Zpět na článek

Diskuze: Grafická část APU Fusion slibuje výkon diskrétního řešení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

mittar
mittar
Level 6 Level 6
11. 8. 2010 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neverim ze diskretni karty budou casem omezeny propustnosti PCIE sbernice a uz vubec neverim, ze znacne.

Kobrci
Kobrci
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

presne tak, ved pamat budu brat z ram-ky

fotobaNEW
fotobaNEW
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kobrci nebudu, dnes sa presvihlo, ze uz drha generacia Fusion planovana a polovicu roku 2010 bude mat GDDR3 a GDDR5 radic

a co sa tyka nedostatku PCIe nejde o zobrazovanie - tam to staci, ale pri pouziti ako koprocesor je to malo

Ta 5750, co ma byt vo fusionm ma totiz
okolo 500 GGLOPS v dvojnasobnej presnosti
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5870,2422-3.html

priom Co i7 ma
107.55 GFLOPS (Intel Core i7 980 XE)
http://en.wikipedia.org/wiki/FLOPS

A AMD chce pouzit grafiku ako vypoctovy cast CPU a tym navysit vykon svojich CPU vo vypoctoch.. A na take pouzitie PCI Express uz dnes nestaci.

Akureat autor zabudol do clanku pridat informaciu o akom ucele AMD hovorili pri pomalosti PCIE

kapa
kapa
Level 25 Level 25
11. 8. 2010 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotobaNEW No neviem neviem, druha generacia ked este nieje prva a v druhej polovici uz sme....., prva generacia Fusion bude TSMC 40n a tam ten HD5750 urcite nebude, na to vem jed...., do netbookov ho netreba a tam sa bude hrat o spotrebu nie tak o vykon, tam aj 80-120SP bude cez hlavu..., ved ide proti dualcore ATOMU, a ta druha 32n u Glofo bude zaciatkom 2011 a tam bude HD5570 nanajvis, pocitam HD5550, velmi bude zalezat na osadenych ramkacha a spol...., neviem skade beries HD5750, toto tam na 100 percent nebude a aj keby tam bolo tolko SP, tak to nebude mat ani take frekvencie ani pristup do pamete DDR3, ja pocitam s vykonom HD5550 a dufam, ze aspon toto bude... a ked bude, ja budem spokojny.... :wink:

fotobaNEW
fotobaNEW
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotobaNEW @kapa: amd oznamilo pred jeden a pol mesioacom,ze prve dve generacie/modelove rady Fusion idu do vyroby a dalsie 3 uz maju testovacie vzorky

Morfyrin
Morfyrin
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotobaNEW @kapa: no počítám že to využijí jen v noteboocích, nebo budou muset mít dost překopaný základní desky... na ddr5 je cesta jako u nynějších základních desek příliš dlouhá, takže to nezvládne pracovat a vůbec a jak bude vypadat spojení grafičky s procesorem na výpočty? u her je to vyřešený zatim jako NVidia PhysX a všichni co nemají NVidii na to strašně nadávají a pochybuju že bude software jinej než hry na tohle využitej :D

P.S. a počítat s druhou generací když z první jsou zatim vidět jen kecy a jedno video co mohlo být udělané na 5890 klidně :lol:

Morfyrin
Morfyrin
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotobaNEW @Morfyrin: a konec konců osobně doufám v brzký příchod komerčního využití optroniky v počítačích (cca do 5 let by to mohlo být reálný)... pak by se PCIe mohla solidně překopat a celkově změnit vývoj kompů ;)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]AMD navíc pracuje na technologiích, které umožní integrované grafice spolupracovat s diskrétním řešením. [/quote]

Som zvedavy ci to bude fungovat aj v pripade, ze diskretna karta bude od konkurencie.

Paxan
Paxan
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Osobně si myslím že to je nereálný, už jenom proto že by se nedohodli.

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviem pochopiť prečo dnes už pri tak malých výrobných procesoch nadajú priamo na čip embded video pamať. (fantasticky to pomohlo u PS2, má to aj XBOX360 a pseudo "integrované" aj PS3 na svojom RSX čipe) Stačí takých 16-24MB. Vraj frame buffer a Z-buffer zaťažuje zbernicu grafiky na 70%, zbytok je texturovanie a iné. Pritom dokopy frame a Z-buffer zaberá len tých 16-20MB. Pri 45nm to zaberá približne 30mm2. Pri dnešných 200-400mm2 kremíku u high-end grafikách je to zanedbateľná veľkosť. Radšej to tlačia do 256bit GDDR5,6,7..., Takému Lianu a jeho celkom slušnému počtu SP by to veľmi prospelo a "pomalá" 128bit DDR3 by sa uvoľnila pre 4 CPUčka.

Petulikk20
Petulikk20
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No frame buffer a z buffer rozhodne pri dnesnych vysokych rozliseniach s AA nezaberaju len 16-20MB ale o dost viac. Dalo by sa to vyriesit ale cez tile based rendering.

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petulikk20 Naozaj tých 20MB stačí:
Máš síce pravdu, že už dnes štandartný triple-frame + Z-buffer, zaberá viac t.j. 3snímky x 1920 x 1280 x 32bit + 1Z-bfr. 1920 x 1920 x 32bit = 39321600Byte, teda približne 40MB, ale dátovo kritický je len Z-buffer a 1. snímok vo "výstavbe". Druhý snímok sa zobrazuje a tretí (od toho ten pojem triple frame) je len kvôli V-Sync. teda aby nezdržoval RAM-DAC GPU keď sa dokončí prvý snímok a zobrazovanie druhého snímku nieje dokončené. Druhý a tretí snímok, resp operácie s nimi, (vyhladzovanie už zaberie viac) sú nepomerne menej náročné na dátovú priepustnosť. Tie grafika odprace do "pomalej" externej pamäte, ale oveľa väčšej. Tam nebudú "zdržiavať" nič. Takto to má XBOX-360, PS2 má navyše aj 2.snímok v eDRAMke - samozrejme ešte lepšie.

Reklama
Reklama