Zpět na článek

Diskuze: Get a Mac - aneb koupit si Mac?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 7. 2008 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem čerstvý uživatel Mac a můžu vám všem říct, že zatím vše, co mají v těch reklamách je pravda. S těmi viry je to sice spekulativní, ale myslíš, že to nějak zabezpečené přeci musí být, vždyť Mac už má 8 procent trhu a ještě žádný virus (tedy jeden už byl, cosi jako trojan, ale byl odříznut malou záplatou o den později)... To stím videem, iMovie je prostě geniální. Na PC jsem zkoušel spoustu různých profesionálních programů jako Sony Vegas Pro, a prostě to vše bylo strašně složité a přitom to neumělo víc. U iMovie navíc vím, že je to dělané přesně na míru, takže to využije všechny zdroje počítače. A to je další věc, Mac OS X je právě šitý na míru Macintosh počítačům, tudíš jejich výkon je stoprocentně využit. Na mém Macu (MacBook Pro 2.5GHz penryn) mám vedle applovského OS také Vistu Ultimate a je opravdu znát, jaký velký rozdíl mezi těmito systémy je, protože s Windows se cítím, jako kdyby můj Mac byl najednou minimálně o polovinu méně výkonný. Proto také se chystám downgradovat na XP, protože hry v DX10 opravdu nemají cenu hrát, tobych muse mít pracovní stanici s 2x Xeon a GTX 280, aby to mělo cenu. Na upgrade můžu říci jenom to, že po mých zkušenostech s PC to vůbec není záminka ke koupi (natož u notebooku), protože když chcete něco už na PC upgradovat, tak už nějak rozumně, protože 10 procentní nárůst výkonu k ničemu není, takže je rovnou za potřebí nová zákl. deska, procesor a grafická karta... Vše ostatní na Macu jde upgradovat také. Takže jediné, co vám z PC zůstane je Tower a možná nějaké to chlazení... A když vezmu v úvahu průměrnou životnost PC 3 roky a Mac 5 let, tak je opravdu jedno, co si zvolíte. Mac je ale podle mého názoru spolehlivější a vydrží mnohem déle, takže nic nemusíte zahazovat a rozbíjet (jako můj posl. PC notebook) a jednodušše koupit nový Mac a ten starý si nechatjako záložní, nebohoněkomu dát.

To je můj názor o věci a doufám, že jsem nikoho neurazil :)

Mějte se a přeji hezký večer
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 7. 2008 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace vida. tohle vase veledilo jsem uplne prehledl. to bych si usetril spoustu psani, protoze je zrejme, ze tomu absolutne nerozumite, takze nema smysl o tom s vami diskutovat. zijte si dal v isvete a nepiste do dikusi, kdyz nerozumite tematu ;)
- vojtech rozsival

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 7. 2008 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nechci se tady hádat s někým, kdo o Mac nemá ani ponětí, nikdy ho nepoužíval a odmalička jím opovrhuje. Jenom lidé, kteří používají obě varianty tak dlouho, aby o nich mohli něco vědět pak klidně můžou psát takové chytrácké řeči jako vy. Běžte si zahrát raději nějakou tu střílečku a vybijte si ten vztek.
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No vy Mac chválíte, ale já ho vidím neustále jako jakousi velmi izolovanou platformu s minimálními možnostmi rozšíření - samozřejmě z toho plyne míˇbugů a tedy i míň možností napadení.
Je pravda že s Macem jsem zatím neměl dlouhodobou personální zkušenost a asi jsem většinu inforací převzal od ostatních lidí a udělal si předsudky, ale stále se mi to jeví jako platforma pro základní uživatele, kteří jsou schopni jen rozbalit krabici a připojit jeden konektor - a to ten napájecí.
- Michal Kleman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 01:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Já si Mac pořídil hlavně protože mě už nebavilo každé 3 měsíce reinstalovat Windows, řešit kodeky, drivery a jiné zdlouhavé záležitosti. Jelikož dělám webdesign, tak je pro mě MAc naproso ideální volbou, protože plně podporuje vše co potřebuji a je hlavně rychlý a spolehlivý. Před rokem jsem si setavil PC s domněním, že si ho budu moci upgradovat, jak budu chtít. Jediné, co jsem doteď upgradoval, byl HDD. Až ho někdy upgradovat budu a aby to mělo cenu, tak je zapotřebí vše, jako jsem to zmínil výše. Ale stejně to Visty nevyužijí, jak bych si představoval, tak se na to ani moc nevrhnu. Mac mám pro práci. Jediný důvod pro PC jsou hry. Ale na to mám PS3, která nabízí také mnohem lepší zážitek z hraní.
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jakub Chromec: Souhlas. Pokud nehrajete hry, tak je Mac daleko lepší protože nemusíte řešit neustálé problémy a nezačne to dělat blbosti zrovna když něco rychle potřebujete. A pokud si chcete sem tam zahrát starší hru tak stačí pomocí boot camp naistalovat Win xp a je po starostech.
- Dominik Krejčík

