Zpět na článek

Diskuze: Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zajímavé informace o nové hře, jak píše autor, těžko dělat nějaké závěry o vizi budoucnosti z jednoho titulu, nicméně poslední věta os souboji který NVidia vyhrála mi přijde jako vynucený něčím. Nevšiml jsem si, že by zde Nvidia vůbec s někým bojovala. Naopak, akorát vytvořila a dotáhla do funkčního konce poslední možnost, která ji ještě může zachránit jako výrobce HW. nakonec to budou výrobci grafických karet, které možná udrží PC Gaming při životě, nakonec nic jiného jim ani nezbývá. Doufám, že se to i povede, protože Hulánovo nadšení pro X-BOX já tedy skutečně nezdílím.
- AlienCZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nevím jak bude vypadat budoucnost grafických karet a kam půjde výkon. Asi před pěti lety byla myšlenka duálních grafik, SLI a 1GB grafické paměti blábol. Omlouvám se za snad špatný odhad. Přitom kam jde dnešní výkon grafik bych řekl, že za nějaký ten pátek budou grafiky tak výkonné, že ani nějaká Ageia nebude zapotřebí. Jen si vemte jaký výkon mají grafické procesory. Kdyby se GPU používali namísto CPU, k tomu dostatek rychlé paměti, tak ani není potřeba HW fyzikálního akcelerátoru, protože fyziku bleskurychle vypočítá rychlá grafika nebo brutálně rychlý procesor a nbo dokonce jedna malá kosticka, ve které bude CPU a GPU integrované s takovým výkonem, jaký je dnes možný při použití nejvýkonnějšího CPU a GPU. Podle mě je to jen otázka času, kdy HW akcelerace fyziky bude zbytečností. Většina lidí nemá tolik peněz aby kupovala cipoviny a raději se spokojí s tím, že se ta hra prostě rozjede. Nakonec zjistí, že je to kravina a v polovině tu hru přestane hrát :-D Takže si položme otázku, kam se vůbec výkon GPU a CPU může dostat? Když to tak vezmu, začaly se vyrábět dvoujádrové procesory a už byly návrhy na 4 jádra a dokonce osmijádra. Grafiky se vyrábejí 2x GPU tak proč neudělají jedno 4 nebo 8 jádrové GPU a třeba 8 GB paměti k tomu? Pořád jde ten vývoj dopředu a pomalu. Pořád se jedná o 512MB, sem tam pro ty zazobané 1GB atd atd. V budoucnu to bude low-end mít 1GB na grafice :-D a k tomu jenom 8 jádrový procesor. Sám nevím a kdybych měl čekat až bude tohle a až spadne cena támhle, tak bych nic nekoupil. Takže už teď začínám šetřit na takové technologie, které mi zajistí dost dobrý výkon alespoň na 10 let. AM3, DDR3 nebo počkám na RAM DDR5, 6, 7...bůhví co ještě a grafika, nějaká slušná, dejme tomu ATI nebo nVidia ono je to stejně fuk, kde je minimálně 2GB RAM. Že to není možné? Taky jsem si kdysi říkal, že nebude možné mít Penťaka na 2GHz. V té době byli PIII a podobně na 600 MHz a podobně. A kde to je dneska? Myslím, že je zde kupa věcí, které stojí za úvahu, nemyslíte?
- Adam Škovran

