Zpět na článek

Diskuze: Jak se plete počítačová síť - základy sítí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neni nad clanek obrazky - teda hlavne kdyz nejsou videt :)
- Martin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 01:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

obrazky, obrazky, ukazte se
- kuba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 06:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Oupsss... omlouvám jsem, teď by mělo být vše už ok :-)
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Určitě by za zmínku stálo využití routeru např. v malých sítích (SOHO). Dnes je v mnoha domácnostech více PC popř. přenosných zařízení a při jednom poskytovateli připojení k internetu je router nejvhodnější volbou.
- Tester

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro cloveka co bude stavet site s optikou, tenhle clanek asi neni a pro lammu co si cross kablem chce spojit dva pocitace je zase moc slozity
<br>
- desta

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem toho nazoru, ze clanek je i pro zacatecnika velice srozumitelny. Skvely clanek.
- -Miki-

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak tak, velice dobry clanek, tohle sou proste zaklady a ty se hodi vzdycky.
- archenemy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen houšť a více. Velmi povedené. Kdy bude pokračování?
- Aladar72

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

coz oto, clanek pekny, ale na muj vkus zbytecny, protoze kdo z lidi co ctou PCT bude stavet nejakou firemni sit, kde se uplatni vice nez jeden hub? Ale i tak jsem si to rad precet, bylo to celkem zajimave.
- wiruz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry clanek, gdy bude pokracování? :-)
- Rakosni(CZ)ek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

<br>V clanku se mylne uvadi, ze fast ethernet potrebuje vsech 8 dratu.
<br>Pouzivany standard 100Base-TX pouziva draty pouze 4. Existuje sice jeste norma 100Base-T4, ktera pouziva vsech 8 dratu, ale tu jsem
<br>nikde v provozu nevidel :-) Gigabit ethernet pak 8 dratu vyzaduje.
<br>
<br>A protoze se na 100Base-TX pouzivaji pouze 4 draty, daji se s pomoci
<br>rozdvojek udelat z jednoho kabelu dva. To se vyuziva, kdyz uz dalsi draty nemuzete natahnout a potrebujete vic kabelu.
<br>
- Pavel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro začátečníky určitě dobrý článek.
<br>
<br>Jak tu kdosi uváděl, tak v podstatě jediný UTP používaný standart pro FastEthernet je 100BASE-TX a ten potřebuje 4 dráty ne 8. Zbytek se pak může používat taktéž pro síť nebo pro telefon atd.
<br>
<br>Pro GigabitEthernet exituje taky standart 1000BASE-CX. Ten funguje na UTP category 5+ a právě tento potřebuje všech osm drátů.
<br>
<br>A z toho vyplývá poslední věc, křížení cross kabelu bych osobně poupravil na křížení i druhých dvou párů aby byly připraveny na případný přechod na 1000BASE-CX a nebo to nekřížit vůbec a používat cross vstupy prvků nebo prvky automaticky detekující a provádějící křížení.
<br>
<br>
- Starmen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To zapojenie je volajake divne nie?
<br>
- kju

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"daji se s pomoci rozdvojek udelat z jednoho kabelu dva. To se vyuziva, kdyz uz dalsi draty nemuzete natahnout a potrebujete vic kabelu. "
<br>
<br>ako na to ? som lamka ale toto by sa mi dost hodilo
<br>
<br>dik moc
<br>
- nat

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak to ja to v realu pouzivam ;) je to celkem bezna vec, metalikou proste protahnes Gbit - chce to ale 64bit PCI
- tomas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mas pravdu obrazek pro krizenej kabel je spatne. podle nakresu by to sice fungovalo, prokrizeni oranzoveho a zeleneho paru je v poradku, ale v praxi a i podle normy se krizi pouze tyto pary, modry a hnedy zustavaji na obou koncich stejne...
- ded_pohvizd

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A ten rovný(přímý) má být tak jak je na obrázku ??? Já měl zato,že podle normy je na kraji žlutý ???
- GlobalKiller

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máte pravdu, že stačí 4 dráty, bohužel kvalitativně se prodávají převážně 8 vodičové kabely. 4 vodičové jsou certifikovány pro Fast Ethernet pouze výjimečně a nejsou u nich zaručeny potřebné vlastnosti. Ale principiálně měly být další čtyři vodiče využity jako záloha nebo pro telekomunikační rozvody ve strukturouvané kabeláži.
- Petr Fořt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

silne nedoporucuji~~! teoreticky to mozne je ale tech 60V ,nebo kolik v tech telefonech je, vyrobi takovy ruseni ze sit pak neprojde certifikaci na cat5~~! mluvim s osobni zkusenosti ne ze jedna pani povidala! "rozdvojka" je v poho.
- Geo22

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pri dnesnych cenach Gb NICs v pohode aj na 32bit ... rozhodne je to viditelne zrychlenie a narast priepustnosti ... nemam to presne zmerane ale co som videl na obycajnych PC tak to dava asi tak 27 - 30 MB/s ... pri suvyslejsich files aj viac ... odporucam
- japer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Používám IE 6.0SP2 a pokud se připojuji bez proxy serveru, tak se mi nezobrazí:
<br>http://www.pctuning.cz/ilustrace2/zaklsiti/2_peer%2520to%2520peer.gif
<br>http://www.pctuning.cz/ilustrace2/zaklsiti/1_client%2520server.gif
<br>http://www.pctuning.cz/ilustrace2/zaklsiti/pc_to%2520_pc.gif
<br>http://www.pctuning.cz/ilustrace2/zaklsiti/13_spojeni%2520budov.gif
- Vlada

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde sa da zohnat SP2 pre IE6??? Ja viem iba o SP1. Priamy link by bodol.
- Haldo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To uz je na tom pctuning tak spatne, ze sem uz plete i site? Jak uvedl uz kdosi predemnou...clanek je o nicem...lama si da dom jeden hub nebo cross cabel a vic nepotrebuje. Profik tohle cist nebude, protoze pro nej sou zde uvedene informace opet o nicem. Posledni dobou dochazi pctuningu dech a to jako ze dost. Novinky stoji za howno, clanky sou posledni dobou az na par vyjimek dost nezazivne atd. Drive sem cetl tento web pomerne casto...dnes uz sem zabloudim jen obcas a zrovna narazim na podobnou ptakovinu. Co takhle udelat recenze nekolika LCD panelu 19,20,21 apod.?
<br>Dejte se hosi nejak dohromady...tohle je uz vazne mimo misu.
- traktor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neco o bezdratovych sitich nic???
- izii

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 5. 2004 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V pohodicke.ja osobne nejaku tu siet som uz potiahol a netreba sa bat tych dlzok.Stara dabra RG58ka nam tu slapala aj 400metrova vetva a tie dlzky TPkabla sa mozu tiez presvihnut.Ovsem karty pouzivame vyhradne 3com teda pouzivali.
- Tired

Reklama
Reklama