Zpět na článek

Diskuze: Minitest: Akcelerácia zvuku na PC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mozna kdyz, testujete i 3D kvalitu a vykon, by bylo dobre zaradit do testu nejakou opravdovou 3D zvukovou kartu (napr. neco s Vortexem2), a ne jenom ubohe DSP orezavatka jako SB audigy.
- marek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 03:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Šel jsem trochu "do tématu" a zjistil jsem, že to s podporou A3D 2.0 bylo vlastně vždy docela špatné (tedy s podporou "3D zvuk. prostoru") - ač naslibováno toho bylo hodně.
S odstupem času (sám jsem měl Vortexe!) musím říci, že se v praxi výhody A3D příliš neukázaly - opravdu (a úpřimně). Je to divné, protože dříve bych za to šel "do války" :-) Po všem jen zůstaly úvahy o skvělé technologii a mnoho "co-kdybů"... JD
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mel jsem taky Vortexe a musel jsem ho vymenit za SB live! v momente kdy mi odmitnul fungovat v zakladni desce ABIT KT7...
- Milan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jake rozhrani se pouziva na profi UNIXovych striznach ??? napr. na SGI, Alpha ...
A nebo to tam pocita CPU ?
- Izak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek.
Jsem vlastníkem SB Live! 1024 4.1 je to dobrá karta, ale taky jsem byl překvapen, kolik ubere z výkonu, když zapnu HW akceleraci. Píšete, že je to možná staršími ovladači, mýlíte se, mám momentálně ty poslední ze stránek Creative a ve většině nových her mám vypnutou HW akceleraci. Pokud má někdo 120fps tak 20-30fps klidně oželí ale pokud máte 30fps nemůžete oželit ani jeden snímek :-(. Například MAFIA tam mi to padá chvílemi i pod 20 a to už je pomalu na epileptický záchvat:-(((.
Spíše by mne zajímalo, proč tomu tak je, tyto karty jsou předce určeny pro nejširší veřejnost, pro hraní her a přehrávání DVD. Když jsou tak výkonné, tak kam se ztrácí výkon, předce by měly systém AKCELEROVAT a ne ho zpomalovat... nebo se mýlím?????

- Aladar72

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...clovek tu moze najst vela ceskych slov alebo cechizmov:
<br>doprovod, naprostu samozrejmost, napomahaju atmosfere, Po prvom Blasteru, prelom, zastaralého, závislá na tom, cenových prevedeniach, vetšinou, proste, moc vzdialená, vodítko.
<br>
<br>P.S.: Berte s rezervou a humorom :)
- Picasso Pablo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a3d bylo (a jeste porad je) co se tyce kvality zvuku, 3D, atd. asi nejlepsi, bohuzel se jim prilis komercne nedarilo, takze ze je projistotu koupila sama crative (aby jim nemohl nikdo konkurovat), a technologii strcila do supliku (spise tedy do trezoru). Jinak je velky rozdil mezi vortexem1 a vortexem2, vortex1 se dal spise povazovat za testovaci kousek skvele technologie. Co se tyce technologie samotne, tak pokud mi je znamo tak je to jedina dostupna (nepocitam to co treba pouzivaji v NASA, vortex2? ;) ) opravdu 3D zvukova technologii, napr. SB audigy nema vubec nic s 3D spolecneho (je to jen vice kanalovy mixer, a DSP efektak, nic vic). A3D s 3D procesorem vynikalo skvelou kvalitou a opravdovym 3D zvukem (wave-tracing), ale taky snadnosti programovani (vychazelo a doplnovalo Dirext3D), a mnoho dalsich skvelich veci. Nicmene jak jiz jsem rekl firme Aureal se komercne moc nedarilo, coz se ovsem stava, ale co me mrzi, ze creative, v zajmu velkych penez si tuhle technologii zrejme nechava na horsi casy. :(
- marek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

