Zpět na článek

Diskuze: iPhone 3GS na kusy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

JirkaCZE
JirkaCZE
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno tak todle je vážně pěkné, náklady jsou necelé 3,7 K a tady v česku se prodává nedotovaný telefon za cenu okole 16K :x . TO je děsné. Apple si nechá za skvělé jméno pořádně zaplatit :shock: !

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JirkaCZE Ale no nehovor ... zapocitaj do toho vyvoj, testovanie, naklady na reklamu, platy zamestnancom, chod podniku ... hadam nechces, aby vyrobcovia svoje produkty predavali za vyrobne ceny ... si myslis, ze chlieb v obchode ma vyrobnu cenu 30 korun??? Tiez nie, ale nad tym sa uz tak nepozastavis, ze si nechavaju za chlieb riadne zaplatit ...
- IQLogic

Petrt
Petrt
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Samozrejme mas pravdu, ale sam uznej, ze v pripade 3GS se jedna pouze o lehke technicke vylepseni - zadny extra vyvoj jako v pripade uvedeni 2G modelu zde neni. Apple nyni (muj nazor) oprasuje a vylepsuje zabehnuty model s minimalnimi naklady.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petrt: Vnitřek je prakticky kompletně jiný, takže určitě vývoj a testování tam bylo určitě.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petrt: Tak pokrok urcite nie je taky ako napriklad N95 -> N97 ... ale Apple si proste za svoje produkty zapyta ... navyse v USA vyjde celkom slusne ... u nas to uz bude ine ...
- IQLogic

rrastik
rrastik
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam rad taketo dohady, aka je asi vyrobna cena:-) To si akoze rozmontujem nejake zariadenie, pozriem do cennika a podla toho si to spocitam? Vedia ty ludia ze Apple to nakupuje v milionovych mnozstvach a ze cena v takychto pripadoch moze klesnut aj o 50-70%? Ta vyrobna cena je urcite nizsia ako ta, co sa tu uvadza.
..............................
Na druhu stranu to co si tyto typkovia spocitali nie je vsetko, pretoze v tej cene nie je zapocitany vyvoj, marketing, pravne oddelenie atd, atd, atd...

srigi
srigi
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rrastik A ty si myslis, ze moderny TFT LCD displej 480x320 kupis v kdejakom e-shope za $19. Tie ceny su uz velkoobchodne!

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@srigi Ani nie tak velkoobchodne, ale skor pre velkoodberatelov ...
- IQLogic

rnb
rnb
Level 0 Level 0
25. 6. 2009 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rrastik Ceny jsou už ty po slevě, například ten procesor stojí v kusovce přes 50USD.

JirkaCZE
JirkaCZE
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=IQLogic]Ale no nehovor ... zapocitaj do toho vyvoj, testovanie, naklady na reklamu, platy zamestnancom, chod podniku ... hadam nechces, aby vyrobcovia svoje produkty predavali za vyrobne ceny ... si myslis, ze chlieb v obchode ma vyrobnu cenu 30 korun??? Tiez nie, ale nad tym sa uz tak nepozastavis, ze si nechavaju za chlieb riadne zaplatit ...[/quote]
Dobře, máš pravdu, ale stejně pochybuju že všechno co jsi vypsal by bylo tak drahé, aby cena byla taková jako je... Ještě máme to štěstí, že žijeme v česku, kde si každý k ceně přídá ještě neco pořadně navíc ...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JirkaCZE Ale za hi-endove produkty si clovek vzdy priplati aj ked cena by mohla byt aj nizsia ... tak je to zo vsetkym, nielen s iPhonom ci ostatnymi MT ... vsimni si napriklad hi-end CPU, GPU ci RAM ... tam su ceny tiez trochu inde ... za exkluzivitu si musis dnes zaplatit ...
- IQLogic

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to mas sice pravdu ale proc teda jsou schopny to v americe prodat jen za 200$ a tady za to chtej 3x tolik? No i kdyz se nad tim zamyslim tak nejaky bl*ce musej oskubat aby se jim to vyplatilo, jeste ze mam SE :lol:

jfb
jfb
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @kalda69: Za těch 200 USD je dotovaný s 2letým tarifem od AT! U nás se dán uvázat taky a mít jej i za korunu...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @kalda69: Tomu tiez nechapem preco je to v USA tak lacne ... ludia to hovoria o cenach za prepravu a taketo kraviny, ale to urcite nepredrazi vyrobky o polovicu ... skor by som to videl na zasluhy nasej maticky EU ...
- IQLogic

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @IQLogic: no tak za prepravu to asi nebude tak horky, pac stejne ma vetsina firem vyrobni tovarny na kazdym velkym svetadilu a nemusej to tak nakladne prepravovat na jinej kontinent

Shal
Shal
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takhle se to opravdu nedá počítat. Cena se nasazuje taková aby byla pokud možno co nejvyšší a zároveň přijatelná pro zákazníky. Apple není charita a logicky chcou vydělávat. To kdo určí, zda je cílová cena za ten telefon přiměřená je vždycky zákazník a ten má možnost vybírat si z konkurenčních výrobků. A je jen na něm, pro koho se rozhodne.

