Zpět na článek

Diskuze: Na cestě k holodecku: Kam míří virtuální realita?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
30. 1. 2016 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V Praze v nákupáku na Smíchově byl v Prosinci (možná tam je furt) stánek s 5D virtuální realitou - "vyzkoušejte Oculus rift" Člověk si sedl do křesla, dostal na hlavu Oculus Rift a sluchátka a byla mu puštěna předem natočená animace - video s grafikou rok 2002, samozřejmě se křesla nakláněla a třásla jak mrdnutá do leva do prava. Já s přítelkyní jsme šli na hororový film. Křesla se nakláněla úplně nepřirozeně, drcalo to doleva do prava a absolutně to nemělo co dělat s Oculus Riftem. Zaprvé, se jednalo o předem nahranou animaci, takže když jste pohnuli hlavou, obraz šel s vámi, ovládat se to taky nedalo, takže v podstatě celý princip Oculus Riftu byl absolutně k ničemu, sloužil jen jako 3D brýle. Děcka před náma šly na horskou dráhu, jednomu capartovi se udělalo zle a v půlce z toho křesla musel odejít. Prostě tragédie, toto určitě není a neměl by být způsob jak prezentovat VR, jak prezentovat Oculus Rift, takovým lidem bych úplně zakázal ho používat, protože tomu naprosto škodí, nepoužívají jej tak jak se používat má, a kdybych byl laik a nevěděl co Oculus rift dokáže, k čemu je určený a jaký je jeho potenciál, tak po této ubohé zkušenosti řeknu, "VR už nechci na sobě nikdy, je to blbost." Takže, co tím chci říct. Jedna věc je, co ty věcičky dokáží, druhá, aby se ale taky vhodně používaly.

Survivor80
Survivor80
Level 1 Level 1
30. 1. 2016 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro neaktivní lidi s málo fyzickým pohybem je VR přínosem, aspoň trochu se budou hýbat. :) Pro mně ale nepoužitelné, při hraní hry si chci odpočinout od fyzického pohybu, takže víc než prsty hýbat nechci. Myslím, že nejsem sám. :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 1. 2016 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já ten optimismus a nadšení nesdílím a myslím si, že zájem co nevidět na dekádu zase opadne. Těch ergonomickotechnických potíží je prostě stále příliš mnoho.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
30. 1. 2016 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute To zasa nie je pravda. Fakt je, že na chodenie je ešte asi priskoro. Ale inak je to už teraz fakt dosť dobré. Mám dosť dobré skúsenosti s DK1 aj DK2 od Oculusu. Naozaj je to úplne iný zážitok ako hrať či pozerať filmy na monitore. Ak je obraz CV1 o dosť lepší ako DK2 (čo ľudia hovoria, že je), tak sa máme na čo tešiť pretože to je jediné čo držalo DK2 späť.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
30. 1. 2016 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele na sezeni u pocitace to neni- proste se ti dela blbe kuli motion sickness... Tomu nepomuze ani vyssi rozliseni-mozna jiny typ her co neni fps? Jediny co funguje je to Htc ale kabel na hlavě je provizorium - uvidime jestli se jim podari to odladit na bezdrat jo a dve zarizeni co sleduji tvuj pohyb - to je malo... Veril bych ze se objevi herny kam si to lidi budou chodit zahrat protoze mit to doma je narocny na prostor... Jo a mega se v tom poti hlava - je to nechut kdyz se clovek s nekym strida

nemo
nemo
Level 20 Level 20
31. 1. 2016 00:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je fajn ze aktualne sa dost porovnava Oculus s HTC Vive (aj v ceskych mediach/weboch) lebo asi prebiehaju rozne prezentacie, ale pride mi trochu chabe tvrdit ze Oculus Rift CV1 je fajn ale HTC je o triedu dalej vdaka ovladacom.To ze Oculus momentalne ovladace nedodava je zname odkedy spustili predaj takze to ma fakt netrapi. Evidente ovladanie vo VR je zatial docela problem a ako aj ukazali DK1 a Dk2 a velku cast vnemu spravia prave ovladace. Co mi ale chyba je nejake podrobnejsie porvnanie samotneho Riftu CV a Vive. Ci uz po technickej stranke alebo po pocitovej/uzivatelskej. Lebo z tych technickych informacii co su vonku nejaky zasadny rozdiel by medzi nimi nemal byt.

Inak co sa tyka samotneho VR najviac asi zavazi prave SW, aplikacie, hry. Tu je problem u oboch, respektive komplet u VR. Napriklad vytvorenie 360 VR videa je dost problem. Ani nie tak samotne nahranie ako skor postprodukcia a a zlepenie samotnych zaznamov. Tak isto pri hrach tvorba obsahu atd. Obavam sa ze toto moze byt dost silna brzda masovejsiemu rozsireniu VR - bude tu uz pouzitelny HW ale akosi nebude co na tom skusat, spustat.

vojacekr
vojacekr
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 04:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý ten Matrix mě začíná trochu děsit. Málo že lidi čumí do displeje v práci/škole, cestou z práce do displeje mobilu, doma do monitorů, v hospodě/klubu si vájemně ukazují displeje, aby ta separace od reality nebyla malá, raději si prdneme na hlavu rovnou helmy, naše životy budou zaručeně šťastnější. Jsem pařan a miluju hraní her, ale toto začíná být přes čáru.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojacekr Ještě jinak - větší strach bych měl z lidí, kteří svými výtvory augmentují realitu tak, že např. natírají trávu aby byla zelenější.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojacekr Přes čáru? Člověk má prostě zakódováno unikat od reality a rutin, které jej zrovna obklopují, být věčně nespokojený. Že by zrovna tohle teď a tady mělo být přes čáru se mi úplně nezdá, úplně stejně možná lidé vykřikovali u prvních knih, filmů (a dalších sobeckých zavírání se do imaginárních světů) - takhle bych neuvažoval a zkusil prostě přijmout fakt, že je tak člověk nastavený, nauč se s tím pracovat.

