jak-microsoft-setri-na-platech
Novinka Jak Microsoft šetří na platech

Jak Microsoft šetří na platech

Martin Stančík

Martin Stančík

21. 7. 2009 00:00 4

Technologická centra v Indii, ale také Číně, se rozrůstají – a západní firmy šetří miliony.  

Reklama


Je známo, že západní firmy do indického "Silicon Valley" ve městě Bangalore investují miliardy dolarů, aby ušetřili na mzdách ve svých domovských zemích. A týká se to třeba také Microsoftu, který ve svém středisku v Indii, tisíce kilometrů od domovského sídla společnosti v Seattlu, zaměstnává asi 60 vývojářů na plný úvazek. A rozhodně nejde o žádné druhořadé zaměstnance - mnoho z Indů, kteří zde pracují, vystudovalo prestižní školy v USA.

Jak Microsoft šetří na platech
i Zdroj: PCTuning.cz

Indické centrum Microsoftu pokrývá sedm oblastí výzkumu včetně mobilního a šifrovacího segmentu Vznikl zde například nástroj, díky kterému můžete v novém vyhledávači Bing najít místa či adresy, i když je nezadáte zcela správně. Podle B. Ashoka, který na aplikaci pracoval, by tato nikdy nemohla vzniknout ve vývojovém středisku v USA. "Bylo to zcela inspirované indickým prostředím, avšak použít se dá kdekoli na světě," řekl Ashok. Výzkum v Indii samozřejmě není zas tak růžový - firmy se potýkají s nedostatkem kvalifikovaných lidí a slabou podporou vlády.

Jak Microsoft šetří na platech
i Zdroj: PCTuning.cz

Technologická centra také nejsou zakládána jen v Indii. I okolní státy vidí v přílivu peněz zahraničních investorů potenciál - kupříkladu Čína, na jejímž území se nachází 1100 center pro IT výzkum, zatímco v Indii je jich "pouze" 800. A čínská vláda narozdíl od té indické těmto technologickým centrům či přímo "vývojovým zónám" pomáhá i finančně. Bude však ještě nějaký čas trvat, než tyto země ve vývoji dostihnout Západ. "Co se týká IT novinek, jsme daleko za USA nebo Izraelem," říká indický konzultant Praveen Bhadada a poukazuje na to, že v letech 2006-2007 bylo v Indii (1.1 miliardy obyvatel) vydáno 7000 patentů, zatímco v USA (300 milionů obyvatel) 160 000.
 

Zdroj: Reuters

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama