Zpět na článek

Diskuze: Notebooky - co byste před koupí měli vědět

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 4. 2006 02:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosim chtel bych si koupit tento notebook muzete mi poradit,jestli to je dobra volba,nebo nikoliv?Notebook by mel delat nahradu za PC stolni,protoze casto cestuji co CR a ubytovnach.Chtel bych notebook do 30 000,aby umel i nejakou hru zkousnout atd.. predem dekuji za odpovedi

http://pc.ekatalog.biz/zbozi/asus-a6km-15-4c-s3100-dvd-rw-80g-512m-wifi-bez-os/detail.aspx?p=z:72420
- Marek B

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2005 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek je pěknej lidem co se rozhodli koupit NB a ještě se nikam nepodívali pomůže, ale chybí by tu jedna věc. Srovnání výkonu jednotlivých mobilních procesoru se stolními a to i u jiných komponent...

Osobně by mě zajimalo jaký je výkonostní rozdíl mezi P4 2.6Ghz HT a PM 1.6Ghz
- SneakerXZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ale kdepak.. Hodne zjednodusene PM ma na stejne frekvenci o chlup mensi vykon, jako A64. Nebo kdyz na nej budeme hodni tak ma vykon stejny. Je to vyborny procesor, sam ho mam v NB a stejne tak vetsina notebooku co kupujeme do firmy je na nem zalozena, ale vykon neni tak uzasny jak jsou nekteri jedinci schopni uverit. Hezky test je treba tady: http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=gmso&page=1 mimo her, kde to bylo spis grafikou, tak jediny test kde Mka konkurovala vysoce taktovanym P4 a A64 bylo Lame. Ve vsem ostatnim celkem propad.
- Jan Macháček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jan Macháček: jinak neprekvapive, ze P-M v testech enkodovani zaostava. Nemuzes srovnavat int.dvoukanalovy pamet. radic A64 s radicem v south bridge k P-M. 5 let stara architektura nemuze konkurovat moderni architekture A64. Jine kafe by to bylo s pouzitim redukce na desce Asus a zvyseni frekvence FSB -> pameti.
- Hyperkjub

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jan Macháček: Pokud vidim tak MadCap srovnava P4 s P-M 1,6Ghz. At se divam jak se divam A64 tam nikde nevidim.
- Hyperkjub

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 00:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebo jestli má cenu kupovat si Turion64 aby mi na tom fungovaly Windows Vista atd... protoze notebook se kupuje cca na 4roky a za rok tady mame Visty. Premyslim jestli si mam koupit Acer Aspire 3023WLMi nebo 5024WLMi . Vysse postaveny ma Turion64 a vic RAM. A samozrejme je o poznani drazsi. Takze jestli ma cenu, pokud si kupuju notebook na ty 4 roky kupovat si drazsi 64bit procesor a 512MB RAM a rychlejsi o 20GB vetsi disk? Dik za odpoved
- Tomas Vojta

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 11. 2005 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vista tu bude za rok ? a co s tym. to si chces kupovat novy pocitac len preto ze ms zacne predavat novy OS ? alebo ak to mam chapat ? ked vista vyjde tak hned pobezis do obchodu si ju kupit ? zaujimalo by ma preco. ked vezmem do uvahy ze obrovske mnozstvo uzivatelov stale pouziva w98 a su spokojny (ja medzi nimy). to tak tuzis po integrovanom DRM do OS ?
- Crazy Horse

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Acer si na 4 roky asi nekupis, po dvoch sa rozpadne :) a 64bit je teraz a este dlho predlho bude k hownu ... vyzadovat ho nic nebude, bude tak max podporovane, najdolezitejsie je mnozstvo ram a rychlost disku vzhladom na vykon
- MadCap

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 11. 2005 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nove stolne PC nema vyznam kupovat 32-bitove, ale notebooku este dlho postaci P-M. Acer nie je znacka.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V dnesnej dobe by som uz nikomu neodporucal kupu notebooku s 256 MB RAM...
Dalsim faktorom su ceny pamati - DDR2 su asi o polovicu lacnejsie ako DDR1 (=>radsej brat DDR2, lacnejsi upgrade).
- nage

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace presne tak .. 256 je naprosty minimum ... ale rozhodne kdybych kupoval novej notebook tak min. 512MB
taky me dostalo v prvni casti clanku minimalni mnozstvi pameti pro kancelarsky stroj 128MB pameti ... to autor chce aby nekdo jeste pouzival win98 ci co ...
- Adam

