Zpět na článek

Diskuze: Chystá nVidia GeForce 7950GT?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ted nevim jestli se z toho mam smat nebo brecet...maj tam takovejch chyb a blabolu, ze ani neverim, ze to ma na svedomi sama nvidie a jestli fakt jo, tak to sou pekny lamy...keci,keci a zas jen keci...jednim slovem DEMENCE
- blekota je boss

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poslední dobou mi tady ty zprávy připadaj jako z BLESKu.
- Lukáš Vrtiška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Máš pravdu. Zase jeden článek,který se hodí do BLESKu a spol. Co si asi myslí PCT o svých čtenářích,že jim servíruje podobné články?
- Gaskoňec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Daniel Oertelt: Co tohle má společného s bulvárem? Neověřená informace z třetí ruky, kterou ještě autor komentuje "velice nestranně". Tomu se říká bulvár.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: Neověřená informace? O GeForce 7950GT informovalo už dost zahraničních serverů (včetně X-bit labs), takže to vypadá docela pravdivě.
A měl jsem na výběr napsat víceméně nezáživnou, suchou novinku, nebo to doplnit slajdy, které vypadají že jsou od nVidie (potvrdit to samozřejmě nemůžu, ale starší prezentace mají podobný grafický styl) a pokusit se napsat to zábavně.

[I]...kterou ještě autor komentuje "velice nestranně"[/I]
Přečetl jsem si to po sobě a nemyslím si, že bych někomu nadržoval. Marketingové materiály tohoto ražení zaslouží zesměšnit, ať už je vydá jakákoliv firma. Co se ale týče grafické karty GF7950GT, ta bude za cenu $299 velmi dobrou volbou a v novince je to napsáno.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Tou neověřenou informací jsem nemyslel, že výjde nějaká grafika(o tom pokud vím ani tahle novinka není), ale to , že je to materiál přímo od nvidie určený byť i jen k interní prezentaci.

A s tou druhou částí rozhodně souhlasím - nicméně naposled co jsem tady viděl reklamní materiál, tak se ho váš redaktor snažil obhajovat, kde to jen šlo. Hádejte od které firmy to bylo? ;)
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: Asi máte na mysli [URL=https://pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=6672&Itemid=67]toto[/URL]...
"Váš redaktor" jsem byl já a hádejte kdo měl v diskuzi fůru keců ;)
Ty dvě prezentace ale jsou docela dost odlišné. ATi srovnávala svou nabídku s nabídkou nVidie na základě toho co tou dobou bylo v obchodech. Jediné, co se té prezentaci dalo vytknout bylo, že ATi zamlčela že proti GF7600GT tehdy neměla žádnou rozumnou konkurenci. Ale tak se dělá reklama - poukáže se na světlé stránky (tedy na segmenty trhu, kde jsou karty ATi lepší volbou než nVidia) a zbytek (kde ATi nemá vůbec nic a je to ostuda) se zamlčí. V novince jsem se pak věnoval spíše tomu, co se dá sehnat v ČR, než tomu, který argument je lživý nebo mimo mísu, žádné "obhajování" se ale rozhodně nedělo.
Naproti tomu, i zarytý nVIDIOT musí uznat, že srovnávat dvě naprosto odlišné architektury podle počtu pipelines (přičemž u jedné z nich se vlastně ani o pipelines mluvit nedá) a navíc srovnávat existující čipy s ještě nevydanými (GF7900GS existuje pro OEM trh a GF7950GT lze snadno vyrobit z GF7900GT/GTX) je nanejvýš směšné. Argumenty typu 128bitová sběrnice vs. 256bitová = 2x advantage, no nevím jestli se smát nebo brečet...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Tak znovu - kde berete tu jistotu, že to je určené k jakékoli prezentaci(tzn že si jen třeba nějaký zaměstnanec nenačrtnul pár myšlenek) a dokonce že je to vůbec vytvořené nvidií?
A za druhé - jaký je rozdíl mezi tím, když někdo napíše do prezentace, že má 2x více pipelines a tím, když někdo jiný do prezentace napíše, že má "balanced shaders"? Oboje dvoje jsou informace o architektuře, které jsou ale pochopitelně samy o sobě nesmyslné. Jedno komentujete jako férové srovnávání dvou produktů a druhé jako "úsměvné polopravdy a lži".
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: Balanced shaders? Asi myslíte [URL=http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/ProductStack/images/5.jpg]tenhle slajd[/URL]. Stejně jako mají ve zvyku marketingová oddělení, i vy jste však zamlčel že zatímco tento bod je laciný blábol, ostatní argumenty (HDR+AA, Avivo, lepší aniso) jsou pravdivé. Zesměšňování PR blábolů jsem se nevěnoval z toho důvodu, protože jsem se zaměřoval na průzkum trhu v ČR.
Všimněte si ale, že zatímco ATi se drží u neurčitého prohlášení "ideálního poměru shaderů", nVidia je daleko útočnější (přímo porovnává specifikace své a konkurence, i když má specifikace konkurence špatně, přesto ale přidá i skóre ve 3DMarku které si klidně mohla vymyslet).

