Zpět na článek

Diskuze: Fotografie: druhý nejvýkonnější superpočítač světa

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bych chtěl mít doma, konečně bych rychle spustil malování a spočítal si, kolik je 1+1 a případně zahrál hledače min :D
- Schutz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kolik frejmů to má v Kvejku, Důmu a Fýru? Hmm?
Beztak je můj procesor 2GBz lepší.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jenanak je to na vypocty a jednak je to 18 najvykonnjsi superpocitac dneska
http://www.top500.org/list/2006/11/100

No2 by to bolo tak v roku 2004, ked bol no1 Earth simulator
No2, je Red Strom prototyp serioveho XT3 (101 Tflop a 26 544 max pre XT3 je 30 000 -dual core Opteronov a cena je 160-180 mil USD)

Cell=CPU PS3 ma v dvojnasobnej 64 bit presnosti(pre superpocitrace standard)
25,6 GFLOPS v jednoduchej 32 bit presnosti je to 205 GFLOPS (teorieticky 8x viac)
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_(microprocessor)

Core 2 Duo ma 24GLOPS v dvojnaosbnej presnosti
Coire 2 Quad 48 GFLOPS
cize viac ako 2000 x menej ako Red Storm.
- fotoba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 1. 2007 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nejak mi ty tvoje pocty nesedi...
30 000 Opteronu ma "jen" 2000 x vyssi vykon nez jeden C2D... Myslim, ze porovnavas neporovnatelne...
- Shaquille

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 1. 2007 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je dost dobře možné že se pletu, ale ta tvá čísla o GFLOPs mi nějak nejdou do hlavy. Nemůžeš mi říci, jak si na ně přišel? Já to chápu tak, že Cell v PS3 (verze na 3,2GHz s deaktivovanou jednou SPU) má 217.6 GFLOPs. To se shoduje s oficiálním tvrzením Sony, jenž všude prezentuje jako teoretický výkon Cellu 218 GFLOPs. Podle mě se k tomu došlo takto: 7 jader na 3,2 GHz s dvěmi FPU jednotkami, z nichž každá má 4D vektorovou jednotku (7 * 2 * 4 * 3,2 = 179,2 GFLOPs) plus jedno hlavní jádro na 3,2 GHz s 3-mi výpočetními jednotkami s 4D vektorovou jednotkou (1 * 3 * 4 * 3,2 = 38,4 GFLOPs). Celkem tedy 38,4 + 179,2 = 217,6 GFLOPs. Tvůj výpočet by seděl v případě, že by hlavní jádro mělo jen 2 FPU jednotky. To je možné, ale proč se pak všude píše o 218 GFLOPs a né o 205GFLOPs?

Ale čert to vem, to je jen pár bezvýznamných GFLOPsů. Horší je, že vůbec nechápu jak si došel k těm 24 (respektive 48) GFLOPs u Core 2 Duo (respektive Quad). Core 2 Quad na 2,66 GHz by mělo mít teoretický výkon 85 GFLOPs a né 48. 4 jádra, 2 FPU jednotky každé, 4D SIMD a to vše na 2,66 GHz. Tedy 4 * 2 * 4 * 2,66 = 85,12 GFLOPs. Stejně tak dost dobře nechápu, jaký je rozdíl mezi normální a dvojnásobnou přesností. Pokud se tím myslí rozdíl mezi 32 a 64 bitovými výpočty, tak to by nemělo pro Core 2 hrát žádnou roli (při výpočtech teoretického maxima). Všechny jednotky zvládají 32 i 64 bitů a nikde jsem neslyšel o tom, že by v 32 bitech měli vyšší teoretický výkon. Vyjma toho by mělo (jestli jsou má informace správné) Core 2 Quad zvládnout ještě stejný počet výpočtů s celými čísly, protože jádro zvládá 4 instrukce za takt, ale má jen 2 jednotky pro práci s desetinnými čísly. Takže zbylé dva takty může použít ja práci s celými čísly. To se sice do FLOPsů nezapočítává, ale je to v záplavě neustálého opakování a protežování GFLOPsů zajímavé. Všechy výpočty se pochopitelně týkají teoretického maxima. V praxi to bude horší.

