Zpět na článek

Diskuze: Čip PhysX bude uveden ještě letos

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rad bych se mylil, ale zatim mam pocit ze se chystaji pouze do starych PCI slotu.

- Moas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Twe, to je palka, dekal sem 3,5 - 4 tis. Zatim to neni k nicemu a mozna ani nebude ( viz dualcore cpu ). Nejaka MX verze asi taky neprichazi do uvahy ( uz vidim ty "polo-efekty" - auto se po narazu odrazi jen do polovicni vzdalenosti co s plnou verzi ;) ). Kdo si to koupi v nejblizsi dobe, ten musi bejt blazen. BTW to nahore je SLI nebo PCIe x1? To by potom byl slusnej napad, dole je to predpokladam PCI, takze by to bylo pouzitelny i pro starsi desky.

Kdyz sem u toho PCIe, nevite kam se podelo x32?
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Proc by neprichazela nejaka MX verze v uvahu? (nerikam, ze by to bylo nejak stastne reseni) Ty poloefekty by mozna nebyly tak dokonale jako s plnou verzi, ale cekal bych, ze budou podstatne lepsi nez bez jakekoli karty.

PCI-E 32x? Nebylo to urceno jen pro servery nebo tak neco?
- vaclav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to nahoře je PCI-E 1X, ale tahle fotka je hrozně stará, teď už je jasný že tam nic takovýho nebude...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimalo by mne proc tolik lidi nedokaze pochopit to ze i kdyby jedno jadro u Dual Core procesoru pocitala CISTE fyziku tak by ani z daleka nedosahlo takovych visledku jako jedna tato karta! A k ta cena neni az tak hrozna kdyz vezmete v uvahu to ze je to jedinej a tusim absolutne prvni cip k temto ucelum vubec a k tomu si pripoctete ze zatim to planujou vydavat jenom dve spolecnosti coz neni prakticky zadna konkurence (viz NVIDIE vs. ATI a Intel vs. AMD). Az bude tuto kartu vyrabjet vic spolecnosti a bude jich par prodanejch tak ta cena hodne klesne. Ja si tuto kartu koupim ale az bude k dostani do PCI-X slotu. Ale porad doufam ze ju nekdo vyda jak pro PCi tak PCI-X jak je videt na te fotce. A ted sem si zrovna vsiml ze ASUS ju ma prodavat do PCI-E viz. radky nad obrazkem.
- Neomen11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jenomže on výkon v této oblasti je docela relativní pojem. Narozdíl od grafik kde se ještě dlouho bude dát kam jít - složitější polygonové modely, detailnější textury s bump mappingem, HDR... tak ve fyzice neni moc kam se ubírat. Realistickou vodu nebo ragdoll efekty to možná zvládne dobře, ale až na tu vodu to všechno umí dělat CPU a pokud by se tomu věnovalo jedno jádro, pokud by šlo třeba o Athlon X2 na 2,6GHz tak myslím že není problém...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No ja si myslim, ze zrovna ve fyzice mas uplne neomezeny moznosti, i kdyz je jasny, ze na uroven atomu a niz to asi nebude mit pro herni prumysl smysl:) Co se tyce dualcoru, specialni jednoucelovy HW vzdycky strci do kapsy multifunkcni CPUcko. Kazdopadne druhe jadro lze vyuzit i jinak nez pro pocitani fyziky, na kterou by stejne ani nestacilo, napr. lepsi AI. Osobne si myslim, ze muj dalsi herni pocitac nejaky podobny akcelerator mit bude, ze tohle bude mit do budoucna smysl...
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To by ses divil jak je/bude jeste mozny fyziku zlepsovat. Dokazu si predstavit HODNE moznasti ale nevim jak je pojmenovat. Ani Athlon X2 na 3Ghz se teto karte nemuze postavit jako rovnocenej souper. Tot je muj nazor a nikomu ho nevnucuju ale pokud si prectete par clanku ktery vysli driv tak je tam par udaju ktery moje predpoklady jenom potvrzujou a jeste si vezmnete to ze to jadro ENBUDE SNAD NIKDY pocitat jenom fyziku narozdil od teto karty.
- Neomen11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Neomen11: Bohuzel musim rict (a neber to jako urazku), ze mas o cele veci trosku zkresleny predstavy (stejne jako naprosta vetsina lidi).
Uz si predstavujete, jak to s touhle kartou bude super, jak bude voda krasne splochat, jak bude dym krasne dymit, jak se trubky budou ohybat jako skutecny, jako bou lidi realisticky poletovat ve vzuchu, kdyz slapnou na minu a jak se budou auta pri narazech deformovat jako ve skutecnosti. A to se presne nestane. Lepe receno, stanou se pouze prvni 2 veci.
Protoze proc: Protoze fyzika je prevazne vec statistiky. Neumite nikdy predvidat presnej pohyb castic v kapaline, ale presto dokazete velmi presne predvidat pohyb miliardy castic za pomoci nekolika malo parametru (rychlost, hustota, viskozita atd.). Pro plyn, kapaliny apod. je to super.
Problem: problem je v tom, ze u veci "realneho sveta" to nefunguje. Jak jsou dnes udelany zavodni hry? Je nejakej jednoduchej model auta, pak se udela nejakej model "jak by asi mohlo vypadat poskozeny auto" a pak se mezitim interpoluje. Neni to uplne realisticky, ale ve vsech pripadech vam vypadne "uveritelnej" vysledek. Vy ale chcete dostat velmi presne vypocty vychazejici z velmi nepresnych dat. Dam priklad: auto. Jeho deformace pri narazu zalezi na jeho hmotnosti, velikosti, tvaru, ale hlavne na kostrukci deformacnich zon, materialech apod. Tohle vsechno bude muset byt vymodelovany. To zabere spoustu casu a dokumentace, kterou vam vyrobce neda. Proto se to udela priblizne, nepresne.
Skutecny problem: je v tom, ze stroj nemysli. Vezme nepresna data a propocte je. Vubec ho nezajima, ze vysledkem je naprostej nesmysl, coz clovek trkne do oci z 50ti metru. Realita bude horsi nez fake.

