Zpět na článek

Diskuze: Conroe a Merom dostávají jméno

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konecne jsem nasel nejakej testik :-)

http://www.ithard.com/info_detail.asp?infoid=44703 [B]null[/B]
- ma tonny

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já v tom nevidím problém, kdo se o počítače zajímá tak ví, že core duo není na stejné architektuře jako Core 2, kdo se o ně nezajímá, tak mu to je jedno. Že Core 2 má stejné jméno jako mikroarchiteltura to je věc druhá, a možná to je dobře.
Intel už kdysi uváděl, že se chce specializovat na platformy a nebude vymýšlet nějáká výrazná jména pro své procesory.

- hans216

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Meli to pojmenovat "New age 2". Po uplnem opusteni architektury Netburst, ktera tady byla uz dlouho by bylo to pravy. :oD
- blecha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Beztak budou všichni říkat Conroe a Merom místo Core 2. O nynějších Pentiích 4 se stejně mluví jako o Northwoodu, Prescottu, Presleru atd.
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No víš, sice máš celkem pravdu, ale né úplně, alespoň z mého pohledu. Ano, mluvím o Pentiu 4 jako o Northwoodu, Prescottu atp. Ale co třeba Pentium 3,2,1; u těch taky znáš všechny názvy jader? Já tedy rozhodně ne, nepamatuji si, jaké názvy to byly. Jen proto, že Pentium 4 není zase až tak staré, si ty názvy pamatuji. Nevím jestli za 10-20 let, až proběhne zase několik řad procesorů od Intelu, si budeš pamatovat všechny tyhle názvy, když s nimi nebudeš denně přicházet do styku, budou to prostě názvy starých a již nepoužívaných procesorů. Snad mi rozumíš a myslím, že právě z tohoto důvodu by bylo lepší zůstat u značení Pentium 5,6,7 atd.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jasně, rozumím a máš pravdu, proto je ten název Core 2 nepovedený, ale Pentium je s námi tak dlouho, že s tím prostě přestat museli - představ si třeba Pentium 12, no prostě hrůza
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohleto debilní značení se mi vůbec nelíbí a je to opravdu neštěstí. Kdo to vymyslel, je prostě imbecil. Pentium je dobrá značka, kterou zná každý a Core, neboli jádro, je opravdu výplod chorého mozku, bez špetky invence. Těšil jsem se, že se Conroe bude jmenovat zkrátka Pentium 5. Ale k tomu na 99% asi už nedojde. Kromě toho, se mi vůbec nelíbí ta nic neříkající značení procesorů jako Pentium D 650 nebo tak podobně (to už je lepší ten rating jako u AMD). Stejně když si budu kupovat nový procesor, tak budu koukat na to, kolik má MHz, jaké jádro používá, kolik má cache, jaká je to revize jádra a tak podobně. No ale na ten Extreme 3,33 GHz sem opravdu zvědavej, protože ať se to bude jmenovat jak chce, jde o to, jak to bude výkonné a samozřejmě spolehlivé.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Značení u Intelu je podle mě dost promyšlené. Jak už někdo psal, čím větší číslo, tím větší výkon a každý model má jiné číslo, proto si můžeš najít přesné specifikace a víš na čem jsi. Naproti tomu AMD používá stupidní rating, který ti o daném procesoru neřekne zhola nic: je Sempron 64 3000+ stejně výkonný jako Athlon 64 3000+ ? Rozhodně ne, takže jde o lživé a naprosto nedostačující označení.
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Rozhodně ne, ale je to přece Sempron :)
Když ještě Intel používal GHz tak cožpak byl Celeron 3GHz stejně výkonnej jako P4 3GHZ? Ne-e...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Plny suhlas, AMD raiting ma v pohode, kazdy vie ze Semprony oproti Athlonom nie su ani z daleka take sunky ako Pentium a Celeron. Sempron straca na Athlona s takym istym raitingom od 3%-15% aj to 15% pri hrach aj to je asi vela ;). A slavne Celrony, ved ked mali suboj Celeron vs. Sempron, tak celeron nevyhral ani v jednom grafe a napriek tomu, ze su menej vykone a draksie, tak si ich firmy veselo kupuju, to je proste na hlavu... :)
- Martin Pagáč

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vaclav: Rating byl zaveden kvůli občejným zákazníkům aby mohli porovnat Athlony proti P4 a Semprony proti Celeronům. Kdyby měli jeden rating, pak by 3000+ byla silnější než 3GHz ale byla by taky dražší, ale pro BFU je 3000+ = 3GHz takže by kupovali Celeron.

