Zpět na článek

Diskuze: Bude Larrabee úspornější než dnešní grafiky?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2009 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by mohlo dobře fungovat i jako fyzikální akcelerátor.
- MrMagor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2009 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Michael Abrash nejen že měl možnost se s Larrabee seznámit, on byl dokonce najat Intelem jako konzultant pro vytvoření nových vektorových instrukcí. Docela mě překvapuje, že se zde píše o primárním zaměření těchto instrukcí na rasterizaci. Pokud vím, Intel tvrdí, že instrukce jsou záměrně co nejvíce navrhovány univerzálně a pro grafiku jich je zaměřeno méně než 5% ( http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3367&p=9 ).

Pokud jde o efektivitu Larrabee, ačkoli se na tento čip Intelu velice teším, nevěřím že bude při rasterizaci efektivnější než dnešní GPU. Dnešní grafárny jsou dlouhé roky optimalizovány pro současné hry a hry pro klasická GPU. Zcela nový čip na zcela odlišné architektuře, jenž bude directx a OpenGL vlastně emulovat, může být jen ztěží efektivnější. Nepochybuji že u GPGPU aplikací bude Larrabee výkonnější a hlavně výrazně flexibilnější a univerzální. Ovšem u klasických her používající rasterizaci bych o tom pochyboval.
- Jafpu2

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2009 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ehm, asi mi něco uniklo... Poslední zprávy o spotřebě mluvili o 300W v zátěži a něco málo pod 200 v klidu. A teď je tu Abrash chválí za nízkou spotřebu? To jsou mi věci...
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2009 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 300W je 3/4 roku stare cislo o neexistujicim chipu s 32 jadry a teoretickem vykonu 2 Teraflops zverejnene novinkarem platku typu Blesk [URL=http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=7651&Itemid=1]Fudzilla[/URL]
nyni o energeticky efektivnim chipu s 16 jadry a teoretickem vykonu 1 Teraflops mluvi respektovany clovek z oboru na konferenci vyvojaru her [URL=http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2009/0330/kaigai498.htm]GDC[/URL]
- paco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2009 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Co ine cakat od tvorcov P4 :) Aj ked tie by sa na taketo vypocty mozno hodili viac, vykurit toho vedeli dost.
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2009 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ked uz su to x86 kompatibilne jadra, nebolo by odveci aby sa tato karta tvarila ako mnozstvo dalsich CPU a vedela tak urychlovat vsetky vypocty. Ale neviem ci je to mozne a je to skor asi len moje zelanie :) Snad to bude aspon podporovat OpenCL, uvidime.
- Lukas

Reklama
Reklama