NAPRED SE KOUKNI NA PARAMETRY MANLI A PAK AUDIGY A TESTU ZNOVA A MOZNA POCHOPIS PROC TO TAK JE~~!~~
- DAVID

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím.Mám Live! 5.1 a v Quakovi mi nejde A3D zapnout - karta to nepodporuje.Pokud ale nepodporuje A3D přes které Quake hraje, jak může fungovat prostorový zvuk? Mě totiž nefunguje.Mám Inspire 5300.
- karf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som sa dozvedel ako to je s tym A3D a Quake3 ...tu to mate.
<br>
<br>Why can't I select the A3D sound option?
<br>
<br>The file a3dapi.dll is probably missing. Quake III requires this DLL for 3D audio support to work. Unfortunately, the DLL is not included in the standard Quake III installation. You must obtain this file and install in either your Windows system directory or in the installed Quake III root directory.
<br>
<br>
- Martin Seman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Donedávna jsem měl SB Live 1024...........a byla v pohodě !! Teď mám Audigy a nadávám kudy chodim...............ta blbá karty mě ubrala cca 30% výkonu. Zkoušel jsem vše.........od čisté instalace Win 98se až po nejnovější drivery. Nic platné.........je to děs............chtěl jsem mít 5+1 a kupovat SB Live 5+1 mě přišlo hloupé v době kdy nastupuje už Audigy 2. Moje sestava je : Athlon 2100+, Soltek s Via 333, 256 DDRAM 333, SB Audigy, GF4 TI 4200...........nevíte někdo, čím by to zpomalení mohlo být ??
- Mc Cali

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

test
- Richard Musil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam ted CMI zvukarnu, ktera stoji 300,- a nemuzu si ji vynachvalit (pomer cena/vykon).
<br>Provozuju PC v mistnosti, kde neni snadne rozmistit 5.1 bedny. (VS kolej...kdyby tam vsichni spolibydlici meli 5.1, tak by to vypadalo jako na pouti..) Samozrejme ze moje CMIcko neni zadnej zazrak, ale umi jednu pro mne dulezitou vec a tou je HRTF.
<br>Pri pouziti sluchatek si mohu vychutnat 5.1 zvuk EAX,EAX2, A3D,A3D2..takze QIII na A3D, ci UnrealT. pres sluchatka zni suprove. (Asi je lepsi mit opravdu tech 5 beden po mistnosti, ale kazdy nemuze, a kazdy to nema). A vubec mi nevadi ze mi ukousne 20% vykonu CPU, ze umi cca 18 HW 3D hlasu a zbytek dela software. Bohuzel mi obcas vadi absence ekvalizeru (hloubky a vysky u Live v dobe kdy ji bracha mel taky ekvalizer plne nenahradi)..ale Live mel alespon neco...
<br>
<br>SB Live mel bracha v kompu. A nejak tam ten 3D HRTF na sluchatka nebyl (alespon pred rokem). Co se tyce hardware DSP je live potencialni delo, ale jaksi mi u nej schazi lepsi vyuziti DSP u driveru nez jen na efekty typu: Bathroom. Sice v horsi kvalite, ikdyz rozdil jsem moc neslysel zvladne i muj integrovanej SIS7012 (Realtek ALC100/P na SIS735)...a je mi jedno jak to dela, ale DSP tam asi nebude ;o), treba at si vezme 5% CPU.
<br>
<br>Na 4 reprobedny jsem nepoznal rozdil ve zvuku napr. UnrealT. (nejsem audiofil..85 a napr 100 dB pro mne nehraje velkou roli, protoze zesilovac, kterym jsem ty bedny krmil HIFI nebyl, ale mne to bohate stacilo...hlavne ze to nechrcelo na "0.5kW pinpong bedny" :o)
<br>
<br>Urcite se najdou tuny lidi kteri se mnou nebudou souhlasit, ale mluvime tu o zvukovce (D/A-A/D prevodniku s HRTF+nejaky buffery) za cca 300ky, ktera ac to nechapu trumfla v nekterych testech mnohem lepsi zvukovky. Duvody asi budou...
<br>
<br>x neschopnost Creativu nakrmit driverama hladove DSP
<br>x Live atp jedou na vic kanalu nez CMI
<br>x CMI jede ve 2D rezimu, (OpenAL)
<br>
<br>ps: V clanku by mohla byt moznost poslechnout si "3D" zvuk jak hraji jednotlive z. karty v jednotlivych hrach. Treba v mp3, jako jsem to videl na nejakem webu. Alespon pro stereo, vice kanalu do nejakeho rozumneho formatu..
<br>
<br>ps2: Treba mne ukamenujte, od toho je diskuze ;o)
<br>
<br>
- JTZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

