Zpět na článek

Diskuze: Lapování základny chladičů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 3. 2003 23:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozdíl teploty ... činí cca 1.2°C, což je v pásmu chyby měření ... :o)) bomba :o) -tak to mít asi fakt nemusím :o)
- nagger

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 3. 2003 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek s touto tematikou jsem jiz drive nekde cetl, mozna na starem PCtuningu. Jak uvadite, rozdil teplot je 1.2°C, coz je zcela zanedbatelne, nechapu tedy smysl tohoto clanku. Radsi bych uvital neco noveho - TEST (80 GB) HDD, ktery NIKDE neni. Bylo by toho potreba.
- Mrozu

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mam D5T a to je vylesteny standartne takle do leskla jako to tam mate vy ;-)
- Dr Meduza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale me se to libi, aspon sem se poucil protoze potrebuji nalestit hlinikove dily na motoru te moji jawky :)) dik...Nak
- Nakadah

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento CoolerMaster si rozhodn2 vylapování zaslouží. Základna je opravdu hodně hrubá. Spíš by mě zajímalo, jakou pastu jste použil. Já používám obyčejnou bílou, která je podstatně víc tekutá, než běžné pasty. A na vylapovaný chladič je potřeba dát téměř neznatelnou vrsvičku, v podstatě úplně průhlednou. Pak by měl být pokles teploty aspoň 2°C. Každopádně skutečně lapování chladiče patří k dobrému tónu overclockerského PC. :-)
- Halen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky jsem si jednou dal nalapovat chladic. Ja osobne jsem se s tim nes..., ale prenechal jsem to kamosovi, ktery s tim uz preci jen mel trochu praxe. Pokles teploty byl u me 3 stupne. Mozna to bylo tim, ze jsem mozna, asi, nasadil o neco lepe chladic nez pred tim. A to uz jde. Hlavne bez prace. :-) Jinak u toho CoolerMaster CP5-7JDIB je potreba nalapovat tu medenou desticku z obou stran, nalapovat i hlinikovou cast, dat mezi hlinik a med nejakou kvalitni bilou pastu, pruhlednou vrstvicku, sesroubovat to, a tesit se mozna i z vice nez 3 stupnoveho poklesu teploty.
- G.O'S

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi,tomu říkám smysluplná práce :)))))))))) Lapovat chladič se OPRAVDU VYPLATÍ :)))))))))))))))))
- Koudelka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No právě že vyplatí. U mě byl pokles min 3°C. A moc dlouho jsem se s tím nepáral. A nezapomínejte na název servru. pcTUNING, TUNING~~!~~!!!! Když nechcete, nevadí, ale neodsuzujte snahu ostatních:-)
- millisx

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 1. 2006 00:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No tak je fakt, ze zlepseni je zanedbatelne, ale to je taky dobre vedet, ze? Alespon to nejsem ja, kdo si s tim dal tu praci. Mne diky tomuto clanku staci venovat chvilku na cteni ;)
- Hafajs

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To umim ve Photoshopu taky...
- Scheni

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je nejlepsi prispevek v diskusi :)
- cato

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek jako takový je napsaný dobře a určitě někomu může tento poastup pomoci knižší teplotě nebo alespoň k hladkému povrchu chladiče :-). Co mě ale zaráží je že autor píše o něčem co ani neumí správně pojmenovat. Za prvé totiž to co popisuje jako lapování není lapování. Lapování je operace prováděná volnými brusnými zrny (ty mužou mýt jako pojivo nějakou pastu nebo hustou kapalinu). Rozhodně to není operace za použití šmirgl papíru - i když hodně jemného. Při lapování se používá většinou pasta a to o zrnitosti tak do 600. Lapování je spíš to co autor popisuje jako leštění - ale s tím rozdílem že takhle si maximálně skazíte rovinnost - sice minimálně ale skazíte. Základním technologickým předpokladem leštění je že se neodebírá žádný materiál! Pouze se odstraňují oxidy z povrchu a tím se dosáhne zrcadlového povrchu. Jenže takového povrchu jde dosáhnout i lapováním.
<br>No možná je blbost takhle bazírovat na "detailech" ale nedalo mi to :-).
- coxx

