Zpět na článek

Diskuze: Historie PC - na počátku i na konci bude Apple?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to sem taky zvědav osobně jsem Apple PC nikdy neviděl naživo :( a asi už neuvidim ale líto mi to není ...jsem zvědav .. o jejich OS jsem toho slyšel ale dost a ten bych si rozhodně rád zkusil ... pokud winy obsahují pár nápadů z Mac OS a MAc OS je má všechny pak jsem zvědav 2x ... o Longhornech si myslím že to bude dobrý OS ale jestli MAC OS bude lepší ...paráda ....
<br>
<br>BTW: nějak se zapomíná uplně na LINUX ... osobne si myslim ze linux zůstane pracovním OS pro specializované systémy a jeho masové rozšíření nehrozí ... nic proti němu ale osobně mě nezaujal ...ja nejsem masochista a nemusim vědět o každé 0 a 1 co mi zrovna teď dělá :) ... windowsy jsou por moje využití mnohem přátelštější .... ale moc by mě zajímal ten MAC OS! jak to s ním je fungovali by pod ním dneš ní hry apod ? :)
- DigitaldooM

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak koukám, jestli jsem to dobře pochopil, že si budu moct (časem) Mac OS nacpat do PC? A Wokna poslat do křemíkového nebe, či spíše do křemíkového pekla? LOL!!!
<br>To beru!!!

- Noxyr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja to chapu jinak ;) Mac OS si do svyho "tchajwanskyho" (hehe to se autorovi povedlo) PC nacpat moct nebudes :( ale budes si moct do PC od Applu nacpat Windows takze nic extra :( a diky x86 architekture tam bude teoreticky behat i Linux no sem na to fakt zvedavej :)
- Hex

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pc apple? HDD - Seagate, desky Intel, procesory Intel atd...Co je na tom od Apple? OS se da narvat na cokoliv...
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mam takove tuseni ze MAC OS maji zaklad v linuxu, a teoreticky se simulatorem by tam ty hry jet mohly,a stejne kolik lidi by preslo naporad na MAC OS? tak 10% jestli vubec. Macintoshe jsme meli ve skole a byla to celkem sranda hlawne ta jednotlacitkova mys.Za pripadne omyly se omlouvam, MACy fakt nak neznam. HAWK
- FOX

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OS X vychádza s Nextstepu /kto ešte pamatá Jobsov NeXT/ a ten z UNIXU.
<br>
<br>Osobne Apple držím palce, OS X je momentálne asi najlepší OS vobec, zlučuje robustnosť UNIXu s friendly style Win. Keď sa to tak dá povedať.
- JanoS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zírám jak ta vrána - altair byl zjevně bezvýznamný produkt radioamatárů - blahopřeji
<br>stitch
- stitch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Even though it only lasted a few years, MITS and the Altair truly created the personal computer industry. Not only did MITS create the first affordable microcomputer, it also pioneered computer shows, computer retailing, computer company magazines, users' groups, software exchanges, and many hardware and software products. When others claimed that microcomputers were impractical, MITS built one and tapped into a need and excitement that has resulted in a billion dollar industry and changed the way many people live and work.
<br>Copyright Š 1994-99 Jones International and Jones Digital Century. All rights reserved.
<br>
- stitch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MacOS X je takova krasna obluda, ma asi nejslozitejsi topoligii vubec. uplne dole je microjadro Mach(stara se o pamet, m.tasking ...), potom je upravenym FreeBSD a teprave nad nim je graficky rozhrani, ktery je opravud odvozenina NeXTStepu.
- JoHnY

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

diky x86 architekture tam bude teoreticky behat i Linux.... No trosicku odvazny tvrzeni na to ze zrovna linux je schopen behat na tak siroke plejade procesoru a systemu jako takovych ze existence x86 procesoru skutecne neni duvodem k tomu ze by na tom zacal behat linux...
- Olineq

