Zpět na článek

Diskuze: Historie společností vyrábějících 3D čipy - díl II.

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 04:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dalsi skvelej ale smutnej clanek.....fakt skvelej clanek a strasne ctivej!

to pak clovek zjistuje kolik spolecnosti melo tolik super napadu...a bohuzel krachly....to by to dnes asi byla o dost zajimavejsi situace...a to znamena vetsi konkurenci....a to znamena mozna i nizsi ceny.....skoda ze vecina z nich odesla do vecnych lovist hlavne 3dfxky:o((
- Petr Kozák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale uz me to nebavi cist, ne ze by to nebylo zajmave nebo spatne napsane.....ale vraci se vzpominky na 3dfx a Voodoo a vubec na ty casy!
3dfx je strasna skoda a moc me mrzi ze tu dobu neustalyBudou mi chybetVoodoo 4ever!!
- neregistrovaný - Michal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bajecnej clanek. Clovek si uvedomi co vsechno bylo. Z dnesniho pohledu je vyvoj HW docela nuda. Si vzpominam na dobu, kdy jsem testoval doma S3 Savage 2000 s vyvojovou verzi driveru, potom presel na nVidiacky GeForce2 a byl zklamanej jak mi klesl vykon ve vetsine 3D aplikaci.
- neregistrovaný - Kio

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale docela by mě zajímalo jestli bude příštích článcích zahrnuta firma Diamond,nebo S3
Děkuju.. super článek
- neregistrovaný - ExTreMe-CooL.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom info: u obrazku karty gigapixel gp-1 ( ta s tim quakem ) se při zvetseni objevuje predchozi obrazek samotne karty - ja jen ze bych to chtel videt zvetseny. Ale jinak dobrej clanek, hned sem dal premii :-)
- neregistrovaný - wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tady je, alespoň než se to vyřeší ;-) http://www.3dfx.cz/images/gigapixel_gp-1_b.jpg

- neregistrovaný - Jirka - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

voodoo malo 4 zlate mega, neskor 8MB ale karta to bola nadupana.
tak tnt 32MB sa vtedy na to nechytala.
keby 3Dfx neskoncilo s vyrobov grafik,
tak by sme dnes mali 32/64MB Voodoo XX a strcilo by do vacku aj 7800GT :)
- neregistrovaný - Marek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace v době, kdy voodoo mělo 4 MB rozhodně ŽÁDNÁ grafika neměla víc než 8 MB (krom některých profesionálních). V době 12MB Voodoo měly nejlepší grafiky 16MB. Jen v době 16 MB V3 měly ostatní 32 MB. A potom nastaly doby, kdy V5 měla 128 MB, zatímco všichni ostatní měli 64 nebo spíše 32 MB. Co se týká TNT, tak ta zadupala Voodoo 1 do země úplně ve všem(až na podporu glide pochopitelně) - aby ne, když to byla o generaci(možná i dvě) mladší karta. Takže s tím glorifikováním 3dfx se trochu klidni.
- neregistrovaný - ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mas stesti ze jsi dopsal to krom nekterych profesionalnich, protoze napr uz v roce 1996 prodaval integraph karty realizm a napriklad realizm 1.3 mel uz v te dobe 16MB SDRAM pameti pro Framebuffer a 2 sloty na texturovou sdram pamet az 64MB. Nasel sem hlasku od American McGee Alice jak si chvali ty nove intergraphy co jim prisly (jestli si vzpominam dobre tak delal na Quakovi 1). Takze v dobe kdy vrcholem hernich karet byla voodoo 1 s 4MB EDO pameti, meli profici karty s 64MB SDRAM.
- neregistrovaný - Vlask

