Zpět na článek

Diskuze: Compiz Fusion - instalace, ladění a vliv na výkon

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle posledních průzkumů je typický uživatel Linuxu 15letý uhřík, nepracující, nemající ženu ani schopnosti to změnit. Vivat uhřík!
- Naprostá Lama

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hormonalni hybrid hazarder Hulan hulil hafo hasise...

Ja porad nechapu, jak mu neni zakazan pristup, kdyz umi jedine rozpoutat flame-war... =(
- Den Inner

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Někteří lidé pro peníze udělají cokoli - takoví lidé se běžně označují jako "kurvy". A ty jsi taková e-kurva. Můj názor.
- Voloďa Vodka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace stimhle souhlasim nekteri mladi lide, vcetne mne nemaji proste tolik penez aby si mohli dovolit dualcore procesor a poradnou grafiku. ja proste nemám na slusnej hw a nové 3d hry nehraju a windows nepotřebuju a ani mi to nevadi! na linuxu mi staci ze mam mozillu, mplayer, a samozdrejmne open ttd a jsem spokejej :-) a 3d efekty mi jedou i na GeForce mx400

- daniel skopalik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jsou lidé, co zasviní každou diskusi, jsou lepkaví a diskuse s nimi není možná. Obvykle píší do www.novinky.cz, ale jeden si píše svůj blog, kde maže vše, co se neshoduje s jeho názorem a doktrínou.
V rozjetém stavu pak dává do diskusí svůj zbrojní pas a píše o modré prostatě (dodnes nevím, co to znamená a Freud o prostatě nepíše).
Chtěl by, aby ho svět měl rád, ale hlavně veliké uznání, ó náš největší.......
Možná by mu mohl každý poslat osobní přání, aby byl šťastný :-)

Tak hezké vánoce a málo BSOD rADo.

Jeho příspěvek je totiž stejně jako ten můj Off Topic.
- pleva

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 15 letí uhříci hrají 3,14-čoviny typu BIOSHOCK a Crysis se svými úžasnými DirectX10 a Wow-Vistou. Ale o tom vy jistě něco víte, že?
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace dobrý den Radku :-)
podle mých průzkumů jsou uživatelé linuxu lidé, co si rádi hrají s operačním systémem a práce na PC je pro ně druhořadá ;-)

teď vážně. asi zkusím překonat iracionální odpor k linuxu, objednám si nový kubuntu a jsem zvědav, jestli mě tento čtvrtý pokus o sblížení s linuxem konečně přesvědčí, že linux opravdu rulezzz. článek mě spíš přesvědčil, že linux je opravdu hračka.
- DoomHammer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ElCondor: To jim těžko vysvětlíte. Ale snad pro ně bude srozumitelné, když prohlásím, že za hračku považuji Windows, protože tam je oblíbená hra "Miny".
- HM

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @HM: no, ale já mám miny i v Linuxu, dokonce tam je i Tetris, Lodě atd. (ty nejsou ani ve Windows) :)
- koloděj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 12. 2007 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DoomHammer: Vážený pane,
Možná by byl čtivější článek o národním hrdinovi, oblíbeném redaktorovi na volné koze, který zatím vztekle pisálkuje po svém blogu a kterak propaguje všechno, co mu bylo nabídnuto k vyzkoušení a recenzi s tím, že si to pak může nechat od cesty. Ano mam na mysli onoho nejmenovaného redaktora, jež má národní rekord v psaní nejdelších souvětí oddělených čárkou, protože jen on, je ten, který je hoden být nejlepším v oboru, nejuznávanějším a nedostižitelným bijcem, úderníkem svého téměř šlechtického požehnaného stavu, jejich blahorodí R.H.
- Choze Chróstal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To zas bude flame jako řemen. :-)
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 03:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace kdyby hulil, byl by tolerantnejsi.
hadam, ze pan hulan utrpel asi velkou osobni ujmu, kdyz si linux nebyl schopen rozbehat tak jak by chtel. Normalnim lidem je imho ritniho otvoru, tak jako me sou windows, nebo treba osx. Proste at lidi pouzivaj co jim vyhovuje a nerejou.
- nevidim duvod proc bych ti mel

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jestli ma nekdo potrebu vyvolavat flame tak proc ne :-). Osobne je mi to jedno, at si kazdej pouziva co mu vyhovuje a co ke sve praci ci zabave potrebuje. Osobne pouzivam jak WinXP, Vistu tak i Ubuntu 7.10. Kazdy OS ma sve pro a proti. Mam pocit, ze my tzv multiplatformni OSsaci :-) se nikdy moc do zadneho flame nemichaji. Na to tu sou jini zatemneni specialiste typu ........ kazdy si dosadi ty spravne nicky hehe :-D
- Zdeny