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 11. 2005 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace videl som win xp na 128 ram, a bolo to pouzitelne. mozno pomale, ale dotycnemu to evidentne nevadilo.
- Crazy Horse

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spomenuty asus je hrozny shit, polovicna baterka oproti vacsine konkurencie (2Ah proti 4 a viac) ... inak sa ten clanok +- dal ale tak nejak som si nevsimol kam sa vam vytratili Xkove a Tckove IBM ako best of the best co sa da kupit ;)
- MadCap

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V pohe prehlad aj ked mne je na prd.

to nage: cena DDR2=+- drobne ddr1

Niekde som cital ze nejaka firma vam spravi notas na zakazku ale neviem ako sa ta firma volal pomoze niekto?
- Teho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu nechapu spojeni Turionu s DDR2 ... u ACERU...

Jinak premejslim o levnejsim notebooku ... kolem tech 20 - 30tis... Spis bych chtel kvalitku IBM... Kvalita stejna jako u ostatnich IBM, jestli nebrali spis ohled na cenu nez na povestnou kvalitu?
Jak je to s Asusama? Nebo neco jinyho?
- Sherman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Uplne levne asusy neznam, ale kupoval jsem nekolik modelu kolem 30kKc (A3E, M6A, M2) a ty pusobi solidne co se tyce zpracovani. A3ka ma trochu zbytecne hlucny vetrak, ale to je detail ...
Co se tyce IBM, kvalita zpracovani je vynikajici, problem je s tim, ze IBM se prilis nevzrusuje s nejakou jasavou multimedialnosti - min USB, slabsi grafiky apod.
- Zahno

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 11. 2005 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace IBM/Lenovo ponuka notebooky pre profesionalne pouzitie, alfou a omegou je teda spolahlivost, kvalita, servis a samozrejme bezpecnost. Grafika s nabusenym 3D vykonom by bola skor na skodu, pretoze by skracovala cas prevadzky na baterie a vyuzili by ju snad len CAD dizajneri (nepoznam vsak ziadneho, kto by robil vyzualizaciu na NB) a prifesionalni hackeri, ktori aspon podla toho co vidim vo filmoch stravia drvivu vacsinu casu vytvaranim fantastickych animacii:)
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace odporucam IBM R51 s P-M 730 - dobra cena, najlepsie softwarove prislusenstvo, 3,5 hodinova vydrz a predovsetkym pevne sasi, tak ako vsetky aktualne modely od IBM/Lenovo. Celeron M neber. Ak chces priplatit tak T43, je to sice uz vyssia a drahsia trieda, ale je to fakt kvalitny NB.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bohužel, alespoň první kapitola, dál jsem totiž nedočetl.
1) v seznamu notebooků pro studenty není ani jeden z modelů Centrino, jelikož žádný z nich nemá CPU Pentium M a navíc ani Acer TM 2312 či FSC nemají základní desku s čipsetem od Intelu (Acer má Sis, FSC Viu), navíc Acer nemá ani WiFI kartu. Dále IBM TP R50e jsou postaveny na starším čipsetu Intel 855, takže nemá grafiku GMA900. Dále výdrží 3-4 hodiny dosahují v základní výbavě jen IBM a HP Compaq (možná Asus, ale tento typ neznám) jelikož Acer má jen 4 a FSC V2030 dokonce jen 3 článkovou bateri, taže Acer vydrží max 2 hodiny a FSC tak hodinu. Sice lze koupit větší baterie, ale to už jsme s cenou někde jinde.
- Jaroslav Brümmer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Centrino neznamena ze notebook musi byt osazen procesorem Pentium M - Centrino je pouze oznaceni mobilni platformy a muze byt postaveno i na procesoru Celeron M.

