Zpět na článek

Diskuze: Čipsety na "nože": nForce2 vs. KT600 od Solteku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Soltek.
- netm@ster

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale to tu nikoho nezajima:) ja bych si ale taky vybral epox:))
- Sajgon

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chyba. Mám Soltek SL-75FRN2-L a jsem s ní naprosto spokojen. Jak autor uvádí, má v BIOSu velké možnosti nastavení, takže kdo se chce vyřádit má možnost. Deska je stabilní a když náhodou nějaké nastavení při OC přeženu a deska se "kousne", při restartu dám Insert a je vyřešeno.... vrátí se vše na Default, aniž bych musel lézt do PC a resetovat Eprom - vím, že to nejni specialita Solteku, ale nVidie a díky za ní. Je to moje již v pořadí cca pátá deska od Solteku a z žádnou jsem neměl nejmenší problém a když, tak to bylo jen díky super povedeném chipsetu VIA KT133 Pro :-((, nebo jak se ta hrůza jmenovala, od té doby mi nesmí chipset od VIA překročit práh domu :-).
- Zdeny

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ja som nemal s KT133A vobec problemy. ABit KT7A bola super doska, s ktorou som vydrzal do minuleho tyzdna. Ona VIA od tych casov tiez nespala na vavrinoch a nieco robila.
<br>
<br>Ja by som si najradsej zobral Sis 748, ale pokial viem, tak sa ziadna OC friendly doska ani nerobi a ani ku nam nevozi.
- Jaro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

autore clanku, asi to je prvni nforce2 deska, kterou mas v ruce, protoze parave s dualem byvaji potize
- petrik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Soltek podle mne nabízí bezkonkurenčně nejlepší poměr výkon cena a vždy k tomu ješte má fičurky na overclock. Měl jse obě tyto desky a skončil se na té s KT600. Proč? Pc není jenom výkon paměťového řadiče a grafiky ale taky disku. A zde podle mne NF2 zaostává. Nechápu proč jste výkon disku netestovali. Mám televizní tuner a Disk IBM180GPX a na KT600 je to mnohem spolehlivější a trochu více rychlejsí než na NF2. Nehledě na to až bude IBMk250 s nativním SATA to pak pojede na KT600 jak po másle.
- Alenzo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spíš neměl zkušenosti. KT7A byla v kombinaci s určitým hardware poměrně problémová záležitost, bez WPCREDITu a manuálního přenastavení by nějak extra neběhala. VIA obecně nepatří mezi bezproblémové záležitosti, ale nForce 2 je ještě horší.
- Eagle

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S dualem problémy nebývají, pouze se čipset více zahřívá (ale to je normální). Problémy bývají s ukládáním nastavení Setupu BIOSu a s kompatibilitou s pamětí... a taky s frekvencemi, i desky a čipsety "certifikované" na FSB400 na těhle frekvencich někdy nechodí spolehlivě. nForce 2 lidem hledajícím maximální nenáročnost údržby nedoporučuji.
- Eagle

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A existuje pro AMD nějaké bezproblémové řešení, zatím o žádném nevím. V tomhle směru je na tom lépe Intel má k CPU svoje chipsety.
- 666

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady bych si dovolil polemizovat, v nejnovějších verzích BIOSů je práce s pamětí daleko lepší. Tady odvedla nVidia kus práce. Souhlasím s tím, že vyžaduje dost pozornosti.
- 666

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obe jsou v poho desky. Od solteku mam uz druhou a jsem uplne spokojeny. Jen u SL75Frn2 me zklamalo to rozvrzeni konektoru na ventilatory a navic 3 jsou opravdu malo. Jinak fakt spokojenost
- joGhurt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen bych si rýpbul . když autor "předpokládá" chování desky v netestované situaci, mohl už celý článek jen tak odhadnout :-) Navíc srovnávat řešení s RAIDem a bez RAIDu...
- Libb

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Soltek SL-75FRN2-RL ma redstorm?
<br>Ve ktere verzi biosu?
- joGhurt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

máš pravdu, ale jen v případě, když se zákazník rozhodne měsíc po koupi PC, že by přeci jen chtěl ten Duál..... a musí se dokoupit další paměť, která nemusí a většinou není kompatibilní s RAM i od stejného výrobce,kterou už na desce má. Když se koupí RAMky na duál hned při stavbě PC, tzn. dvě stejné najednou, je více než pravděpodobné, že budou ze stejné série čili bezproblémové. To je má zkušenost....
- Zdeny

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevim jestli to myslite vazne, ale soltek uz nema pomer cena/vykon tak dobry jako dnes. Jestli bych moh doporucit tak pak Shuttle, ktera ma desku s nforce2 ultra chipsetem jen za 2400. Vsichni si mysli, ze to jsou mene kvalitni desky, ale ve vetsine testu, kterych se zucastnily, zkoncily na prednich mistech i se svou nizkou cenou!
- vic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výkonné a kvalitní procesory AMD mají bohužel smůlu právě na čipové sady. Série článků o ladění VIA WPCREDITem je toho naprosto hmatatelným důkazem. Pro drtivou většinu běžných uživatelů PC jde o "černou magii". Autor těchto článků tam kdesi velmi decentně napsal, že se výrobci ladění "zalekli". Já to posuzuji jinak - výrobci se na to vys??li. Jenže zákazník má právo chtít za své peníze kvalitní a bezproblémový výrobek. Eaglovo konstatování, že obě zde srovnávané čipové sady mohou být problémové, je bohužel pravdivé. Moc záleží na výrobci základní desky. A pokud je nForce2 vytýkáno, že nemá integrován SATA řadič, pak to není žádné neštěstí. Sil3112A např. na Epoxu 8RDA3+ funguje spolehlivě, i když já ho jako raid nepoužívám. A např. onboard zvukové karty naprosto důsledně rovnou vypínám. I stará Livka je lepší.
<br>A na základě vlastních zkušeností mohu pouze doporučit vyhnout se žhavým novinkám.
- JirkaH

