Zpět na článek

Diskuze: DirectX 10 - co nás čeká?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Muze mi nekdo fundovany vysvetlit, co je vlastne lepsi. Jelikoz jde directX zcela mimo me (muj pocitac pohani GNU/Linux) tak by me zajimalo srovnani dnesni OpenGL vs. DirectX
- TuxCluster

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 11. 2006 03:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hm, DirectX9c, pod operační systém Microsoft WINDOWS 95 CZ, jakto-že mně tam nefungovalo, DirectX9c, pod Operačním systémem Microsoft WINDOWS 95 CZ, to je zase blábol, a myslím to docela, vážně, no!
- Schovánek Ladislav Jr.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No to mas asi tak, OpenGL i DX bezi na stejnem HW, takze teoreticky by tam nemel byt rozdil, ovsem problem je ve funkcich implementovanych v ovladacich. Do teto doby byl souboj DX vs OGL tak nejak vyrovnany, ikdyz DX se pouziva samozrejme mnohem vic predevsim kvuli hram. Nicmene od nastupu DX10 bude situace uplne jina, nejak moc sem se o to nezajimal, ale nevsiml sem si ze by se u OGL chystaly nejake vyrazne zmeny, ktere by mely byt ekvivalentni zmenam v DX. Pravdepodobne se to zas ARB bude snazit tlacit pres extensions cehoz se obavam, protoze pri takove koncetraci novych funkci vznikne jen dalsi chaoz v uz dosti velke mnozine extensions. DX10 ma diky neexistenci caps bitu (to jsou bity ktere urcuji, co dany HW umi) velkou sanci stat se naprosto dominantnim API, protoze vyvojar bude mit jistotu, ze karta ktera je DX10 kompatibilni, ma vsechny funkce, ktere jsou pozadovany (nemluvim zde o hrubem vykonu, ale o schopnostech).
- Tom

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Viac menej suhlasim, len by som doplnil ze OpenGl sa stale vyvyja, ale nie nejak extra razante.Posledna verzia je 2.1. Problem OpenGl okrem extensions a ich poctu je aj v tom ze je otvoreny standard.Svojho davneho casu bol isty koordinator 3dlabs, ale po odkupeni sa uz nejak moc k tomu nemaju.Mimochodom vo windowsoch je to tiez bieda kedze M$ sa k OpenGl stavia ako k nechcenemu decku.No a vyrobcovia sa nevedia dohodnut ako maju jednotlive funkcie/extensions vypadat, a tiez na shader jazyku.Takze kym pri DX Microsoft si nieco povie a aj to spravy/presadi/vyda tak to tak je, kdezto pri OGL sa to cele zbrzdi lebo sa vyrobcovia nevedia dohodnut... (no a na windowsoch to este aj M$ vyignoruje)

Imho urcite je jednoduchsie si v DX zistit parametre HW a upozornit uzivatela ze toto a toto jeho karta nema bude to DX ratat softwarovo tak bacha bude to pomale ako v OGL cez extensions si to zisit a este cele obprogramovat (sw emulaciu funkcie alebo rovno nespustit app) nehovoriac o tom ze kazda karta ma svoje ext ktore niesu casto kompatibilne (staci sa pozriet na engine Dooma3 - ten ma tusim 4 alebo 5 render paths, podla karty a jej schopnosti ktoru uzivatel ma)
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DirectX 8 - [B]Windows Windows[/B] 95/98/98SE/ME/2000/XP - Velká chvíle Microsoftu a příchod prvních standardů Pixel Shader 1.0 a 1.1. Další verze DirectX 8.1 nám [B]přinesla už nám přinesla[/B] standardy 1.2 až 1.4, kde poslední jmenovaný uměl pouze čip Ati R200 (Radeon 8500). Karty Nvidia GeForce se spokojily s verzí 1.1.
... v clanku je spousta preklepu

...založené na enginech Cryteku (Crisis) či Epicu (UE3). Samozřejmě, že vše nemá jen světlé [B]a stránky a[/B] rozhodně se musíme připravit na to...
- mech13