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sry jsem se překlikal (21 místo 1(viz ^) :D
- David vlažný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To video je pěkně ubohý, kdyby jsi s těma oknama zahejbal rychleji začalo by se ti to sekat a navíc compiz fusion neříkám že to je kravina ale je to k ničemu, a lidi který nesnesou více jak 6 otevřených oken na jedný ploše nemůžou bejt normální a ty co jich tam mají více jak 10 tak taky ne. Krychle atd je uplně k ničemu a ten kdo odsuzuje aero a funkce visty by se měl zamislet možná to zabírá místo na paměti ale v dnešní době cen si může každý tu větší pamět pořídit a je mnohem lepší používat praktičtější vistu než graficky poblázněnej linux
- David Hanzlík

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2007 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace kolikrat jeste budeme muset vysvetlovat lidem jako ty ze to co tam vidis neni linux ale jen window manager? kdyz se ti to nelibi tak si tam dej gnome nebo KDE...
- myshob

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Výkon Compiz Fusion jsem v posledních dvou dílech hned několikrát rozebíral. Co se týká videa, je nesmírně těžké napsat aplikaci, která by dokázala dokonale a bez snížení výkonu natočit takto pokročilé efekty. Ještě před nedávnem aplikace, s jejíž pomocí videa natáčím ani CF zachytit neuměla, proto se znovu omlouvám za nízkou kvalitu videí.

Pokud ovšem tyto efekty spouštím při běžné práci a nepoužívám při tom žádnou nahrávací aplikaci, jejich výkon je naprosto stabilní a s žádným "sekáním" či "trháním" jsem se nesetkal. Více se dozvíte v poslední kapitole dnečního článku.
- Filip Eckstein

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja viem ze je to pisane pre tucniaciky :-) . ALe neni nejaka taka sranda aj pre Vistu64? Celkom by sa mi to hodilo, mozno.
- Branislav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je koukni se na článek compiz fusion-co by mohla vista umět... a v komentářích máš odkaz je to i lepší než tohle ale k normálímu použití je to zbytečný

- David Hanzlík

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Keby niekto tiez hladal http://www.cubedesktop.com/ . A je nieco take free? Niekto to tam spomynal. 25 USD pre slovaka je dost. :-( . Ale aspon skusim to demo a uvidim.
- Branislav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Branislav: vistualni desktopy jako otacic kostka existuju free pro visty i win XP.ted neznam nazevm,psal sme to do minule diskuze(ale tusim Yast3d)
- wolferine

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když už se tu probírají názory zastánců a odpůrců jednotlivých systémů, je mi líto těch, jejichž příspěvky mají nulovou informační hodnotu.

Osobně jsem prošel několika pokusy s CVS cedegy a Wine v Linux Ubuntu dosáhnout toho, abych nainstaloval svůj oblíbený simulátor z 2. sv. v., která běhá pod Windows. Bohužel v instalátoru jsem se dostal pouze na druhé "Next".

A ostatním se omlouvám za off topic.
- Rudidlo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ateď nám ještě smysluplně vysvětlete, proč jste si pořizoval Ubuntu, když jste chtěl spouštět Windows Aplikace? Vám to přijde normální? :-)
- ElCondor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kdybych sem napsal co všechno se mi povedlo a co je lepší na Linuxu než na Windows, na vaše plácání do prsou by tu už nezbylo místo.
- Rudidlo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

myslím že kdyby něco podobného udělali ve vistě místo toho aera nanic tak by mohla mít větší ůspěch já osobně používám ubuntu i vistu abych mohl hrát hry
- Michal Novák