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Insert je specialita nikoliv nVidie, ale AwardBIOSu, a to asi uz pet let...
- kubik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Socket je pootočen o 90°C. Díky tomu je částečně ochlazován proudem vzduchu - to se mi dost libi
<br>A v tabulce mate prehozeny BIOSy
- Rampa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzdy se najde nekdo kdo preferuje jednu firmu, proc ne?
<br>Ja mam zkusenosti s obema a musim rict ze nevim kde lidi bertou ty nazory typu AMD je nestabilni a INTEL bezproblemovy apod. Jsou to vlastne jen takove predstavy lidi na ktere proste jedna z techto firem zapusobila lepe.
<br>Rozhodne si nemyslete ze INTEL nema zadne chyby v chipsetech a procesorech. Myslim ze jsou na tom obe firmy stejne jen INTEL je proste ponekud bohadsi a rozsirenejsi nejen u uzivatelu(obecne) ale i u vyvojaru a z totho jsou pak jasne vyhody, ale a to je potreba proste zaplatit, proste znacka. Navic vykony obou platforem jsou nesrovnatelne, nebot zalezi na co ma byt dany PC pouzit. V tom smeru se da paradoxne rict, ze je vykon obou vlastne srovnatelny. A to jeste nepisu o frekvencich......
<br>
- dejval

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedavno jsem stavel MSI nForce2 + Duron 700 a je to docela problem. Deska ma default FSB na 133 MHz. Duron se stim nerozjede ani do BIOSu, ten se musi nejprve nastavit s pomoci njakeho novensiho procesoru (fsb min. 133), coy muze nekterym uzivatelum zpusobit nemale potize.
<br>(pro ty, co si mysli ze je blbost tlacit do nove desky stary procesor: pro ty co neplyvaji prebytkem penez je to dobry strat (a na vetsinu aplikaci stejne 1GHz proc. staci))
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chcel by som Ath XP ale dnes mam proste pocit, ze ZIADNA doska pre AMD nesplna moje kriteria ...
<br>
<br>NFORCE/2 - akakolvek - podla mna nanic ovladace, hlavne pod linuxom, problemy s USB
<br>VIA - same zle skusenosti (aj moje vlastne), moze to chodit ale riskovat nexcem (a este otrasne USB)
<br>SIS - ziadna poriadna doska neexistuje
<br>
<br>(doska ktora splna najlepsie moje kriteria je K7s5A, pretoze je lacna - mozem dratovat nasobic a letovat napatia a spolahliva s dobrou podporou :-), ale vazne nemenil by som ani za nForce2 ani za KT600 :-), a 166 zbernica mi ako tak staci)
<br>
<br>bohuzial, myslim, ze nedostatok (neexistencia) doskiek pre AMD je to co AMD zabija :-(
<br>
<br>takze :-(, moja volba - pockat na dobru dosku pre Athlon 64 alebo ... kupit celerona na novom jadre a 533 Mhz zbernici - lacny(dufam), tichy a verim ze bude bezproblemovy aj dostatocne vykonny (hlavne konecne kvoli cache). a dosiek je naozaj dost - staci si vybrat -865,875,sis655tx, 648fx, 848, 845.
- mixal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no z tohoto porovnania nebude mat nikto jasno, kazda firma urobi dosku inak, takze by bolo lepsie porovnavat dosky rozlicnych vyrobcov...dovody nebudem rozpisovat , kazdy si ich myslim domysli... druha vec svoj novy asus kt600 by om za ziadnu nforce nevymenil...
- Max

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz po precteni prvni vety me bylo jasne ze si budes chvalit desku od sis a jes k7s5a, no comment
- sajgon

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dik za Soltek ! Super recenze ....
<br>
<br>A ted k diskuzi.... Stavim pocitace prevazne na platforme AMD, nebot je oproti Intelu vykonnejsi a mene problemova (vlastni zkusenosti) a preferuji VIA...
<br>
<br>Stavim pouze kvalitni pocitace na Gigabyte, Abit, EpoX, Soltek a Jednalo se a jedna se o chipsety KT133A-KT600 a nikdy jsem nemel zadne zname problemy (SB live fungovalo, stabilni i pri zaplneni 5-6 PCI, atd.)
<br>
<br>nForce je sice vykonny chipset, ale vyzaduje poradne pameti a nema rad mixovani, typicky problem mam, ze prodam nForce a 1x RAM (stabilni jak beton) a pak za 2 mesice prijde zakaznik, ze chce druhou a pak hledam a hledam, a nastavuju, nez najdu stabilni nastaveni .... Take moho potvrdit urcitou nekompaktibilitu PCI karet na nForce (znamy problem) .....
<br>
<br>Jinak na PCtuning jasne nejlepsi recenze ! Svetova uroven ...
- svaca

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2003 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesouhlasim s tim, ze WPCREDIT je magie. Mnohem vetsi problem je dokumentace, ktera je jenom k Intelum a AMD, od VIA nic nelze sehnat a pak takove ladeni nepripada v uvahu. Ale WPCREDIT se da naucit za ctrnact dni a pak ladeni desky podle datasheetu zabere hodinu maximalne. Zadna veda. A s tim Serial ATA na nForce 2... Sil radic je jeden velky prusvih, kazdou chvili jsou hlaseny pripady data corruption. Dekuji, ale ten bych radsi nepouzival.
- Eagle

Reklama
Reklama