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Clovece tys musel byt zhulenej. V jedne vete napises, ze kdybys furt cekal tak si nikdy nic nekoupis a v nasledujici napises, ze cekas na ddr7. A to, ze ocekavas,ze ti dnesni high-end vydrzi 10 let, to uz ani neni k smichu.
- Chroustostroj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak SLI i duální grafiky jsou mnohem starší než 5 let, takže před 5 lety to rozhodně jako blábol nevypadalo.
A 8 jader v low-endu a 2GB na grafické kartě?
To je ještě pohled do blízké budoucnosti.
Zkus uvažovat o stovkách a tisících jader procesorů a o terabytech paměti.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Já doufám, že dokáže. Rovněž nemám zájem být nucen přesídlit na konzole. A taky doufám, že to časem rozjedou i na ATi(mám nVidii - ale myslím si, že je důležité aby to chodilo na obou, protože při rozložení trhu přibližně 1:1 mezi nVidia a ATi, jedině tak bude zaručeno, že ten PhysX budou používat opravdu všichni - tedy všichni co nepoužijí něco jiného. Vývoj je drahý a přidávat tam nějaké bonusy "jen" pro polovinu hráčů...)
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nestačilo by, pokud je na desce místo i přikoupit k výkonnýmu radeonu nějakou pomalejší kartu od nvidie (8600/8800 např.)? Možná by nebyl na škodu i nějakej test s touhle tematikou (Radeon + karta na fyziku), protože pochybuju ze si lidi co si koupili vykonný radeony budou k tomu ještě kupovat GTX 280, aby si zahráli hru s hezčíma efektama :p
- Atapi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Moznost vyuzit ATI(pro 3D) a nVidia(pro PhysX) je v tuto chvili mozne pouze v XP32 a W7B1. Visty nepripousti na rozdil od XP(XPDM) soucasne fungovani ruznych WDDM ovladacu. U W7 take neni zrejme, zda tato schopnost prezije do finalni verze (u Vista Beta to pry bylo kdysi mozne take).
Poznatky na toto tema napr. http://www.extrahardware.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=2490
Byl jsem rozhodnut ME ignorovat, ale kdyz se tematu ATI&nV v ME nikdo nechopil tak ji do testu zahrnu.
- Lazar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 1. 2009 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak jsem vyzkousel chovani Mirrors Edge jak v XP32 tak Windows 7 Beta 1 x64 a ani v jednom z techto OS nebylo ME schopno profitovat z pritomnosti 2.GK Geforce na akceleraci PhysX. Ostatni aplikace jako napr. Warmonger, Cryostasis, FluidMark toho schopny byly.

Vysvetleni je moznych nekolik. Napr. snaha o zapojeni do Physx prave primarni GK. Jiny rezim prace PhysX (vnitrni datova komunikace PhysX x 3Dscena GPU/Vram). Tezko rici.

Zatimco napr. u Cryostasis TechDemo jsou dostupne testy, kde profit z druhe GK vyhrazene na PhysX je zrejmy, pro ME jsem nic takoveho neobjevil.
- Lazar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

on/off to je jedno, hlavne ze si to uz konecne zahram :D
- Pubmaster SVK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ruka... na svoji dobu promáknutá fyzika... vysoká hardwarová náročnost... TRESPASSER! kdo si tu hru ještě pamatuje?
- Jiří Vašek (zombux)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hehe, to je ta stara vypalovacka s dinosaury.. sveho casu o ni bylo napsano,ze je to hra pouze pro fajnsmakery, jeji HW narocnost byla brutalni.. hezky nam to speje kupredu,dnes by dinosauri litali jak gagarin do vesmiru..
- Daniel Menschy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odlozeni ME kvuli implementaci Physix byl vskutku pochopitelny krok a abych se priznal, ve vysledku mi prijde velmi zajimavy.. Skoda ze ME je prvnim titulem,myslim ze napriklad v GTA 4 by se podpora GPU akcelerace fyziky take velmi hodila, uz proto ze GTA 4 je tak narocne na CPU, ze skalovani SLI na dvoujadre by chtela mit CPU snad na 4GHz.. zde by bylo vyuziti sekundarni grafiky velmi pozitivni.. Jinak me neprekvapuji vysledky ATI karet.. Nvidia hraje na nejvetsi slabost rudych,a to je neflexibilita ohledne ovladacu (i kdyz v posledni dobe se rudi snazi).. Jestli EA a dalsi vydavatele zacinaji masove implementovat do novych her Physix od NV, meli by rudi hodne zapracovat, jinak by mohli ztratit velmi citelnou cast trhu.. Nvidia hraje tvrde..
- Daniel Menschy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jo lidičky, časy se mění.. teďka už nám nebude stačit jedna grafika na všechny hry, ale budeme si muset kupovat od každýho výrobce jednu a podle toho jakou hru budeme chtít hrát osadíme buď GeForce nebo ATi :D:D:D
- Fabled Warrior

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ono jde provozovat havok a physx zároveň na jednom GPU? Tak to jsem mnohem klidnější
- David Mikel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Havok v minulosti a budoucnosti pocital pouze a jen CPU, nikoliv GPU. Tak to bude jetse dlouho, Intel pocita s Havokem pocitanym jinak nez CPU az na Larrabee ... na kartach ATi/NV se podle vseho nedockame NIKDY! Prestante uz tu hloupost o pocitani Havoku ATinama sirit, a neverte co se vsuDDe napise ...
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace DD nikdy nepsal, ze Ati ma Havok GPU klienta, v tomhle se ho musim zastat. Na druhou stranu, jeho hlasity odpor k PhysX v posledni dobe nejak utichl, asi sam vidi, ze PhysX budoucnost ma. Nvidia UMI genialne tlacit sve produkty a cele jejich portfolio - Geforce+ velmi diskutovanou PhysX pocinaje a QuadroFX konce.