Větší zmatek má AMD podle mě (a to tu myslím ještě nikdo nezmínil) u některých Athlonů 64.
Totiž, "Athlon 64 3000+" může být:
-Clawhammer, 130nm, 1,8GHz 1MB L2, sc754
-Newcastle, 130nm, 2GHz, 512kB L2, sc754
-Venice, 90nm, 2GHz, 512kB L2, sc754
-Newcastle, 130nm, 1,8GHz, sc939
-Winchester, 90nm, 512kB L2
-Venice ...
-a možná taky Manchester s vyputým jedním jádrem, ale mám dojem že z těch se dělají jen 3200+ a 3500+
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Pagáč: Právě že Sempron se stejným ratingem jako Athlon mají stejný poměr výkonu jako Celeron k Pentiu. AMD právě kvůli tomu zavedla jiný rating Sempronů a Athlonů(a btw NENÍ pravda, že každý ví, že ty ratingy znamenají něco jiného - to ví jen ten, kdo se zajímá o počítače trochu hlouběji a trochu déle).
Původní netburst celerony měly celkem velký výkonový propad, ale teď, když už mají 256kB L2 cache.
A co se týká těch cen - tak celerony jsou v SOUČASNÉ době o HODNĚ levnější - nejdražší(do soc478), co najdeš na CC je 3.2GHz a stojí 2150Kč(do soc 775 je ještě 3.33GHz). Za tu cenu nepořídíš ani 1.6GHz Sempron 2800+(je cca o 100Kč dražší)! A i když Celerony nejsou zdaleka tak efektivní jako Semprony co se týče IPC, tak 3.2GHz Celeron dokonale rozdrtí 1.6GHz Sempron.
Navíc nejlevnější seženeš i kolem 1000Kč.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 5. 2006 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Mate pocit, ze obycejny zakaznik se orientuje v tom, proti cemu zavedlo AMD rating u Sempronu, proti cemu u Athlonu aproti cemu treba u X2?
Ten rating by mel odrazet vykon procesoru, takze se pod nim muzou skryvat leccos, to je v poradku, pokud si to AMD dokaze obhajit.
- vaclav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: No mas pravdu, ale aj Intel mal pri Pentiu podobne "problemy", ten mal tiez vela jadier pod nazvom Pentium4 ... ;)
- Martin Pagáč

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: No tak to by som sa pozrel ako 3,2 Ghz Celeron rozdrti Semprona na 2.8+ Ghz, vy sice berete tych 1.6 Ghz, ale nezabudnite ze to je jeho aktualny takt, ale jeho raiting je 2.8 Ghz, no co uz, ze Celerony su take sunky ze ich poraza aj CPU taktovany o polku menej alebo maju rovnaky vykon, ale sko to vidim pre plus k tomu Sempronu, ako k tomu Celeronu, dalsia vyhoda Sempronov, ze bezia na 800 Mhz FSB (Hyper transport pre puntickarov ;) ) a Celrony len na 533 Mhz FSB. A za dalsie Semprony sa daju lepsie pretaktit oproti Celeronom, hlavne ten spominany Sempron 2.8 Ghz, co je kral ovecloku pri Sempronoch... A k tym cenam no nie je to az taka slava a mozes si vybrat obchod, kde je to rozne, ty vravis ze je 3.2 Celeron o 100 draksi. Ja ich mam na rovnakej cene (sempron je o "1 Sk" lacnejsi) takze zalezi od kramu :)
- Martin Pagáč

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: A jak se teď dívám na ty ceny, tak v dané chvíli(!neříkám před týdnem, neříkám za týden!) by si cokoli od AMD(až na pár vyjímek) koupil jen ***. Celerony jsou o polovinu levnější, než stejně výkonné Semprony, Pentium D 805 nestojí ani polovinu nejlevnějšího Athlonu X2 a dokonce i PentiumD 840 je o 1000Kč levnější, než nejlevnější X2. U klasických Pentií to není tak výrazné, ale i ty jsou levnější.
Zkrátka a dobře - je vidět, že intel se snaží rychle vyprodat zásoby a to za bezkonkurenční ceny(i když mi můj AXP stačí, tak jsem skoro začal uvažovat o tom, že bych ho za nějaké to pentium za ty ceny vyměnil).
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Pagáč: Ten Sempron běží na 1.6GHz. Tečka. A číslo 2800+ říká, jak taktovanému Celeronu odpovídá(toto řekli u AMD - pochopitelně místo slova "Celeron" určitě použili nějaké opisné spojení typu "konkurenční řešení pro stejný segment trhu", ale výsledek je stejný)! To jakým způsobem je výkonu dosaženo(rychlejší sběrnice/vyšší takty/větší cache/..) je úplně jedno - důležitý je jen výsledek - kdyby jim to šlapalo třeba na 1MHz a mělo to vyšší výkon, tak bych si to prostě koupil.

- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: No ano, ono je ten raiting dobra vec. Pretoze ta chcem vydiet ako predas CPU na frekvencii 1.6 Ghz, ked konkirencia ma procesor 2.8 Ghz, no po ktorom by si asi isiel? Je to jasne a preto je ten raiting dobry a u AMD si ho s prsta nevycucali, pretoze, ked mu taky raiting daju, tak tomu musi aj dany procesor odpovedat, samozrejem dnes s prichodom architektury Conore to bude zaujimave ako to vyriesia, ale do teraz v tom problem nebol... A ak si radcsej kupis Celrona ako Semprona, tak neni co riesit... Pokial to nebude fakt cenova bomba okolo 600-700 Sk, tak by som do toho Celerona urcite nesiel a nezabudaj, ze druha strana mince je aj schopna doska.... ;) Tot moj nazor, ja si myslim, ze AMD raiting je v poriadku a presvedcilo ma o tom par testov (aj na PC Tuningu, mas tam aj recenziu Sempron vs. Celeron) :)
- Martin Pagáč

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 5. 2006 02:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Pagáč: Já neříkám, že ten rating je nesmyslný, ale prostě že AMD s ratingem +- odpovídá intelu se stejnou frekvencí(samozřejmě athlon odpovídá pentiu a sempron odpovídá celeronu).
Dále tvrdím, že celeron 3.2GHz je rychlejší než sempron 2800+(a to nejen podle ratingu ale i podle skutečného výkonu). A v současné době jsou tyto procesory stejně drahé, takže mi z toho vyplývá, že intel je v dané chvíli o dost levnější.
Pokud to chceš ještě jinak vysvětlit, tak Sempron 2800+ stojí 2200Kč a Celeron 2800MHz stojí 1650Kč. A co se týká základních desek, tak ty jsou u intelu velice kvalitní, toho bych se rozhodně nebál(samozřejmě záleží potom na každém konkrétním výrobci, ale tohle je stejné u amd)
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace U AMD to neni o nic lepší. Třeba takový opteron 244, 246, 250. A ten rating už taky vůbec nic neřekne o procesoru.
Mě osobně je to celkem fuk. A jak řikáš, stejně se budeš dívat na frekvenci, cache atd... Kdyby měli do značení nacpat všechny tyhle věci, byl by v tom ještě věčí zmatek...
- Hajczus

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Max Power: Hele nic proti, ale to znaceni tu neni pro odborniky a prodejce ale predevsim pro zakazniky ... receno laicky cim vyssi cislo tim lepsi , cim vyssi cislo u core tim lepsi , cim vetsi rating (620-630..., T2300,T2400...) tim je lidem jasne, ze se jedna o vykonnejsi model a to jim staci, to ze je to hodnota nic nerikajici je bohuzel...
- Stanislav Kepak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 5. 2006 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Stanislav Kepak: Intel v tom značení má hroznej guláš. Chápu že podle frekvence nejde určovat výkon procesoru ale proč nezavedli rating podobný AMD aby šli dva konkurenční procesory porovnat.
- Richard Podzimek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vaclav: Co sa ti nepaci na FX? Tam to mas jasne. Rada ide od 5x a konci FX 60. Co je na tom nepochopitelne?
- Martin Pagáč

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 5. 2006 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vaclav: No ked pozries cenu, tak ty je to hned jasne a ako vsade, cim vetcsie cislo, tym lepsie a z druhej strany, co ty povie napr. Sempron 2500+ jedine co o nom vies, je aj tak len jeho frekvencia a ak chces zistit nieco viac, aj tak musis pozriet do papierov (velkost cache L1, L2, soket, Spotreba,) a u FX prichadzas len o vedomost frekvencie, tak neviem o com tu furt tocite, ved s toho nazvu sa aj tak skoro nic nedozvies, jedine ak frekvenciu alebo ked je ta X2 je to jasne a FX ty musi byt jasne ze je to urcite daco fest rychle ako EE u Intelu ;)a okrem toho v cenikoch mas aj frekvenciu, takze ide o to ze pred nu je len vtlacene FX.... :)
- Martin Pagáč

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 5. 2006 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Pagáč: 2500+ muzu porovnat s ostatnimi modely AMD (bohuzel jen Sempronu) a budu mit urcitou predstavu o jeho vykonu. U Intelu znaceni odrazi vlastnosti - spotrebu, L2 cache, frekvenci.
To u znaceni FX neplati, Turiony se vydavaji podobnou cestou jako Intel.
- vaclav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 5. 2006 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vsetci sa to rozplyvate nad blbostou ratingov, ale chybu si v clanku nevsimol nik? :)
"[B]Merom[/B] bude dostupný jako řada T5000 (2MB cache) a T7000 (4MB cache), [B]Conroe[/B] bude tvořit také dvě řady a to E4000 (FSB 800MHz) a E6000 (FSB 1066MHz)." Merom/Conroe by bolo potrebne v texte zamenit..
- kvackina

Reklama
Reklama