Zpět na článek

Diskuze: "Notebook pro chudé" bude i pro Severní Ameriku. Ale...

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za 10 000,- se da sehnat mnohem lepsi notebook byt z bazaru a jestli chce nekdo prispet na charitu urcite si kuli tomu nebude kupovat notebook
- noob noobovič

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...způsob přispívání zdá se mi poněkud nešťastný...

Trošku mi to připomíná reklamní akce Alberta nebo co to bylo: "Z každé stovky co u nás utratíte dáme 50 halířů (nebo nějakou podobně malou částku)na pomoc dětem..."
- Antonín Brčák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No nevím, ale jestli koupí u Alberta přispěješ na děti 0,5% celkové částky nebo koupí hračky pro svoje děti přispěješ na chudé děti 78% celkové částky, to mi přijde jako docela podstatný rozdíl. Toto mi spíš připomíná skutečnou charitu, kdy například za 20Kč dostaneš perník za 5Kč a rozhodně se nejedná o hyenismus typu Albert.

- Mapek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace S tím srovnáním jsem to přehnal, ale pokud bude chtít někdo přispět na chudé děti, tak si nekoupí něco co nebude potřebovat (na tomhle si děti asi moc nezahrají), ale přispěje rovnou.
- Antonín Brčák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kupovat předražený krám jenom kvůli charitě Vám přijde normální? Pokud budu chtít přispět, přispěji na danou věc přímo finančně. Vyloženě ekologický příspěvek...
- Jaromír Podzemný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takova cena? Kdyby to prodavali tak za $200 - $300 (treba $249), tak si myslm, ze by to bylo mnohem prodejnejsi.
- Kurth

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Staci mi, ze zijeme v socialistickym statu a pulka (vlastne 65%) vejplaty mi jde na dane. Ani nahodou! A nejsou to ty rozvojove zeme, kde nas tak casto jako zapad nenavidi? A k cemu bude chudymu diteti co sazi rejzi notebook?
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 65% tezko, protoze zjevne pocitas to na kolik zamestnanec vyjde zamestnavatele, ale to je neco jineho, to jde z toho co plati tvuj zamestnavatel - napr 2000 na zdravotni pojisteni, ale i kdyby to neplatil, tak tvuj plat by stejne nebyl vyssi o ty dva tisice - nejde tedy o TVOJI zatez ale JEHO - zamestnavatele a jeho je vetsina z tech udajnych 65%.
Navic v evrope maji asi jen tri zeme nizsi dane nez my, a i kdyby jsme meli kapitalismus (vlastne aktualne mame) a meli rovnou dan tak usetris v pripade ze mas silne nadprumerny plat - napr 35000 jen nejake 4% o ktere je na teto urovni vyssi progrese, to te nespasi, navic to neni vina socialniho statu, kazdy stat ma nejaky socialni program, a za to vdecis ze se venku nebrodis odpadkama, ze si mas kam sednout v parku, ze metro a budovy jsou posprejovane z desetiny co by byly kdyby nesly dane na spravu verejnych prostranstvi a zarizeni.
A nebo vydelavas miliony mesicne, napriklad z platu 20000 mas 16000 cisty plat, jde tedy o ztratu 20% navic 1000 jde primo ve tvuj prospech v podobe zdravotniho pojisteni - za to mas zdravotni peci kdyz jsi nemocny a vyvoj leku ktere pri nemoci uzivas, 2000 jdou na socialni pojisteni, za to mas nemocenskou, a tim si vlastne setris na duchod takze to se ti take primo vrati, a zbyvs tedy tisicovka na danich ktera jde prave na udrzbu prostredi nebo jako pomoc jinym lidem v nouzi - opustenym detem, nezamestnanym. takze veskutecnosti se ti nevrati jen ta tisicovka, a to je 5% a to ma do tvych 65 hodne daleko a urcite to neni duvod k velkemu rvani, ale nepochybuji o tom ze nekteri lide to tak vidi protoze to tak chteji videt, a citi se jako ze makaj na stat a jake jsou chudinky co nemaji na chleba.
A myslim ze spis jde o to jen nekterym jedincum umoznit start do zivota, pricemz jejich vzdelani potom umozni zakladani spolecnosti a zakladni stavbu ekonomiky, s podporou statu zalozi nejakou spolecnost kterou budou ridit a ti co na ten laptop nemaji v ni budou pracovat jako delnici, a uz mame ekonomicky rust a prosperitu a rozvoj zeme.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No ja to napsal trochu zjednodusene. A predbehl me trochu Lukas. Nicmene dam ti realny priklad od nas z firmy. Delam pro jednu mezinarodni. Ta vzdy odsouhlasi tzv. slot a maximalni mesicni naklady, ktere lze za zamestnance utratit pro danou zemi - pro IT v CR napr. $5000 mesicne. HR pak najme zamestnance. Zamestnavatel za tebe plati socialni, zdravotni a jine danove neprime naklady ktere absolutne netusis a na pasce je samozrejme nevidis. Pak zaplatis dan z prijmu (a napr. duchodove pojisteni, kde pouze stat presouva zodpovednost na tebe). Takze pokud by se neplatili absolutne dane (zjednodusene), tak by firma mohla lakat zamestnance napr. na $4500 mesicne. Takhle nabidne napr. $2500. Dal predpokladam, ze nejak zijes. Minimalne 2x do mesice natankuju plnou nadrz. spotrebni dan na benzin je solidne vysoka, hadam kolem 40%. Obcas kourim, taky dan jako prase. Piju alkohol, a to bohuzel dost (IT), zase spotrebni dan. U dalsich veci a sluzeb platis zase dan 19% DPH. Nejsem ucetni Fantoci, takze to mozna nerikam uplne presne a na nejake dane jsem mozna zapomnel, ale pokud utratim celou vyplatu, coz je dost casto, klidne na danich zamaznu 70%. Realne celkove danove zatizeni je dulezite, ne to co vidis na pasce. Nevydelavam miliony, napdrumernou vyplatu mam, nestezuju si, ale notebooky do Afriky kupovat nebudu. Myslim ze EU a USA pomohla dost, at se taky trochu snazi jejich zkorumpovane vlady a misto kalasnikovu si laptop muzou koupit sami.

- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Někteří lidé mě považují za vlastence, ale ty to fakt přeháníš. Když tě zaměstnavatel ohodnotí na 100 tisíc a odečteš z toho pojištění, daň z příjmu, DPH a průměrné výdaje na spotřební daně, opravdu ti zůstane nějakých 35 tisíc korun, a i když z toho výčtu vyškrtneš sociální pojištění, moc to na celkový bilanci nezmění.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: Jinak problem je ze posilat penize nekam nestaci, hladovemu nepomuze kdyz mu das rybu, musis ho naucit chytat ryby
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: Firma nenabidne 4500 prave protoze dane platici firma za to ze zamestnava zamestnance NESOUVISI s prijmem zamestnance, zatimco vy myslite ze ano.
To je jen mezi statem a firmou, s platem zamestnance nesouvisi
Ony dane nejsou odecitavany z vaseho platu, TO BY BYLO DVOJI ZDANENI, a to NELZE.
Jsou odecitavany ZAMESTNAVATELI, ne zamestnanci.
Navic, pokud by firma neplatila dane, tak i kdybyste ty penize dostal jako plat (coz nelze) tak byste mel vic penez, ale nemel zdravotni pojisteni takze byste si zdravotni naklady musel hradit sam, takze by jste na tom byl uplne stejne, nic byste neusetril.
Spotrebni dan (i na benzin) je 19 %, myslite asi zvysenou sazbu, nicite prostredi, zabijite lidi, platite tedy za sebe, ne na ostatni, a navic tomu se nevyhnete, NIC NELZE KOUPIT BEZ DANE (pokud nepodnikate a neni to nutne k funkci vasi firmy)
Kourite? Pak pak zvysenou sazbou hradite naklady na sve zdravotni problemy ktere si sam zpusobujete, nebylo by v poradku kdyby vase leceni bylo placeno jinymi kdyz nejde o nehodu/nahodu, ale o umyslne sebeposkozovani (obvykle nechtene neodvratitelne vzhledem k zavislosti uzivatele)
Nevim co je mineni IT u alkoholu, doufam ze ne to obvykle IT protoze to bych nechapal souvislost, take jsem v IT a jsem abstinent - plati to same co u cigaret.
Ano, dan je 19% na vsechno, a nelze se ji vyhnout, tak doufam ze si nehodlate stezovat ze delate to co vsichni, je to jakobyste si ztezoval ze dychate stejny vzduch jako ostatni a ne lepsi.