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jakub Chromec: To by me zajimalo co jste s temi Win delal ze jste preinstalovaval kazde 3 mesice?

Pokud na pc nehrajete nechapu proc by jste mel mit problem s upgrade kdyz koupite kvalitni zakladni desku? Zvlast kdyz mate na hry PS3.

Jiste doba porad postupuje a nikdo nemuze cekat ze na 5let starou desku da nejnovejsi cpu.
- MajklGT

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @MajklGT: Somzřejmě to tak vždy nebylo, ale počítač bylprostě po několika měsících používání pomalý.
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jakub Chromec: Když nehrajete hry, tak už pak vůbec není důvod na upgarde. A podle mého názoru - pokud už upgrade, tak pořádný a právě jak jste říkal, většina nejnovějších věcí už není kompatibilní. Navíc je mnohem příjemnější větší skokvýkonu :)
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 7. 2008 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě ti tu chybí tohle :)

http://youtube.com/watch?v=n6SAvHWzhOQ
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 01:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tahle nesmyslná reklama je naprosto absurdní už jenom z toho důvodu, že Lenovo neví, k čemu Air je. Například mechanika chybí. Ano, pro takto drahý a ultra lehký a tenký počítač ani není potřeba, protože je určen pro cesty manažerů letadlem apod. Navíc je to vyřešeno velice elegantně přes wireless...

Hodnotit ale Apple podle jednoho velmi specificky zaměřeného produktu je naprostá hloupost
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 7. 2008 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vojtech rozsival: Ano, je smysluplná, když rozbalujete Mac, tak to je jeden díl. PC je vždy složeno z více dílů a více drátů, tudíš je složitější ho vybalovat. Narozdíl ale od této reklamy ty dráty a věci, co připojujete k PC potřebujete (např. monitor), ale u reklamy na Lenovo nic z toho, co tam připojovali není potřeba. Jsou to dva úplně odlišné notebooky a žádný z nich nemá žádnou přímou konkurenci, protože jsou určeny k úplně odlišnému používání.

- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

docela souhlasim s přiznivci macu ale pc je prostě pc to nezamněni nic. pro mně je asi jako pro každého jiného duležita cena/vykon věřte mi že jako nikdo jinej bych nejradši dnes šahal na klavesnici MBP ale ne byl to Acer Aspire 5920 za cenu 32k jsem dostal snad nejlepší výkon co se v ti době (podzim 2007) dal sehnat, jako prominte ale score 5672 3DMARK 2006 je oproti MBP (výše uvedený model) 4119 ohromný! jako nezlobte se ale platit skoro 2x tolik za mainstream notebook s označením PRO! je asi dost nesmysl i kdyby mněl nejlepší OS na světě.

nechci už mluvit o svem stolním PC za 50k s 22'' monitorem (STRIKER II EXTREME, C2Q 2,5>3Ghz, 4GB DDR2 1O66 Corsair Dominator, 2x 8800GTX SLi!..... vzdit tohle apple nepřekona ani v roce 2020!