Starsi cipset 855 je Centrino Carmel a novejsi i945 je Centrino Sonoma.
- Martin Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace prosím, než něco napíšete, přečtěte si alespoň marketingové bláboly od Intelu. Cntrino se skladá ze 3! komponent.
1) Základné deska s mobilním čipsetem od Intelu (i855, i915 a výše, mobilní i945 zatím není a bude se jmenovat asi Nappa)
2) Procesor Intel Pentium M! Žádný Celeron M, jelikož tento se neumí zpomalovat!
3) WiFi od Intelu!
A částečně nepovinné Windows XP - částečně, protože např. HP Compaq neprodává notebooky bez Windows jako Centrino, z toho důvodu, že Win XP mají ovladače pro zpomalování Pentia M, kdežto jiné systémy přímo ne (i když už Linux asi ano, nevím).
- Jaroslav Brümmer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ja vim co je napsano na strankach intelu, ale i pres to mi rukama proslo mnoho kousku, ktere obsahovaly Celeron M a byly znaceny jako Centrino Carmel... realita je tedy trosicku jinde, nez Intel uvadi na svych strankach...

stejne tak WiFi - je to sice hlavni soucast platformy Centrino avsak i rpes to jsem mel kousek (Toshiba Satellite) ktery ji nemel a pres to na nem byly znacky centrino a stejne tak to bylo i vyrobcem propagovano

co se ovladacu tyce, tak stejne ke kazdemu notebooku je dodavano CD s driverama a pro zpomalovani je zabudovan software primo od vyrobce
- Martin Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Kuchař: To že je někde nálepka Centrino, neznamená že to musí být Centrino, chasis je stejné, co se dá nakonec dovnitř může být něco jiné. Jinak Centrino není žádný čip, či díl, je to jen marketingový název pro platformu o určitých vlastnostech a je to výmysl Intelu, takže realita nemůže být jinde. Pokud to někdo tak propaguje, tak mu to může Intel omlátit o hlavu. Prostě Pentium M + Intel M čipset + Intel WiFi = Centrino, cokoliv ostatní Centrino není a basta! Dokonce i Dell nepropagoval své první (velmi drahé) notebooky jako centrino, jelikož použival svoji 802.11g WiFinu místo Intelovské, protože ta zatím byla jen v "b" verzi. A i když to byl cekově výborný notebook, prostě to Centrino nebylo! Jinak Celeron M HW neumí zpomalovaní, i když jsem také četl, že to jde dosílít určitým softem...
Já se prodejem hlavně notebooků živím, neříkám, že jsem 100% bezchybný (ani náhodou)), ale v tomhle mi věřte.
- Jaroslav Brümmer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 11. 2005 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jaroslav Brümmer: povedal by som ze mas pravdu, a pokial viem tak ten wifi adapter je hlavny kamen urazu. niekolko vyrobcov sa radsej vzdalo nalepky centrino akoby malo pouzit ten intelacky wifi :) ale na druhej strane je zaujimave ze napriklad toshiba oznacuje notebuk ako centrino a pritom nesplna specifikaiu o ktorej ty hovoris (a ktoru som doteraz povazol aj ja za smerodatnu). to znamena bud ze toshiba to oznacenie pouziva nepravom, alebo ,co je podla mna pravdepodobnejsie, intel to toleruje lebo . . . . marketing.
- Crazy Horse

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle prazdniny jsem si kupoval notebook jsem s nim velmi spokojenej (koupil sem ho prekvapive v Electroworldu:)... pokud nekdo premyslite o koupi tak bych doporucoval ten samej:

Fujitsu-Siemens Amilo 1310G
http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/43/702427396.jpg

- Celeron 1.6 GHz,
- "leskly" displej, 15,4 WXGA, vyborna odezva i pozorovaci uhly a i pekny barvy oproti ostatnim matnym displejum
- 512 MB pameti
- DVD vypalovacka
- 60 GB disk
- 4x USB, Firewire, modem, lan, wifi

cena 27 000 Kc s DPH

baterka .. pri serfovani na netu s wifinou asi 2:15, sledovani filmu .. 1:45 h

Jinak, konstrukce je solidni (obzvlaste ve srovnani s acerama), zatim zadnej problem. Jediny, ze nema cipovou sadu od Intelu... nejake nastavovani frekvence procesoru podle zateze by to melo umet, ale zatim jsem to nijak nespozoroval ...