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, zase jen wov clanek, informacni hodnota clanku je pomerne mala, mensi nez obvykle. Tohle bych cekal spis na technetu nez tady
- Olda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace hlavně je to jen takový překlad výtahu a souhrnu, se kterým si dali aspoň malou práci na jiném webu... totéž anglicky a důkladněji jsem si přečetl před pár dny + další podstatné informace v diskusi... =/
- fan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fan: Kdyz ctes anglicky stranky tak nevim proc ctes Pctuning... Pochybuji ze pctuning prinese neco prekvapiveho co jeste nikde nikdy nebylo.
- DanBuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tie unifikované shadery sa budú využívať aj v starších hrách napr. FEAR v XP-čku,bude tam stačíť GF8800 a klasické DX9.0c alebo na to treba aj Vistu a DX9.0L?
- Maňo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ved to je uplny shit ten screenshot s Flight Simulatoru v tej DX10. To moja Voodoo1 vytlaci hustejsiu grafiku ...... I ked som ju odomkol na 2048 pipiek......

- thunder

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Virtualni pamet je jedna z klicovych novinek. S tim AGP resenim to nema moc spolecneho. Tahle by mela fungovat podobne, jako virtualni pamet u CPU.
Tedy preklad logickych adres na fyzicke. To umozni beh vice grafickych aplikaci soucasne, programatori se nebudou muset starat o jeji realnou velikost a pamet na karte vlastne bude slouzit jen jako takova velka cache, ve ktere napr. budou jen ty casti textury, ktere budou opravdu pouzity.
John Carmack chtel virtualni pamet uz v dobach Quake III.
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2006 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pro uživatele mající DirectX 9 kompatibilní grafickou kartu zde bude rozhraní Direct 9.0L, jehož podrobnosti zatím neznám, ale bude se jednat o subsystém DirectX 10, což umožní i na starším hardware zapnout ve Windows Vista podobné "features" jako na nejnovějším DirectX 10 hardware."
neviem ale ja som cital davnejsie nieco ine, mozno sa mylim.DirectX 9.0L nieje ani tak o vyuziti starsich kariet ale skor ze umozni DX9 hram vobec behat na Viste, pretoze default na Viste je DX10 a to je nekompatibilne smerom dolu (DX9 a starsie).A este umozni pouzit v starom DX9 ShaderModel 4.0 (pravdepodobne)
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 11. 2006 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Len by som chcel poznamenat dve veci co sa tyka tych screenov co maju akoze demonstrovat rozdiel DX 9 a DX 10:

1) Ten DX 9 screen je naschval uplne slaby, tu vodu dokazali bez problemov aj GeForce karty na architekture FX, takze je to fake z pohladu MS ktory naschval zhadzuje DX 9 verziu nech je vidiet ten obrovsky rozdiel a nech si kazdy kupi Vistu a DX10 kartu

2) DX 10 screen ja tiez fake, je to Photoshop work do MS kde ukazuju ako si predstavuju ze bude vyzerat FS X pod DX 10.

Ak by ste nahodou pochybovali o mojich slovach, presvedzte sa sami[URL=http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=30466]sami, zacina to na strane 3[/URL]
- Tibor Szabo, jr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 11. 2006 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Přesně tak, souhlasím, oba dva screeny z MSFS jsou v podstatě fake.
1.) DX9 je "podceněný" ... ta voda je jek z DX8, tak hnusný mraky měly letecky simulátory snad už s DX7 (je to jen spousta particlů v nějakým objemu)
2.) Je taky fake, protože vznikl v době, kdy ještě neexistovala žádná grafárna, která by mohla DX10 rozchodit.

Jinak fakt je ten, že přechod od DX9.0c k DX10 hráči v podstatě nepoznají, zvenku se nic moc měnit nebude, velký změny budou hlavně "pod povrchem".
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2006 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 2) snad si nemyslis ze MS ladi DX nebo cokoliv jinyho na HW. DX ma docela pekny SW renderer, ktery umoznuje emulovat veskere mozne funkcionality DX - kolikrat to ani HW nepodporuje. No a taky, to ze nemas doma HW ktery SM4.0 podporuje jeste neznamena, ze takovy neexistuje. Vzhledem k tomu, ze DX 10 je pristupne od prosince minuleho roku, rekl bych ze uz na tom par let delaji.
- swap