Nevim co Ti DD udelal, pokud vim a sleduju jeho web, tak se do Tebe nenavazi. Nechte tech sporu, inkvizitori ;)
- Pyshtone

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Existoval snad projekt Havok FX http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Previews/havokfx-nvidia/ , ktery mel za cil vypocty fyziky na GPU, ale byl ukoncen. Jestli to bylo strategickym rozhodnutim Intelu, ktery ma hlavni zajem na vytizeni (prodeji) CPU je otazkou.
- Lazar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nikdy neříkej nikdy :)
Myslím že ani u Intelu nikdo nemůže s jistotou říct že Havok nebude podporovat počítání fyziky přes Ati a Nvidia grafiky, všechno záleží na to jakou část trhu si uzme Physx, v tuhle chvíli je Havok dost rozšířený, ale pokud se to změní tak nemyslím že by pro Intel byl problém portovat ho na OpenCL v dx11. Druhá možnost že je mu to jedno a Havok klidně zazdí, vývojáři her budou těžko podporovat výpočet fyziky pře Larrabee dokud nebude dost rozšířená.
- zdenek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @zdenek: to si nemyslím, Intel Havok nepust ...spíš to bude tak, že půjde akcelerovat jak na Atinách tak na Geforce ..jinak by vývojáři neměli moc zájem o licence, pokud se herní fyzika prosadí a hráči ji budou vyžadovat ..
- doktor1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lazar: Problem Havoku je aktualne v tom, ze stoji neuveritelne penize za licenci. Pokud jsou moje informace spravne, tak se jedna radove o castky ve statisicich dolaru (mluvi se o pul milionu dolaru?). To je sice za licenci na vsechny platformy (PC, konzole), ale i tak. Proti tomu stoji aktualne PhysX, ktery ma pro PC tituly licenci zdarma a plati se pouze za konzole (tam ale taky neni zrovna nejlevnejsi, ovsem Nvidia v ramci konkurencniho boje urcite dava slevy). To motivuje specialne mensi studia, ktera vyviji hry prevazne na PC, aby ho vyuzivaly. A pro vetsi spolecnosti pak ma Nvidia zase sve programy a jine paky, jak je presvedcit o vyhodach jejich reseni.
Podle informaci od vyvojaru neni sice PhysX tak dokonale prizpusobeny jejich potrebam, ale narozdil od Havoku toho zas dokaze diky HW akceleraci mnohem vice a navic Nvidia tvrde pracuje na jeho vyladeni. A jak uz jsem psal = je pro PC zadarmo a to je casto hlavni argument :)
- Václav Vlček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Václav Vlček: presne takto mimochodem fungoval PhysX i v podani puvodni Ageie (tedy engine zdarma, podpora zdarma). Byl tam vsak problem, ze PhysX kartu za 5k nemel skoro nikdo, GeForce ma v PC 60 % hracu.
- Tomáš Šulc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když už zmiňujete"Cryostatis" - na to kolik toho vykresluje je velmi náročný.Zatěžuje jen jedno procesorový jádro.Stačí se utkat s jediným nepřítelem a fps padá do sklepa.Úroveň fyziky - no pohnout se dá jen s pár drobnostma jako sudy,plechovky,ocelový lahve.Nehnete ani s dvířkama otevřený plechový skříňky nebo židlí.Rozbít se nedá nic,teda zatím jsem na nic takovýho nenarazil(ani dřevěná bedna).I "Penumbra" je ve fyzice lepší.
- marek p

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vase poznatky pouze adrazeji fakt, ze tento titul je prvni,ktery oficialne PX vyuziva a treba zduraznit,ze podpora je pouze jakysi nadstandart,ktery se standartem teprve nejspis stane, proto nejspis nemoznost rozbijet predmety a porazet zidle.. zas tak citelny zasah do hry by v konecne fazy vyvoje,v jakem se hra nachazela kdyz doslo k implementaci, byl prilis nakladny nejen casove.. Mozna kdyby slo o PC-only titul.. coz bohuzel zacina byt vzacne..
- Daniel Menschy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 1. 2009 03:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ja nechapu kde se posledni hobou vynoruji takovy ty kecy jako ze vychazeji prvni tituly s PhysX a jako ze physX teprve zacina a blah, blah, blah..

Probuh, vzdyt ty "prvni vlastovky" uz litaji od roku 2006 (Ageia PPU).. na to nejak zapominate ne? uz davno tu byli takovy hry s touhle akcelerovanou (PPU) podporou:

CellFactor, Warmonger, GRAW2, Bet On Soldier serie, City of Villains, Unreal Tournament 3, Auto Assault (MMO)...