[I]Tak znovu - kde berete tu jistotu, že to je určené k jakékoli prezentaci(tzn že si jen třeba nějaký zaměstnanec nenačrtnul pár myšlenek) a dokonce že je to vůbec vytvořené nvidií?[/I]
Tu jistotu nemám, ale se vší úctou to zní jako hláška nVIDIOTa kterému právě došly argumenty...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Tak to je dobré - došly mi argumenty, proto na dalším řádku v tom postu je jeden z těch argumentů, co už mi měly dojít, co?
A ten "argument nvidiota" - je totiž zásadní rozdíl mezi něčím, co vydá firma oficiálně(jako to bylo v případě ATI) a něčím, co vyšťárá nějaký novinář z absolutně neznámého serveru bůh ví odkud, kde se k tomu firma(v daném případě NVIDIA) ani nepřihlásila. Mě to totiž příjde jako dobrý způsob jak se zviditelnit.
A k tomu slidu - Vám připadá jako výhoda nad konkurencí, něco co má i konkurence(win vista ready, dual-link DVI)(btw, u nás je tohle i žalovatelné - udávat něco, co má i konkurence jako něco, co je specifické jen pro vaši firmu v reklamě)? Když jsem psal poslední příspěvek, tak jsem se jen rychle podíval a něco vybral, ale pochopitelně je tam toho více.
Jinak nevím, proč Vám čísla připadají jako více útočná, než slova. Mě to příjde přesně naopak - když je něco špatně s čísly, tak se na to dá ukázat(třeba těch 12 pipelines) a nikdo se dál nebude bavit, když napíšete nějakou hovadinu, tak se o tom ale můžete hádat.

Ale zpět k tomu podstatnému (a pryč od mé sršící nenávisti k ATI - tak je nenávidím, že jsem si zase jednou koupil atinu...) - už jsem to kritizoval pod článkem minule a musím to říct znovu. Pokud chcete aspoň trochu vypadat nestranně, tak není možné hledat chyby a zesměšňovat slidy u jedné firmy (už minimálně 2x) a "dělat průzkum trhu" u firmy druhé. Buď zesměšňujte všechny, nebo prostě a jednoduše udělejte jen krátkou novinku, že se našly další reklamní materiály a ať se na to každý podívá sám. Je to podle mě dobrá rada, tak o ní zkuste pouvažovat.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 8. 2006 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: [I]A ten "argument nvidiota" - je totiž zásadní rozdíl mezi něčím, co vydá firma oficiálně(jako to bylo v případě ATI) a něčím, co vyšťárá nějaký novinář z absolutně neznámého serveru bůh ví odkud, kde se k tomu firma(v daném případě NVIDIA) ani nepřihlásila. Mě to totiž příjde jako dobrý způsob jak se zviditelnit.[/I]
Nikdy jsem netvrdil že všechny novinky jsou zaručeně pravda, na internetu se vyskytuje plno dezinformací. Dobrý způsob jak se zviditelnit to je, ale pokud to někdo padělal, tak to padělal hodně kvalitně...

Btw jak by se k tomu podle tebe měla nVidia přihlásit? Takovýhle společnosti nikdy nekomentujou co kde vyjde a všechno držej v tajnosti. Takže jak víš že Product Stack vydala ATi a přihlásila se k němu, a že to nespíchnul nějakej fanATik? Jedinej rozdíl mezi těma dvěma prezentacema je že tuhle zveřejnil neznámej čínskej server a tu od ATi zveřejnil techPowerUp.com.
A taky že ta od ATi vypadá docela seriózně, což vyvolává dojem že to vydala sama ATi, ale tato prezentace je tak demagogická že se nechce věřit že to je od nVidie...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 8. 2006 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Zase si vybíráte, co se vám hodí, že? Já jsem nekritizoval, že je to jen neověřené(samo o sobě by to ani nevadilo), ale že je to taky z n-té ruky, nedůvěryhodného zdroje a k tomu tendenčně napsané(k tomu poslednímu jste se i sám přihlásil pod záminkou, že takhle zesměšňujete všechny podobné slidy - je škoda, že vždy jen v den, kdy výjde něco takového od nv).