<P>Původně jsem chtěl odpovědět na různé příspěvky, ale zdá se, že nabízený editor pro vkládání není kompatibilní s mým prohlížečem (IE 6 SP1), takže to vezmu hromadně:</P>
<br><P>ad A3D obecně)<BR>A3D ve verzi 2.0 je použitelná technologie, vycházející filozofií z "renderování 3D prostředí" podobně jako např. OpenGL. K tomu, aby ji programátoři slušně implementovali, museli ovšem umět slušně implementovat 3D rendering v grafice a těch v té době (1998-1999) moc nebylo. První hitovka, která plně využila A3D 2.0, byl Half-Life. Bohužel v té době byl výkon CPU ještě dost nízký na to, aby odpovídající ztráta výkonu byla pro většinu lidí zanedbatelná. Další peckou, která plně (a asi také s nejmenším zatížením) použila A3D 2.0 byl Unreal Tournament a hry na jeho enginu - poslední, kde jsem to slyšel byl DeusEx, který bych zároveň asi také považoval za vrchol.</P>
<br><P>V době, kdy se Aureal snažil prosadit A3D (potažmo 2.0) byl 3D zvuk ve hrách v plenkách (a díky Creativu se opět vrací :) ) a většina programátorů tak nějak tušila, že když udělají hru s lepšími 3D efekty, může to být lepší, ale málokdo chápal, proč, by měl ztrácet čas s implementací 3D zvuku. Byť to nebylo až tak složité, pořád to bylo o řád jinde než volat funkci HrejZvuk s parametrem "výstřel" případně "smrtelný chrapot".</P>
<br><P>Je to škoda, protože právě ve 3D střílečkách odehrávíjích se v uzavřených a relativně ohraničených prostorech může být prostorový zvuk rozhodující výhodou. Zatímco s Creativem jsem se v Quakovi mohl orientovat maximálně tak podle charakteru zvuku (teď mluvím o SB 128 PCI), s Vortexem 2 na sluchátka (MX300) jsem mohl určit polohu hráče v místnosti přesně poslepu.</P>
<br><P>Což byl ovšem druhý zádrhel A3D 2.0 implementace na Vortexu 2. Na sluchátka byl bezkonkurenční díky wavetracingu, HRTF a algoritmům pro 3D umisťování, bohužel byl už slabší na 4 a potažmo potom na 2 reproduktorech. Vortex 2 byl ve všech ohledech srovnatelný s původním SB Live! a navíc ještě uměl A3D 2.0. přesto pro něj v podstatě moc lidí nevyvíjelo (přestože SDK bylo zdarma, narozdíl od Creativu, kde si člověk musel SDK "koupit" a pak dostal jako bonus SB Live! a Four Point Surround :) ) a ani si jej moc lidí nekupovalo.</P>
