Zpět na článek

Diskuze: Ladíme Windows Home Server 2011 – OS za tisíc korun

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

ing7
ing7
Level 1 Level 1
26. 8. 2012 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prosím o radu nainstaloval jsem si WHS2011, a když se přihlásím na vzdálenou plochu tak přestane fungovat zvuk a když se odhlásím tak zase začne fungovat je možné to nějak přenastavit, Děkuji.

deep_six
deep_six
Level 1 Level 1
20. 11. 2011 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, je možné nějak dostat WHS na 32gb SSD, když minimum je 160GB?
Napadla mě instalace na 160gb disk a poté klon na SSD.

deep_six
deep_six
Level 1 Level 1
11. 12. 2011 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@deep_six Tak to jde, stačí vytvořit konfig soubor, který obejde vybírání disku atd....Jen pozor na to, všechny ostatní disky musí být odpojeny.

Petr Koc
Petr Koc
Level 2 Level 2
24. 11. 2011 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@deep_six Nezkoušel jsem. Ale myslím, že by to jít mohlo.

Petrt
Petrt
Level 1 Level 1
22. 11. 2011 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chápu článek správně, že si pod tímto OS nevytvořím RAID5/6 bez HW podpory řadiče ? Pokud ano, jak softwarově spojím x 2TB disků do jednoho "zabezpečeného" pole ?

Nic proti klikačům, sám se za něj považuji, ale Ubuntu server (ftp, samba, afp, timemachine, r/ruttorent, airvideo, ssh, istat) jsem si jako lama nastavit dokázal, takže v tom nevidím problém i pro jiné :-)

Petr Koc
Petr Koc
Level 2 Level 2
24. 11. 2011 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petrt Softwarový RAID 5 by mělo být možné vytvořit po převedení disků na dynamické. Praktickou zkušenost s tím ale nemám.

http://allcomputers.us/windows_server/managing-windows-server-2008-r2-disks-%28part-2%29---creating-fault-tolerant-volumes-using-disk-management.aspx

Petrt
Petrt
Level 1 Level 1
24. 11. 2011 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Koc Díky za odpověď.

ing7
ing7
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám takoví dotaz, když se přihlásím na vzdálenou plochu serveru, tak přestane fungovat zvuk a píše to ze není nainstalovaný žádní ovladač na zvuk, ale když se odhlásím ze vzdálené plochu tak už zvuk funguje normálně, nevíte někdo jestli to jde nastavit aby zvuk fungoval v obou případech, díky za radu.

rarasek
rarasek
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 04:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosim do druhe casti otestovat i vykon serveru jako takoveho pri sitovych operacich, zejmena pro FTP a sdeleni, jakou presnou HW konfiguraci testovany server mel. Momentalne resim servrik pro takove to domaci sdileni, OS je Win7Pro 32bit, na tom testuji ruzne FTP servery (Serv-U, Cerberus, RaidenFTPD), ale nejsem schopen se dostat pres rychlosti nejakych 100-140 mbit (12-14MB/s), prestoze server i pocitace maji gigove sitovky a spojeni je realne slinknute na rychlosti 1gbit. Premyslim, zda za to nemuze prave zvoleny OS a zda by treba vami testovany WHS nebyl vykonnejsi. Dekuji.

DougQuaid
DougQuaid
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rarasek ja pouzivam ako server nettop s atomom a mam na nom server 2008 r2, rychlosti cez ftp a smb dosahujem aj bliziace sa k 100MB/s ak je subor nacachovany, pri citani z disku okolo 50MB/s (2.5" hdd), ale pravdupovediac nevidim dovod preco by to malo byt vo win7 pomalsie

pazda
pazda
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podpora BT v serverových systémech samozřejmě je, jen musí mít výrobce zařízení podepsaný ovladač pro konkrétní OS. Zrovna vedle mě běží Server 2008 x64 Std s funkčním MSI Bluetooth.

Petr Koc
Petr Koc
Level 2 Level 2
6. 11. 2011 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pazda Ano, musí mít ovladač. Ale jak už jsem v článku psal, standardní ovladače od Microsoftu v systému nejsou a třeba velmi používaný WIDCOMM nefunguje.