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Riva TNT (myslím TNT1) Voodoo 1 trumfla úplně ve všem. Výkonově byla zhruba někde mezi Voodoo 2 a Voodoo 2 SLI! Nutnost ovšem byla bezchybná podpora AGP ze strany MB a dosti silný procesor.
Jinak snad ještě dodám, že to bylo první běžné jednočipové řešení s multi-texturingem (Voodoo 2 používala celkem 3 čipy + RAMDAC).
- neregistrovaný - DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - DavesMan: Já TNT1 a V2 v K6-2 550.
neŕekl bych že by riva byla nárocňá na procesor, pokud si s amozřejme nemyslel že se narozdil od V2 nedal použit na K6 233 :)
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - DavesMan: To byla prave (ne)vyhoda TNT - byla skalovatelna s vykonem procesoru. Pro cesky pomery se slabejma procesorama bylo lepsi volbou stare dobre Voodoo, protoze mu vykon procesoru byl celkem jedno :-)

- neregistrovaný - kubik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - kubik: No, nutno si také přiznat, že TNT mělo být původně o dost rychlejší. Plány byly někde kolem 125 MHz. Použitá výrobní technologie ovšem nakonec dovolila "pouze" stabilních 90 MHz (ofic.; já ji měl vyhnanou na 105;-))
No a za pár let se situace opakovala s čipem GeForce FX 5800. A teď vlastně v případě R520 taky...
- neregistrovaný - DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - DavesMan: To si tu ze mě děláte srandu, že TNT je ychlejší, jak Voodoo2, a jen o malinko pomalejší, jak V2 SLI. Zkus si s V2 SLI zahrát UT. 1024x768 ala 60fps. No? Nic! Nebo bez SLI 800x600 45fps. Ehm, taky nic. A nezapomeň, že TNT musela jet v 32bit, aby dohnala kvalitou obrazu Voodoo2 na 16bit. A glide neni výhodou, Nvidia měla udělat svoje api, ta ať nekritizuje. Jestli si to chceš dát na férovku tak si ten UT spust pod OpenGL a poznáš, která karta je lepší. A třeba Takovej Mohaa z prosince 2001 dáš s voodoo2 SLI v pohodě hratelně v 1024x768 medium detail. A TNT? No radši pomlčet. To samý Qake3A, Nhl2002, FIFA2002. Jediný, kde se TNT chytala byl podplacenej, nacheatovanej 3Dmark.
- neregistrovaný - DOC_ZENITH

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 8. 2005 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - DOC_ZENITH: Děkuju za tvůj příspěvek. Opravdu krásně napsanej a pravdivej.
- neregistrovaný - Morphos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pochvala za zajímavý článek, kolikrát člověk ani neví co tehdy bylo. ted jsou 2 velcí výrobci a další malí...a ceny jsou neúměrně vysoko. kdyby GF7800 stála cca 6 tisíc, tak bych o ní uvažoval.Jinak AAlchemy je super, údajně na tom rozjeli quaka s AA 32x to muselo být něco.
- neregistrovaný - oblak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poklona pro autora a potlesk... Pak se ti musíme složit na nějakýho wisoura, protože tohle byl fakt výkon
- Ondřej Václavek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ma pri citani tohto skveleho clanku napadlo: co sa stalo s tym finskym 3D akceleratorom, tusim sa mal volat Glaze a okolo roku 1997 to mal byt revolucny killer vsetkeho, co bolo na trhu? Bol to obycajny vaporware alebo to aj realne existovalo? Mali to tusim vyrabat nejaki Bitboys, ale ja si mena az tak presne nepamatam, len to, ze herne casopisy boli z toho akceleratoru par mesiacov unesene a potom zrazu ticho.
- neregistrovaný - Wandering Tao