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2006 02:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mno. myslím si, že i pod DX9 vytvoříš stejný screan jako je prezentován na DX10. Jde jen o to, jak se to hýbe.. (:
- lucifer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 11. 2006 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jasne vsichni predni vyvojari se shoduji, ze vsechno co lze udelat v DX10 jde i v DX9...jen je problem ze to potrebuje vetsinou mnohem vice pruchodu a tim padem je to mnohem pomalejsi.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2006 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nejde jenom o pruchody! DX10 znacne boura omezeni predchozich verzi Shaderu. Principy renderingu jsou znacne odlisne - stejny efekt, ale jiny pristup, ktery je efektivnejsi (primocarejsi) prave protoze DX10 nema zdaleka takove omezeni. Tedy nejde o hruby vykon karty, ktery je samozrejme taky malicko posilen, ale spis o technologii. Moc se na to tesim, napr. az budu moct ukladat upravene vertexbuffery zpet do graficke pameti nebo upravovat geometrii primo na karte.
- swap

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2006 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @swap: Jasne ze mas pravdu...to byla takova ukazka. Kdyz nekomu ukazes specifikace DX9 a DX10 + rozdily v registrech a budes o tom psat, tak na tvuj clanek budou ctenari koukat jak z jara:-)
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 11. 2006 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

skusal som DX9 pod win95 C ale neslo to poslednu verziu kt som mohol nainstalovat bolo dx8.1
- juraj v

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2006 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

celkom ma zaujalo ako vsetci beriete ako hotovu vec ze dx10 bude lepsie, rychlejsie a tak podobne. je na to nejaky dokaz alebo je este stale v stadiu marketingovych slubov ? mne osobne nepride nejak zvlastne ze hry budu pod dx10 rychlejsie jednoducho preto ze na plynuly beh visty treba poriadne vykonny pocitac co sa samozrejme odrazi aj na vykone v 3D. uverim az ked niekto vyskusa nejaku hru vo winXP a dx9 a porovna to s vistou a dx10 na tom istom pocitaci. zatial mi to pripada iba ako marketingove masirovanie mozgov. vysledkom toho su potom take perly v diskusiach ako napriklad, citujem "koupim si novej pocitac, protoze microsoft bude mit novej desne namakanej system".
- Crazy Horse

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2006 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hele odkud mate ze Unreal engine 3 je na Direct 10?
myslim ze se nemylim-
pokud vim tak jeho specifikace mluvi o verzi 9. dalsi blaboly radeji komentovat a hledat nebudu.
- Martin Makovec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2006 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tu je test, sice vista beta 2 ale tak aspon daka obrazok no:D
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/vista-performance-preview.html
- ShanDo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 11. 2006 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prosime dukaz misto slibu....podivej se na specifikace UE3 a hlavne se podivej na data kdy byl UE3 prvne predveden...to se s DX10 jeste pocitat nemohlo ne? a to jeste vem ze se na enginech dlooouho dela nez se vypusti demo ze?....
hadat se nechci a rad se necham poucit

- Martin Makovec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2006 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tady podkladam sve tvrzeni http://www.unrealtechnology.com/html/technology/ue30.shtml

prece UE3 byl PREDVEDEN na launch akci nv40,
tedy uvedeni 6800 rady od nvidie, a ta DX10 neumi.
Prosim vysvetli nam to Petre!
- Martin Makovec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2006 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jak jiste vis, tak UE3 prochazi vyvojem jiz nejaky ten patek (stejne tak tomu bylo uz u doomu 3, ktery byl vytvaren pro karty jako GF1 atd). Bohudik Epic pracoval a pracuje na doladeni enginu stale, takze se dockame jak podpory vicejadrovych cpu tak i cipu s unfikovanou architekturou, coz znamena co?:-)...ano USA je soucasti DX10...DX10 je v podstate pouze extenzi DX9, ktera odstranuje ruzna omezeni...staci si precist par rozhovoru s timem sweeneym z Epicu a bude ti hned jasno co muzes a co nemuzes cekat...
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2006 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Štefek Petr: ale extenze neznamena plnou podporu DX10, protoze
shadery specifikace 4 rozhodne neumi
konecne je to ujasneno.jinak dvoujadra podporuje uz od zacatku, tak jako 64 bit .

zatim
- Martin Makovec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2006 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi pěkný a zajímavý článek...děkuji
- KubiCzek

Reklama
Reklama