Tak pokud se k tomu nepřihlásila, proč je to s ní spojováno? Je to jako by nějaký novinář z popelnice vyhrabal seznam věcí k nákupu od známého autora a strhal to v odborném časopise jako hloupou básničku.

Ke slidům - jediný důvod proč se nechce věřit, že je to od nv je, že je tam zásadní faktická chyba(krom toho, že někdo tady podotnkul, že je tam staré logo). Jinak mi příjdou zcela solidní.
První slide - technické porovnání a zvýraznění výhod širší sběrnice a více pipeline popořené výsledkem z 3DM(není to tak dávno, co jste V RECENZÍCH zdůrazňovali výhodu 256-bitové sběrnice X800GTO nad 128-mi bitovou u GF6600GT - stane se opačná situace a máme bezvýznamné číslo; stejně tak jste brali za výhodu 8 pipeline 9800-ky za výhodu nad defacto čtyřmi u FX5900 - opačná situace je tady a na stejném serveru je z toho rázem nesmysl; stejně tak ati zdůrazňovala dvojnásobný počet PS jednotek a vše bylo ok - opačná situace? bububu, polopravdy a lži).
Druhý slide - naprosto obyčejný výčet funkcí(tom use asi skutečně nedá nic vytknout).
Třetí slide - zase porovnání s konkurencí. A co se týká toho čísla z 3DM - víte sami dobře, že výkon nových produktů jde často odvodit z výkonu starších. Dělali jste to vy, dělalo se to na Tomshardware(zrovna jsem si vzpoměl na recenzi 6600 non-GT), ale když to údajně udělá nv(která má určitě mnohem lepší zdroje informací o konkurenci, než vy), tak si to vycucali z prstu...
Čtvrtý slide - běžné produktové zařazení, které jsme tolikrát viděli od ATI, AMD, Intelu apod. Navíc je tam poznámka hard-launch. Co je na tom tak hloupé?

Tímto jsem Vám chtěl jen jasně ukázat, že se rozhodně nechováte stejně k jinak stejným projevům dvou firem. Proč tomu tak je, nevím.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 8. 2006 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: [I]První slide - technické porovnání a zvýraznění výhod širší sběrnice a více pipeline popořené výsledkem z 3DM(není to tak dávno, co jste V RECENZÍCH zdůrazňovali výhodu 256-bitové sběrnice X800GTO nad 128-mi bitovou u GF6600GT - stane se opačná situace a máme bezvýznamné číslo; stejně tak jste brali za výhodu 8 pipeline 9800-ky za výhodu nad defacto čtyřmi u FX5900 - opačná situace je tady a na stejném serveru je z toho rázem nesmysl; stejně tak ati zdůrazňovala dvojnásobný počet PS jednotek a vše bylo ok - opačná situace? bububu, polopravdy a lži).[/I]
Samozřejmě že 256bitová sběrnice je lepší a není nic špatného na tom, když na to nVidia poukáže jako výhodu své karty. Ale frašku z toho dělá ten třetí sloupeček. Copak někdy ATi tvrdila, že Radeon X800GT má oproti GF6600GT "dvojnásobnou výhodu" ve 256bitové sběrnici a 6 vertex shaderech (NV43 má 3)? O to horší to je, že se tady porovnávají jabka a hrušky. GeForce 7900GT má 24 pipelines, Radeon X1900XT jich má 16 a je to o třídu lepší karta.
ad R9800Pro vs. GF-FX5900: tak na to se zeptej dotyčných redaktorů, ne mě. btw nechcete doufám vyvracet že R9800Pro byla lepší.