Jinak.. rozhodne bych nekupoval NB s diplejem 1024x768 ... WXGA (1200x800) je, i kdyz se to ani moc podle tech cisel nezda, mnohem mnohem lespi!
- Adam

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 11. 2005 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jeste jsem zapomnel:

grafika: radeon X200 mobility ... zadnej zazrak, ale spousta games se na ni da v pohode hrat (napr. FarCry)

a v cene je i OS Win XP Home

no.. taky bych rad vedel, proc vetsina uzivatelu oznacila muj prispevek za blabol ... to klikate jen tak jak se vam zachce, nebo mate opravdu neco proti ... mne a myslim ze i ostatni ctenare by vase pripominka zajimala ...
- Adam

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pre autora (poznamka k vete "Osobně mi přijde použití notebooku místo klasického PC trošku nesmyslné"):

Jeden z dovodov kupy notebooku ako nahrady stolneho PC (DTR - DeskTop Replacement) moze byt napriklad fakt, ze chcete pocitac vyuzivat na viacerych miestach v dome/byte a nechcete mat pre PC vyhradene pevne miesto.
Ja som sa z podobnych dovodov rozhodol pre Acer 3023WLMi, v spojeni s WiFi je to zatial plne uspokojujuce riesenie.
- yarco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtel Bych ten notas za 5500 kde se da sehnat?Ne blbost asi chybka
- Ondřej Slovák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takhle blbý článek jsem už dlouho nečetl... po přečtení jsem se vlstně nedověděl nic! Nejsou tu porovnání výkonu..Turion..Pentium-M, ani výdrže baterek či srovnání graf. karet. Já sám bych potřeboval helfnout, ale asi se nikdy na českých serverech nedočkám kvalitního srvonání notebooků! Pro informaci..nejlepší časopis jsem koupil v Anglii a slušný měli taky v Německu..o cizích stránkách nemluvím..občas se tam něco dobrého vyskytne..ale nemam čas to sledovat..Autore styď se!
- Devilek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Myslím, že pro základní orientaci tento článek stačí (mimochodem výkon Pentia M a AMD Turionu je téměř identický ;-) (+/-10%)

Notebooků je příliš mnoho typů a v zásadě je každý jiný (zatímco optické mechaniky, disky i paměti jsou výměnné).

Jelikož záhy začneme s testy notebooků, uvidíte, jak si povedeou jednotlivé kombinace (CPU + chipset + grafika) v praxi.
- Kwolek Jirka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Porovnání je na úrovni malého děcka..např. tabulka s prioritama..každý normální člověk ví, že za málo peněz má slabý hardware a za moc pěnez nabouchaný notas! ale takovy clanek se nehodi na takový supr server, kterým pctuning je!
- Devilek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor zapomel jednu velice dulezitou vec, ktera se tyka predevsim mobilnich a profi uzivatelu notebooku. Jedna se o servis notebooku. Kdo zazil chxipnuti sveho notebooku tak vi o cem mluvim. Nekdo ma a nekdo nema... Vlastnim IBM a co se tyce servisu tak naprosto bez vyhrad.

Dalsi veci je software ktery je k notebooku bundlovan. Napriklad IBM ThinkVantage Access Connections je kus sw ktery notebook posunuje o kus dal pred konkurenci (Premio maji Network Nomad, jinak ostatni nic takoveho nemaji). Kdo meni casto mista pripojeni do site/netu tak vi jakej je opruz nastavovani IP tiskarny sitove disky proxy atd atd... ne vsude je DHCP bez proxy.
- LK7R

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ja sa v blizkej buducnosti tiez chystam kupovat notebook. Chcem ho na vysoku skolu ale aj na hranie. Ako najlepsia volba pre buducnost sa mi javi notebook Prestigio Nobile 1590W. Tento notebook sa da zohnat bud s rozhranim MXM do ktoreho sa daju vymienat graficke karty od NVIDIE ale aj s rozhranim na vymenu kariet od ATI. Tiez ma integrovanu graficku kartu takze staci si ho teraz kupit aj bez grafickej karty a neskor ked bude potreba pridat vykon sa dokupi nova karta.

Pre tych co chcu viac info http://www.elektro4u.cz/shop/search.php?w=1590W
- Brna Branislav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Prestigio nebrat, jeho kvalita je stejna jako u Aceru nebo UMAXu - tudiz mizerna, mam zkusenosti s nekolika reklamacema a velmi neprijemnem jednani zamestnancuy servisu. Zase to pripomina Acer :]
- Zahno

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě se chystám kupovat notebook, takže jsem si přečetl tento článek. A byl jsem opravdu zklamán! Ten článek je sice formálně správně, ale naprosto na houby. K čemu to je?