70% bude zatizeni tezko kdyz jde o pomerovou hodnotu, pokud by tedy vsechno co nakupujete melo zvysenou sazbu na 40% tezko dosahnete 70%

Mate pravdu, nejde o pasku, protoze VAS majetek je VETSI nez je cisty plat, a je prave skryt ve statnim majetku ze ktereho cerpate cely zivot, co se tyka dan, porad jde o to same, nejste zatizen 65 nebo 70%, jste zatizen 20% temi zbylymi 35% je zatizen ZAMESTNAVATEL, a tyto finance jsou NEPREVODITELNE, nemuzete si ztezovat ze vam sebrali neco co NIKDY nebylo vase.

- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: HA to je prave ono, zamestnavatel ZA TEBE NEPLATI socialni a zdravotni pojisteni, to plati clovek za SEBE, nemusite mi vysvetlovat ze ZAMESTNAVATEL PLATI TO O CEM ZAMESTNANEC NETUSI, V TOM PROBLEM NENI, PROBLEM JE V TOM ZE TO NEJSOU PENIZE NA VAS, ANI ZA VAS, ANI PRO VAS, JE TO DANOVA ZATEZ ZAMESTNAVATELE A S PLATEM ANI DANEMI ZAMESTNANCE NESOUVISI, vy oba totiz hazite dohromady jablka a hrusky, to se vubec neda.
Zamestnavatel odvadi dane za sebe, za prijem sve firmy, a za zamestnance, ALE NE "ZA NEJ" ono se to da tezko napsat, NEPLATI JEHO PENIZE STATU, PLATI SVE PENIZE JEMU - PLAT A SVE PENIZE STATU - ZA TO ZE HO ZAMESTNAVA, ekvivalent by byl dan z pronajmu (v tomto pripade pronajmu pracovni sily)
NENI TO TEDY TAK ZE CLOVEK BY MEL DOSTAT 100000 A DOSTANE 35000 jak pise pan Fiala, protoze ten clovek PRAVE NEMEL DOSTAT 100k ALE 60k, na 100k vyjde jeho zamestnavani zamestnavatele, ale i pukud by zamestnavatel neplatil dane, pak plat zamestnance STEJNE bude jen 60k.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: No, to je prave ten problem, to NENI VASE ohodnoceni OD zamestnavatele, vase ohodnoceni je totiz polovicni to je ZATEZ ZAMESTNAVATELE, ne VASE ohodnoceni, to je neco uplne jineho, to se zamestnancem vubec nesouvisi, to spolu souvisi stejne jako dane moje a souseda.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: Jen k tomu benzínu, spotřební daň na pohonné hmoty tvoří asi polovinu z ceny, takže ne 40%, ale spíš kolem 100%.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 9. 2006 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: Ale jistě že to souvisí. Abys moh dostávat svých 60k, zaměstnavatel musí platit 40k jako daň za to že tě zaměstnává. Čili je to jeho zátěž, ale zátěž přímo spojená s tím, že tě zaměstnává.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: [I]Spotrebni dan (i na benzin) je 19 %, myslite asi zvysenou sazbu[/I]
19% je DPH, spotřební daň je těch 15 korun za litr co jdou státu.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: 1) NĚKTERÝM lidem BYCH ZAKÁZAL používat caps LOCK.