na obou běha Vista H.P. 32bit a Ultimate 64bit jedinej problém, sek, error a ani nežadanej restart od první minuti provozu takže s tim tuhnutím to zas nepřehánějte stačí udržovat system u Vist se o to už stara Win update. už nevim z čím by svět mněl přijit aby my ty moje hračky vymluvil
- Saša

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 01:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Drahost Applu je způsobená naší milovanou socialistickou evropou, kde je vše z USA drahé, a proto jsem si ho pořídil přímo v USA za cenu v přepočtu 48000 i s upgradem na 4GB RAM. Přeji vám vysoký výkon vašeho Aceru, ale naopak zase Vista je Vista. Přeji vám, aby vám váš operační systém operoval tak rychle jako můj na mých specifikacích, ale o tom pochybuji. MacBook Pro není ale stavěný na nějaký enormní výkon pro hráče her, ale je dělaný, aby poskytnul velice slušný poměr výkonu a mobility. Zatímco si můžu představit Vás, jak se taháte s 3,5Kg notebookem, který je 4cm tlustý, pro mě je naprostá lahoda přenášet 2.5Kg těžký a 2.5cm tlustý MBP v tašce na zádech.

S tím vaším desktopem... Podívejte se někdy na pracovní stanici Mac Pro... 8 jader a nVidia quadro je Vám málo?

S Vistou máte ve většině pravdu, ale stejně se to jednou za 3 měsíce zhroutí... Je to jenom Windows, a tak to prostě je.

Nesnažím se odlákat většinu od svých právem milovaných PC, jen chci nabídnout alternativu pro ty, co opravdu vyžadují jednoduchost a spolehlivost, žádné mrhání časem. Snažím se říci, že to opravdu stojí za to a je nejlepší těžit z obou světů :)
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 00:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spousta dobrejch parodii
http://youtube.com/watch?v=fAyBaNwDX8c&feature=related
http://youtube.com/watch?v=sQiiszIthx4&feature=related
http://youtube.com/watch?v=Id_kGL3M5Cg&feature=related
http://youtube.com/watch?v=0-22EpQOm8c&feature=related
http://youtube.com/watch?v=Jkrn6ecxthM
http://youtube.com/watch?v=N-2C2gb6ws8
poslední video! v životě jsem neslyšel takovou blbost! že Vista kopíruje MAC? proboha vždit je to win jako každý jiný je to jen vizualizace. a hlavně to kopírovaní plochy cha cha pokud si pamatuju tak ji win ma vsude stejnou už od 95 a tady se mluví o posledních 5 letech tak nevi co asi MS okopíroval! tohle je fakt možný jenom v US.
- Saša

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace neviem ci si videl dokument z nazvom the silicon valey ci cosi podobneho.mam to vypalene je to z roku cca 1995-8 neviem presne.popisuje zaciatky pocitacov, roky 196x,az po win 95 ako vlastne prebiehal cely vyvoj pocitacov ako bol dos lepsi aj s tonou materialu a mac horsi s "pripoj a pracuj"....vedel si ze to bol Microsoft ktory skopiraoval tzv Desktop a graficke rozhranie prave od Mac? a ze Mac tento sudni spor prehral pretoze neexistovali ziadne autorske prava na taketo nieco?ano bol to 3.1(1). nikdi som Mac,Apple ani iHocico nemal ani im nefandim (som skvor pre win). tolko o tom
- OsirisII