Vypsat dlouhé tabulky se seznamem procesorů a dalších komponent bez jediného slova vysvětlení porovnání, komentáře, nebo čehokoli jiného? K čemu jsou takové tabulky? Mě by zajímalo, jakým komponentám dávat přednost, proč, jaké jsou jejich výhody, nevýhody, apod.. Stejné tabulky jsem schopen sestavit po krátké době listování ceníkama.
- Miloslav Ponkrác

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já to budu mít na výšku..a pozdává se mi tohle..ASUS A6VA-Q044/ P-M 740/ 15.4" WXGA CS/ 512MB/ 80GB 5.4k/ DVD±RW+DL/ Bez OS
na sqnet.cz stojí s daní 38500Kč..sice nemá zmíněnou soft. podporu..jinak je v poho IBM..tak mobilní pentium 512RAM a X300..
- Devilek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 11. 2005 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace me osobne to prijde zbytecne drahy ... takovej model se da koupit i o 10 tisic levneji .. nebo koupit primo nejaky znackovy

taky bych doporucoval se podivat na stranky dellu
napr. k tenhle notebook
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=czbsd&l=cs&m=csk&c=2982&n=6820&cu=czbsd&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&demo=&gc=&sbc=czbsd&co=&b=64596

a trochu si ho vylepsit (pamet, disk) a mate paradni NB za 30k s dani
- Adam

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtel bych se zeptat, jestli má cenu kupovat si Turion64 aby mi na tom fungovaly Windows Vista atd... protoze notebook se kupuje cca na 4roky a za rok tady mame Visty. Premyslim jestli si mam koupit Acer Aspire 3023WLMi nebo 5024WLMi . Vysse postaveny ma Turion64 vic RAM a o 20GB vetsi HDD. A samozrejme je o poznani drazsi. Takze jestli ma cenu, pokud si kupuju notebook na ty 4 roky kupovat si drazsi 64bit procesor s 1024MB RAM a rychlejsi o 20GB vetsi disk za doplatek cca 6tisic? Dik za odpoved
- Tomas Vojta

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor článku by si měl uvědomit, že co se týče kategorie "náhrada za stolní pc" tak tam nejsou jen lidi co potřebují ťukat něco do tabulkového editoru nebo hrát hry...hlavně jsou tu lidi jako já, co počítač používají pro live hraní, například z Fruity Loops, Reason, Ableton Live! atp. Ale jasně, chápu, tady ten pctuning nečtou umělci, ale konzumenti.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tak to mam pro tebe dobrou zpravu ! Prave novy Asus A3E, ktery jsem ted kupoval, ma opticky line out. Zacina to byt dobrym zvykem, ze notebook nesumi a nechrochta jak bylo dosud obvykle.
- Zahno

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám dotaz, nedávno jsem byl v Elektroworldu a viděl jsem tam jakýsi notebook PATRIOT s celeronem,15" a DVD-RW. Je mi jasné, že to asi bude pěkný šme.. , ale zajímalo by mne, jestli s ním máte někdo zkušenost ?
- michal ostrava

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ja uz mam vybraty notebook pod "stromcek" vola sa Twinhead s procesorom VIA C7-M 2.0GHz. Ako je zneme VIA C7-M je je najuspornejsi konvecne vyrabany CPU, ktory okrem tradicnych funcii, ktore sa kladu na procesor, vypocetny vykon FPU a multimedialny vykon ma velke PLUS v podobe PadLock hardwaroveho kryptogafickeho koprocesora vyuzitelneho pri sifrovani a desifrovani "dat" "on-line videokonferencii" a neobnovitelneho mazania (wipe) suborov pomocou RNG generatorom nahodnych cisel a teda ochrane vasho sukromia. Spolu s grafickou kartou S3 Chrome 25 alebo slabsim grafickym inegrovanym jadrom S3 DeltaChrome share memory sa jedna o idealni riesenie pre pracu s multimediami rozneho druhu. S 8-clankovou bateriou sa jeho provoz pohybuje podla prebiehajucich aplikacii v rozmedzi 6-10 hodin !
Notebooky od roznych vyrobcov su nakontrahovane - momentalne na ceste do Europy a objavit by sa mali ku koncu tohto mesiaca.
- Art

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No v dnesni dobe (alespon podle me) bych novy pocitac pokud by to nebylo nutne nekoupil. Vyckal bych tak rok az dva. Vzhledem k tomu, ze se uvadeji nove veci ktere maji velmi zasadni vyznam a uplne meni tvar pocitacu( myslim 64bit; vicejadrove procesory a novou generaci OS) Pockal bych az se to trosku vystribri a pak bych do toho sel. Neni to jako prechod od pentiiIII na pentiaIV kde se v podstate nic nemenilo a ani winXP nebyly az tak brutalni revoluce, navic tyhle veci prichazely postupne, kdezto ted je ve hre hned nekolik veci.

