Zpět na článek

Diskuze: HIS Excalibur Radeon 9800 Pro 128MB

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 01:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim tim ty dva koeficienty (uzitecnost a sila graficke karty) - kapitola 10 (a 11). Kazdy nazor dobry, rad bych to do pristi recenze vychytal a ustalil na jedne sestave, snad to bude zajimave a prinosne pro vsechny.
<br>
<br>Diky.
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, že systém je stejný jak na digit-life (kde ho asi dost dlouho ladili), nemám připomínek.
<br>
<br>K recenzi:
<br>R9700 nemá F-buffer, ten se objevil až u R9800. Stejně tak FX5800 nemá UltraShadow.
<br>Jinak ta tabulka by mohla být "techničtější" a obsahovat méně marketingových výrazů (256-bitový GPU - kdo na tu blbost přišel?)
<br>
<br>SpecViewPerf není benchmark určený herní karty. Na základě tohoto benchmarku se nedá posuzovat kvalita ovladačů, protože u "herních" je většina "profi" funkcí zablokována. Naopak - NVdidia má mnohem kvalitnější ovladače v profi OpenGL. Jak by jinak mohla být Quadro na bázi čipu GF4 stejně rychlá jako FireGL na bázi R9700?
- Michal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K tomu bodovemu ohodnoceni....souhlasim ze by mel mit mensi vahu 3Dmark...ale take by mela mit jeste vetsi vahu cena (i kdyz chapu ze u karty nad 10 000 to asi nebude s nejakou tou stokorunou horke)
- Lef

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaráží mě, že jste R9800 nevytáhli výše, te je divné,
<br>já ho mám vytažené s klasickým chlazením + 60mm větrák na jádru a jede 465/770, na paměti jsem dal pasivy. Nechápu, že vám
<br>nešel víc? není to divné? jinak docela dobrý a obsáhlý test.
<br>
<br>
- Pavel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

trochu mimo mozno, ale podarilo sa niekomu rozchodit na tejto karte TV out na TV s compositnym vstupom?
<br>mne sa to podarilo len cez S-VHS. Ale potrebujem pripojit prave tv bez S-VHS a stojim na nerozchditelnosti. uz som skusal vsetky mozne ovladace, vsetky moznosti nastavenioa, mnozstvo redukcii S-VHS/composit a furt nic.
- maco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

váhy karty v gramech - to se mi líbilo to byste mohly uvádět u všech vašich budoucích testech.
- Petrvvv

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by dobré uvádět pod grafem kolik bodů dá testovací sestava bez renderování. Tj. použít 3D-Analyzer a vypnout renderování, to udělá také pěkný obrázek o testovací sestavě.
- Kert

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

atlon 2.6,Ati9800Pro256b.128DDR,1.5GbDDR333Mhz,asusA7N8X-X,Barracuda 80GB.7200ot.8Mb,--1024x768-6071 bodu!!!
- vlk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže 3D marku menší důraz a hodně bych vyzved koeficient se zapnutym FAA a AF (grafiky sou dost výkonný aby se hrálo se zapnutym a většina lidí to tak dělá i na 17ctce 1024 to hodně zvedne kvalitu obrazu) jinak skvělá recenze velice se mi líbí obsáhlost.
<br>Jinak k tej grafice ... velice mě stejně jako vás překvapila její (ne)přetaktovatelnost ... docela rád bych viděl ve vašich rukách a v tej testovací sestavě r9800pro 256MB vod herculesu ... jestli můžete nějak ovlivnit co vám pošlou tak to prosím udělejte přeci jenom je to top model stejně jako fxo co to zatim radeonu nandalo.... ale jenom maličko.... :)
<br>ps: díky za váš čas, nervy a úsilí..
- Kill All