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace BitBoys existují, navrhují ale jen mobilní čipy a v některém z dalších dílů samozřejmě budou :-)
- neregistrovaný - Jirka - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to si taky pamatuju, dokonce jsem to hledal na netu ale jen par kusych zminek (a hodne starych) - podobne si pamatuji i ohlasovani noveho typu ne x86 procesoru z ruska, a taky ticho po pesine
imho nastala jedna ze dvou variant: firmy nemely nic a jen si chtely udelat zdarma reklamu (otazka je proc, kdyz vetsinou jiny produkt neavizovaly) a nebo je skoupily molochy jako nvidia a intel, daly napady do supliku a po x letech je budou vytahovat jako vysledky sveho narocneho vyzkumu a vyvoje
- neregistrovaný - huugh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace myslim, ze ten Glaze mal byt okrem ineho zaujimavy aj tym, ze mal obsahovat nejaku embeded pamat priamo v cipe ... a o tom uz sa tusim zacina pomaly hovorit v dalsej generacii grafickych kariet ... takze asi to maju v tom supliku
- neregistrovaný - Jules

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - Jules: Glaze3D od Bitboys Oy (http://www.bitboys.com/) udajne uz byl ve stadiu rozpracovanyho navrhu a videl jsem i par vyrenderovanych scen. Embedded pamet to melo mit tusim asi 9MB - ostatne pockejme si na dalsi dil serialu.
- neregistrovaný - kubik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz jsem to psal do clanku o 3Dfx, ale opravdu je mi na bliti z toho, ze mnoho technologii ktere dneska nVidia a ATi vydavaji jako sve nove revolucni technologie meli tyhle firmicky uz pred 5-10 roky. Je to humus, co dneska neukradnes to nemas.
- neregistrovaný - drnoha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no, třeba pixel/vertex shadery tyhle staré karty nemají a jsou z toho teď moc hezký efekty... až tak bych nVidi a ATI nezavrhoval, pořád lepší mít dva majoritní výrobce než jednoho..
- neregistrovaný - ]]r4k3

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak to pozor. Vertex shadery se daj v pohodě softwaerově emulovat a dodnes je moc her nepoužívá. Pixel shader. Na ty opravdu nádherné efekty většinou karty nemaj výkon a spoustu z nich lze nahradit dobrym bumpmappingem(viz DOOM3). A třeba takové motion blur, soft shadows, depth of field měla už voodoo5 a to i bez pixel shaderů. A Dělat tyhle efekty bez shaderů je minimálně o 300% rychlejší. Podle mě byl začátek pixel shaderů 2.0 asi největším omylem a brzdou pro vývoj herní 3D grafiky. Ono se vždy hezky vystavuje ta lepší ztránka věci, což Nvidia a ATI dovedou fakt skvěle. Měli jsme se spíš ubírat cestou geometricky reálnějších modelů, a Ultra hi-res textur. Taková vodní hladina vypadá furt líp, když má miliony polygonů a dobrou texturu v kombinaci se starym efektem zrcadlení a dobrym nasvětlenim, než s jakkoliv dobrym shaderem, položenym na rovnou plochu. Ale naše grafiky na to prostě nemaj, ale největší problém je v CPU, ty na to tak 10x nemaj. Já jsem osobně moc zvědavej na UT2006. Kde se má skloubit podmínka milionů polygonů na jedinou postavu a zároveň s pixel shader 3.0 efekty. Co jsem ty postavy viděl, tak nádhera, ale druhá věc je, že podle vývojářů ani Xbox360 nemá dost sil, aby to dal na max detaily.
- neregistrovaný - Lei Fang

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - Lei Fang: Cestou Ultra-High Res textur? To ses zblaznil ne? Nejspis ne, jen neumis ani trosicku uvazovat ekonomicky.
K tomu abys dosahl kvalitniho efektu s PS potrebujes grafickou kartu za x tisic kc.
Ted pocitej se mnou, k tomu aby dosahl stejnyho efektu s miliony polygonu a ultra-high res textrami potrebujes:
- vykonou grafickou kartu (ty trojuhelniky musi neco zpracovat)
- nasobky soucasne pameti RAM jak systemove tak na graficke karte (asi tak 10-100 nasobky)
- nasobky rychlosti sbernic (ATA - pomaly, SATA (II) - pomaly, PCI - pomaly, PCI-E - pomaly ...)
- nasobky kapacit HDD a medii (preci jen 16x vetsi textura zabere 16x vic mista, ze?)

