Zpět na článek

Diskuze: „Ne všechny smartphony musí vypadat jako iPhone,“ zaznělo během soudního sporu mezi Applem a Samsungem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikdo jiný iPhone tak nepokrytě nevykrádá jako Samsung. HTC, Nokia, Motorola, Sony zvládnou udělat originální design .. největší výrobce nikoliv.

JaM
JaM
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie Nie je to take jednoduche ako si myslis... 1) ani jeden zo spomenutych telefonov nema ani z daleka take predaje ako Galaxy S2.
2) Americke verzie serie Galaxy nemaju ziadne tlacitko na prednej strane (maju iba 4 kapacitne) a zaroven su ovela vacsie ako iPhone s rozdielnym pomerom stran.
3) International verzie telefonov Galaxy boli z procesu vylucene, kedze sa v USA nepredavaju.
4) Apple zazaloval Samsung za "otrocke kopirovanie" nie za urcitu podobnost... ak sa pozriete do hociktoreho obchodu s elektronikou, najdete tam desiatky Televizorov, ktore vyzeraju prakticky rovnako a nikto sa s nikym nesudi, ci netvrdi ze si zakaznici mylia s konkurenciou...

Dayllen
Dayllen
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaM no a 3x hadaj preco Galaxy S/S2 ma/malo take predaje ako malo... lebo malo podobny dizajn ako najoblubenejsi dizajn -> iPhone. potvrdzuju to predaje.

JaM
JaM
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaM @Dayllen: Zakaznici chcu obdlznikove telefony so zaoblenymi rohmi, s co najtensim profilom. Apple si mysli ze ma na toto patent, no kedze telefony s tymyto parametrami tu uz predtym boli (F-700, LG Prada) je tento ich patent neplatny (hovori sa tomu Prior Art)

Stale prali prirovnanie - zakaznici chcu ploche cierne televizory, a predsa sa firmy ktore ich vyrabaju navzajom nesudia, hoci rozoznat ich bez loga je nemozne...

Dayllen
Dayllen
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaM @JaM: zakaznici pred iPhonom chceli BlackBerry s milionom tlacitel a pomaly stvorcovym tvarom. frcali vyklapacie a vysuvacie mobily.

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaM @JaM: Pár naučených frází o obdélníku se zaoblenými rohy a máme tu favorita!

Zajímavé, že prakticky žádný jiný výrobce se svým designem nemá u Apple problém ... asi holt neprodávají obdélníky se zaoblenými hranami ale trojúhelníky, že?

Jinak samozřejmě nejde jen o vzhled telefonu, F-700 a Prada existovaly před oficiálním uvedením iPhone (nikoliv však před díky samsungu odhalenými prototypy iPhone z let 2003/2004 a dále).

Ani jede z nich však nebyl smartphone.
Ani jeden z nich neuměl multitouch.
Jediný input byl mačkáním displaye případně posuvníky, žádná gesta samozřejmě ... ani ta nejjednodušší jako swipe skrze seznam, která bereme dnes za samozřejmost.
Ani jeden z nich neměl operační systém podobný iOS.

Celý případ není jen o fyzickém vzhledu telefonu, ale i o operačním systému, balení, příslušenství a celkové prezentaci. Každou z těch věcí samsung bezostyšně zkopíroval a z průměrného výrobce jako každý jiný se vyšvihl díky SGS a SGS2 na špičku androidího pelotonu. Navíc více než na úkor Apple to bylo na úkor ostatních, jako HTC a Motorola, kteří se díky snaze o vlastní image propadají k červeným číslům.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaM @Dayllen: Je to fraska. Apple zaluje jenom Samsung, protoze jako jedinej ma sanci mu konkurovat. Ikdyz z tech dokumentu je videt, ze Apple proda 5krat vic produktu, tak by je to nemuselo palit. Je to ovsem ciste jesitnost Steva Jobse, kterymu vadil android a oni v te saskarne pokracujou.

Jinak to, ze je Samsung kopiruje neni vubec nic spatnyho. Zakaznik ma moznost volby a to Apple nema rad. Nedovoli ti si odblokovat vlastni telefon ani kdyz je 5 let starej apod.

elesde11
elesde11
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaM @kingbean: Máš pravdu, lebo zamknuté bootloadery, ktoré sme to mali ešte pred nedávnom, ti dovoľovali úplne pohodlne robiť to, čo si sám chcel, že? Jailbreak na iPhone je asi 20x pohodlnejší a rýchlejší ako si odomknúť bootloader, napr. cez oficiálne nástroje HTC. A ešte v dobe, keď tu ešte nebol HTC nástroj, tak som si na staručkom Hero musel robiť Goldcard, downgradovať a až potom rootovať. To ti znie ako: "Dovoliť odblokovať telefón"?