Stanley
Stanley
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může mi někdo říct jedinej rozumnej důvod, proč by měla být podpora BT a konkrétně na serveru důležitá? Sám jsem BT na PC využil v životě cca 2x a i bez něj bych se obešel. Spíš mi vadí a překvapuje mě chybějící "domain controller". To u tzv. serverového systému vidím jako daleko větší omezení.

Petr Koc
Petr Koc
Level 2 Level 2
6. 11. 2011 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stanley Mně to vadí hned z několika důvodů:

1) Automatické zálohování mobilního telefonu při příchodu domů.

2) Bezdrátové reproduktory - pokud chci třeba pouštět hudbu v kuchyni a server budu mít v komoře, může být zajímavé použít bezdrátové reproduktory. Jenže bohužel ty v drtivé většině případů fungují přes Bluetooth.

3) Bezdrátové připojení tiskáren.

pazda
pazda
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Stanley]Může mi někdo říct jedinej rozumnej důvod, proč by měla být podpora BT a konkrétně na serveru důležitá? Sám jsem BT na PC využil v životě cca 2x a i bez něj bych se obešel. Spíš mi vadí a překvapuje mě chybějící "domain controller". To u tzv. serverového systému vidím jako daleko větší omezení.[/quote]Nikdo netvrdí, že je důležitá. Ale z článku by mohl někdo pochopit, že není možné BT provozovat, což není pravda.

onish
onish
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pazda To že ty zrovna BT nevyužíváš ještě neznamená, že je nepoužitelný. BT je náhodou v celku šikovná věc. Vem si že si k serveru připáruješ svůj tel s BT, když přijdeš domu, server pozná tvůj tel a třeba zapne osvětlení, tvůj pracovní počítač, případně dneska i můžeš srolovat žaluzie, zapnout topení a spoustu takovýchto "krásných věcí" Případně samozřejmě můžeš nastavovat různé věci pro různé BT telefony. Přítelkyní třeba nastavíš, že se ji po příchodu domů zapne televize (v lepším případě sporák) :lol:

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@onish Ou, to jsem asi zaspal dobu. Fakt to tak používáš? :)

pazda
pazda
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@onish Ten sporák je dobrý nápad :-D

Dindo
Dindo
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@onish @pazda: vzhľadom na to, že BT má dosah 10m to zas tak dobrý nápad nie je...

pazda
pazda
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@onish @Dindo: BT Class 1 má do 100m ve volném prostoru.

Stanley
Stanley
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pazda Jasně, já to pochopil, ale přijde mi zbytečné se o tom vůbec zmiňovat. BT mi přijde naprosto zbytečné na běžném PC, natož na serveru. Jediné smysluplné využití vidím snad jedině u mobilních telefonů (mezi sebou). Nedohaduji se, jen mě opravdu zajímá nějaké smysluplné využití u PC. Snad pro připojení bezdrátových periferií?

pazda
pazda
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stanley Já třeba BT využívám na myš..

pute
pute
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Našel jsem to jen v nabídce jednoho nedůvěryhodnýho obchodu a to ještě v ENG verzi. Nevíte někdo pls kde koupit CZ verzi?

moas
moas
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pute To ses moc s hledáním nepředřel. Já kouknul namátkou do alfy a czc a mají to oba.

zahno
zahno
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Tomáš Hort]Ou, to jsem asi zaspal dobu. Fakt to tak používáš? :)[/quote]

Zminena moznost je trochu scifi, ale bez problemu se da nastavit reakce topeni/rolet/osveleni/klimatizace/pocitace napriklad na vypnuti zabezpecovaciho systemu. To provozuju uspesne. Stejne tak se vypne zavlazovaci system, pokud "vi", ze je nekdo doma, aby nas nesprchoval.
Mobil a BT je na muj vkus moc snadno zneuzitelna identifikace.