<br><P>Q3A & A3D)<BR>Problém byl v tom, že A3D podpora fungovala jen v první nepatchnuté verzi (nainstalované přímo z krabice). V prvním patchi to hoši z ID zrušili a už to nikdy potom nerozchodili. Kdo tedy chce vyzkoušet jak zněl Quake s A3D, ať si to nainstaluje znovu holé. Pamatuji se, že jsem hrál hned první mapu (už si nepamatuji jak se jmenovala - nejsem Quaker :) ) s botem, a pořád jsem ho nemohl porazit, pak jsem se naštval zapnul A3D a bylo po něm ;-). Přitom celý úspěch spočíval v tom, že jsem byl rázem mnohem přesněji určit, ze které strany protivník přijde :-).<BR>Jinak, co se týká implementace A3D 2.0 v Quake, tak jsem někde četl v rozhovoru s Davidem Gasiorem, že tenkrát jeli hoši z Aurealu "dolů" do Texasu to v podstatě naimplementovat sami. Počítám, že Carmack pro to prstem moc nehnul :).</P>
<br><P>A3D 2.0 & ostatní karty (ne s Vortexem 2)<BR>Aureal (podobně jako 3dfx) nasadil licenční politiku, že pokud chce nějaký výrobce hw nabízet zvukovku s podporou A3D 2.0, musí si koupit Vortex 2, jinými slovy, nikdo nesmí oficiálně nabízet A3D 2.0 podporu na jiném HW, i kdyby si pro to nakrásně napsal emulátor, nebo to implementoval přímo v HW. Jak tyto "dobré" úmysly s Glide a A3D dopadly je známo.<BR></P>
<br><P>Našly se samozřejmě firmy jako Creative, které neměly zábrany nainstalovat do systému svůj A3D "stub", a vydávat jej za podporu A3D, který ovšem zvuk spíš ještě víc mršil, takže nebyl žádný rozumný důvod jej používat (že by konkurenční boj?).</P>
<br><P>Konec Aurealu<BR>Aureal, přestože měl jednoznačně lepší technologii co se týká 3D zvuku (a ironíí je, že ji pořád ještě má, přestože už více než 2 roky neexistuje), nezvládnul svoji pozici obchodně. V závěru se dlouho soudil s Creativem (a spor vyhrál), což ho ovšem stálo dost peněz a sil a tyto ztráty pak v důsledku jen urychlily jeho konec.</P>
<br><P>Druhá věc byla, že ne všichni nutně hrají 3D střílečky a tudíž ne nutně potřebují 3D zvuk. A že třeba zrovna Vortex 2 hrál celkem dobře, nebál bych se říct lépe, než původní SB Live!, v obyč stereu se moc nevědělo, protože jej všichni tlačili jako kartu na 3D zvuk.</P>
<br><P>V době, kdy je zátěž způsobená A3D minimální, je už tato technologie v podstatě mrtvá, neboť nové OS od MS už nepodporují Vortexy - osobně si držím ještě WinME na hraní, kde jsou ještě poslední slušné ovladače pro A3D právě z tohoto důvodu - jinak bych už všechno řešil ve Win2k</P>
<br><P>Ztrátu výkonu, kterou předvádí Audigy v UT2003 považuji za nepřijatelnou a doufám, že Audigy 2 to vrátí do zpět do normy (což v dobách UT bývalo tak <1%), protože budu muset časem, chtě nechtě, najít náhradu za svoji MX300 a zatím, když vidím stávající možnosti, moc nadšený nejsem.</P>
- Richard Musil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 11. 2002 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