Nehlede nato ze nektere z tech her ktere vysli pred nekolika lety zvladaly do urcite miry to same co PhysX on nV dneska. A neni to tak dlouho (cca nekolik mesicu) kdy nV predvadela slabi odvar toho co dema od Ageii, a mam pocit ze to jeste nedokazala vyzname prekonat ani dneska.

Ja osobne jsem docela nerad a asi hry s PhysX nebudu kupovat take, respektive budu kupovat jen Extra tituly, protoze mam graficke karty AMD/ATi samozdrejme, melo to zustat v rukou Ageii, to ppu po par mesiich pak vyslo temer nastejno jako lepsi lowend grafika (to ze to bylo drahy v cr zato nemuzou) jedine co to ztrhavalo kzemi byla draha licence pro vyvojare (v te dobe). Ted se akorat vytvari 2 tabory...
- DukeNukemCZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1. kapitola: "NVIDIA má s PhysX samozřejmě plány daleko větší a dočkáme se prý už v únoru, kdy má vyjít další PhysX titul, tentokrát však už s plně zabudovanou podporou PhysX."

7. kapitola: "Tento měsíc máme Mirror's Edge, v únoru to bude Cryostasis..."

A podle tohoto příspěvku to zas tak pompézně nevypadá.

Nezbývá než doufat že v březnu... MAFIE2...? Mám Radeon, takže mě PhysX nemusí zajímat, ale jestli bude nVidie Mafii kvůli mizernýmu PhysX zdržovat, tk ať si mě nepřeje.
- Uživatel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lazar: Zase vycházím ze článku, ve kterém se píše, že v březnu vyjde hra, na kterou jistě všichni netrpělivě čekají... Já sice nejsem všichni, ale na nic jinýho v herním světě netrpělivě nečekám :-)
Nic to však nemění na tom, že jestli nVidie kvůli impementaci mizernýho PhysX (rozumněj když bude implementován jen minimálně) vydání Mafie2 zpozdí, se zlou se potáže :-)
- Uživatel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz uz se tu diskutuje o PhysX..
Take se vam tak strasne nelibi ve PhysX voda ( nemyslim v ME, ale obecne ). Me se totiz strasne moc nelibi ..
- Martin Horáček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nejlepší voda byla v Bioshocku - tedy nevypadala příliš reálně, ale skvěle rozhodně :-) Aby taky ne, když na ni měli vyčleněný celý jeden tým zvlášť...
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj. Moc pěkný článek. Sám jsem majitelem HD4870 a 4jádra a musel jsem vypnout fyziku. I tak je hra moc pěkná a jede na plné pecky. Zde, z přiložených screenů, mi dokonce přišlo hezčí mít zmenšené částicové effekty. To extremní HDR mi moc nesedí. :) PS pro autora. V článku je pár překlepů, mrkněte se na to. To se občas stane každému, ale měla by fungovat korektura někoho jiného, což se zde asi nestalo.:)
- Wakizashi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A o šem že to vlastně je ta hra ? Sem to nějak z těch screenů nepochopil. A je někde demo na zkoušku ? Jestli to bude nějaká ****tina tak to může podporovat co chce a nikdo to hrát nebude...
- Bubucci

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace V Mirror's Edge se máš dostat z bodu A do B, narozdíl od tuctovejch her využíváš rychlost a opičí obratnost běžce, je to nové a zábavné. Dost jsem se divil když se EA začala zabývat nestředovými hrami, a dává prostor i novým konceptům(Dead Space), asi jí konečně došlo že hry pro všechny stojí za h**** (o další převařenej NfS:Undercover nestojím). Oficiální demo pro PC bohužel není. Jinak se konečně začal masově používat vynikající PhysX od Agei(špičková dokumentace a cena KITu), je to hlavní důvod proč po letech opouštím ATI a migruju na nVidii.
- shipo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jak tak koukam posledni dobou, grafika her se pravdepodobne kvuli pomalym konzolim posouva vesmes smerem-vsechno se musi blyskat, az z toho boli oci, vsude musi byt blur efekt, a rozliseni textur absolutne zadny. Nejde jen o ME, to vidim jen na screenshotech, z her co sem naposled hral typicky vsechny NFS, z nichz undercover mi prijde snad nejhorsi (graficky, hratelnosti me naopak po 2 poslednich nfs bavi). Fakt netusim kam to speje, a doufam ze vyvojari typu crytek budou nadale delat hry, ktery vypadaj tak jak ma gamesa na PC vypadat. O tom, kdy treba menu hry se prakticky neda ovladat mysi a vsude sou debilni posuvniky aby to debilni gamepad zvladnul a nikdo nemel chvili na to aby pridal podporu mysi, ani nemluvim...a jestli takhle zku* i mafii, tak...tak...nic nezmuzu : )
- DagothUR