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ano májí ji stejnou, ale Mac takovou plochu měl již mnohem dříve a nové Windows vždy zas vezmou něco z novejších verzí OS X. To je naprostý fakt. Ale podle toho nemusíme soudit, alespoň se v tom každý vyzná, tady jde spíše o výkon a spolehlivost
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi rok zpatky: V praci kolegove meli 3 PC s Windows XP a programy Adobe, ve kterych pracovali. Nebyli uplne spokojeni a navic slyseli o tom, jak je Mac uzasny. Poridili jsme tedy ctvrty pocitac, tentokrat Mac se stejnym programovym vybavenim od Adobe. A vysledek ? Po pul roce delali opet na tech trech PC WinXP a na Macovi delala brigadnice, ktera tam byla nova a k PC ji ostatni nepustili: "At si dela ta brigadnice na tom blbym Macu, to byl ale napad to kupovat." Aby byl citat uplny, musel bych to zakoncit spoustou nadavek na toho Maca, ktere jeste ten kolega dodal.
(Problem spocival v tom, ze programy jako Adobe Photoshop na tom Macu padali tak jednou do hodiny a nacitani obrazku bylo dvakrat tak pomale. Nerikam, ze za to muze Mac, treba je problem v Adobe, ale to uzivatele nezajima, tan chce aby to slapalo.)
-----
Jo a aby nekdo nemel blby komentare, tak uz dopredu pisu, ze nejsem zadnej fanda Windowsu, Linux rulez. :-)
- Iwo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 7. 2008 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No nevím, co to bylo za lidi a za dobu, ale já dělám webdesign a potřebuji k práci Adobe Photoshop a Dreamweaver a ani jeden mi za 2 měsíce práce nespadl či cokoli jiného. Pomalost může být způsobena tím, že si koupili MacBook bez grafické karty, který v těchto operacích je rostě pomalejší a v těch XP noteboocích tu grafikou kartu měli.
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 7. 2008 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vojtech rozsival: Ano, buď si pořídili notebook s integ. grafikou, protože na dělání grafiky paradoxně grafická karta moc potřeba není, tam jde spíš o RAM a výkon procesoru.
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 7. 2008 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doporučuju uživatelům maců (a linuxákům z zive.cz) aby se koukli na díl south parku 1002 (třeba tady :http://www.southparkstudios.com/guide/1002/), jestli vám to něco nepřipomene...
- Bucho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 7. 2008 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Co nám to má jako připomenout? Omezenost tech debilních enviromentalistů? Jestli jste si nevšiml, tak já podporuju obě platformy, protože obě mají své výhody. Nejlepší je mít užitek z obou světů. Ne jako vy, kde pro vás existuje jenom to vaše milované herní PC, na kterém pravděpodobně nic jiného než hraní neprovozujete s vaší inteligencí.
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 7. 2008 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ja si vsiml, ze mate porad plna usta vaseho supr trupr macbooku a o woknech rikate (opakovane) ze se musi v intervalu 3 mesicu reinstalovat, popr. se ve stejnem intervalu hrouti. to je opravdu otevrenost k jinym resenim :)
Nechci vam mac vymlouvat, rozhodne produkty teto firmy maji smysl a uplatneni. (teda az na ipod, ale to je jina kategorie) Pokud chcete koupit kus zeleza o jehoz vnitrnostech nic nevite, protoze Vas to proste nezajima, kupte si mac. Ja si stavim pocitace sam a predstava, ze mi doma stoji neco, o cem vim jen parametry je pro me neprijatelna. Celkova politika firmy apple je nastavena tak, ze prodava draze veci s hezkym designem, dobrou funkcnosti, nulovou rozsiritelnosti. U Maca nema cenu resit, ze za rok vyjdou nove, narocnejsi hry, a budu potrebovat novou grafiku, protoze na nem proste nebehaji. Je to vyhoda? Kamarad si poridil G4 do studia na muziku. behem nahravani (v rozmezi cca 4 hodin) mu 2x spadl. a to tam mel pustene jen nuendo. zadne dsp, zadne dalsi softy. ani vami nade vse zboznovane jabko neni bezchybne. berete jako normu, ze kdyz to nepada vam, tak to nemuze padat nikomu. Me PC (winXP) nespadlo uz ani nepamatuju. Sveho casu jsem pocitac ani nevypinal (to uz nedelam s ohledem na zivotni prostredi a plytvani energiemi) a bezel bez problemu nekolik mesicu bez restartu. to neni norma. to je muj pocitac.

kratce pokud chcete vybalit, pouzivat (omezene) a ev chvili kdy nestaci vyhodit a koupit novy a mate na to, tak si kupte mac.

pokud vnitrnostem techto stroju rozumite a bavi vas to, postavite si (a muzete dale vylepsovat, testovat jine konfigurace) PC za polovicni cenu, ktere bude fungovat uplne stejne.

pokud jste lama, koupite si postavene PC.

tohle je pro vas asi horka pravda, ale tezko ji budete popirat.