<P>Mám doma přídavnou kartu pro digitální výstup (TOSLINK a CINCH) pro MX300 funguje na tom SPDIF a ve Win9x i AC3 pass-through. Je to vlastní výroby podle návodu, detail zde:<BR><A href="http://home.tiscali.cz/~cz207541/mx2.htm">http://home.tiscali.cz/~cz207541/mx2.htm</A><BR>Kdyby měl o ni někdo z "pamětníků" s MX300 zájem ať se mi ozve, věnuji ji, nebo vyměním za něco podobně zbytečného :).</P>
- Richard Musil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 11. 2002 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to vyslovene zalezi na typu jadra unixu, avsak ne jenom na nem - protoze treba jenom linux ma +- 3 audio rozhrani
<br>reba ALSU ktera nejnovejsi a od jadra 2.6 bude integrovana jako zakladni rozhrani(konecne budu mit bez problemu podporu Sis7012). FreeBSD ma rozhrani zcela jine, ale protoze jsem zatim nikdy nepotreboval na bsdicku zvuk tak nevim jake(mel jsem ho jako server ve verzi 4.1)
<br>
<br>
- JoHnY

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 11. 2002 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...ze jde jen o minitest - chybi zde rada lepsich karet, nez jsou jen prumerne karty od CL, stejne jako chybi napr. pro mnoho lidi velmi dulezite srovnani vernosti zvuku. Snad priste...
- dorf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 11. 2002 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To vies dorfe moznosti nie su neobmedzene, ale ako joro povedal do buducna sa toho chysta viac :)
- Martin Seman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 11. 2002 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Buď rád, že ti aspoň chodí. Já ji už mam 2 měsíce v krabici :o( a nový 5.1 bedny od Geniusu mam zapojený jen jako stereo do integrovaný zvukovky. Nějak nespolupracuje s ECS VTA3 (KT233) - škoda!
- JaMar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 11. 2002 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ludia prosim Vas pomozte mi!
<br>Mal som zvuk CMI9738 4kanalovu. Riesene som to mal tak, ze speakers som mal napojene na vezu, do rear som pichol sluchatka (pretoze mam komp v obyvacke a tam je jedina telka v dome. Takze po veceroch furt dakto pozera telku. Vtedy som si zapol rear speakers, veza bola vypnuta a fachcil som na sluchatkach. Teraz mam ale ECS K7S6A s integracom Sis7012, a som v... Mam tam rozdvojku, ale: sluchatka idu furt(a ked xcem fachcit trosku hlasnejsie tak nadherne revu), na vezi musim dat volume na max a itak mi to ani zdaleka nehra ako predtym, a to uz nehovoriac o tom, ked mi pridu kamosi ze im mam nahrat kazetu z mp3... Kompik mam tak vstavany do stolika (v obyvacke to musi nejak vyzerat lebo ma matka vyhodi z domu), ze sa zanho nedostanem, takze stale vytahovanie a zasuvanie zasuvky nie je vhodne riesenie... Prosim poradte. Neda sa tam nejak rozchodit dalsie 2 repraky, ktore by som vedel vypnut? Alebo aspon ten jeden (ved tu sa pise ze je to 3 kanlova (2.1)karta. Velmi sa do toho nerozumiem tak prosim o pomoc... Nerad by som si dokupoval este zvukovku, ked ju ajtak nevyuzijem naplno. Mne tento shitik (ako v teste obstal) uplne postacuje, len toto keby sa nejak dalo... Kazdy s nejakym mudrym napadikom prosim poslite mail na mishu@orangemail.sk . Ako to mate vy zrobene (ked mate neco podobne) Ja, zabudol som na nieco. Sluchatka mi nedociahnu od veze ku kompiku. (to ma napadlo az teraz - mozno existuje nejake banalne riesenie, len som uz taky zufaly ze ho nevidim. Vsetky rady prosim poslite na mishu@orangemail.sk
<br>
<br>Vrela vdaka vsetkym.
- Mishu

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 11. 2002 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O.K. Budu se tesit... ;-)
- dorf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 11. 2002 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam lajv5.1 a kdyz zapnu EAX tak mi UT2003 a vetsina novejsich her zacne trhat. Rekl jsem si, ze zkusim tu integrovanou c-medii co mam na Asusu A7V266-C. A hle UT jede v EAX a netrha! se 4kovym(16-tap) anistropickym filtrovanim! Lajv se mi ted vali na stole a ja krypl jsem za nej dal kdysi 2500KC!!!
<br>Jinak kamarad si koupil audigy2, vysledek = porad mu to prdi a kdyz chce preinstalovat drajvry tak mu to hodi general protection fault a spadne to...HEHE a to ma P4ku a intel cipset. S Creative jsem na dobro skoncil. I ty jejich bednicky stoji za prd. Budu si ted kupovat Geniusy 5.1 misto ty bakelitovy imitace od cambrifge soundworks co mam ted.
<br>
<br>Zkuste udelat test se zvukovkou co je na cipsetu Nforce a nejlepe se soundstormem co je na Nforce2. Ty zvukovky delaj EAX, A3D a !Dolby digital! HARDWEROVE(sami)! Takze az bude hrat z muzikou v dolby digital + EAX sound efekty, tak si to proste zapnete s minimalni ztratou vykonu. Audigy pri tom schori nebo to ani nenabehne :)))
- Lukas Svec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2002 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tabulke testovacej zostavy ma trosku zamrazilo ked som precital "Hri" s mekym i. :( mozno to nasi ceski bratia nespozorovali ale ked uz piseme po slovenky... Ale ja to chapem,stava sa.
<br>Inak celkom pekny clanok,doteraz som si nemyslel,ze zvukovky odhryznu tolko fps... :( Asi idem vyskusat moju integrovanu CMI namiesto Live1024.
- duri

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2002 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Písete ze "schopnosťou prehrávať mono zvuky na frekvencii 44100 Hz, alebo stereo zvuky na 22050 Hz" , to ale neni hodnota frekvence zvuku ale přece vzorkovací frekvence signalu...
- Tazi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2002 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som tu chybu uz videl,ale bohuzial ju uz nemozem odstranit :(
- Martin Seman

Reklama
Reklama