Stanley
Stanley
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=onish]To že ty zrovna BT nevyužíváš ještě neznamená, že je nepoužitelný. BT je náhodou v celku šikovná věc. Vem si že si k serveru připáruješ svůj tel s BT, když přijdeš domu, server pozná tvůj tel a třeba zapne osvětlení, tvůj pracovní počítač, případně dneska i můžeš srolovat žaluzie, zapnout topení a spoustu takovýchto "krásných věcí" Případně samozřejmě můžeš nastavovat různé věci pro různé BT telefony. Přítelkyní třeba nastavíš, že se ji po příchodu domů zapne televize (v lepším případě sporák) :lol:[/quote]

A o WiFi a domácí síti jsi slyšel? :wink:

anonymus09
anonymus09
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nieje na Windows Server 2003 niečo podobné na zálohovanie ako vo WHS2011? Bohužiaľ WHS2011 mi server nezvládne :(

martin022
martin022
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@anonymus09 naco sa zasierat s windows serverom ked staci napriklad linux, distribucia ubuntu server a napracem tam viac ako na krepom platenom windowse pricom naroky na HW su minimalne?

Petr Koc
Petr Koc
Level 2 Level 2
6. 11. 2011 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin022 Mám pro Vás návrh - napiště článek o tom, jak si nainstalovat a celkově zprovoznit domácí server na bázi Linuxu. Se všemi vlastnostmi, které v článku jsou (víc toho asi domácí uživatel nepotřebuje). Uvidíme, jak snadno to čtenáři pochopí a jak moc to budou používat. Fandím Vám!

pazda
pazda
Level 1 Level 1
4. 11. 2011 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin022 Protože nakonfigurovat WHS zvládne každý.. Běžný uživatel nebude měsíc zkoumat, jak že ten linux vlastně funguje když to co potřebuje může naklikat ve "známém" prostředí za pár minut. Navíc v prostředí kde je více Microsoftích systémů je značnou výhodou lepší integrace.

Gabriel00700
Gabriel00700
Level 1 Level 1
5. 11. 2011 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pazda]Protože nakonfigurovat WHS zvládne každý.. Běžný uživatel nebude měsíc zkoumat, jak že ten linux vlastně funguje když to co potřebuje může naklikat ve "známém" prostředí za pár minut. Navíc v prostředí kde je více Microsoftích systémů je značnou výhodou lepší integrace.[/quote]niektore veci je lepsie nastudovat ako funguju a ako na to ako NAKLIKAT

pazda
pazda
Level 1 Level 1
5. 11. 2011 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabriel00700 Mě o tom převědčovat nemusíš, jen říkám jak to chodí.

Gabriel00700
Gabriel00700
Level 1 Level 1
5. 11. 2011 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Gabriel00700][quote=pazda]Protože nakonfigurovat WHS zvládne každý.. Běžný uživatel nebude měsíc zkoumat, jak že ten linux vlastně funguje když to co potřebuje může naklikat ve "známém" prostředí za pár minut. Navíc v prostředí kde je více Microsoftích systémů je značnou výhodou lepší integrace.[/quote]niektore veci je lepsie nastudovat ako funguju a ako na to ako NAKLIKAT[/quote]
PS. a potom ludia pacu, ze preco ze im unikli fotky na net atd

Noxik
Noxik
Level 1 Level 1
5. 11. 2011 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k te nizke cene, byl by tento OS pouzitelny i na beznem desktopovem PC?

Krovax
Krovax
Level 1 Level 1
5. 11. 2011 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Noxik Teoreticky použít jde, stačí po vypínat většinu služeb a odinstalovat role atd...
Průšvih je pak se software, je to server 2008R2 takže spousta programu tam nechce fungovat zadarmo. A vyžaduje nainstalovat server verze které jsou většinou těžce placené.

Jinak nenašel sjem jedinou Linux distribuci který by se možnostma blížila WHS 2011 sám ho používám se server deskou procesorem. Zálohuje 5 počítačů, operační systém + další data.
umí DLNA atd.. možnost přístupu k datum přes web jednoduše, tet s DRive Benderem který používám de jednoduše vytvořit pool, Data z toho jdou pak vytáhnout i na jiném počítači. RAID 6 není problém pomocí HW karty je k tomu spousta ovladačů. Jediný co se tomu blíží je open solaris se ZFS bohužel ZFS s 5200 diskama má přenosové rychlsoti 20-30MB a WHS 2011 s NTFS má 70-100MB, A když se totálně rozpadne raid pod ZFS tak jsou data v .... z NTFS to jde vytahat.

Za 1000kč je to jasná volba pro domácí servery.

Ještě je hodně add-inu pro WHS a další se vytváří. Například Lights out.. umí uspávat a probouzet server a klietnské počítače a ty i vypínat.