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, právě jsem to chtěl také napsat. Lapováním bych to rozhodně nenazýval. Jedná se pouze o vyleštění :)
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejde o hraní si se slovíčky :-) Jo kdyby tam bylo napsáno, HONOVÁNÍ chladiče, tak už by to asi byla blbost. Každopádně slovní spojení LAPOVÁNÍ chladiče je v O/C komunitě zaběhlý pojem :-)
- Halen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, ještě koho by to zajímalo, přesnosti při opradovém lapováníjsou zhruba:
<br>Rovinnost 0,150 mikronu na délce 150 mm
<br>Tloušťka +- 1,3 mikrony
<br>Rovnoběžnost rovinných ploch +- 1,3 mikrony
<br>Drsnost 0,05 mikrony
<br>Tím šmirglem to asi bude někde jinde :o)
<br>Ale jinak fajn článek.
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máš pravdu, vím že se ten pojem v O/C používá. Je to ale škoda, nebo spíš je to zavádějící. Dle mého :)
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problem tohoto jinak dobreho chladice neni v lapovani,ale daleko dulezitejsi je srovnani plochy medene podlozky dosedajici na hlinik.Okolo otvoru pro srouby jsou okrouzky (vyvyseniny) po lisovani ,ktere vytvari mezi hlinikem a medi mezeru v nekterych pripadech az 0.2mm.Teplo se tak prenasi z medi na hlinik pouze temito okrouzky a neidentifikovatelnou radoby stribrnou "zvykackou".Prebrousenim prave teto medene plochy dosedajici na hlinik a pouzitim pasty Arctic Silver II jsem dosahl snizeni teploty o 5 !!! st. C oproti originalu.
- Libor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo jo lapování nebo dokonce honovani je zatracene neco jinyho... smirglem niceho takovyho nedosahnete at je sebelepsi...
- pOOLa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde jsou ty casy, kdy jsem "lapoval" svuj Celeron 366 :-))) Brousil jsem procik i chladic a docela to pomohlo. Do te doby se tomu na 100 FSB nechtelo. Pak to bylo v pohode.
<br>
<br>Akorat si myslim, ze konecne lesteni na vrtacce akorat skazilo celou predchozi praci. Veskera "rovinnost" sla do pr... Ale jinak to vypada cool ;-) ale o moc vic cool to teda neni :-)
- Kuba2k

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hovovani ti vadi, ale lapovani ne ;-)
<br>Jinak, na konecne dolesteni bych pouzil 3mikronovou pastu a delat to ne ve vode, ale s trochou lihu...vysledek je skvely :)
- Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, moc velky prinos to nema, ale ten pocit :-)))
- Kuba2k

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mel celeron 333 a taky sel na 105 :-) a nebyl lestenej mel sem totiz vytvarovanej chladic (vodnik :-) na tvar toho jadra ;-)
- Dr Meduza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vo kolik tak pomuze dat na normalni hlinikovej chladic dolu med (nebo troba neco s este lepsi tepelnou vodivosti :-)))
- Dr Meduza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebo v 3DS pak bys nepotreboval ani ten chladic :-)))
- Dr Meduza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lapování dobrá věc , ale s 1800 a né s 600.
<br>A leštící kotouč? nazdar rovino.
- Holmes

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 3. 2003 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No zrovna ted testovali v Chipu nekolik chladicu. Byly tam dva identicke Coolermastery, z toho jeden mel kontaktni plosku medenou a jeden hlinikovou. Doufam, ze si to pamatuju dobre, ale pri plne zatezi procesoru byly teploty 51/52 a pri proc. v klidu uplne stejne.
- vitek

Reklama
Reklama