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 7. 2005 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace hehe. Linux beha aj na sucasnych Macoch. kamarat kupil stary iBook G3 700 MHz a beha mu na tom aj Mac OS X aj Linux. Bez nejakej emulacie.
A co sa tyka hier, aj v sucasnosti je kua vela hier a aplikacii robenych ako pre Win, tak aj pre Mac OS.
Uz zopar rokov robim IBA na Macoch - ci uz doma alebo v robote a nemam dojem, ze by mi nieco oproti Win userom chybalo. Skor naopak. ;-)
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem tady hyper PC-dědek: mimochodem, měl jsem programovatelnou kalkulačku Texas Instruments (tuším 32 kroků, Polish Reverse Notation), pamatuji si jak jsem se hrabal ve schématech 8080, studoval jsem operační systém CP-M, pamatuji Zilog Z-80, jazyk Lisp, kurzy assembleru v Amatérském Rádiu. Ano vím i o Altairu (v assembleru se programovaly smyčkama melodie a lidi na výstavách koukali)... přesto tvrdím, že první neexperimentální počítač byl Apple. Jo, co vlastně bylo dřív, vejce nebo kuře???
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a tak to si ja zas myslim ze je to ted jen uz fakt otazka casu a taky emulatoru a dalsich utilitek :) stačí kdyz se o to budou lidi zajimat... :) a stejne si myslim ze casem Apple uvolni edici pro tchajwanaky (treba nejak řízlou nebo nedokonalou aby vsichni chteli ty krasny jabka s intelem :))) mimochodem ten pracak fakt podelali IBM delalo dobry pracaky! prave ze to byla sila applu! jsem zvedav co ted z IBM bude :/ ale jestli chcou do jablka narvat intelacky prescotty tak to nebude jabko ale pecenej štrůdl :D a to jsem byl kdysik zastáncem intelu :) snd se intel zpamatuje a něco si s těma pracíkama porobí....
<br>jináč si myslím že apple dělá dobře! a to ani nemluvím o tom žeby se tím dali Macky aj upravovat (víc než do teď) no rozhodně to maj zajimavy a diky ipodu nemaj stejne co ztratit...
- LOCHi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

joo neni nad to si zavspominat... :) ale podle toho je jeste moja staricka 486 docela delo... sem dneska nasel starej pracik co sem v ni donedavna mel ... ani byste neverili co udela z i486 DX2 50 Mhz vymena za pracik i486 DX2 66 Mhz :D i winamp si to valí plynule a ani na kompu mi tak krásne neběželi pomalu XP jak na tý 486 :D nee to bych přeháněl ale Jádro XP se tam dá pustit ... (třeba PE builder si to taky zmaklo :) no a dnesni cena koupe? asi tak 300 Kč tak co resit!
- LOCHi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jestli se Longhorn povede (a asi jako ze jo), tak Applu moc sanci nedavam. I kdyz je jasne, ze si to mozna kus kolace trhu OS vydobude... U me rozhoduji hry a vyber dalsiho SW.
<br>
<br>Pockejte az uvidite 3D desktop co bude mit Longhorn;) (vyjde ale bohuzel o neco pozdeji)
<br>
<br>Ja osobne samozrejme prejdu na Longhorn, ale zase jenom ze zvedavosti a abych drzel krok. Ja jsem neuveritelne spokojenej se svyma upravenyma XPckama. Jestli nekdo rika ze mu padaji, tak je to asi lama, nebo ma spatnej HW. Ja si za ty leta co XP pouzivam nepamatuju jedinej BSOD.
<br>
<br>Jo a BTW nevlastni nahodou Microsoft par akcii Applu?;)
- r23