Mimochodem. Víte kolik stojí výroba léku, který se prodává za tisíce korun? (nezapomeňte, že u drahých léků se platí většina ceny z pojištění).
Výroba toho léku je několik haléřů. Maximálně v jednotkách korun za celé balení. A přesto zdaleka ne všechny léky se zaplatí. To protože vývoj jednoho léku stojí stovky miliónů dolarů. A například vývoj Viagry stál přes miliardu dolarů.

Dejv Rok 99FPS
Dejv Rok 99FPS
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shal Jj ja neřeším o kolik mě chce výrobce okrast ale jen to jestli jsem ochoten dat svuj měsíční plat za plastovou krabičku s 3MP foťákem a dotykovym barevným displejem :)

Tipi
Tipi
Level 23 Level 23
25. 6. 2009 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shal Alebo ešte jeden príklad - výroba low-end CPU stojí toľko isto ako high-end a predsa na pulte môže byť rozdiel v cene aj 10 a viacnásobný (aj keď konkrétne toto platilo hlavne dávnejšie)...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tipi Proste hi-end sa neodlisuje len vykonom ale aj cenou ... treba sa na to pozerat aj z tohto pohladu ... i ked konkretne pri CPU je to dost zavadzajuce kedze dostaneme ten isty kremik akurat z vyssim taktom a o niekolko tisic vyssou cenou ...
- IQLogic

Shal
Shal
Level 1 Level 1
25. 6. 2009 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tipi: To není tak úplně pravda. Lowend se vyrábí klasickými ozkoušenými a optimalizovanými technologiemi a náklady na jejich vývoj jsou už dávno zaplaceny. Highend se vyrábí hitech technologiemi, kde bývá zpočátku výrazně nižší výtěžnost - větší procento vadných procesorů. Dále Hi-End procesory mají řádově více tranzistorů - více jader, více tranzistoru na jádro a násobně více cache paměti. Tedy velikost mikrochipu a tudíž i celkový počet mikrochipů na waffer je podstatně nižší.

A to všechno si výrobci nechají zaplatit. A pokud ještě jde o vlajkové lodě společnosti, která navíc nemá ve své kategorii konkurenta (nejvýkonnější typy od Intelu), tak musíš počítat s tím, že se při koupi řádně prohneš.

Tipi
Tipi
Level 23 Level 23
26. 6. 2009 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shal Jasné že to neplatí na 100%, hlavne nie dnes. Ale sám som mal durona za necelých 2k, ktorý mal rovnaké jadro ako athlonXP 3200+, ktorý v tej dobe stál takmer 12k... A tam bola výroba na 100% rovnako nákladná (až nezarátam menšiu vyťaženosť) A viem o čom hovorím - kvapkou vodivého laku som ho "vystrelil" do úplne inej ligy - na úroveň vtedy najvýkonnejších CPU od AMD (ak nie najvýkonnejších CPU vôbec)...
Ale to je vlastne jedno - bol to vlastne len príklad. Ide hlavne o to, že cena výrobku sa nedá určiť z cien jednotlivých súčiastok. To by sme teraz mohli obviňovať samsung, že predáva CPU za 14$ a pritom pár mg kremíku, medi a iných kovov + troška „bakelitu“ na púzdro stojí možno 1 cent...

Skrátka toto je hlúposť. Veď si zoberme, len takú maličkosť ako sú náklady na prevádzku nejakej modernej výrobnej haly – osvetlenie, vetranie, celková filtrácia vzduch, kúrenie/chladenie, údržba, atď, atď. A takto by som mohol pokračovať... A samozrejme ani jeden výrobca to nerobí pre naše krásne oči...

Tipi
Tipi
Level 23 Level 23
26. 6. 2009 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tipi A takto by som mohol pokračovať... A samozrejme ani jeden výrobca to nerobí pre naše krásne oči...

BlackII
BlackII
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu Vám přijde cena USA x ČR nepřiměřená? Vždyť cena 199USD platí jen u AT&T při závazku 2 roky, nejnižší paušál je 40USD měsíčně plus 30USD za neomezená data (bez těch se neprodává) tj. závazek cca 1300Kč/měs. A pokud se podívám třeba na aktuální ceník Vodafonu, tak cena za podobných podmínek (Nabito 1150 s připojením na stálo), tak cena za telefon je 4877Kč, což mi připadá naprosto srovantelné.

GulDucat
GulDucat
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 03:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BlackII No dobre, tak v tom pripade mi pripada neprimereny pomer platu USA x CR :)

Dr Meduza
Dr Meduza
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GulDucat V USA ve vetsine statu nejsou nijak zazracny platy
Akorat je tam pravda ze clovek co neco umi tak dostane vic a nenni z toho problem, tady se na nekoho kdo neco umi hned vrhaj tlupy zavistivcu :cry:

sviftcz
sviftcz
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3GS vypada identicky s 3G takže veškere vylepšení bude v jednom chipu obsahujici plnohodnotne BT a lespsi fotak.

Dokážu si představit že někde na ebay najdu 3G->3GS upgrade. Aneb vyměnte 2 brouky a fotak a mate ze sveho 3g 3gs.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 6. 2009 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sviftcz Dobre si nas pobavil :D :D ... 3GS nema vobec plnohodnotne BT, ma novy CPU aj RAM aj GPU ... vlastne cely HW vymenili, az na par cipov ...
- IQLogic

Reklama
Reklama