2) Já jsem nepsal že zaměstnanec má dostat 100k a dostane 35k. Já jsem psal že pokud zaměstnavatel ohodnotí zaměstnance na 100k (t.j. kolik si musí připsat do měsíčních výdajů, když takového pracovníka zaměstná), část peněz jde na sociální a zdravotní pojištění (aneb ta zátěž zaměstnavatele, o které píšeš, ale pokud vím tak se to odvíjí od platu). Zbyde hrubý plat. Z toho se odečte daň z příjmu fyzické osoby a dostaneš něco mezi 50 a 60 tis. Kč (nevím kolik přesně je která daň). Těch 35 tisíc, to je po tom co odečteš DPH a spotřebmí daně a je to reálná hodnota zboží (čili to co si mezi sebou rozdělí výrobci a distribuční řetězec), které si můžeš koupit, když na tebe tvůj zaměstnavatel vyčlení 100 tisíc.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: A ja bych nekterym lidem zakazal diskutovat o necem o cem maji jen castecne znalosti a na jejichz zaklade delaji nepresne a chybne zavery.

Ano, odviji se to od platu, ale to je ono, OHODNOCENI neni tech 100k ale 60k, a z toho si zamestnanec SAM zaplati dane a zbyde 35k, to kolik plati zamestnavatel je 100k, ale nemuzete rikat ze to zamestnavatel za vas - vase panize dava statu - to by pak bylo 70%, jenze tech 100k NENI vase, vasich je jen 60k, tech 100 je zamestnance, ten si tedy muze ztezovat, ale neni to tak ze kdyby zamestnavatel neplatil dane, tak byste mel 100, nemel, mel byste stale jen vsech vasich 60k, ten kdo by nemel penize by byl stat, nebylo by to tak ze vy byste mel penize co mely jit statu, protste by je jen nemel stat, to je nepreveditelne, jsou to cizi penize ne vase.
Ano, pisete spravne - zamestnavatel NA VAS VYCLENI 100k! ale to je neco ZCELA JINEHO nez kolik VY DOSTANETE - vy dostanete 60k a s tim kazdy pocita (tedy krome vas dvou) stat totiz vycleni 100k - 60k pro vas a 40k pro stat.

Problem je v tom panove ze vy pisete vsechno spravne, problem je ze nerozlisujete, vy si totiz privlastnujete penize ktere vam nepatri, a ne proto ze by byly zdaneny a odvedeny statu, ale protoze jsou to zamestnavatelovy penize - jeho vydaje a s vasim platem to nesouvisi.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: Hele, ja vim co se snazis napsat, ale ja ti rikam, jak me osobne se dotyka socialni politika tohodle statu - a je to poradne draha sranda. A v praxi jsi sedrenej ty, bud stastnej ze to nevidis.

A jak ze to je danovy naklad zamestnavatele!?!?! Ty penize generujes ty, a je to zavisle na vysi tveho platu! Kdyz beres 100k, tak musi on odevzdat 35 kilo na socialni a zdravotni politiku. Je uplne burt kdo to fyzicky odvede z uctu, je dulezity dusledek - presne jak jsem popsal z nasi firmy. Kdyby ty penize zamestnavatel nemusel odvadet, muze je klidne dat tobe.
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: [I]tech 100k NENI vase, vasich je jen 60k[/I]
Samozřejmě že těch 100k nejsou mých, ale zaměstnavatel musí tolik zaplatit když mě chce zaměstnávat...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.finance.cz/home/dane_a_audit/kalkulatory/virtualni_kalkulator_ciste_mzdy/

Tenhle je dobrej, lidi co jim vadi SOCIALNI STAT budou nadseny, ja napriklad diky rovny dani usetrim 6 Kc A TO SE VYPLATI!
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Prolit sem zbezne Vase prispevky … neprosto nesouhlasim s tim jak striktne oddělujete danove zatizeni zamestnvatele a zamestnance.
Nevim jake mate v tomto oboru vzdelani, ja jsem vystudoval VSE a domnívám se problematika je o něco slozitejsi nez pisete, nicméně pokud se vezme v uvahu vysoka elasticita poptavky a nabidky v dlouhem obdobi, a indiferentnost mista zdaneni na efektivním trhu, pak mate uplne jedno komu se peníze fyzicky strhnou.
Ono je trosku potreba udela si jasno v tom co vlastne chci spočítat, nejlepším ukazatelem zdaneni pro tento pripad je asi danova kota (dane / hdp na osobu) na jednotlive prijmove kvatily.
---
Osobne doporučuji diskutovat jen o vecech v kterých se rutine pohybujete … splest si spotřební dan a DPH ke věc, za kterou by Vas z VSE vyrazili.