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 8. 2005 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No věřit že se longhorny povedou je IMHO vcelku bláhový...Sice budeš mít krásnou 3D plochu (která teda zatim podle screenshotů nevypadá že by měla přinýst nějakou praktickou novinku), ale ta ti sežere veškerej HW takže si toho stejně moc nezahraješ esi nebudeš mít PC za 50 000...Já osobně doufám že jednou pude Mac OS nainstalovat na PC, protože když sem s nim před lety chvilku něco dělal, tak to byl sen i proti tomu co Wokna předváděj teď...a že je to sakra dlouho :o) Mno jen do toho Apple. A co se týče procesorů Intel, tak bych řek že to tak špatnej krok neni, protože chystané jádro Yonah vypadá fakt nadějně vzhledem k výkonu současného jádra Dothan, jelikož Yonah nebude používat architekturu Pentia 4 což je imho velkej skok kupředu...takovej DualCore s Yonahem bude imho zatraceně velký dělo i proti AMD...no už se těšim :)
- neregistrovaný - Fritol

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 7. 2005 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak tvrzeni ze Longorny se povedou je asitak stejne pravdivy, jako ze budou prset horici telata.
MS Windows je proste zmrsenina, ktera nema pevny zaklady a ktera se co nejrychlejs snazi vydat dalsi verzi a vymacknout co nejvic penez z uzivatelu.

A jinak - k cemu ti je proboha 3D plocha, kdyz stejne furt hrajes hry?
A kdyz je nehrajes, proc zustavas u Widli?
A WXP svym vzhledem prostredi a konfigurovatelnosti nesahaj ani po kotniky grafickejm prostredim Linuxu nebo OS X.

Jinak velkej uspech tkvi v tom, ze BSD i Linux (a vubec UNIX) je otevrena platforma; Open Source, chcete-li. Cili tvori to velkej pocet lidi, ktery se opravujou navzajem, z cehoz vznika (i za pomoci kvalitni dokumentace) opravdu pevny a spolehlivy program/OS.
- neregistrovaný - neregistrovan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No fandím Apple aby udělali dobrý systém s novým hardwarem. Samozřejmě se do apple nestrčí dnešní intely ale budou tam nějaké drsnější. A že by Longhorn byl o něco vymakanější??? Spíše přeplácanější. Stačila mi beta verze. V případě ještě doporučují se podívat na streaming na apple.com na tu konferenci (má to nějak přes hoďku). A vyzkoušet si systém na PC jádře taky nebudé špatné, bude to velká změna. A lepší Notebook jiní neudělají než je dnešní powerbook 12" :))
- Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2005 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja mam stale win200pro a neni o com... to iste ako xp-cka. NT 5.0 a 5.1 neni velky rozdiel. Win2000 mozem mat nainstalovane aj dva roky a stale slapu tak isto. skvely win, nic ine nepotrebujem. teraz LAMA otazka odomna: preco by som si mal instalovat mac os x, linux, freebsd a podobne kraviny ked tam normalne NEJDU SPUSIT exe subory? 99.999999999% aplikacii je exe pre win32 a nejaky posraty linux emulator nemoze nahradit pravy windows!
- xfluz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 7. 2005 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ty si fakt lama :'-) 99.99999% vsech aplikaci pro Widle rozhodne neni. I proto, ze vetsina aplikaci pro Widle ne naprosto nepotrebnejch, ci nahraditelnejch jinejma lepsima programama.

Muzu te ujistit, ze jsou programy a nini jich malo, ktery jsou jenom pod Linux, na Widle je nenainstalujes.
Jinak existuje emulace (winex, cedega,..) pod kterou spustis drtivou vetsinu windowzich programu bez viditelnejsiho zpomaleni.