JaM
JaM
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaM @elesde11: na zmenu grafickeho rozhrania v androide ti ziaden root netreba...

elesde11
elesde11
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaM @JaM: Máš pravdu, stačí ti iný launcher, ktorý si vypýta práva aj na usmrtenie tvojho psa.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja celkem nechapu proc se chce samsung tolik podobat Applu, kdyz budu chtit iPhone tak si koupim iPhone a ne Galaxy S3, ktery se mu treba i vzdalene muze podobat a cenove tam temer rozdil neni. Pripada mi to jako by Lamborghini vyrabelo sportaky podobne modelum Ferrari. Podle me by mel jit kazdy svou cestou co se designu tyce.

jumpEEEr
jumpEEEr
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom možá by nebylo odvěci si něco o tom "otrockém kopírování" něco zjistit.

http://jablickar.cz/samsung-se-snazil-s-galaxy-s-napodobit-iphone-ukazuje-dokument/

JaM
JaM
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jumpEEEr taketo dokumenty robia vsetky firmy - ide o klasicky rozbor konkurencneho produktu a porovnanie s vlastnym... rovnake rozbory robi aj Apple a ani sa to nesnazili na sude vyvratit...

vasachupi
vasachupi
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm pekne ale.. co to stim ma co delat?

memphisto
memphisto
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jumpEEEr]možá by nebylo odvěci si něco o tom "otrockém kopírování" něco zjistit.

http://jablickar.cz/samsung-se-snazil-s-galaxy-s-napodobit-iphone-ukazuje-dokument/[/quote]

Ten dokument je klasická ukázka benchmarkingu a dělá to každá firma a je jedno v jakém odvětví podniká... :roll: Akorát média to rozmázly jako pokus o kopírování...

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@memphisto přemýšlím, jestli "každá firma" dojde v každém ze stovek "benchmarků" k závěru, že jedinou cestou je zkopírovat to, co dělá ta jedna konkurence

JaM
JaM
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie Technologicky priemysel ide evolucnymi krokmi.. vzdy sa objavi nieco revolucne, a potom sa to evoluciou zlepsuje. Firmy sa inspiruju navzajom vyrobkami inych. Takto to funguje uz davno, a Apple z toho tiez vyrazne profitoval. No zrazu chcu mat na nieco monopol, uz sa im nepaci ze ostatni sa inspiruju ich produktami tak ako sa predtym inspirovalo Apple... ved si predstavte ze by AT&T povedalo Apple ze nemoze vyrabat telefon, lebo AT&T ho vynaslo a preto ma ako jedina firma pravo vyrabat telefony... kde by sme dnes boli s tymto pristupom? Alebo si prestav ze by Sony&Samsung (teraz uz len Samsung kedze vykupili Sony zo spolocneho podniku na LCD displeje) povedali ze si nepraju aby ostatni kopirovali ich LCD technologiu... ci popripade Nokia by zakazala ostatnym pouzivat GSM, ci Samsung by zakazal 3G ci LTE... to by bol koniec rozvoju technologikeho priemyslu a znamenalo by to upadok...

elesde11
elesde11
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie @JaM: Áno, Apple profituje, ale nezabudnime, že Apple poskladal z asi 20 funkcii použitých v 20 telefónoch 1 smartphone. Kdežto Samsung poskladal 20 funkcii z 1 smartphonu zase 1 smartphone. A to je, prosím pekne, dosť veľký rozdiel.

A ku zvyšku príspevku sa ešte vyjadrím. Na čo je potom patentový systém, keď si niekto zaplatí pár desaťtisícov za niečo, čo potom aj tak väčšina (i sudca) označí za nepodstatný patent? Buď mi patent zamietnite, alebo mi ho prijmite a musia mi zaň odvádzať časť peňazí, ak bude podobná funkcia využitá u niekoho iného. Ale ak mám patent a niekto iný ho použije a ešte sudca povie, že je to OK, tak tu vznikla škoda, pretože patent niečo stojí a dokonca by sa dalo povedať, že ide o podvod, keďže patent má chrániť určitú vec. Buď majme patentový systém taký, kde bude všetko fungovať, alebo ho nemajme vôbec, pretože i tak naň väčšina firiem kašle.

JaM
JaM
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie @elesde11: akosi zabudate na patenty ktore zverejnil Samsung - posielanie obrazkov z galerie mailom, prehravanie hudby na pozadi, bookmarky v galerii... to su vsetko patenty ktore ma Samsung od 1999.. vsetky tieto veci ale pouziva Apple bez akychkolvek licencii ci poplatkov, a predsa ich Samsung nezaloval, a vytiahol to az teraz aby sa branil..