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
tak Fusion uz jsem videl na YouTube par mesicu zpet :-) parada. Prakticky jen to me dokopalo k tomu si stahnout suse a vyzkouset to. K memu prekvapeni ale ATI nemela driver a snazil jsem se to rozjet tak dlouho, ze se mi podarilo rozhasit partition tabulku (bohuzel jako zacatecnik jsem se nevyznal v sda, sdb, sdc a ja nevim cem a doted to nechapu, jeste ze jsem prozirave odpojil disky s datama :-D ) ze jsem musel preinstalovat i widle. od te doby jsem na to ani nesahl a nevim, jestli uz nahodou nevydali novej driver. Kazdopadne autor ma grafiky nVidia coz jsem se na forech docetl ze funguje bez problemu. je nejakej zpusob jak to rozjet na ATI? konkretne ATI Radeon x1800?
Dekuji za pripadne ohlasy, mozna tomu dam jeste sanci :-)
- klimha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 03:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace lol, rozbit partition tabulku pri snaze nainstalovat ovladace od at mi prijde stejny jako nabourat sousedovo auto pri opravovani mobilniho telefonu...
- nevidim duvod proc bych ti mel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
tak Fusion uz jsem videl na YouTube par mesicu zpet :-) parada. Prakticky jen to me dokopalo k tomu si stahnout suse a vyzkouset to. K memu prekvapeni ale ATI nemela driver a snazil jsem se to rozjet tak dlouho, ze se mi podarilo rozhasit partition tabulku (bohuzel jako zacatecnik jsem se nevyznal v sda, sdb, sdc a ja nevim cem a doted to nechapu, jeste ze jsem prozirave odpojil disky s datama :-D ) ze jsem musel preinstalovat i widle. od te doby jsem na to ani nesahl a nevim, jestli uz nahodou nevydali novej driver. Kazdopadne autor ma grafiky nVidia coz jsem se na forech docetl ze funguje bez problemu. je nejakej zpusob jak to rozjet na ATI? konkretne ATI Radeon x1800?
Dekuji za pripadne ohlasy, mozna tomu dam jeste sanci :-)
- klimha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ja mam x700 a taky Ubuntu nespustim.Vzdycky to hned po spusteni hodi cernou obrazovku, zacnou mi blikat Caps a Scroll lock a konec..A nepodarilo se mi najit zaden srozumitelny navod na napravu (nejsem zadny programator).
- Martin Gajdušek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nevím jak v SUSE, ale mělo by stačit nainstalovat Ubuntu, a pak si zapnout binární ovladač v klikátku. Viz
http://wiki.ubuntu.cz/Pr%C5%AFvodce_po_instalaci#ovladace

Případně, pokud by s tím byl nějakej problém, tak si můžeš stáhnout ovladače ze stránek AMD a nainstalovat si je. Minimálně s tímto druhým postupem by mělo X1800 fungovat. Navíc pro provoz Compiz Fusion je potřeba právě nejnovějších ovladačů ze stránek AMD, v těch starších z distribuce ještě nejsou potřebné funkce.
- Kamil Páral

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nemáte v tom trochu hokej? Compiz Fusion samozřejmě funguje také na ATI ovladačích z repozitářů. Ono totiž vůbec nejde o Compiz Fusion, ale technologii, která komunikuje s grafickou kartou. Tou je buď AIGLX nebo XGL. Zatímco AIGLX je jen rozšíření X serveru, XGL je další 3D X server nad X.orgem. Zásadní rozdíl je mezi nimi v tom, že XGL je náročnější na paměť, protože si vezme zhruba 50MB ramky navíc, AIGLX už je obsaženo v X serveru. Osobně na mé kartě dosahuji lepších výkonů s Compiz Fusion na XGL než na AIGLX, navíc desktop s XGL je plně akcelerovaný, takže např. při otáčení krychle se nepřestane přehrávat video, u AIGLX se místo videa zobrazí černá obrazovka (aspoň když jsem to naposledy zkoušel). Podpora pro XGL je v ovladačích ATI již dávno, podpora pro AIGLX jen krátce. Nevím, jestli jsem se přehlédl ale ani v jednom článku jsem se o XGL nebo AIGLX nedočetl, přitom to je to nejdůležitější ze všeho, Compiz Fusion už je potom jen program, v kterém jsou napsané různé hračičky a který využivá uvedené technologie.
- Sešívaný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Sešívaný: Ty v tom máš tiež hokej... Najlepšie na Compiz sú práve čisté Xka bez XGL alebo AIGLX-ktoré sa používalo na intel GK a experimentálne aj na ATI a to zvláda práve nVidia pretože ovládače majú Composite Extension a netreba ani XGL ani AIGLX a všetky efekty a video beží.
Pri ATI je nutný XGL (na Ubuntu a tuším aj na SUSE ho stačí nainštalovať a automaticky potom efekty idú) server pretože tie nemajú Composite Extension a teda nejde spustiť Compiz na čitých Xkách.. Problém pri tomto je ale že nepustíte žiadne náročnejšie 3D aplikácie (hlavne hry napr. World of Warcraft) pretože XGL si grafiku zamkne a 3D pre aplikácie si musí počítať CPU alebo sa to akceleruje priamo pomocou XGL... lenže takto zas nefungujú shadery čo je tiež pri hrách celkom blbé. Proste pri ati sa treba rozhodnúť: efekty alebo hry, kdežto pri nVidi ide obidve.
- Bruno Kremel (Josko)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Bruno Kremel (Josko): Hokej v tom máte očividně vy. Tvrdit, že na Compiz jsou nejlepší Xka s AIGLX, je prostě blbost. To je věc, která je jiná karta od karty. Na mojí kartě (ATI Radeon 9700 Mobility) prostě má XGL lepší výkon s Fglrx než AIGLX. Taky není pravda, že pro ATI je nutné XGL, to už neplatí od ovladače Fglrx 8.42. Navíc už před tím šel Compiz pustit přes AIGLX na open source ATI ovladači. Taktéž není pravda, že pod XGL nespustíte náročné 3D aplikace. Asi jste už hodně dlouho XGL nezkoušel, jestli někdy vůbec. Pod XGL bez ztráty výkonu pouštím Nexuiz nebo Alien Arenu a to mi přijde jako docela náročné 3D aplikace. Můžu vás ujistit, že kdyby 3D v Nexuiz počítalo CPU, tak to poznám :-)

