouho jako socket A. Tedy několik příštích let.
<br>754ka byla krok vedle. Sempron mohl být stále obyčejný Athlon na socket A a nikdo se s 754kou nemusel obtěžovat. S cache máš pravdu, ale velice brzy přijdou Athlony s megovou, později s dvoumegovou cache. Ale už jen pro 939. Ten, kdo si koupí plný procík asi nebude šahat po MSI a po chipsetu od ATI. Takže jedině v úvahu přichází 754 se sempronem a to je zoufalství.
- john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2005 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se MSI zastat. Jako výrobce velice levných a poměrně vybavených základních desek. Stabilitu desek MSI sice obhajují pouze její skalní příznivci. Ale je to dobrá alternativa pro ECS nebo PC100 či DFI :o)
<br>
<br>Dobré desky bych také neviděl jen od ASUSu. Který podle mě dělá nejstabilnější STANDARDNÍ základní desky.(Neberu výrobce serverových produktů.) Ale dobré jsou i Gigabyte a prý i ABIT. Také Slotek prý není úplně nejhorší a poskytuje takový střed vybavenosti a stability.
<br>Prostě kdo neumí dělat stabilní desky, tak je hovně vybavuje. ATI chipset podle mě právem patří na desky MSI. Podle mě to odpovídá levné (nižší/podřadnější) produktové řadě/profilu produkce této společnosti. Sousedovi na Doom3 bych jí s klidem prodal.
<br>A Integrovaná grafárna není takové zlo. Naopak může být přínos více pracovních ploch a nebo třeba moment, když prodáváš starou grafiku a čekáš až ti přijde nová se může hodit. A soused si na ní Dukem Nukem taky zahraje.
- john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2005 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle tvého příspěvku soudím, že jsi "jen" uživatel, ale rozohodně se nepohybuješ v obchodní sféře IT. Kdybys totiž It prodával, tak bys znal i prodejní výsledky desek v ČR.
<br>MSI i Asus prodává na našem trhu cca stejné množství desek (volný prodej, ne PC v hypermarketech) a to ne jen těch nejlevnějších, ale naopak středně až hodně vybavených - protože na těch se vydělává (ne na desce za 1500-2000Kč). A pokud by opravdu byly desky MSI tak špatné, rozhodně by se tak za uplynulou dobu neprodávaly, nemyslíš?
<br>
<br>Navíc si i protiřečíš...cituju: "Prostě kdo neumí dělat stabilní desky, tak je hojně vybavuje". Jestli si pamatuju, tak Asus právě u svých desek Premium a Deluxe sází na výbavu. A prodává jich kvanta (tak jako MSI Platinum atd.) Takže asi taky neumí dělat stabilní desky, nebo co....??
<br>
<br>A pokud chceš diskutovat na téma ATI chipsetu a jeho osazení na základní desky, tak ATI má pořád lepší zvuk než SiS, na kterých Asus staví své nejlevnější desky...prostě jenom každý výrobce potřebuje i levnější chipset do levnějších desek. Jak si to napsal? "to odpovídá levné (nižší/podřadnější) produktové řadě/profilu produkce této společnosti??" to bych klidně mohl říct i o Asusu..ale neřeknu. Asus je totiž dobrá značka, stejně jako MSI. A ty prosím zkus nejdřív zapřemýšlet, než něco napíšeš.
- Raid

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2005 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jé, já se tu nezastávám socketu754, vím, že nemá budoucnost, ale v současnosti tam výkon pořád je. Sám plánuju přechod na 939 z mého Socket A, ale až se oběví ňáká ta slušná deska, která bude levná, výkonná, a dobrá na taktování, jako to byly ECS desky s Nforce2 pro socket A - stály pod 2000 a fakt super.
- xan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2005 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. super clanek. uz aby byly ty desky dostupne (via890,x200) a daly se porovnat finalni produkty.
<br>2.Jak je to s podporou NCQ ?
- speedsnail

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2005 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

viděls testy s NCQ ? zpomalení až o 70% - on ten pšknej obrázek s jedním otočením místo tří je vlastně hodně lživej - zkus si spočítat podle otáček disku a doby seeku hlavy, jak ten obrázek bude vypadat reálněj.. - dnešní disky to prostě nevyužijí...
- nagger

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 1. 2005 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozdil ve vykonu mezi 754 a 939 je prumerne kolem 3%, a to jenom za predpokladu, ze 939 jede dual channel, kdyz tomu tak neni, tak je 939 znacne pomalejsi nez 754.
- kerek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2005 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevite nekdo kdy se objevi?
- rew

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 1. 2005 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příští týden by měly být dostupné tyto základní desky s integrovanou VGA (MSI RS480M2-IL,ATI Xpress200, ľATX,skt939,FrWr). Cena bude o něco málo vyšší (doporučená koncová 2690,- bez DPH). Desky bez VGA prozatím nejsou.
- Radim

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 1. 2005 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mohl bys hodit nejaky link kde si to objevil pls?
- rew

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 1. 2005 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příští (4.) týden by měly být tyto MB naskladněny u lokálních distributorů, takže bych asi doporučil mrknout se buď přímo u nich, nebo konktaktovat své dodavatele
- Radim

Reklama
Reklama