Zpět na článek

Diskuze: HTC Vive Pro 2: Nejlepší VR set s 5K na trhu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Dwarf_CZ
Dwarf_CZ
Level 1 Level 1
30. 6. 2021 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

VP2 mě brutálně naštval. Měl jsem VP1 a přešel jsem na G2. Ten mě nadchnul kvalitou obrazu (až na barvy) a štval WMR platformou, trackingem, ovladačema a malým FOV. Už jsem se těšil, že se vrátím k nativnímu SteamVR a trackingu pomocí stanic a jako bonus budu mít ještě lepší obraz.
Na místo toho je z toho obraz se šíleně malým sweetspotem, obříma godrays, s přehřívající se elektronikou (samo HTC radí HMD vypínat když se nepoužívá jinak hrozí poškození). Navíc jako bonus stejně není nativní SteamVR a je tam mezivrstva v podobě ViveConsole, díky které ani nejde použít motion smoothing a místo toho je tam podobná implementace přímo od HTC, která je naprosto katastrofální.
Ale abych jenom nenadával, tak barvy, na to že to je LCD, jsou super a FOV je taky nádhera. Když se zázrakem povede mít HMD dobře nasazený na sweetspotu a nezobrazuje se nic, kde by byl moc kontrast nebo svítící prvky, tak obraz je opravdu super.
Ať už sakra někdo udělá HMD s fullRGB OLED alespoň 5K, nativní SteamVR, FOV aspoň jako VP2 a optikou jako G2 (bez godrays a slušným sweetspotem) :(

Jan
Jan
Level 1 Level 1
30. 6. 2021 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dwarf_CZ @Dwarf_CZ Zajímavé, s Motion Smoothingem od HTC jsem neměl problém (GeForce GTX 1080 Ti) upgrade ale i tak plánuju, až budou karty :D

Vive Console je nutná tuším právě pro Display Port kompresi, bez toho bychom přes starý display port ten obraz neprocpali...

Sweet spot je problém jen do té doby, než si člověk headset pořádně sešteluje, také jsem byl nejprve zaskočený neostrostí v krajích obrazu a na úplné periferii jsem dokonce viděl chvílemi dvojitě, ale při správném nastavení IPD se všechno usadilo.

Chce to chvilku zvykání, přestat si headsetem drtit hlavu a dotahovat jen tak aby solidně seděl (díky vyvážení to není třeba jako u starších headsetů, ale to asi z Vive Pro 1 znáte)...

Dwarf_CZ
Dwarf_CZ
Level 1 Level 1
30. 6. 2021 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @tombik99 Hraju primárně věci, kde motion smoothing je bohužel nutnost (DCS, MSFS) a tam verze od HTC je otřesná. Hlavně v kokpitu to dělá artefakty jak blázen, různě to bliká a obraz skáče, ale krajina je relativně v pohodě. Na VP1 přes nativní motion smoothing i na G2 přes WMR je artefaktů minimum pouze občas.
Navíc jsem četl, že poslední update viveconsole/firmware spoustě lidí způsobuje ghosting při pohybu stejně jako byl kdysi u Indexu. S tím ale sám zatím nemám zkušenost, protože jsem více než týden neměl šanci se k VR dostat.
Ano jakmile člověk najde sweetspot tak je obraz v pohodě, ale stačí milimetr posun a je to v háji. Kromě rozmazání po stranách se strašně rychle objeví aura a godrays u svítících a kontrastních věcí i celkem uprostřed zornýho pole. Což je právě okamžitě vidět na svítících čudlíkách v kokpitu letadla i přes den. Při letu v noci už je to naprostá katastrofa. Dá se s tím naučit žít, ale proti G2, kde nic takového není je to prostě šílený zklamaní.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 6. 2021 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dwarf_CZ @Dwarf_CZ sweetspot chce doladit, ja cumim do cocek min co jde, je to tim ze nejsou tak vypoukle ale ploche

destare
destare
Level 1 Level 1
29. 6. 2021 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jsem viděl srovnání, tak ostrostí pořád vede HP Reverb G2. Připočtu-li k tomu cenu, tak se jedná určitě o lepší koupi.

Jan
Jan
Level 1 Level 1
30. 6. 2021 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@destare @destare Ostrostí možná HP Reverb G2 vede i když jsem už slyšel, že je to téměř totožné, ale jinak je všechno horší, tak nevím. Pokud by byl dotaz na to co, tak FOV (horší i než 5 let starý Vive) kvůli kterému se mu říká pohled roličkou od toaletního papíru, ergonomie těžká na předek ze které po pár hodinách bolí za krkem a tracking ovladačů, který na leccos nestačí. K tomu horší kontrast, barvy a obnovovací frekvecne. U zvuku je to diskutabilní, spousta lidí chválí reproduktory, ale mě osobně přijde lepší izolace od okolí pomocí sluchátek... A abych nezapomněl, pokud člověk zvládne oseknutí HTC Vive Pro 2 na 90 Hz, tak si může vesele připojit i bezdrát. To u Reverbu také nehrozí...

Dwarf_CZ
Dwarf_CZ
Level 1 Level 1
30. 6. 2021 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @tombik99 Mě teda G2 přijde o něco pohodlnější než VP. U sluchátek na G2 ocenuju právě to, že nedoléhají na uši, což mi přijde přirozenější a navíc se v tom člověk v létě míň potí.
Obecně VP2 podle mě hřeje ze všech HMD co mám nejvíc. Proto i samotný HTC doporučuje vypínat linkbox, protože zřejmě několik lidí díky tomu uvařilo VP2.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 6. 2021 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @Dwarf_CZ to je divne, mam ho tyden v kuse zaply vedle sebe, hraju vecer a nevypinam nic a nic nehreje a nehori

destare
destare
Level 1 Level 1
30. 6. 2021 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @tombik99 Já teda nemám osobní srovnání (mám osobně jen G2 a měl jsem Rift S a původní Rift), ale co jsem četl, tak názor na kvalitu barev se různí. VP2 prý ale navíc trpí ještě na glare. FOV je asi jediná větší slabina u G2, pro mě osobně, který VR využívá výhradně na letecké simulátory (sedím, takže nějaké nepohodlí se u mě nedostavuje, navíc hraju maximálně pár hodin v kuse...a ovladače nevyužívám). Naopak ocením co nejvyšší kvalitu obrazu. A zatímco přechod z Rift S na G2 byl velkej skok kupředu, tak přechod na VP2 by mi už nenabídl skoro nic, navíc za hodně vysokou cenu. :)

Reklama
Reklama