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I kdyz (uz podle nicku ;) Radeonum neholduji, bylo to pro me zajimave poctenicko, ktere neurazi zadneho NVidiota, stejne jako predsela recenze toho Asusu neurazi jiste zadneho fanATIka. Tradicne par pripominek:
<br>
<br>1. Co se tyce toho bodoveho ohodoceni, je mi to celkem jedno, spis dam na jednotlive vysledky v konkretnich aplikacich. Navic se mi zda nestastne, pocitat dohromady cenu a vykon, nebot to je stejne, jako chtit zaroven bilou a cernou...
<br>
<br>2. "Možná mi to bude zase nějaký čtenář vyčítat, ale musím to zase říct, je škoda, že třeba volných 300MB na Driver CD nevyužil HIS k umístění dem firmy ATi pro Radeon 9800 nebo 9700." - Ja nic nevycital! ;) Jen jsem podotkl, ze na CD s ovladaci k ASUSu neni zadne misto navic a cpat NV dema na CD s DVDprehravacem jine firmy se mi jako dokonale reseni nezdalo... :)
<br>
<br>3. "Přetaktovaná Ultra samozřejmě s odstupem vede, v případě, že bych neaplikoval patch 330 by byl vítězem Radeon." - Ja bych ale rekl, ze ptch 330-tka byla primarne vypustena zahy po 300-ce proto, aby eliminoval cheatovani nejen na strane NV (coz bylo tehdy velmi hypovano), tak i na strane ATI (o tom ostatne hovori i prislusny datasheet Futuremarku). Takze podle vysledku tohoto testu to spis vypada, ze ATI cheatovala mnohem vic! :o BTW i GeForce5900Ultra ma ve verzi 300 vyssi skore, nez v 330... ale nijak pronikave.
<br>
<br>4. Architektura 4/2 vs 8/1 - uz jsem se zminoval u minule recenze, ze NV to ma IMHO programove prepinatelne a karta (resp. GPU) nemuze za to, ze 3DM to ignoruje...
<br>
<br>5. Test v serioznich aplikacich - Jak uz si spravne jeden prispevek vsiml, narozdil od ATI ma NV pro profitrh oddelenou radu GPU s nazvem QUADRO. Je tedy myslim vice nez pochopitelne, ze ve vlastnim marketingovem zajmu neumozni NV s GeForce totez, co s nasobne drazsim Quadrem...
<br>
- NV35 freak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jelikoz sem ti u minule recenze psal ze nvidia umi jen 4/2 a znova mi to nedalo a mrknul se na stranky o nvidie musim se omluvit nvidia umi max 8 textur na cyklus takze umi i 8/1.... takze tam nemusis psat imho ;)
- rodney

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Buuuu :'-( a zase mi nic nenapsali o TVoutu, ja to na vas reknu mamince.
<br>Ale ted vazne, nebylo by mozne napsat alespon kratky samostatny clanek, kde by se porovnaly TVouty poslednich modelu nVidie a ATI ? Navrhoval bych porovnat nastaveni overscanu, filtru, ostrosti obrazu a podani barev pri ruznych zpusobech pripojeni (kompozit/S-Video), seznam rozliseni (zda dovedou i nativni PAL 768x576), kvalitu prehravenych videi (DVD i DivX), jednoduchost volby jednotlivych rezimu, nastavovani parametru atd. Je mi jasne, ze tady vetsinu lidi zajimaji sloupecky v grafech, ale nekdo si na tom krome games taky pousti filmy do vetsi kvalitni TV, takze tohle porovnani by mohlo byt zajimave.
<br>
- lojza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mam sice jen R8500 ale s TV out mem celkem dobré zkušenosti akorát sem tam to zblbnou v driverech ale v daší verzi ty chyby většinou odstanili.
<br>
<br>Jediný co se mi nelíbí je že když mam TVOUT ON tak mi to na primaru pusti max 1024768 (vopruz mam totiž 17"LCD 12801024) a cokoliv víc je virtualni plocha to samé ale platí pro DualView nebo jak tomu ATi nadává taky se mi nepovedlo korektně rozjet 17"CRT 1152864 + LCD 12801024 možná zase blbý drivery.
<br>
<br>chtěl bych touto cestou ještě poprosit o 4 věcy:
<br>1)kde je srovnání přetaktovatelnosti R9800Pro (hlavně že se srovnávaj chladiče :-/)
<br>2)dělejte všechny testy kde to je možný i v 1280*1024 pro nás LCDčkaře ;-)
<br>3)co takhle napsat kolik strojí OEM tedy bez nepotřebnýho RETAIL se starejma hrama který si stejně každej 2. (sem optimista jinak je to samozřejmě 99%lidi) ukradnul už před rokem...
<br>4)sežeňte na testy R9800 (bez PRO) viděl jsem ho v ceníku asi za 10tis a to zní příjemně stejně ty rozdíly jsou v realu několik fps takže radši 55fps a 4tis v kapse než 60fps
<br>
<br>Jo zase celkem cool recenze sice jsem se nezasmál jako u JK ale autor si dal hodně práce s testovanim to se musí uznat.
- ZooM

