Zpět na článek

Diskuze: Larrabee přijde v roce 2009

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 11. 2008 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gears Of War 2 ? To jako XBOX360 s Larrabee ? :)
- Astro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 11. 2008 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HL2 a Gears of war 2 uz intel umi renderovat raytracingem ?
Jestli je to rastrizaci pri "celkem svizne" rychlosti tak maji jeste hodne co dohanet. Ale pokud se jednalo o raytracing a ty hry byly hratelny, tak klobouk dolu..
- Chroustostroj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 11. 2008 02:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mám za to, že Larrabee používá raytracing (protože je založen na x86 a ne GPU procesorech).
Ale jestli se pletu, tak mě opravte.
PS: V ovladačích prý bude volitelný i počet odrazů paprsků (jako u aplikací využívající raytracing).
- Milan Krejzlik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 11. 2008 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pleteš se, tak tě opravuji :-)

O Larrabee se nedá říci, že používí raytracing. Larrabe nepoužívá nic, respektive všechno. Síla Larrabee spočívá v jeho univerzálnosti, takže je schopno počítat hry (teda ono Larrabee není určeno jen na hraní, ale omezme se v tomto případě jen na ně) jak pomocí raytracingu, tak i klasicky rasterizací díky podpoře OpenGL a DirectX. Pokud vím, tak ty "benchmarky" Half-life 2 a Gears of War (mám pocit, že to měla být jednička) byly počítány klasickou metodou. Intel opravdu tyto hry nepředělával do raytracingu .To by se muselo překopat celé jádro hry. Opravdu nejde jen tak klasickou hru nechat běžet raytracingově. Překopání hry pro raytracing Intel udělal jen u Quaků (Quake 3, Quake 4 a Enemy Territory: Quake Wars) a nechal je v reálném čase běžet na svých CPU (tedy klasických procesorech, ne larrabee) na nějakých předváděčkách.

K článku:
Zaráží mě ta věta o 1GHz. Pokud vím, Larrabee má běžet mezi 1,5 Ghz až 2,5 GHz. Larabee "taktované" na 1GHz jsem "viděl" jen na nějakých Intelácích slajdech, kde se ukazoval výkon vztažený právě k 1Ghz na jedno jádro. Normálně by mělo v praxi běřet rychleji.
Počet jader je rovněž otázka. Problém je v tom, že v době kdy by mělo Larrabee vyjít (přelom 2009/2010) bude Intel přecházet z 45nm technologie na 32nm. Je otázka, jakou technologií bude vyrábět Larrabee. Pokud vím, původně se mluvilo ještě o 45nm a max 32 jader, protože 48 by asi bylo moc. Jestli Intel opravdu chystá 48 jádrové Larrabee, odhadoval bych to už na 32 nm. 48 jader na 45nm, to by byl řádný macek s brutální spotřebou. Nicméně pokud by Intel omezil takty a zaměřil to na serverový segment trhu, neměl by to možná být takový problém. Tam vysoká spotřeba a cena zas až tak nevadí.
- Jafpu2

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 11. 2008 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No aj ked to teraz tak nevyzera, tak mam pocit, ze toto riesenie poriadne zamiesa karty. Oproti gpu od nvidie a ati ma neskutocnu vyhodu v jednoduchej skalovatelnosti, kedze nevyuziva ziadnu pochybnu technologiu ako SLI alebo CF staci zvacsit pocet jadier a s tym sa zaroven zvysuje vykon.

Toto samozrejme nemozme ocakavat od uplne prvej larabee na trhu ale v najblizsich rokoch to bude zaujimave.

ps. tou pochybnou technologiou som myslel to, ze v kazdej aplikacii sa skaluje inak, niekde vobec.
- BrzdaPavol

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 11. 2008 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Si trochu mimo, aj GPU je jednoducho skalovatelne pomocou poctu shaderov, staci ich do cipu narvat viac.
- Petulikk20

Reklama
Reklama