Ne, myslim, ze to nema budoucnost ani vyuziti. Nelze ziskat presne vysledky z nepresnych dat.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Neomen11: Ono je ovsem otazka, jestli to hry vubec plne vyuziji, protoze na hry je to zamerene predevsim.
- vaclav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @[CZ]Hunter: No ja si naopak myslim ze to pomoze, totiz pre hru nemusi byt ta fyzika 100% realisticka - na rozdiel od nejakych specialnych simulacnych programov. Nepotrbuje simulovat kazdu casticu - to nie je MATRIX - mozno aj tam to zjednodusili :-).
Ked si doteraz programatori hier vystacili so zjednodusenou fyzikou? Mozu to tobit aj nadalej - vtip je v tom ze specializovany procesor dokaze tu zjednodusenu fyziku spocitat za ten isty cas pre vacsi pocet objektov ako CPU. Takze scena moze byt bohatsia o viac objektov/particles pripadne modely mozu byt viac polygonove. Ak budu chciet pouzit presnejsie vypocty, mozu to urobit, stale na tom budu lepsie ako CPU.

Ale dost filozofovania o teorii. Som zvedavy na prve real-life demo tejto karty, ci sa im to skutocne podari, alebo ci ten ocakavany "fyzikalny" vykon bol len marketing.
- Paulie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s tím,že ve fyzikálním akcelerátoru je budoucnost počítačových her. Samotá výpočetní síla PPU je obrovská a změní hry opravdu markatním způsobem. Dual CPU bohužel nemůže v žádném případě PPU konkurovat. Výpočetní síla PPU je mnohonásobně silnější. Budoucnost počítačových her je v Unreal 3 enginu a jemu podobných. Samotný engine bude jistě velmi úspěšný s čímž počítají i herní giganti,kteří na něm začínají připravovat své hry. Až uvidíme hru,kde fyziku počítá PPU,tak jsem přesvědčen,že nám všem spadne brada hodně hluboko.
- Roman Vrábel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 10. 2005 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, podle mě budoucnost her v PPU nebude.
Taková karta bude v nejbližší době příliš drahá, tudíž se moc nerozšíří. Stejně bude dobrá pouze pro hry - a díky své ceně by většina PC hráčů přešla na konzole. Díky své mizivé rozšířenosti bude mít asi nevalnou podporu ze strany vývojářů, tedy přesněji - bude asi nezajímavá. Jistě, dá se očekávat, že budou hry, co ji budou podporovat, jenže poptávka po takové podpoře ze strany hráčů bude patrně mizivá. Myslím tím drtivou většinu hráčů - tedy takových, co považují SLI nebo CrossFire za šílenost.
Ano, časem tady sice budou hry, jejíchž enginy by dané akcelerátory opravdu využily, jenže... to v blízké budoucnosti nebude nikterak výrazné, tedy nebude moc poznat rozdíl "s akcelerátorem" a bez něj. A časem tady budeme mít výkonnější CPU, třeba nástup 2-jádrových a následné zvyšování jejich výkonu to vyřeší.
Jistě, podobné karty snad naleznou nějaké využití, ale to bude spíše v simulátorech nebo konzolích, nežli v běžných, "víceúčelových" PC.

Já si prostě myslím, že poptávka po tak šíleně propracovaných fyzikálních modelech, které by tyhle karty opravdu využily, bude v běžných PC mizivá.
Anebo si myslíte, že přichází nejaká doba, kdy na každou funkci ve hře bude potřeba nějaký specializovaný akcelerátor?! (A že svět PC bude o různůch akcelerovaných kartách jako třeba kdysi na Amize?) Domnívám se, že nikoli, že tohle není směr vývoje PC, jak je mi známý od prvopočátků. (Ne, samostatná karta nebude, alespoň tedy ne dlouho. Když už, tak bych se spíše přikláněl k nějakému jednoduchému integrovanému "řešení", které asi stejně časem vymizne (nebo se stane samozřejmou a nedílnou součástí něčeho jiného...)).
- MuadDib

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ja si hlavne myslim, ze az budou hry, ktere takovehle veci budou podporovat (pokud tedy). Tak v te dobe budou jiz mit podobne jednotky procesory zabudovane uz v sobe (a vlaste to tak bude nejoptimalnejsi). Ono vyrobcum procesoru ani nic jineho nezbyva, frekvence poleze nahoru uz jen nepatrne a hlavni potencial je v rozsirovani moznosti (jako je napr. integrace radice pameti)
- Jozicka Mala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 10. 2005 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace docela by mne zajímalo jak bude koncipována Ageia softwarově - bude-li pomáhat výkonu i ve starších hrách nebo bude-li ve hrách které nebudou pro ni dělané pomáhat GPU nebo CPU ?:)
- Brian Duffy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 10. 2005 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace právě že PhysX využijí jen nové hry které pro to budou napsané. Starším hrám je to úplně k ničemu.
- Fiala Lukáš

Reklama
Reklama