Nepochybuji, že tomu rozumíš lépe než já, takže můj příspěvek nebet tak, že se pleteš. Jen nechápu, jak jsi k těm výsledkům došel. Možná by to zajímalo o pár ostatních nezainteresovaných čtenářů. O GFLOPsech se poslední dobou mluví v každém třetím článku.
- CeBrk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace spotreba 2 MW na chladenie 1,7MW na vypoctove jednotky Red Strom s 10 000 single core Opteronmi na 2Ghz Suma sumarum kazda sekunda prace takeho stroja stoji 16 000 SKK len na ucte za elektriku.. A tieto stroje bezia 24 hod denne roky...

- fotoba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 1. 2007 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @CeBrk: >A 3GHz Intel Conroe can do 24GFLOPS
http://www.ps3forums.com/archive/index.php/t-42570.html

a Conroe je Core 2 Duo cize Core 2 Quad je teoreticky 2x tolko...
- fotoba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fotoba: tym 16 tis. je na hodinu nie sekundu, ale aj tak je to tragicke

16 tis za sekundy by bolo okolo 1,2 mld na den to to naozaj nie....

- fotoba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 1. 2007 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fotoba: Jeden komentář bůh ví koho na jiném serveru je těžko akceptovatelný link. Nicméně ty máš ve zvyku házet linků dost na to, aby jsi měl skoro jistotu, že se na ně nikdo nepodívá ;).
Navíc si přečti a PŘELOŽ tu větu. Pochopíš, kde je chyba(pokud ne - tak zkus rozlišit "can do" x "have theoretical limit of").
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no jó no soudruzi z NDR zase zapracovali :-), jelikož českej stát je v podstatě na pc amatérsky založenej tak na jejich úroveň v pc asi nebudeme hodně dlouho mít, né že by češi byly blbí ba naopak jsou chytrý, každej kdo něco umí de pryč za lepšim platem takže úroveň čr pomalu ale jistě klesá (co se týče pc věcí, a to jakýchkoliv)
- petr123

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zvenku to vypadá jako Borg Cube :)
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm, to by se hodilo na emulátory. Myslím, že by to mohlo zvládnout i emupaci PS3 a X360. :D
- Eso Rimmer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no jako 26.2 TFLOPS neni zas tak moc když si vezmete že Xbox 360 ma vykon 1 TFLOPS a PS3 ma 2
- honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Leda tak vo sne, PS3 nema ani 500Gflops, netreba verit tomu co vravia ludia s marketingu, ale skusit si to spocitat samostane. A vedsinu toho vykonu tvory grafika.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace i tak. kdyby to bylo jen o TFLOPSech, tak je celkem ubohé, že druhý nejvýkonnější počítač světa má výkon jako cca 50 vcelku obyčejných konzolí...
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Bijek: Měl jsem dojem, že se mluví o cellu a to je cpu. I když je fakt, že ta čísla jsou nějak vysoká
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 1. 2007 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: Vykon Cellu bol spominany vyssie: "Cell=CPU PS3 ma v dvojnasobnej 64 bit presnosti(pre superpocitrace standard)
25,6 GFLOPS v jednoduchej 32 bit presnosti je to 205 GFLOPS (teorieticky 8x viac)
zde je link

Core 2 Duo ma 24GLOPS v dvojnaosbnej presnosti"
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím kde autor přišel na to že je tento počítač na druhém místě. V současné době figuruje v top 500 až na 18 místě. Ani po zdvojnásobení výkonu se nevejde do první desítky. Nejvýkonější je dnes Server Blue Gene Solution v USA s výkonem 280 TFLOPS. Mimochodem obyčejné počítače zapojené v systému BOINC disponují výpočetním výkonem 623 TFlops.
- Bijek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 1. 2007 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Presne!
Centralne compy su uz davno predbehnute..a to obycajnymi PCdlami..V dobe Dualcorov a takych predajnych cisel desktopov rocne ma ludstvo neuveritelny potencial v DC(distr.computing)..