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi som zostárol, ale z hier čo som si v poslednom čase kúpil ma bavil len left 4 dead a dead space. A táto kravinka mi pripadá len ako propaganda physx na nvidia kartách. Čiže naimplementujeme do hry physx a majitelia nvidie si ju pobežia kúpiť, aby sa mohli pokochať nad lietajúcimi novinami a pár blbinkami. Aby konečne využili ten mega nápis na krabici physx. Efekty v hre dobrú hru zo zlej nespravia.
- lm

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi som sam, ale vobec sa mi nepaci kam sa dnesne hry uberaju. Velky doraz sa totizto kladie na gafiku a fyziku, nad ktorou potom doma pubesti (aj niektore starsie individua) onanuju, ale z hier sa uplne vytraca zabava, teda zmysel "hrat sa".
Radsej, keby sa trend menil k inym sposobom ovladania hier a multi-player zabave (viac ludi za jednym PC, nie sietovy multiplayer), vid uspech Wii, ktore jednoznacne predcila XBox360 aj PS3 a to ma daleko najhorsiu grafiku.
- Krayzie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlas, hry se ubiraji podivnym smerem a tihnou spise k realnejsi grafice a promakanejsimu fyzikalnimu modelu.. na druhou stranu je tezke neustale vymyslet originalni a napadite zabavne hry,vse uz tady v nejake podobe alespon jednou bylo a klony techto her zpravidla sve vzory neprekonavaji.. Napriklad nove GTA je svoji propracovanosti fyziky naprosto unikatni.. a ze neni tak vtipne a "zabavne" jako driv? Myslim ze prvni rozsireni doda potrebne intrumenty.. ;D
- Daniel Menschy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No ale mě se zase třeba líbí, když je hra nějak originálně(resp. nově) graficky stvárněna, myslím nějaký styl, do kterého je to udělané. Prostě to co je typické pro každý screenshot. A to neznamená, že má grafika detailní, ale že má být zajímavá. A třeba tady to tak je.
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

posledni leta se mi zda (doufam ze ne jen mne a do budoucna to bude jeste horsi),ze jedine nVidia zabiji hrani her na PC. Je to videt na nepodpore DX10.1 schvalnemu pomlouvani tohoto API, ze nic neprinasi a tudiz ho ani nikdo nedava do her(pripadnemu domlouvani hernim vyvojarum aby to nepodporavali) a ted skoro to same s PhysX. Podle mne by na hry mel byt standart a ne ze kazdy vyrobce bude mit neco EXTRA. Takhle si za chvilku budem muset opravdu kupovat 2 GK - nV + ATi, me jako hrace her se to opravdu nelibi, trosku lepsi pristup k tomuhle ma (aspon podle mne) ATi, ktera se snazi jit cestou otevrenych standartu
- fonda_cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nvidia rozhodne nezabiji hrani her na PC.. Spise se dost brutalne snazi zabit rude borce z CAN, kteri nam krome levnejsiho a velmi vykoneho HW zajistuji predevsim nizsi ceny od zeleneho giganta a tudiz ne primo hrani na PC,ale hrani na Radeonech.. Uz to,ze zeleni se neboji zaplatit za to, aby vyrobci PC her vytvareli hry primarne pro jejich HW.. Do Cryteku byli v dobach optimalizace vysilani borci zamestnatni NV,aby dohledli na "zelenou optimalizaci". Vsak se neni cemu divit,jde o milionove castky a boj je to velmi tvrdy.. Snad aby nebyli zeleni ve "spinavejsim" zpusobu boje sami, rad bych pripomel nemaly skandalek ohledne 3D MARKU05,kde tehdejsi RADEON 9700PRO diky udajne domluve mezi ATI a Futuremarkem naprosto zadupal konkurencni zeleny tabor do zeme.. Vsak zeleni se udajne nebali v nedavne dobe osidit drivery o detailni vykresleni vodni hladiny v Crysis,cimz si zarucili narust o nejake to FPS a pro ne bohuzel i nemaly clanek od bystreho hrace,ktery si podvodneho navyseni vsiml a dokazal ho prokazat.. Boj techto titanu by mel byt nejakym institutem korigovan, napriklad zakoupeni Ageii nvidií se nyni projevuje jako dalsi vyhoda pro tabor zelenych co se novych her tyce.. A neni to prilis fer,Ati na Ageiu proste nemela, vsak presla pod AMD ktere mozna ma nyni sponzoring od pekelnych arabasu, vsak i tihle velbloudi chteji sve penize dostat z5..
- Daniel Menschy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace pokud preskocim cast napsanych blabolu, tak k tomu mohu dodat jen to, ze NVIDIA podporu PhysX na Radeonech nabizela AMD, ale ti to odmitli.
- Tomáš Šulc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jo naprosto s tebou souhlasim, jde jen o to jak si to kdo prebere. Zabijeni her na PC je pro mne skoro stejny jako zabijeni hrani na radeonech(nebejt radeonu a ATi tak si neprejte vedet kdy by byla technika a ceny GK). souhlasim s tebou az na to ze radeon 9700pro opravdu zadupal Nv tenkrat do zeme, byla to opravdu uspesna a super graficka karta(mel jsem tenkrat 3D prophet 9800XT tak vim o cem mluvim:D). to ber jako srandu, kde jsou ty casy kdyz kazda hra fungovala na kazdym HW
- fonda_cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Tomáš Šulc: ano, vim o tom, ja bejt na fleku ATi tak to taky neprijmu:), proc nekumu za neco platit, kdyz muzu mit to same a zadarmo a hlavne pro vsechny vyvojare a nemusim nikoho podplacet aby vyrabeli hry jen pro moje GPU
- fonda_cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fonda_cz: Nepsalo se náhodou že jim to NV nabídla i bezplatně, pokud implementují i CUDA na Radeony?