Noxik
Noxik
Level 1 Level 1
5. 11. 2011 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krovax No ja to uvazoval na lacine domaci serfovadlo, proste browser, ICQ, Skype. To by snad jet mohlo.
Ta zaloha pocitacu se mi libi, nejlepe treba aby se automaticky vsem doma zalohovala slozka dokumenty pro pripad poruchy disku.

Krovax
Krovax
Level 1 Level 1
5. 11. 2011 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krovax @Noxik: No ono to zálohuje celý OS+ další data který si člověk zvolí. Přírustkové zálohování. Takže i několik měsíců staré zálohy. Tak by ten počítač mohl jet.

Bugz
Bugz
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Noxik]No ja to uvazoval na lacine domaci serfovadlo, proste browser, ICQ, Skype. To by snad jet mohlo.
Ta zaloha pocitacu se mi libi, nejlepe treba aby se automaticky vsem doma zalohovala slozka dokumenty pro pripad poruchy disku.[/quote]

Jestli chceš používat PC jen na internet, ICQ a Skype tak si pořiď Ubuntu, pro tento účel ti bude plně dostačovat a nemusíš platit ani korunu MS. Ubuntu se neboj je to snad nejvíce user friendly Unix OS.

hotel007
hotel007
Level 1 Level 1
6. 11. 2011 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omlouvám se za mírně OT, ale také je to k sítím, hledám program, který dokáže simulovat síťové prvky - něco jako Cisco Packet Tracer, ale s možností na end user PC mít Linux a více jak 1 síťovku (Linux router). Děkuji za rady!

x3m
x3m
Level 1 Level 1
10. 11. 2011 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pochopil som, ze dany WHS nedokaze pracovat ako domenovy radic, ale da sa normalne priradit do domeny? Ak ano daju sa uzivatelske ucty importovat z AD?

Krovax
Krovax
Level 1 Level 1
10. 11. 2011 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@x3m Bohužel nemá doménový řadič a nejde přidat do domeny. Domenový řadič má : Windows Small Business Server 2011 Essentials a nejde přidat do další domeny.
25usr

A do domény jde přidat a nemá doménový řadič: Windows Storage Server 2008 R2 Essentials
25usr

WHS2011 má konektor kterým se připojí počítač k home serveru. De z něj udělat DHCP i DNS server. Ale uživatele musíš vytářet na stanicích a pak vytvořit i účty na WHS 2011.

deep_six
deep_six
Level 1 Level 1
11. 12. 2011 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nepodařilo se mi odzálohovat server samotný. Ikdyž mám v serveru 4disky, tak mě to oznámilo nemožnost zálohy stím, že průvodce nemůže vyhledat žádné disky vhodné k zálohování, nevíte někdo, co stím?

opous
opous
Level 1 Level 1
21. 2. 2012 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejak mi unikla pointa přímého příhášení na server pomocí Remote Desktopu (RDP), k čemu mi je nějaký Dashboard který je dost primitovní, když se potřebuji dostat na správu serveru a pod.? Přece se nebudu nechávat stále zapnutý další PC abych se přez něho dostal RDPečkem na server, dá se to nějak vyřešit, neříkejte mi že se spokojíte jen s Dashboardem...?

shlobil
shlobil
Level 1 Level 1
28. 2. 2012 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je možné připojit několik různých uživatelů přes remote desktop k WHS současně ? Jde mi o to, že vedeme účetnictví (naprogramované ve Visual FoxPro 32bitová aplikace) a chtěli bychom pracovat současně z různých míst - z kanceláře, z domova, z dovolené ;-)
Myslel jsem, že bych nainstaloval sw s daty na WHS a přistupoval k němu přes vzdálenou plochu. Lze to takto provozovat ?

ropi
ropi
Level 1 Level 1
8. 4. 2021 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý deň, používam WHS 2011 na zálohu 4 počítačov. Je potrebné nejako nastaviť, aby sa zálohovacie disky (2x2TB) automaticky premazávali po naplnení ich kapacity? Dashboard po určitom čase vypíše, že disky na zálohovanie sú plné a ďalšie zálohy už nevie zapísať.
Ďakujem za odpoveď.
robert.pirc@gmail.com

Reklama
Reklama