Len skoda, ze sa este neodvazila ziadna firma(okrem SUNu, ale ta tuto sluzbu poskytuje na uzavretej serverovej farme), ktora by predavala nprebytocny vyp.vykon CPU normalnych uzivatelov na Internete.. Povedzme, ze nemuseli by to byt prachy, ale napr.by hradili vydaje za el.energiu(ono sa to nezda, ale rocne zhltne pri 12h denne prevadzke hooodne prachov na el.:D) a napr.takyto uzivatel by mal pripojku do NETu hradenu rave firme, kt. by sprostredkuvala tento jeho nevyuzity CPU cas.. Ako netvrdim, ze by neboli s tym managerske troubles, ale vyhoda na DC rieseni(napr.United Devices)je jeho rychle nasadenie- 30-90dni! na supercomp sa caka roky a cena prevadzky je 500dol. vs 8000dol.(na prevadzku myslimDC vs.HPC)..

predstavte si, akym vykonom disponuje ludstvo 8h kazdy den - teda PCcka v kanclikoch..ako nepoviem, ze su to DualCory, ale staci ze to ma Semprona 2400plusko alebo celerona, lebo ked ich date dokopy..dostante nenormalne cisla..

no..mozno sa casom dockame takehoto riesenia..

len dodam, ze SUN prenajima za 1USD/hod./CPU-cpu su dualcorove..predstavte si, ze cena za 1CPUhodinu klesla 10x...pri takomto verejnom DC rieseni..bola by to krasa..

bye
PeeT

inak..som v tom, ze cely BOINC ma tesne pod 500TFLOPs, ale stupa to kazdym tyzdnom, takze ten vas udaj, je asi spravnejsi.. :D

- peeticek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 1. 2007 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ono DC se hodí jen na některé úlohy. Jde to tam kde není potřeba vzájemné komunikace mezi procesory, kdy úlohu lze rozdělit na části, které pak lze nezávisle na sobě zpracovat.
DC nelze použít při modelování dynamických procesů jako je předpověď počasí, aerodynamika, vizuální simulace atd...
Link na aktuální výkon BOINC:
http://boincstats.com/stats/project_graph.php?pr=bo
- Bijek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 1. 2007 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vevnitr to vypada jak ve filmu Resident Evil :-)
- Tomáš Kotrla

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 1. 2007 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu mě mrzí, že EU dává od vývoje vlastní výpočetní techniky ruce pryč. A tak i superpočítače jsou z USA. Alespoň, že ten Linux je mezinárodní.
- Vlado Mathew

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 1. 2007 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hele, ja nerad beru diteti rohlik, ale vyvoj Linuxu a nejdulezitejsich soucasti jsou vyvyjeny prave v USA, neco malo jeste ve Francii a Nemecku. Ono, kdo jiny by to platil.

no a k superpocitacum, holt HW komponenty vlastni opet firmy z USA...

EU jakozto socialisticky moloch bude jeste nadlouho pozadu a USA muzeme maximalne zavidet, bohuzel
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 1. 2007 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No, vzhledem k tomu, že Linus Torvalds je Fin, tak už základ je evropský. Lidí co se snaží nějak přispět je dost po celém světě, ale máte pravdu, že firmy jsou většinou z USA. V porovnání s tím, kde se vyvíjí výpočetní technika, je ale opravdu mezinárodní. Protože výpočetní techniku vyrábí z velké části Čína a jiné asijské a majiteli společností jsou Američané (i když to už není tak docela pravda). Na nás v EU pak zbývá to nejpodřadnější - jejich zboží kupovat, protože nemáme vlastní (tedy máme tu pár směšných montážních hal).
- Vlado Mathew

Reklama
Reklama