[I]Třetí slide - zase porovnání s konkurencí. A co se týká toho čísla z 3DM - víte sami dobře, že výkon nových produktů jde často odvodit z výkonu starších. Dělali jste to vy, dělalo se to na Tomshardware(zrovna jsem si vzpoměl na recenzi 6600 non-GT), ale když to údajně udělá nv(která má určitě mnohem lepší zdroje informací o konkurenci, než vy), tak si to vycucali z prstu...[/I]
Výkon nových karet stejné architektury jde zhruba trefit, například nepochybuji o tom že GeForce 7950GT porazí Radeon X1950Pro. Nicméně pokud někdo (kdokoliv) takto odhadne výsledek z jednoho konkrétního testu, tak si to prostě vycucal z prstu ;)

[I]Čtvrtý slide - běžné produktové zařazení, které jsme tolikrát viděli od ATI, AMD, Intelu apod. Navíc je tam poznámka hard-launch. Co je na tom tak hloupé?[/I]
Čtvrtému slajdu nikdo nic nevytýkal, kromě toho že na straně ATi se tam objevuje "X1900Pro" a taky se tam dovídáme že R580+ je 80nm čip. Ale nVidia má určitě mnohem lepší zdroje informací o konkurenci, než mám já ;)

[I]Tímto jsem Vám chtěl jen jasně ukázat, že se rozhodně nechováte stejně k jinak stejným projevům dvou firem. Proč tomu tak je, nevím.[/I]
Buď jsem zaujatý já, nebo vy.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 8. 2006 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Třetí sloupeček je důvod, proč se jedná o reklamní materiál - to se do nich prostě dává. A ano - příklad jsem vám dal už v minulém příspěvku, kdy ati tvrdila ve své reklamě že má 2x více PS jednotek(a né, že nemá).

ad chyby v materiálech - proto jsem tak asi stokrát na různých místech psal slovíčka jako "údajně od nv". a proto si taky myslím, že pokud už to vzniklo v nv, tak rozhodně nebylo zamýšleno to v tomto stadiu prezentovat(a pokud to nebylo zamýšleno prezentovat, tak proč napadat nv za tyto slidy?).

O tom jestli jsem zaujatý já, by se určitě dalo diskutovat. Vzhledem k tomu, že jednou zastávám nv, podruhé vymlouvám koupi nv karty a doporučuji ati, tak bych osobně řekl, že ne; na druhou stánku na PCT se v diskuzi skutečně občas chovám jako protipól k tendenčním článkům(potom ale - pokud jsem protipól a podle vás jsem zatížen na nv, jaké jsou asi články?). Ale o mě vůbec nejde. Já tady nepíšu novinky ani recenze, takže nezáleží na tom jestli jsem nebo nejsem nestranný.
Zato jestli jste zaujatý Vy se dá diskutovat jen těžko, když jste defacto přiznal(resp nevyvrátil), že se k zesměšnění přistupuje jen ve chvíli, kdy příjde materiál od nv.

Myslím, že už musí být můj postoj jasný, takže bych tímto už skončil. Ale nebojte, aby jste nenadával, že "nvidiotovy dochází pindy"(nebo jak by jste to řekl; btw to je problém jak ukončit nikam nevedoucí debatu - když napíšete, že chcete skončit, oponent tohle často vytáhne), tak pokud budete vyloženě chtít ještě nějakou reakci na konkrétní téma, výslovně to k tomu uveďte.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 8. 2006 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: Jestli ATi v nějaké reklamě vynášela R9800 nad GF-FX5900 na základě toho že má více PS, byl to samozřejmě zavádějící argument. Záleží ale také na tom v jakém kontextu to bylo položeno - jestli tím způsobem že "my máme 8 PS, jsme tudíž 2x lepší" pak je to samozřejmě špatně a kdybych tou dobou pracoval pro PCT a měl možnost to okomentovat, samozřejmě bych to uvedl na pravou míru.

O zbytku se myslím opravdu nemá cenu bavit, stejně to nikam nevede...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nevím o tom že bychom na PCTuningu propírali soukromí xichtů z televize... čím vám to připadá jako z Blesku?
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prijde mi to jako konspirace ATi, jelikoz takhle demagogickou prezentaci by opravdu neudelala ani nVidia:)
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Koneckonců i to je možný. Nevím sice kdy prezentace vznikla, ale na jednom slajdu je použité ještě to staré logo nVidie. Takže nemůžu vyloučit ani možnost, že jde o podvrh...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá to, že nové nVidie budou konečně dost Advantageované. Super.
N.8)
- Normik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 8. 2006 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten třetí slajd, "Even outperforms the Unreleased RV570" je zvláštní a nevypadá pro nVidii lichotivě. Mohlo by z něj vypadat, že bude GF 7950GT 2x lepší než RV5700 a přitom má jen o 187 marků navíc, proto si myslím, že je to podvrh, nějaká sranda
- Mr.Nigga

Reklama
Reklama