To skoro vypadá, že je to spíš NV kdo ses naží o standardizaci pro všechny a ne AMD.
- Bennie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fonda_cz: No zadarmo je aktualne pro vyvojare (PC platforma) prave PhysX, za jina reseni musi tvrde platit.
Kazdopadne je pravda, ze stavajici situace je ponekud neunosna - dlouhodobe nemuzeme mit HW podporu fyziky jen pro jednoho vyrobce grafik. Jenze DX11 nic neresi - to nabidne pouze programovatelnost vypoctu pres GPU na nizsi urovni. Pro vyvojare je potreba prave takove nadstavby jako je PhysX nebo Havok, aby to nemuseli vyvijet cele sami. Jenze Intel s Havokem nic oficialne nedela, predpokladejme ze pracuje na zapojeni larabee do vypoctu, ale buh vi jak to bude...
- Václav Vlček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fonda_cz: vyhraje to, co zacne podporovat intel a MS, urcite to nebude PhysX, kdyz intel koupil Havok, tak snim urcite ma nejake plany
- fonda_cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Václav Vlček: nabizi se otazka, co se vyvojarum vice vyplati, bud hra s havokem ktera pobezi na veskerym HW nebo hra s PhysX kterou budou fandove ATi(neni jich malo)castecne ignorovat, ja treba ME hrat urcite nebudu a ani nechci, kdyz mi nepobezi na mim HW tak jak by za pritomnosti havoku behala, proste ja a spusta jinejch lidi kteri maj HW na ATi grafikach, PhysX hry budou ignorovat, nehodlam skakat jak nV piska
- fonda_cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fonda_cz: Pokud NVIDIA PhysX smysluplne protlaci do klicovych AAA her jako je prave Mafia 2 a bude to mit smysl, pak se bude PhysX ignorovat jen velmi spatne (ano, je to same pokud, jiste neni dnes nic).
Co se tyce Havoku, tak ten byl odvzdy delan na CPU, GPU verze by znamenala de facto naprogramovani znova. Nerikam, ze PhysX musi byt jedina a idealni cesta, nicmene fyzika jakou ma Havok se temer nemeni uz od dob Half Life 2 a ME je jasna ukazka toho, co je mozne.

Co se tyce PhysX pro Radeony, tak pokud je mi znamo, tak cele rozhrani bylo opravdu AMD nabizeno zdarma, ale ti to odmitli. Tedy na strane NVIDIE tento problem nehledejte.
- Tomáš Šulc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @fonda_cz: fonda_cz: pozor, klasickou fyziku jako ma Havok nabizi samozrejme PhysX taky a neni k tomu potreba zadny HW akcelerator. To teprve ony pridavne "eye candy" efekty jsou tak narocne, ze pres procesor delat moc dobre nejdou. PhysX proste nabizi vedle standardniho fyzikalniho modelu jeste specialni efekty navic a je jen na vyvojarich, zda se rozhodnou je do hry implmentovat nebo dokonce na nich hru zalozit...
- Václav Vlček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Tomáš Šulc: No jo, on ten CPU na Havok stačí, protože, to je taková "funkční" fyzika, takže hlavně jak se chovají předměty při kolizích všeho druhu, což je pro hru významné, že je na tom založena hratelnost. PhysX, je hlavně o grafických efektech stejně. Bez nich by hra nevypadala tak dobře, ale fungovala by stejně. Samozřejmě že PhysX umí i to co Havok, ale ta náročnost je právě v tom, že navíc se provádí ty vychytávky, což CPU nikdy pořádně nezvládne...