- Sešívaný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Sešívaný: Chcem teda vidieť ako pustíte pod XGL napr. Oblivion tak aby fungovali správne, teda natívne programy fungujú ale wine s tým indirect renderingom má stále problém, viem, že to nie je problém XGLka ale wine.. Dalo sa to jedine obísť tak, že sa zapol druhý X Server, ale stále je to problém. A nehovorte že pod AIGLX nebeží video.. pretože to nie je pravda už tak minimálne rok odkedy nvidia podporuje aiglx a mal som to možnosť vyskúšať. Uznávam že XGL som skúšal naposledy v tedy keď sa pri nvidii prešlo na AIGLX, takže to wine nie je 100% či momentálne ide alebo nie, ale natívne hry ako napr. ten Nexuiz bežali v pohode (ja som skúšal Cube 2), len dobrých natívnych hier je málo.
Na open sorce ovládači AIGLX ide, ale len po radu X800 pretože na vyššie opensource ovládač nejde vôbec a inak podľa testov ma OS ovládač polovičný výkon ako fglrx takže chcem vidieť kto by to používal.
- Bruno Kremel (Josko)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 12. 2007 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Bruno Kremel (Josko): já bych jen doplnil, že pro ty co mají ATI Radeon 9250 a nižší (jako já na linuxové mašině), nezbývá než použít open source ovladač radeon, protože podpora ve fglrx pro tyto karty není už přes rok :-( (poslední tuším 8.28.8 z 08/2006 a podporuje jen X.org 6.8)
po upgradu na X.org 7.1 jsem musel přejít na OS driver a AIGLX, ale funguje v pohodě, včetně přehrávání videa při otáčení kostkou
- TH

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 12. 2007 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @TH: Tato diskuse myslim zcela linux vystihuje :) Nekomu neco funguje, nekomu to same ne, pro hardware neni dostatecna podpora a na vsechno je 10 moznosti jak to udelat ale zadna 100%.

Linux pouzivam jiz od RH7 a porad je toto bohuzel stejne. Fakta jsou takova, ze na klientskych pocitacich pripojenych k internetu za posledni rok vzrostlo v CR zastoupeni linuxu z [B]0.557333 %[/B] na [B]0.813985 %[/B], s takovymto zastoupenim je linux stale v segmentu osobnich pocitacu velmi vzacny, uzivatelska zakladna velmi omezena a tudiz podpora take mnohem horsi nez u windows.

Zdroj: toplist.cz
- The Root

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den,

minule jsem se zmínil o tom, že v článku není moc co opravovat, protože byl napsán dokonale. Dnes si to s vaším dovolením dovolím:

[QUOTE]Na výběr máme pouze ze tří základních módů - Žádné, Normální a Extra.[/QUOTE]

U mě to [URL=http://student.spsbv.cz/vlasic.s04/pub/cf.png]vypadá[/URL] trochu jinak.

[QUOTE]sudo apt-get install compizconfig-settings-manager[/QUOTE]

Nebylo by lepší začít už psát pouze jména balíčků k instalaci? Takto to vypadá, že oproti Windowsovému "Next -> Next -> Finish" je instalace prográmu v Ubuntu záležitost bashe, ale ve skutečnosti je to ještě jednodušší než ve Windows.(Dokonce bych si dovolil tvrdit, že instalace je jedna z hlavních zbraní GNU systémů). A to pomocí [URL=http://wiki.ubuntu.cz/Instalace_program%C5%AF]Synapticu[/URL]. Nebylo by mimo se o této možnosti také zmínit a nechť si potom každý používá to co mu vyhovuje více.

[QUOTE]Clone Output - vytvoří zmenšený klon obrazovky[/QUOTE]

Plugin Clone Output neslouží k vytvoření zmenšeného klonu obrazovky, ale ke klonování výstup jedné obrazovky na drouhou(stejně jako funkce Clone u karet nvidia, na obou monitorech to samé). Stačí jen přetáhnout to zmenšené okno na druhý monitor a mělo by fungovat - teoreticky.