Jinak pokud neak extra hodne neparis hry, tak muzes prejit na Linux prakticky hned.
- neregistrovaný - balduran

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 00:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

.. ci Steve Jobs neplanuje prerazit so svojim OS tak ako prerazili Widle :-)) teda tym ze sa dali instalovat, bez aktivacii a nevime coho este (nehovorim ze to bol vtedy zamer, ale pomohlo to ;)... to by bola finta .. PD
- blade runner

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

linux na macoch beha, vid. http://www.yellowdoglinux.com/
- radko

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hry asi nepudou, ale určitě bych to jen tak pro srandu zkusil nainstalovat... třeba na 2. HDD až mě omrzí Win98 (neboli prostředí pro hraní starých her) i když nacpat tam grafárnu a sound blaster abys to aspoň nějak šlo mě stálo docela hodně práce... (stejně to tam vyhazuje nějaký blbý hlášky)
- Lukfi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

posraty linux emulator ak si myslel wine, nie je emulator! su to prepisane win32 api cize ten tvoj EXE subor IDE SPUSTIT! a to iste bude na 99.99999999% aj v MacOS X ked tam rozchodis wine.
- NoName

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nevim ale SGI prechod na x86 platformu (vcetne winNT) temer zabil a dodnes se poradne nevzpamatoval. Pokud prejdou na widle tak to bude jejich definitivni konec, to uz si to nikdo nekoupi.
- David

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bude to dobré pokud se přizpůsobí to, že aplikace Win budou fakat v MacOS X. Potom bych dokonce začal uvažovat o NB od Appla :)
- SneakerXZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, tak z toho tvýho termínu "drsnější Intely" jsem fakt ROFL!
<br>Nevim co si mam pod tim představit - podle mě je už takový IntelŽ PentiumŽ 4 eXtreme Edition svojí spotřebou energie a výdejem tepla až možná moc drsný! Nevim, co by mohlo být víc? Že by nějaký I.P. 4 eXtreme magor ed. s 250 W TDP? Tudy asi cesta pro Apple nevede... Můj osobní tip je, že se to bude odebírat směrem Centrino a dál....
<br>
- DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, tak z toho tvýho termínu "drsnější Intely" jsem fakt ROFL!
<br>Nevim co si mam pod tim představit - podle mě je už takový IntelŽ PentiumŽ 4 eXtreme Edition svojí spotřebou energie a výdejem tepla až možná moc drsný! Nevim, co by mohlo být víc? Že by nějaký I.P. 4 eXtreme magor ed. s 250 W TDP? Tudy asi cesta pro Apple nevede... Můj osobní tip je, že se to bude odebírat směrem Centrino a dál....
<br>
- DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nové skvělé vlastnosti (Mac Os X) o kterých se Windows XP může zdát? Zkuste mi napovědět co tím myslíte? Dělali jste vůbec s tímhle OS? Nic proti němu, ale přijde mi jako další GUI nad dobrým Linuxem... Nepřešel náhodou Apple k Intelu protože Motorola která mu dodávala procesory ho považovala za příliš malého odběratele a docházelo ke zpožděním dodávek procesorů a pomalému vývoji nových (Apple = 4% trhu a to ještě jen v Americe). Proč se nezmíníte taky o zoufalé (= skoro žádné) podpoře Apple svým zákazníkům mimo US (to vám potvrdí i zarytí příznivci Applu). Nemluvím ani o podnikovém nasazení. Bude přecházet nějaká firma s třeba 200PC s Win a Win serverem + vlastními aplikacemi pro Win, jejichž vývoj nestál malé peníze k Applu a OS X, co bude ta výhoda která vyváží investice na přechod a přepsání aplikací? Ano bude to zajímavá volba k dalším Mandrakům, Suseům a pro kreativní sólisty a jejich pěkné Apple notebooky (opravdu). Každá konkurence pro MS bude dobrá, ale zázrak opravdu (zřejmě narozdíl od autorů článku) neočekávám.
- Radek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2005 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohl bzs nejak definovat "exe soubor"? Ti muzu taky klidne poslat nekolik milionu exe souboru, ktery na Winech nespustis :).
<br>Jinak ja se s Macem moc nepotkavam (tak parkrat za rok na BVV), ale i z tech letmych zkusenosti se mi nektery veci hodne libej.
- [CZ]Hunter

Reklama
Reklama