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za ty chyby v tabulce, klasice copy-paste preklepy.
<br>
<br>S tim 256-bit cipem - proc blblost? Necham se rad poucit.
<br>
<br>Ke SpecViewPerf - ja vim (mozna pouzit SoftQuadro z RivaTuneru), ale tomu testu neprikladam az takovou vahu, kazdopadne myslim, ze jsou i takovy lidi co si koupi domu kartu na hry i na takovou praci, mimo to, ten vykon karet i v profesionalnich aplikacich je uz docela slusny za v te oblasti slusny peniz. Pokud ma vice ctenaru vas nazor, nebudu Spec7 dale pouzivat.
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohuzel, smula na kus, zadny modding jsem samozrejme nedelal, proste jsem to zkousel, opravdu vyssi frekvence stabilni nebyla, samotneho me to zklamalo, dost to pokazilo celou recenzi.
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super napad! Urcite.
<br>
<br>Mozna by se pak dal i udelat nejaky koeficient a srovnavat grafiky na ruznych sestavach (samozrejme nepresne a odhadovane).
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim. Zvednu vahu FSAA a AF.
<br>
<br>Chysta se recenze Hercules 9800. Cenove zajimavejsi karty. Jsem taky zvedav na overclock. Prece jen ten 256MB Radeon je uz asi pro vetsinu lidi kruta palka. Kdyz se ale naskytne prilezitost, urcite nejaka recenze bude. Kazdopadne by to asi po spicce ted chtelo nejaky ten stred probrat.
<br>
<br>ps: diky za pochvalu
<br>
<br>ps2: s tim rozsahem napriste asi uberu, uberu mozna pocet testu jen na ty do koeficientu, hodne lidi rika, ze to tak dlouhe stejne neprecte, ja se diky tomu zas dyl vyspim :-)
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. 2. ok
<br>3. ne, dokonce ho nekde v ramci spravedlnosti ani nepouzivaji, je to ustupek nVIDII
<br>4. vetsina aplikaci to vidi jako 4/2, dobre tabulku jsem upravil, stale si myslim ze v HW je to 4 pixel pipelines, rekl bych ze se to jen umi tvarit jako 8/1, nevim, nekde si o tom mozna neco jeste prectu ;-)
<br>5. viz vyse, pokud vas bude vic, nebudu jiz dale pouzivat
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Udelal bych to, ale je tu nekolik prekazek:
<br>1. Nejsem na to dost vybaven.
<br>2. Nevim kde na to vzit jeste cas ;-)
<br>
<br>Mozna reseni:
<br>Protoze Tvout uz je vetsinou integrovany na cipu a tudiz vetsinou delsi dobu stejny, jsou dve moznosti:
<br>1. Bud vyvodim nejake zavery se zahranicnich recenzi majetnejsich serveru.
<br>2. Jednou za cas, pokud se to podari, napujcujeme televizory a monitory a udelame test TVoutu, kvality 2D, praci s LCD apod.
<br>
<br>Rozhodne nemuzu pri kazde recenzi herni grafiky testovat jeji TVout a kvalitu 2D na vice monitorech a vse co jste popsal, nejde to ani casove a ani na to nejsou prostredky.
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) kdyz budu mit vsecky kusy zaraz na test, srovnam i jejich OC
<br>2) mam trochu dilema, tech grafu je i tak vzdycky kolem 60, dalsi rozliseni navrch nevim, da se to tak trosku odvodit z 1024x768 a 1600x1200
<br>3) ted to nevim jiste, ale tusim vetsina techto top modelu se prodava takto v krabici
<br>4) je to celkem HOT novinka, ale pristi tyden dorazi na testu Hercules 9800, recenze bude, v cenicich to mivaj vetsinou i dopredu
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cau Mirku,
<br> myslim, ze bych konecne mohl vnest jasno do otazky architektury NV3x. Ona totiz zadne "klasicke" pipelines nema. Zakladem je 1 obecny VLIW SIMD FP procesor, ktery zpracovava vzdy 4 pixely soucasne, ktere jim koluji. Vetsina instrukci trva 1 takt. Jednou z vyjimek je samplovani textury, ktere je mozne za takt udelat 2x. Vsechny FPU ALU jsou 32-bitove. Limitem vykonu je ovsem pocet pouzitych registru (malo pameti uvnitr FPU), proto je 16bit vetsinou rychlejsi. NV30 ma pro zachovani komp. s 1.0-1.3 shadery navic 2 Integer jednotky az za hlavnim FPU, bez primeho pristupu k texturam. U NV35 byly nahrazeny komb. FPU/DoubleInt jednotkou). NV30 tedy zvlada (4 fp ops nebo 8 tex ops) + 8 int ops/takt. U NV35 je to 8 fp ops nebo (8 tex ops + 4 fp ops) nebo (8 tex ops + 8 int ops).
<br> Co se tyce optimalizace, tak je u NV3x velmi dulezita a VUBEC NEZNAMENA ZHORSENI KVALITY. Kazda instrukce (nezavisle) muze byt vykonana ve 3 ruznuch presnostech. Vstup a vystup je vzdy stejne 8-bit, takze casto vetsi presnost vubec nema smysl. V mych vlastnich pokusech jsem dokazal shader optimalizovat az na 2.5nasobnou rychlost bez JAKEKOLIV ztraty kvality. Dulezite je take usporadani instrukci, ale to by uz mohl zvladat driver (hodne se slibuje od 50.xx). Problem DX9 je v tom, ze M$ zvolil specifikace presne podle hw ATI, vcetne nestandardnich 24-bitu a kompilator v DX9SDK generuje instrukce v optimalnim poradi pro R300. A pak, ze je to vuci ATI nespravedlive...
<br>
<br>M.K.