[QUOTE]Regex Matching - přepínání přichytávání oken[/QUOTE]

Tento Plugin slouží k výběru okna psaním na klávesnici jeho jména při efektu všech oken na ploše(MACovské Exposé), pokud se tedy nemýlím.

[QUOTE]První ("Mipmaps") doporučuji zaškrtnout (pokud jste ovšem vlastníky alespoň průměrného počítače). Aktivované mipmapy nám totiž zajistí hladší a uhlazenější vizuální detaily. Funkcionalistický charakter to však nemá. Mimo jiné tu máme také druhý parametr ("Multi Output Mode")[/QUOTE]

Mipmapa je textura, která v závislosti na vzdálenosti od polygonu na kterém je přichycena, mění své rozlišení(i když ani to neplatí tak doslova). Funkcionalistický charakter to má možná mnohem větší než se na první podhled může zdát.

Všechny efekty jsou dobře popsány ve [URL=http://wiki.compiz-fusion.org/]Wikipedii[/URL].

Pokud se pominou tyto malé nepřesnosti(možná jich bude i více než výše zmiňované), tak jsou to společně s minulým článkem dva nejbravurněji napsané články, které jsem zatím na PCT četl a budu velice rád(a myslím si, že nejenom já) pokud v této iniciativě budete i nadále pokračovat.

AD Závislost CF na zatížení procesoru:

Toto je velice diskutabilní část. Při přesouvání oken na neakcelerovaném desktopu hlavně zatěžuje procesor překreslení celého okna(a obsahu pod ním) při každém kroku(vytvoření nové pixmapy a její následné umístnění do framebufferu). S akcelerovaným desktopem je tato pixmapa udržována v paměti grafického akcelerátoru a okna jsou reprezentovány polygony, tzn. že není při každém pohybu nutno znova počítat pixmapu. Ovšem stále něco musí cpát při každém rozdílném snímku data do grafické karty(přepočítávání polohy polygonů,...). A tím něčím je procesor. Ale stále méně času zabere procesoru(i kvůli různým mechanismům přímého přístupu do paměti a účasti GPU) dodávat tyto data GPU(které následně GPU zpracuje) než-li počítat při každém kroku okna novou pixmapu a tu ještě vyobrazovat, tudíž zatížení procesoru by mělo být menší. Ovšem při různých efektech jako jsou kupř. vlnící se okna, přichytávání, voda neumí GPU tyto údaje vypočítat, tudíž je to práce pro CPU a ve výsledku příliš ulehčení práce procesoru není viditelné. Ale i s aktivovanými efekty je pro CPU práce o něco míň než-li s vyplou akcelerací desktopu.

AD Nahrávání:

Zde je problém, že při jakémkoliv softwérovém snímání obrazu je vždy nutná práce CPU(na kopírování vypočtených snímků z framebufferu), takže pokud chcete nahrávat bez jakékoliv ztráty výkonu musíte obraz zpětně nahrávat přes jiný počítač z výstupu na VGA konektoru. Jde to i přes televizní kartu, ale mám pocit, že na tento účel už existují i speciálně vyrobené karty.

AD Zvýšení výkonu CF:

Samozřejmě platí pravidlo, čím méně náročných efektů, tím více FPS. Ovšem kdysi jsem ve Wiki Berylu(možná budou ještě někde na fóru) četl pár tipů na subjektivní zrychlení:

General Options -> Display Settings: Vypnout "Zjistit obnovovací frekvenci" a "Synchronizovat při VBlank", nastavit "Obnovovací frekvence" alespoň na hodnotu 200FPS.

Je sice docela diskutabilní, zda-li se dá považovat větší FPS než-li větší obnovovací frekvence monitoru za zvýšení výkonu, ale subjektivně je to rychlejší a lépe se s tím pracuje.

Dovolil bych si hodit do placu ještě pár videí jež se snaží demonstrovat sílu CF:

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=_ImW0-MgR8I]1)[/URL]

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=E4Fbk52Mk1w]2)[/URL]
[URL=http://vlackybreclav.wz.cz/test/Desktop_revolution.flv]3)/URL

Nakonec bych už snad jen upozornil na to, že CF je v bouřlivém vývoji, takže se teprve máme opravdu na co těšit a vyplatí se sledovat různé blogy vývojářů.([URL=http://compizfusionrevolution.wordpress.com/]http://compizfusionrevolution.wordpress.com/[/URL])
- Petr Vlašic

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro všechny windouwsáky ( i pro mě )
jdeme všichni sborem za tím prvním volem