- vojtech rozsival

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 7. 2008 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vojtech rozsival: No já narozdíl od Vás vím vše o mém počítači, přesné parametry a i značky a modely. Vím toho možná více, než u klasických PC notebooků, možná stejně. To co tu říkáte není žádná výmluva, jen o Mac nic nevíte. Když si to takto vezmeme, tak vlatně většina Maců je založena na koncepci notebooku. iMac. Jak byste ho proboha chtěl upgradovat (krom RAM a HDD), když je to vlastně jen 4cm tlustá obrazovka? Mac si taky můžete jakkoli upravovat a vylepšovat, když si koupíte Mac Pro.

A prosímvás, jak to myslíte s tím omezeným používáním? Nemyslel jste náhodou PC? Je vidět, že jste na tom nikdy nedělal.

A nemyslete si, já moc rád sestavuji PC, dělám to všem možným lidem, kamarádům, protože mě to baví a protože je to pro ně velice výhodné na to, co dostanou za výkon. Postavená PC je uplná kravina, protože si výrobci berou velkou marži a navíc mít záruku na celý počítač 2 roky bez možnosti upgradu (ztráta záruky), tak to si rovnou můžu jít koupit normální Mac.

Nevím, jak může být "horká pravda", že nějakému vašemu známemu někdy někde spadl 2x Mac. Mě taky párkrát spadl na začátku, protože vyžaduje trochu jiné používání, než s PC a to je horká pravda. Od té doby mě běží výborně a pokaždé se startuje rovných 35 sekund. U win je to tak, že první boot je taktorychlý a pak to jde z kopce. Teď už na můj sestavený PC s Vistama musím čekat 2 minuty, aleto není podstatné. Hlavně, že to funguje.
- Jakub Chromec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tahle komixová parodie tu taky chybí http://www.cad-comic.com/comic.php?d=20060513
- LDK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2008 23:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Používám trošku specifický software, jeho jméno je Archicad. Tento maďarský soft byl primárně vyvíjen pro produkty Apple - zejména pro to co se dnes nazývá Mac Pro asi od roku 1986. Asi ve verzi 4 nebo 6 (dnes je aktuální verze 11 a brzy bude 12) pribyla podpora Windows. Kamarád si dal tu práci a sehnal +- stejně vybavený MBPro a postavil jej svému Lenovo Thinkpad T61p. (rozdíl ceny je cca 750 dolarů oba NTB zakoupeny v USA) Práce v 3D modelovacím prostoru suběktivně hodnocena jako lepší u Lenova(Grafika Qvadra NVS 570 256GDDR3) než MBPro (GeForce 8600 256MB GDDR3) Při renderingu (stejná scéna i nastavení) byl rychlejší MAC o asi 10 - 15 % v závislosti na scéňě. (V danném případě byl rozdíl cca 15-20 sec.) Když jsem se bavil na tohle téma s distributorem AC vysvětlil mi, že Mac verze používá procesor trošku jinak a dokáže lépe využít potenciál procesoru. (Pak mi ještě řekl že s příchodem nové verze AC12 by se měly rozdíly smazat) po delší diskuzi o historii tohto programu jsme se zase dostali k platformám a říkal, že na Power PC páté generace byly rozdíly mezi výkonem PC a MAC opravdu obrovské (35 a více procent ve prospěch MAC). A teď mi řekněte - stojím před volbou koupi nového stroje - Mám koupit T61p za cca 1300USD nebo MAC za cca 2000USD? Nevím, ale asi koupím radši Lenovo.
- Jan Vlach

Reklama
Reklama