Možná že, ten důvod proč to AMD neportuje je to, že chtějí prodávat i procesory :-) Teda asi určitě.
- Aros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Fyziks se nemůže stát standardem dokud nebude podporován většinou nebo všemi výrobci HW.nV dělá vše pro to aby se tak nikdy nestalo.
- marek p

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace prave proto sem psal svuj prispevek, ze nV zabiji hrani her na PC, proc by ATi melo platit licenci nVidii za neco co by melo byt apsolutne normalni a pro spravnej rozvoj her otevreny format, posledni dobou vse kolem grafik a her se mi zda na hlavu postaveny. Stejne jako skoncilo 3Dfx se svim Glide, preju nV at jim nevijde pokus s PhysX. Proc to, kdyz je tu super fungujici hawok a to na kazdej masine
- fonda_cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, pokud se PhysX opravdu tak rozjede, ma Ati dost velky problém. Pokud by licencovala tuto technologii, přiznala by porážku a navíc na to teď asi ani nebude mít dostatek peněz.

Každopádně to mohou vyřešit velice šalamounsky a byla by tím byta jen nVidia(a možná by jí to i donutilo nechat Ati tuto technologii implementovat za symobolickou cenu) - a sice, že Ati tajně podpoří nějákého šikovného a nezavyslého programátora, který CUDA implenetuje do alternativních ovladačů pro Ati. Jak už se tvrdilo před půl rokem, možné to je.
- Petr Safranek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No neni duvod implementovat kompletni CUDA, kdyz ATI oznamila podporu OpenCL. Ten nabizi velice podobne funkce jako CUDA (aby taky ne, na jeho vyvoji se podilela Nvidia). A portovat pro OpenCL PhysX uz nebude takovy problem - takze by se mohl objevit nejaky neoficialni wrapper jako tomu bylo driv s Glide. Ale to uz opravdu teoretizujeme na tenkem lede :P
- Václav Vlček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnesni generace sw vs. hw je pro me hodne zaludnou veci. Zkousel jsem hru Mirrors Edge na pomerne slusné konfiguraci.. tj C2Q6600@3,5GHz + 8GB ram + gtx295 to vse na n780 a hra ma stejne pri maximalnich detailech a zapnute fyzice na 2560x1600 k naproste plynulosti hodne daleko, nedejboze se zapnutym vyhlazovanim.
- Kamil Karel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spíš bych řek,že pokud se PhysX rozšíří mezi vývojáři. A ATI si koupí licenci,protože by si asi jinak u škodila . Jediný komu vyhlásí válku NVIDIA bude Havok ! V současné chvíli by Havok nemohl konkurovat PhysX po stránce výpočtu efektů.. Moudré by bylo,kdyby se prosadil jen jeden a stal se standartem... A je jedno který to bude,oba jsou dobré a lepší než žádný...
- Morfeus

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No klidne mohou byt na trhu oba dva, nebo treba 10 fyzikalnich engine - dulezite je, aby vsechny podporovaly vypocty pres graficke karty obou vyrobcu. To by mela umoznit podpora OpenCL jako univerzalniho a otevreneho rozhrani GPGPU vypocty.
- Václav Vlček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[I]PhysX naopak konečně představuje reálný posun od dob fyziky Half Life 2 a je jen na vás, zdali tento trend budete akceptovat anebo raději zvolíte absenci akcelerace fyziky a obejdete se bez hromady dalších efektů ve hře.

Zatím je to jen jediný PhysX titul, ale NVIDIA stále tvrdí, že přijdou další. Za měsíc to bude Cryostasis, na podzim Mafia 2... Třeba se proto AMD nakonec rozhodne licencovat PhysX i na své karty, [/I]

[B]Víte co vlastně chcete!?[/B]

Nejdříve se objeví článek oslavující porážku Radonů ve PhysX a teď tohle? Víte vlastně co chcete? Budeme vyvíjet super-hry, které poběží jenom na jedné grafické kartě se super-speciálním ovladačem? Budeme pro každou hru mít takovou speciální sadu a budeme vždy přeinstalovávat celý počítač?