Opravdu ti to reseni pripada skutecne inteligentni?
- neregistrovaný - [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No jak se to vezme z tech puvodnich technologii muze v podstate zustat napad a zbytek se musi kompletne prepracovat coz znamena udelat uplne novy navrhy log. obvodu a vubec vseho. Jak rikam z puvodnich paentu je pouzitelnej jenom ten napad nikoliv uz reseni toho napadu.
- neregistrovaný - Neomen11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To mas jako s tim kolumbovskym vejcem - to by prece zvladnul kazdej!

Na to abys neco zpracoval (log. obvody, atd.), musis akorat najit nekoho, kdo se v tom vyzna. Takovejch lidi je dost. Ale NAPADY se na zadne skole nevyucujou.
- neregistrovaný - Spqr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak to dopada, kdyz jsou tam chytri obchodnici a mizerni vedatori :) udelat misto 16 32 pipeline pomoci 65nm taky asi nebude zadny problem, ale vymyslet neco noveho to chce hlavu a nebat se, bohuzel ty casy jsou jiz vice mene pryc a tak se misto boje na poli HW dockavame SW boje... HL2 vs DOOM3... achych ouvej kdyby alespon KYRO jeste nejake bylo.
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle článek je fakt cool!Velice povedý!Ten článek jsem doslova hltal.Pěkně zpracováné. atd. hned jsem dal premii!!!Hodně zdaru PCt!
- Jiří Mrázek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 02:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosim vas, synchronizujte si čas na vašom serveri lebo s tym asi niečo máte. Teraz je 19:42 ale predchádzajúci príspevok má čas 22:24 ... Prosim napravde chybu (mne idu hodiny dobre ...)
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 06:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bude aj matrox???
inal SUPER clanky
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeden z najlepsich serialov ake kedy na PC tunningu vysli~~!~~!! Slava autorovi!
Jeden z najlepsich serialov vobec!
- neregistrovaný - Eskimak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co treba IMAGINE... (Number Nine - Imagine 128 Series 2)atd..
- neregistrovaný - Sprymar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Number9 taky bude, ale trpělivost :-) Budou všichni výrobci, kteří vydali (nebo se pokusili vydat) něco pro PC s 3D akcelerací, které znám.
- neregistrovaný - Jirka - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

koukam nakonec jste nam noxe ukecali a clanek opravu vydal :) jeste ho ukecejte na FSAA , pak uvidite velmi velmi zajimavy clanek , na urovni tohoto da se rici i na vysi urovni , kdo se chce dozvedet vice necht navstivi jirkovi stranky www.3dfx.cz , velmi se vam zalibi. Jinak super clanek jak jinak kdyz ho delal nox :)
- neregistrovaný - pan X

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2005 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až mi ukápla slza při vzpomínce na ty děla...
Ať je křemíkové nebo lehké 3Dfx... minutu ticha za něj...
- neregistrovaný - joker

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 8. 2005 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až mi to připomělo časy kdy jsem měl pctuning nastaveno jako domovskou stranku :)
(myslim,že v ty dobe bylo jeste cast zive) a vazne hodne chvalim. (skoda ze uz nejde pridavat premie :) Jen bych se primluvil kdyby vysel jeste nekdy clanek kterej by se mrknul vic na ty nehracsky reseni (viz quantum) a ukazal by nam co zname jen ty hracsky masinky monstra co pouzivaly profi firmy na filmovy efekty (pixar) a nebo urceny pro armadu atd.
- neregistrovaný - Chroustostroj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 8. 2005 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikde tu nenachazim grafiku s cipem Oak Technology OTI-64111, ktera se take prodavala pod nazvem Venus Solitaire. Jednu mam doma,docela pekny historicky kousek ;-)
- neregistrovaný - Necroman

Reklama
Reklama