tsmart
tsmart
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojacekr Souhlasím. Už takhle lidi dost magoří. Ještě, aby byly VR natolik stejná jako běžná realita.
Pamatujete film Počátek (s Leo DiCapriem), jak jeho žena nerozeznala, kdy je v pravé a smyšlené realitě a zabila se? Tohle se několika lidem zákonitě musí stát, že už pak neodliší skutečnost...

Igor
Igor
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart Stejné to ještě hodně dlouho nebude. Většina lidí nejspíš pozná, že má na hlavě helmu a sedí na židli. Když tohle někdo nepozná, nespíš se dokáže zabít i jiným způsobem. Třeba nepozná, že proti němu jede vlak.

tsmart
tsmart
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @Igor: Zkusím ti to vysvětlit jinak. Když někdo bude denně "hrát s bouchačkou v ruce a kropit vše kolem sebe" a pak dělat běžné činnosti, po čase se z toho stane rutina. To nelze popřít. Nezapomínej, že vše kolem bude stejné VR versus normální. Jestli máš pocit, že jsou všcihni na světě natolik vyrovnaní, že budou v pohodě, tak se pleteš. Což se mimo jiné děje už dnes a to ještě máme VR hodně daleko.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @tsmart: Tak už dneska lidi běžně "kropí všechno kolem sebe", akorát to mají většinou na monitoru/TV. Když se z něčeho stane rutina, většinu lidí to přestane bavit. Magorům k řádění stačí nůž nebo i méně.
Nikde jsem nenapsal, že jsou všichni na světě vyrovnaní, ani jsem to nenaznačil. To jsi si sám vymyslel.
Je to klasický logický klam, kterému se říká "podsunutý argument". Když má někdo sklony k sebevraždě, nepotřebuje k tomu VR. VR za našich životů bude jen těžko stejná jako realita. Myslící člověk vnímá realitu dost komplexně.

tsmart
tsmart
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @Igor: Ty se pořád motáš kolem sebevraždy/ vraždy, ale o tom to vůbec není. Moje pointa je v tom, že pokud budeš žít ve světě, kde VR je stejná jako svět kolem tebe, někdo si nemusí uvědomit, kde je to opravdový a prostě to nezvládne. Jestli to povede k tomu, že se zblázní nebo někoho zabije, to je jen doměnka (já věřím, že oprávněná).

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @tsmart: A mezi námi, film Inception (Počátek), který snad považuješ za něco objevného není ve srovnání se starším a méně proniknutelným filmem eXistenZ ani prd...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @tsmart: VR stejná jako svět kolem tebe? Tady mluvíš o technologii na úrovni singularity, kdy budeme vlastní vědomí nahrávat do strojů. To o čem mluvíš je v obecném pohledu jen kapkou v moři hypotetických budoucích úskalí technologie.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @Xcute: O nějakých sebevraždách jsi začal ty, já to jen vyvracel. Vadí ti, že vyvracím tvoje "hypotézy"? Tak nejdřív podsunuješ argument, potom útočíš vlastně sám na sebe. Přemýšlíš u toho psaní, nebo se to samo generuje?

tsmart
tsmart
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @Igor: Igore jsi zvláštní týpek. Neumíš v klidu diskutovat. Jakmile neodsouhlasím tvůj názor, začneš mě postrkovat a urážet. Proč se povyšuješ? To, že jsi nepochopil co jsem napsal je tvůj problém. Kolem sebevražd jsi začal cosi obhajovat...mě by ani nenapadlo vést diskuzi na toto téma. Jak jsem uvedl, pointa byla absolutně jinde. A ty ji ještě hledáš. Víc to nepotřebuju rozmazávat.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @Igor: Předposlední otázku jsi trefil, pokud chápeš co je to ironie...

Ale já ti na něj dám munici jestli chceš. Zeptej se ho jednoduše:

Co je to realita?
Není tahle realita až moc realistická?
Je "ta správná realita" realističtější, nebo je to naopak a "ta správná realita" je ta méně realistická?

Ty se necháš provokovat někým "kdo neví kde je sever"?

Igor
Igor
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tsmart @tsmart: Mě zase uráží používání podsunutého argumentu, takže s urážením jsem nezačal.

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 1. 2016 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve virtuální realitě budou pobíhat bílí elfové tak dlouho, dokud hnědý elfové z té skutečné vám tu virtuální realitu neodnesou i s kabelem...

frost.silenec
frost.silenec
Level 1 Level 1
2. 2. 2016 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takze mi chcete rict ze kdyz nemam rad faceboocek a oculus a jako spravnej PC Master race jsem radsi pro HTC Vive, tak to nema cenu rekneme odhadem 500 euro kdyz nechci/nemuzu behat po obyvaku? Respektive jen hrat VR hry v kresle? a v pripade ze nahodou ano, co kdyz clovek ma volny prostor jen 3x3 metry? nebo zde musi byt i cerne steny, aby to ty senzory rozchodili?

Reklama
Reklama