- Michal Krcmar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ATI ma myslim take profesionalni grafiky... rade se tusim jemnuje Fire GL, nebo tak nejak...
- ShAcKaL

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cau Michale (koukam, ze ctes PCt, to me prekvapuje),
<br>
<br>Diky za fundovany prispevek, s temi klasickymi pipelines sem to vedel (myslim sem to i zminil minule), ale je to tezky prave nejak rozumne srozumitelne napsat, mozna jsem nemel o pipelines psat vubec, spis to rozdelit na Texture Fillrate, Pixel Fillrate, ... Tedka uz to ale od tebe vim uplne presne a priste se polepsim. :-)
<br>
<br>S temi optimalizacemi jsi me bohuzel asi nespravne pochopil, mluvim o otimalizacich na ukor kvality obrazu, zkus mrknout treba na beyond3D co digit-life, proste kdyz je najednou kvalita od nejake verze Detonator v UT2003 nizsi (a s RivaTuner Anti-Detect vyssi) fps vyssi, tak jsou to proste optimalizace na ukor kvality, to je neco jineho nez myslis ty, ne?
<br>
<br>No jo s temi 24-bity je to neco jineho, proste MS dela ruzne standardy, to je jedno, je tu taky OpenGL a jak prijde jako benchmark DooM III, tak se cely nahled na ty grafiky zas zmeni.
<br>
<br>Nechces treba nekdy napsat nejakej clanek na tohle tema (optimalizace, "cheatovani", moderni GPU/VPU, ...), s tvymi znalostmi by to bylo super!
- Mirek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu,proč výkon Radeonu v tomto testu působí na některé čtenáře jako červený hadr na býka. Vždyť je to jen INFORMACE, nic víc, nic míň. Navíc pravdivá. Ne všichni si kupují graf.karty jen kvůli hrám a poznatek,že levnější Radeon umí to,co zvládá až "násobně dražší" Quadro je určitě zajímavý. Na takovéhle podivné "vlastní marketingové zájmy",ať už kterékoliv firmy, bych v recenzích určitě upozorňoval.

- Brock

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 9. 2003 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za odpoved. Jinak samozrejme neni potreba do hloubky testovat vsechno co jsem vypsal, stacilo by i z pohledu obycejneho uzivatele - jak jednoduse zapnout TVout a jeho typy (dual, clone, rozliseni) a jak je to s overscanem (obrazem pres celou plochu TV). Me to hlavne zajima u ATI, NV uz mam prozkouseno na dost modelech - starsi verze s externim cipem bylo potreba vyladit pres TVtool, FX-ka uz jsou bezproblemova. Me se totiz nechce kupovat ATI abych to vyzkousel sam na sobe ;-), takze bude se tesit na clanek... Jinak pekna recneze, jen tak dal...
- lojza

Reklama
Reklama