Co sa tyka funkcii, zasa ste mimo - Galaxy S mal vo svojej dobe funkcie o ktorych sa Apple vtedy ani nesnivalo - staci sa pozriet na Wifi Tethering, Video CAlls a podobne.. to iPhone v tej dobe este ani poriadne nevedel poslat MMS

mpe
mpe
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie @JaM: Ale no tak. Galaxy S byl vydaný ve stejný měsíc jako iPhone 4, který v té době už měl FaceTime a brzy dostal i Personal Hotspot. MMS je u smartphonu absolutní nesmysl, podobně jako třeba WAP, EMS. Jen snaha operátorů o udržení tržeb.

Spíš by bylo lepší srovnat iPhone s takovým Samsung ekvivalentem z roku 2007, např. i600. To byl tehdy rozdíl epochy.

walltar
walltar
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já sem si třeba koupil Xperiu Ray hlavně kvůli tomu, že nevypadá jako iPhone, protože ten vzhled se mě vyloženě hnusí.

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

KURNIK ty amíci snad nejsou normální!!!

Samsung dělá 3 verze z toho 2 jsou stejné jen se líšu v logách (na jednom je AT&AT a na druhém Samsung) no a pak T-mobile verzi která je víc kulatější

T-mobile Galaxy S2:
http://www.popherald.com/wp-content/uploads/2012/04/samsung-galaxy-s2-ice-cream-sandwich-t-mobile-648x437.jpg

Samsung dizajn:
http://mobilez.pk/wp-content/uploads/2012/02/844149-500x435.jpg

Iphone 4:
http://www.iphonetips.cz/wp-content/uploads/2010/06/iphone-4-top-new-1.jpeg

Iphone 4S:
http://mobilizujeme.cz/wp-content/uploads/2010/07/apple-iphone-4-obr11.jpg

může mi někdo vysvětlit jak jsou si ty telefony podobný?? já tam nic takového nevidím....

ano iphone vypadá hodnotněji protože je z hodnotnějších materialu a vypada nablejskaně ale samsung rozhodně nevypadá že by od něho něco kopíroval po HW stránce!!!

Samsun Galaxy S2 EU verze:
http://www.samsunggalaxy.cz/fotky/samsung-galaxy-s2/samsung_galaxy-s2.jpg

ta uz vypada hodnotneji jak ty US ale stale to nema nic spolecnyho s Iphonem....

no a pokud to budu srovnávat s dalsima virobcema nebo s S3 tak sem asi natvrdlej ale podobnost nikde nevidim!!! (teda kopie z číny neberu v potaz)

Galaxy S3:
http://1.androidauthority.com/wp-content/uploads/2012/06/Samsung-Galaxy-S34.jpg

Samsung se snaží zamaskovat hrany a vypadá ten telefon jak oblázek apple dělá pravý opak ten to má jak nakrájenej chleba!!

následně by mohlo být hned několik výrobců nařčených z toho že apple kopírují, dyť i HTC přišlo s bílou a tmavou variantou svého One X...

pokračovat by se v HW dalo do nekonečna...

tady jde ale spíš o soft a o to že si na android může udělat každý svou nadstavbu a to se applu nelíbí že prostředí androidu pak vypadá jako to applu, ale zakažte někomu tohle? to rovnou může appl filtrovat aplikace v google play...

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prvý SGS sa podobal 3Gs, to musíme uznať všetci ... ale o čo sa súdia teraz??? SGSII či SGSIII sa iPhonu nepodobajú absolútne v ničom - áno sú to obdĺžniky, ale tu podobnosť končí ...
Osobne sa mi tiež podstatne viac páči dizajn Nokie či bývalého Sony Ericssonu, ale nové Samsungy sa rozhodne iPhonu nepodobajú ... či to sa ešte stále dohadujú o 3Gs a SGSI???
Ja to vidím tak, že Apple sa proste bojí - Samsung dokázal vyrobiť bestseller v podobe modelov Galaxy S, ktoré sú navyše technologicky vyspelejšie a kupuje ich čím ďalej, tým viac ľudí ...

Ináč som veľmi prekvapený, že Apple sa ešte neobul do Sony, že používajú rovnaký štýl odomykania obrazovky :D

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic o tom se dá taky polemizovat....

každej člověk má stejnou siluetu a žalujou se navzájem? NE!! tak takhle je to i 3GS a S1
http://cdn.androidmeup.com/system/application/resources/img/Galaxy_S_vs_iPhone_3GS.png

http://androidandme.com/wp-content/uploads/2010/06/samsung-vibrant.jpg

1. S1 je vůči 3GS rozměrově větší
2. S1 má ano taky rámeček po obvodu ale tímpodobnost začíná a končí
3. S1 určitě nedodržela díky rozměrům vypouklé bradě a neoválnosti zad Průmyslový vzor který má apple patentovaný
4. řada Galaxy S tento vzor nedodržela v žádném případě a vůči tomuto vzoru se liší minimálně o 30-50% a to fakt minimálně (záda jsou vždy jiná a to díky bradě)

přijde mi to naopak ze strany applu jako šikana konkurence, to je jako kdyby Samsungu appl záviděl úspěch...

mpe
mpe
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bumpkin Co třeba ty ikony, konstrukce nabíječky, dokonce způsob balení. Ani trochu se to nepodobá?