Není náhodou faktem, že Nvidia chce podporovat OpenCl a toto má být tou podporou? Chcete snad mít grafické karty od Nvidie jen na něco, na něco jiného od AMD, další pak od Intelu ... a pro MS si koupíte ještě jednu?

[B]Lidé myslete! [/B]
- Federmann

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Spis ho asi zase nastvaly deticky ve skole. Nejspis mu do pisemky napsaly, ze Nvidia je vykonnejsi nez Ati. A nebo mu zmrzly vcely ;-)
- Jan Novotný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jan Novotný: [I]Jde pouze o další marketingový výkřik některých redaktorů, kteří se rozhodli srovnávat grafické karty s podporou PhysX a bez podpory PhysX!

A světe div se, grafické karty bez podpory PhysX jsou na tom ve hře se zapnutým PhysX podstatně hůře, kdo by mohl něco podobného vůbec čekat, jde opravdu o velmi důležité zjištění! [/I]
- Federmann

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nastavenie physx v inych hrach fungovalo ako off, medium, high preco to nie je tak aj v MirrorsEdge ?
alebo sa to da nadstavit ?
Zeby zeleny skriatok ?
- Jan Mazuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vacsina hier pouziva havok alebo vlastnu fyziku ratanu cez CPU, preto je tam takato moznost...aby si trochu odlahcil cpu ak to nezvlada. Pri physx proste efekty mas alebo nemas (bud mas kartu alebo nemas :) ).
- Sato Kimura

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samotna hra je na muj vkus kratka a hlavne se IMO rychle omrzi, to ze ta fyzika nejde na me karte od AMD je jen dalsi minus.

Pokud nejaky vydavatel vyda hru kde pro plnohodnotny zazitek potrebuju koupit dalsi HW i kdyz to mohli udelat tak ze by to fungovalo vsem tak takova firma moje penize neuvidi ani omylem
- Rebel44

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud má na mysli pan Igor Staňek hru Stargate Worlds (viz. http://games.tiscali.cz/search/index.asp?showdetail=1&sekce=0&nadpis=1&co=stargate+worlds )
Tak jsme na tom stejně. S obnovou PC čekám jen na vydání této hry. Do tý doby nekoupím ani větrák na chladič.
- Mimiromik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nvidia si za tu iplentaci do ati nechá tučně zaplatit...jestli k něčemu takovému dojde
- Ondřej Beran

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samotne NVIDII trvalo asi mesic nez prepsala PhysX na vyuziti pocitani pomoci NVIDIA GPU..Z toho predpokladam, ze tak dlouho by asi trvalo prepsani pro DX11 GPC .. Urcite podobnou dobu bude to a same trvat u HAVOCu..Tzn to je jedina cesta..jak pouzivat HAVOC i PhysX na ATI i NVIDII..A vyvojari si pak vyberou co budou pouzivat...Jinak plno engines..si fyziku resi samo..A dojde i k prepsani fyziky u techto engines do DX11..Tzn bude vetsi konkurence a to je dobre..
- samboush

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Doby Havoku skončily po Half Life 2, dnes je už konstrukčně zastaralej(paralelní výpočty), jeho součastnou verzi nemá cenu upravovat pro OpenCL protože se dá jeho potenciál využít přes CPU. A těžko se bude převádět na GPU(vlastního Intel), nVidia koupila hotový řešení, akorát použila ověřené Ageia HW ovladače a přepsala je do CUDY. Havok by potřeboval mnohem delší období, a ne jenom měsíc.

- shipo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @shipo: Tak jeste jednou..Je jedno kdo vlastni HAVOK...Jde o to vypocty ktery se na to hodej prepsat pd DX11.. plus Havok se stale vyvaje..viz Havok FX coz je prave expanze havoku do fyzikalnich efektu. DX11 Kterej urcite bude mit moznost.. provadet vypocty pomoci GPU..nebo CPU.. tzn nic proti nicemu.. NVIDIA neprepsala nijaky ovladace.. Ona jen nahradila vypocty pomoci PhysX HW.. pocitanim na GPU.. Herni fyziku.. bude i nadale resit CPU..a GPU se bude pouzivat jen na podporu vypoctu.. a fyzikalni efekty.
- samboush

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 1. 2009 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby mně bylo 16 tak bych těm PR kecům i uvěřil.Snad se tomu ATi vyhne velkým obloukem.
- horst

Reklama
Reklama