- Pepek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

naco su linuxu dobre farebne kocky, ked blba kalkulacka sa spusta 4s?!?
- Jozko Mrkvicka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace [QUOTE]ked blba kalkulacka sa spusta 4s[/QUOTE]
a)To vám říkal kdo?
b)Myslím si, že pokud bude počítač s 10Mhz nebude to mít Windows spuštěné o nic rychleji.
c)Na mém PC s Celeronem o 2.6Ghz trvá start kalkulačky 242ms.
- Petr Vlašic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace kalkulacka? JAKA kalkulacka? primo v me distribuci je minimalne 6 kalkulacek.

pouzivam xcalc ta se spousti na mem AMD2500+ 0,012s, ale treba uz gnome-calculator se sposti 0,366s

- Je krasne videt, jak je pojeti GNU absolutne mimo chapani lidu. nic tak cloveka nerozhodi jako kdyz si musi vybrat ci dokonce se proste smysluplne rozhodnout co je pro nej nejlepsi :[
- DotaZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DotaZ: ta na videu samozrejme. linux + kde som pre par rokmi skusmo nainstalovane mal a bolo naozaj pomale.
- Jozko Mrkvicka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DotaZ: [QUOTE]- Je krasne videt, jak je pojeti GNU absolutne mimo chapani lidu. nic tak cloveka nerozhodi jako kdyz si musi vybrat ci dokonce se proste smysluplne rozhodnout co je pro nej nejlepsi :[[/QUOTE]
Samozřejmě, s tím plně souhlasím. Taky bych byl radši kdyby se radši místo nekonečného tříštění radši sjednocovalo, ale zrovna u kalkulačky problém nevidím. Pokud nejste nějaký odborník přes Matiku nebo Fyziku, tak bohatě stačí i ta co je defaultně v Ubuntu/GNOME.
- Petr Vlašic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jozko Mrkvicka: [QUOTE]ta na videu samozrejme[/QUOTE]
Na kterém? To nad diskuzí? Vždyť ta je už od začátku videa spuštěna.
[QUOTE]linux + kde som pre par rokmi skusmo nainstalovane mal a bolo naozaj pomale.[/QUOTE]
KDE?To se tedy divím, protože to má oproti GNOME pověst blesku. Na jaké sestavě jste to testoval?
- Petr Vlašic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 12. 2007 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Linux vs windows z vlastni skusenosti

linux se přizpůsobí uživateli nebo uživatel se přispůsobí windows

kdo potřebuje hrát hry nebo pouzivat speciální sw tak at má windows, kdo potrebuje normalne pracovat a bavit se at ma linux (dualboot je občas na nic. já při programování jednočipů píšu kod pod linuxem a na vlastní loadovaní používam starší pc s windows. predstava ze bych musel restarovat kazdych deset minut...) ale kdo potrabuje hrat hry at ma klidne dualboot. nejakou dobu sem to mel tak taky.

jestli se chcete naucit s linuxem, zruste windows, ja sem mel linux nainstalovanej 4 mesice a nepouzival sem ho, pak spadly widle a behem zalohovani dat v linuxu sem si behem par dni zvykl a windows uz jsem ani znovu neinstaloval.

pokud nastane fatal error ve windows obvykle to končí kopem do tlačítka reset. ja sem na linuxu nepotreboval reset uz asi tak 3 až 4 měsice. (už jsem ho na linuxu taky jednou pozuzil)

s podporou hw je to jak kdy. ja sem mel celkem stesti. vse fungovalo hned po instalaci. (rozjeti 3d akcelerace byla otázka jednoho kliku)

treba takovej scanner packard bell, stacilo nainstalovat jednu knihovnu a skener uz jel (scanovaci program je obsazen v zakladni distribuci)

UPS APC cyberfort
stacilo zapojit USB kabel do pc a potom kdyz sem vytahl kabel ze zdi, v liste me to informovalo ze pc jede na baterie, a kolik casu zbiva, potom pri nabijeni je v liste ikonka a muzete se podivat na stav baterky.

tiskarna HP
pripojil sem tiskarnu, zapnul sem ji, a asi za 15 sekund se mi vliste objevila hlaska cosi ze nový hardvere hp deskjet series je pripraven k pouziti a uz sem mohl tisknout. i kdyz sem neinstaloval zadny soft kdyz mi dochazi barva taky me to informuje hlaskou.

