Čip PhysX bude uveden ještě letos
Podle informací zpravodajského serveru The Inquirer plánuje společnost AGEIA oficiální představení a uvedení svého akcelerátoru fyzikálních výpočtů PhysX na trh na konec měsíce listopadu či počátek prosince.
Společnost AGEIA již má čip vyvinut ve finální podobě, jediné co brání jeho uvedení na trh je dostupnost přídavných karet jím osazených a hlavně produktů, na kterých by bylo možné demonstrovat jeho sílu.
Prozatím totiž není moc programů, které by jej dokázaly využít. Masivní podpory se dočká v novém Unreal enginu a například již nyní je možné síly PhysX využít v animačním a renderovacím programu SoftImage a v budoucnu i například v 3D Studiu Max.
PhysX je ale určen hlavně k akcelerování fyzikálních výpočtů ve hrách, kde se má starat například o věrné ragdoll efekty, proudící vodu či různé kolize a deformace. Pokud tedy nebude na čem PhysX předvést, těžko se najde mnoho zájemců o jeho koupi.
Zatím přidavné PCI Express karty s tímto čipem plánují například společnosti ASUS, jejíž výrobek by měl stát přibližně $250 (6.250 Kč) – což je cena solidní grafické karty – a nebo i BFG.
Nedávno navíc učinila zajímavé prohlášení společnost ATi, že by vysokého výkonu jejích karet bylo možné použít právě pro fyzikální výpočty. Kdyby se jí nějakým způsobem toto podařilo, byla by to pro AGEIU docela velká konkurence. Otázkou ale je, jakým způsobem by toho bylo dosaženo – jestli by to bylo za cenu sníženého grafického výkonu, popřípadě jak vysoký by takový výkonnostní propad byl.
Zdroj: Ageia, The Inquirer