- PetFish

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace když už tu začínáte o rovné dani... podle mě je to hovadina. není možné aby na tom vydělali chudí i bohatí, když se někde přidá, musí se zase někde ubrat... a kdyby opravdu s rovnou daní všem vzrostly čisté mzdy, byly by vyšší jiné daně aby se vyrovnalo to manko.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Za predpokladu vseho statniho nezmeneneho (cetersi paribus) mate pravdu, ovsem rovna dan pocita s pozitivnim motivacnim ucinkem pro ekonomiku (je otazka jestli by tak opravdu u nas fungovla) a snizenim vydaju na administrativu (internich i externich nakladu - to je z dlouhodobeho hlediska fakt).

BTW: nezda se vam tahle diskuze trosku off-topic na PCT :D
- PetFish

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prave som sa vratil zo skolenia ohladom medzinarodneho danoveho systemu, zdanovania rezidentov a systemu odvodov. Co to tu pisete za somarske komentare, toto je pctuning. Fuj az ma natiahlo, idem radsej na stranku finance.sk, mozno tam najdem nieco o PC.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: na druhou stranu se tady člověk dozví spoustu zajímavějch věcí i když o ně ze začátku nestál :)

P.S. Ani v tom nejdivočejším snu(sen o divočácích atd.) by mě nenapadlo, že se může diskuze o OLPC zvrhnouk k daním, to opravdu ne :)
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: Divim se že tu není Jindy, ten se takovejch diskuzí totálně mimo téma účastnil docela často...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: nejen, že se jich účastnil, on je s oblibou zakládal(většinou několika posty naráz) :)
imho se po té vaší minulé rozbroji urazil a už sem nechodí
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2006 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale myslím že spousta lidí bude schopná si OLPC přivézt z dovolené - proč by mi malý Ind či Thajec nestřelil svole olpc za 150-200usd když si ho sám bude moc koupit za 100. A věřím, že se podobný rexexport ujme i ve větším a organizovaném měřítku. Zejména nejedno olpc co zamíří do afriky nakonec skončí zpátky v civilizovaném světe, místí mocipáni to rádi vytradují za kalašnikovy. Mimochodem z vzhledem k počítačové gramotnosti či spíše celkové negramotnosti v CR by výrobce nemusel dělat takové ciráty a mohl by prodávat olpc za 150 až 200 i u nás a v dalších státech bývalého východního bloku.
- Gagoo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2006 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace [I]proč by mi malý Ind či Thajec nestřelil svole olpc za 150-200usd když si ho sám bude moc koupit za 100[/I]
Malý Ind nebo Thajec ho nebude moct koupit, OLPC kupují vlády, aby je pak malým Indům nebo Thajcům rozdali.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 9. 2006 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No tím lépe, pokud to budou domorodci fasovat zadarmo tím líp se dohodneme na lepší ceně - pamatuji jak mi babička vyprávěla, jak se daly od Kubánců studujících v CR lacino koupit kožichy - molodci je fasovali na podzim/a nic podřadného na tehdejší bídu co tu za komárů panovala/ no a za pár lahví tvrdého mohl človek sehnat pěkný kožich - Kubánci netušili, že po podzimu tu přichází zima - a když zima přišla, nafasovali od eráru nové. S olpc to bude podobné - koneckonců i s pomocí hladovějícím afričanům se kšeftuje až běda - přičemž nejhorší supi mezi lidmi z OSM jsou právě Indové.
- Gagoo

Reklama
Reklama