[B]a teď windows[/B]

po instalaci sem musel musel instalovat drivery na zvukovou kartu, usb a grafiku,

zmineny scanner protoze sem nemnel originalni cd a vyrobce je ***** takze sem nenasel na netu drivery tak scanner na windows nerozchodil vubec.
tiskarna HP a UPS APC. no klasika musel sem instalovat soft s dodvaneho cd.
- daniel skopalik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nebudu odporovat,stejně sem chodí jen samí tučňáci a koukám, že máš dobrý skore, řeknu vám na rovinu používám windows vista ultimate a jsem spokojenej takový zvěsti o tom že je vista k ničemu,nefunguje, atd... od instalace jsem neměl jedinej problém s ovladačema všechny si vista stahla automaticky z netu až na grafiku tu jsem musel stahnout od výrobce, reset sem za těch půl roku co jí mam nepoužíval ani jednou, mám hp tiskárnu a originál cd od výrobce jsem používat nemusel vista se přizpůsobila tiskárně, to co jsem o ní nevěděl jsem s brilantností našel v naprosto přehledné nápovědě s detailními popisky, s aerem jsem dosud neměl také problém vlastně by se dalo říci že jsem s ní neměl žádný problém vše v pohodě funguje přijmula jak ovladače tak programy, chtělo by to nějakou novou recenzi visty a to na urovní a bez výhrad k windows
- Drixis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 12. 2007 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nemohu si pomoct, ale srovnávání systému dle funkčnosti nebo dostupnosti driverů pro HW mi nepřijde zrovna jako nejšťastnější způsob. Je to spíše starost tvůrců HW poskytnout k nim odpovídající ovladače a ani jeden ze zmíněných systému příliš velkou část viny nenese(I když něco by se určitě našlo).
- Petr Vlašic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 12. 2007 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petr Vlašic: Omyl... Situace vyvojaru hw je pomerne jednoznacna, trh je trh a zastoupeni linuxu je stale tak male ze se pro nej drivery proste vyvijet nevyplati, neni to marketingova vyhoda a vyvoj driveru stoji penize. Naopak by bylo vhodne, aby se prizpusobil linux a umoznil pouzivat ovladace pro windows, to by celou situaci vyresilo. Firmy vyrabejici hw nefunguji z dobreho pocitu, ale z penez :)
- The Root

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 12. 2007 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @The Root: [QUOTE]Omyl...Situace vyvojaru hw je pomerne jednoznacna, trh je trh a zastoupeni linuxu je stale tak male ze se pro nej drivery proste vyvijet nevyplati[/QUOTE]
A i přesto to některé firmy(a to i ty vlivné a velké) dělají.
[QUOTE]neni to marketingova vyhoda[/QUOTE]
Řekl bych, že to právě marketingová výhoda pro určité systémy je.
[QUOTE]a vyvoj driveru stoji penize.[/QUOTE]
Myslím si, že určit jednoho člověka, který by dělal drivery i pro ostatní systémy by určitě velká zátěž nebyla(Pokud si dost dobře pamatuji, tak některé firmy mají vývojové teamy pro Linux mnohem menší než pro Windows a přesto to stačí). A pokud si dost dobře pamatuji, tak se nabídly někteří lidé z komunity, že pokud jim zapůjčí specifikaci, tak [b]zcela zdarma[/b] napíší dokumentaci, ale ani to není dostatečné.
[QUOTE]Naopak by bylo vhodne, aby se prizpusobil linux a umoznil pouzivat ovladace pro windows, to by celou situaci vyresilo.[/QUOTE]
To je doufá myšleno jako vtip.
[QUOTE]Firmy vyrabejici hw nefunguji z dobreho pocitu, ale z penez[/QUOTE]
To je mi jasné. Cestě za penězi se meze nekladou.
- Petr Vlašic

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud pracujete s nějakou 3D aplikací, jako například Blender nebo Houdini a máte přitom zapnuté 3D efekty, tak to na výkonu poznáte. Místo toho aby grafickou kartu vytěžovaly programy, tak ji navíc ještě zatěžuje compiz. Pokud navíc ještě máte vysoké rozlišení, tak je pak práce hodně pomalá. Taky používám Compiz (Fedora Core 7), ale při práci s 3D grafikou tyto efekty vypínám.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 12. 2007 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chtělo by to nějakou recenzi pro vistu vícedílnou
- Drixis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tenhle článek jsem přestal číst ve chvíli, když jsem narazil na "sudo apt-get install compizconfig-settings-manager"...ne, tak takhle už fakt v OS fungovat nechci, v dnešní době...léta s MS-DOS mi stačila...
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace [QUOTE][QUOTE]sudo apt-get install compizconfig-settings-manager[/QUOTE]
Nebylo by lepší začít už psát pouze jména balíčků k instalaci? Takto to vypadá, že oproti Windowsovému "Next -> Next -> Finish" je instalace prográmu v Ubuntu záležitost bashe, ale ve skutečnosti je to ještě jednodušší než ve Windows.(Dokonce bych si dovolil tvrdit, že instalace je jedna z hlavních zbraní GNU systémů). A to pomocí [URL=http://wiki.ubuntu.cz/Instalace_program%C5%AF]Synapticu[/URL]. Nebylo by mimo se o této možnosti také zmínit a nechť si potom každý používá to co mu vyhovuje více.
[/QUOTE]
[QUOTE]ne, tak takhle už fakt v OS fungovat nechci, v dnešní době...léta s MS-DOS mi stačila...[/QUOTE]
Vždyť nemusíte. Jen upozorňuji, že v některých ohledech dovede být instalace programů pomocí konzolových programů více luxusní než její klikací obdoba.
- Petr Vlašic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace hmm, já teda nezažil ve windows žádnou instalaci programu u které bych si řekl - "sakra, tak teď bych to radši nainstaloval přes příkazový řádek" :)
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindy: [QUOTE]hmm, já teda nezažil ve windows žádnou instalaci programu u které bych si řekl - "sakra, tak teď bych to radši nainstaloval přes příkazový řádek"[/QUOTE]