Co ty stovky interní dokumentace Samsungu, kde na screenshotech ukazují co je potřeba u Samsungu změnit aby vypadal jako iPhone?

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bumpkin @mpe: s tou nabíječkou to snad nemyslíte vážně? :D :D :D

prvně je chválená unifikace tak že sory nabíječku fakt neberu!! všichni výrobci museli přejít na unifikaci a co je ve zdířce to je mi s prominutím u zadku... no to nebudu ani radši komentovat protože v čem je to jen stejné je barva (bílá černá)...

interní dokumentace? no co vám na to zase říci, ehm i na youtube je legendární video kdy šéf Volcwagenu sedne do i30 a začne osahávat plasty a různě s nima kroutit a když to udělá na středovém tunelu tak zahlásí jak to že jim to nevrže a nám ano?

tudíš ta dokumentace je opodstatněná má ji i apple pro svůj OS kde má rozbor Bady, Androidu, Windows phon, Simbianu, Meego a dalších!! je to prostě jedna z metod jak to udělat lépe.. a pokud ani toto neberete podívejte se na pár filmových dokumentů jak vznikal OS pro počítače applu a Windows.. je to dobře popsáno jak Jobs od Xeroxu koupil oknovej systém a myš a předtím než to z xeroxu odvezl tak se na to došel Bill podívat a naférovku to obšlehl... to jen tak na okraj

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=elesde11]Áno, Apple profituje, ale nezabudnime, že Apple poskladal z asi 20 funkcii použitých v 20 telefónoch 1 smartphone. Kdežto Samsung poskladal 20 funkcii z 1 smartphonu zase 1 smartphone. A to je, prosím pekne, dosť veľký rozdiel.

A ku zvyšku príspevku sa ešte vyjadrím. Na čo je potom patentový systém, keď si niekto zaplatí pár desaťtisícov za niečo, čo potom aj tak väčšina (i sudca) označí za nepodstatný patent? Buď mi patent zamietnite, alebo mi ho prijmite a musia mi zaň odvádzať časť peňazí, ak bude podobná funkcia využitá u niekoho iného. Ale ak mám patent a niekto iný ho použije a ešte sudca povie, že je to OK, tak tu vznikla škoda, pretože patent niečo stojí a dokonca by sa dalo povedať, že ide o podvod, keďže patent má chrániť určitú vec. Buď majme patentový systém taký, kde bude všetko fungovať, alebo ho nemajme vôbec, pretože i tak naň väčšina firiem kašle.[/quote]

Pozor pozor~~ tady si pleteme patent a patentování průmyslového vzoru~~

abych to uvedl na pravou míru, appl moc dobře ví že technologie uvnitř po HW stránce může klidně zahodit (ty prostě vymysleli jiné firmy) a tak to tlačí v první řadě na průmyslový vzor a na patenty v ovládání.

prvně co je to průmyslový vzor:
průmyslový vzor je prakticky hodně podrobná dokumentace ke vzhledu a udává to jak ten výrobek vypadá a jak se ovládá a když píšu že hodně podrobná tak si představte že je to třeba bychle o 100 stranách kde se popisuje třeba jen vzhled, následně v některých zemích jde tento průmyslový vzor patentovat

pokud chci aby ale byl průmyslový vzor celosvětově uznán nesmí být nic podoného být rozšířeno. pokud si tedy dobře vzpomínám tak appl přišel s telefonem někdy v roce 2007 a v té době již byli v prodeji PDA se stejnými funkcemi jen jinak zabaleny a jinak pojmenovány.... tudíš průmyslový vzor neměl být uznán

to k patentu průmyslového vzoru....

druhá kapitola kde se snaží appl nachytat samsung na švestkách je OS, bohužel tady je to složitější protože OS není samsungu ale Googlu a googl naopak Samsung v tomto sporu podporuje a kooperuje s ním, viz v poslední době nákupy patentů googlem a poskytnutí samsungu k dyspozici právě pro tento spor....

tak že pokud patenty na ovládání OS shrnu tak je to vlastně apple proti samsungu ve vzhledu a apple proti OS googlu který zastupuje samsung (byla by přece kravina aby proti sobě šli dvě americké firmy v americe né?? :D :D )

Reklama
Reklama