Jiste nekdo namitne, ze takhle bych nikdy nic nekoupil, ale mylim ze ty zalezitosti jsou opravdu zlomove, budou mit vliv na dalsich nekolik let a nikdo nevi co cekat. Prece ted nekoupim stroj na kterem mi za rok nebo dva neposlape skoro nic protoze neni 64 bit a nove OS na nem slapou zofale pomalu (asi jako w98 na 486/66mhz ;-))))
- admxx

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kde to žiješ? HW se bude furt vyvíjet. To se nezastaví za dva roky. Čekat se numůže do nekonečna. :-)
- mozek007

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 11. 2005 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ano mas pravdu. Ale...podivej se na to ocima cloveka ktery v soucastne dobe ma pocitac ktery staci na praci a hrani her. Uvozoval by jsi v pristich dvou letech o koupi noveho stroje? (nemyslim upraveni)

Vzdy predtim byla zarucena do jiste miry kompatibilita mezi novou a starou technologii. A ja nejsem presvedceny o tom, ze aplikace ktere se zacnou delat pro 64bit dvoujadrove systemy a zaroven pro novy typ OS budou bezet na wxp, jednojadrovem 32bit procesoru. Zajisteni kompatibility pro tolik vyraznych vlivu najednou nebude uplne koser. To je vse o co mi jde. A proto bych pocitac ktery bych chtel pouzivat i s vyhledem do budoucna v tehle chvili nekoupil.
- admxx

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek byl dobrý, ale doufám že je to jen jakože úvod. Rozhodně to byl dobrý nápad, ale musí se dotáhnout do konce. Co se týče rozdělení, nesouhlasím s ním úplně ale dá se to. Co mi však rozhodně chybí je, že autor rozdělil notebooky jen dle cpu (a nesrovnal jejich výkon v testech), velikosti paměti (noo, to beru), a GPU/VPU (opět není srovnáno v testech). Navíc, ale vůbec netestoval displeje a jejich parametry (viděl jse u jednoho dodacatele z anglie notebook co měl displey jako trinitron-nádherný jasný a ostrý obraz a úhly snad 180*180, snad jediné LCD co bych měnil za CRT a to byl notebook!), chybí mi vybavení.. CD vs DVD RW +/-DL,FDD vs 99in1 čtečka:), Firewire/USB2/Bluetooth , vga/TV/DVI atd. Rozhodně by autor měl připsat aspoň recenze od každé skupiny jednoho zástupce (a k němu tabulkový výpis kolegů se vším vybavením) rozhodně by rozsáhlejší recenze nevadila.:)
- mara.t

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 11. 2005 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Má někdo zkušenosti s Notebook HP Compaq nx6125 PY421EA

AMD Sempron (1.8GHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition, ATI Express 200M, 2x256 MB DDR-SDRAM, 60GB 4.2krpm, 15" TFT XGA, no FDD, DVD+/-RW fixed, ATI Radeon X300 až 128MB, Modem/NIC Gigabit, 802.11b/g Broadcomm, 3x USB 2.0, 1394, Biometrics, 6-cell Li-Ion Battery, HP travel battery connector, 2.7kg

Díky.

- quentin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 11. 2005 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Slušný noťas:
+ : docela pevná konstrukce, slušný výkon, dobrá klávesnice, IMHO lepší než jakýkoiv Acer, slušná výdrž na baterky
++ : možnost přpojení dokovací stanice, možnost připojení externí baterie
- : sice dobrá klávesnice, IMHO však horší než u nx6110 či nc6120 (rozmístění kláves Home, ENd, Delete apod.)
-- : horší displej než např. u Aceru, vypadá to jako by byl pokryt perleťovou vrtsvou, vynikne to zvlášť na bílé barvě. Někomu to nevadí, někomu hodně, doporučuji před koupí vyzkoušet
- Jaroslav Brümmer

Reklama
Reklama