Jak říkáte:[B]ve Windows[/B]. Ale v GNU systémech není "Příkazový řádek"(mám na mysli interpret [I]command[/I] od firmy Microsoft) nýbrž [I]BASH[/I], jež je oproti svému Windowsáckemu kolegovi trošku pokročilejší a pokud vás jednou chytne, tak určitě nepustí. U instalace pomocí BASHe se mi např. líbí možnost instalovat velkou skupinu programů a ihned po instalaci automatické vypnutí počítače nebo vzdálená či hromadná instalace.

Ale jak již jsem uvedl, není to nutnost psát to v "příkazovém řádku" a v mnoha případech je i lepší použití nějaké klikací obdoby(v Ubuntu třeba Synapticu), kde nejtěžší část je pouze znalost jména programu. Pokud znáte jméno programu a víte co by jste chtěl instalovat, stačí jen najít balíčky které chcete, přidat je do fronty a kliknout na tlačítko Aplikovat. Vše od řešení závislostí(k různým programům jsou potřeba třeba další podpůrné aplikace nebo knihovny) až po stažení je plně automatické. Celé to vypadá asi nějak přibližně takto [URL=http://wiki.ubuntu.cz/Instalace_program%C5%AF]takto[/URL]. A pokud už například nevíte jak se program, který chcete jmenuje, ale víte k čemu slouží můžete si spustit program [URL=http://wiki.ubuntu.cz/P%C5%99idat/Odstranit]Přidat/Odstranit[/URL] kde je vše setříděno do kategorií a můžete zkoušet co bude právě vám vyhovovat. (To co jsem napsal výše platí pro Ubuntu.V jiných distribucích to může být mírně odlišné a dokonce ještě jednodušší, rychlejší nebo pohodlnější ,ale i naopak)

Bohužel slovy ani obrázky se to příliš popsat nedá. Nejlepší a nejjednodušší je si to prostě zkusit a zaručuji, že Windowsácké "Next -> Next -> Finish" vám přijde po nějakém čase zcela stupidní. To "sudo apt-get install compizconfig-settings-manager" uvedl p. Eckstein asi jen z důvodu jednoduchosti. Stačí označit, CTRL+C, CTRL+V a Enter a program máte nainstalovaný, ale na to už dávno měl existovat nějaký systém kdy stačí na odkaz klepnout a je nainstalováno.
- Petr Vlašic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindy: popravde ja si to reknu dycky kdys musim instalovat vice programu, navic je stahovat z netu, pri kazdem neco klepat.. radsi zadam jeden prikaz ve kterem obsahnu vsechny programy ktere chci nainstalovat, doladim jejich nastaveni a spustim -- pak se uz muzu kochat sice neumerne dlouhou instalaci (zpusobenou kompilaci ... gentoo...), ale rozhodne lepsi nez porad hledat na webu, 10x download, 100x dblclick, 50x click,10x i agree with license, 6x next, 3x finish, 6x yes, 3x yes - sure, 2x yes i know what am i doing.. ruku na srdce, neni ten jeden prikaz lepsi? navic si po dobu instalace se muzu dojit vykoupat, naveceret, ..(obcas i vyspat...) ;)
nikomu nic nenutim, pro mne osobne je nejpohodlnejsi napsat 2 nebo 3 prikazy a odejit od pc, nez instalovat pokazdy jinym installerem 20 programu.
- Jan Vanecek

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 12. 2007 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co mne zarazilo je ta cestni na obrazcich - teda takovy mix cestiny a anglictiny v jednom okne - bleh:/
- wolferine

Reklama
Reklama