Co přináší "OpenGL patch" od ATi?
Jistě jste již zaslechli, že ATi vydala patch, který jakoby mávnutím kouzelného proutku zlepší výkon karet pod OpenGL. Testy, které provedl Petr Štefek s kartami Radeon X1800 ve hře Doom 3, leccos napověděly. Na serveru FiringSquad benchmarkovali také v novém Quaku IV a pro zajímavost vyzkoušeli i kartu předchozí generace.
Jak je jasně vidět z grafů, Memory Map Switch přináší zlepšení pouze Radeonům X1800XL a XT (podle testů na PCTuningu z patche těží i Radeon X1300, ne však X1600), staršímu Radeonu X800XL nepřináší "OGL fix" žádný výkon navíc, spíše mu naopak mírně ubírá. Soustřeďme se však na Radeony X1800. Zatímco v rozlišení 1024x768 s 4xAA/8xAF je nárůst 16% pro XT a 15% pro XL, v 1600x1200 je to již 28% v případě Radeonu X1800XT, verze XL si přilepší o 20%.
Ve hře Quake IV, která běží na enginu Doomu 3, jsou zlepšení znatelná ještě více. V rozlišení 800x600 si Radeon X1800XT polepšil o 31% a jeho slabší sourozenec XL o 32%. Při rozlišení 1600x1200 to už bylo 36% pro verzi XT a opět 32% pro XL.
Zatímco fanatiční příznivci nVidie hlásají, že ve F.E.A.R. a Quake IV je ATi opět položena na lopatky, již proklatě brzy se budou proklatě mýlit, alespoň co se Quake IV týče. Aby samotný patch ovladačů přinášel výkony vyšší o 30%, je přinejmenším nevídané. Nové Radeony tak poráží GeForce 7800 na jejím výsostném území - mám tím na mysli OpenGL hry. A to ještě údajně není všechno - podle ATi je stále co ladit a vylepšovat. Inu, uvidíme, jak se to celé nakonec seběhne. Možná přijde i GeForce 7800 Ultra...
Zdroj: FiringSquad