Zpět na článek

Diskuze: nVidia si objednala 80nm G80

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[I]ostoucí poptávka po grafických kartách s podporou DirectX 10[/I]
Mě se líbí jak v některých zprávách je vidět marketingoví kouř. Není to tak dávno, kdy se spousta informačních zdrojů zchodla na tom, že není takový zájem o G8800, o DX10 atd... Není to spiš pokus o to vyvolat zájem? Jak má mít totiž kupující zajem o něco co v současné době není využitelné na 100%?
- Martin Prokop

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace proč by měl mít zájem? inteligentní člověk, když dá za grafárnu 10k a víc tak také kouká na to, zda je připravená na budoucí hry, protože takto drahá karta mu aspoň rok vydrží.. tak proto
- Tomáš Baroš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ja vim jen o jednom informacnim zdroji, a to o prohlaseni firmy AMD, kteremu bych ale neprikladal absolutne zadnou vahu - sami nejsou jeste schopni vydat DX10 kartu, tak by byli blbi, kdyby nabadali vsechny okolo, at si koupi produkt nVidie... Ale jinak samozrejme souhlas :-)
- Moas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Neříkám, že by neměl být, že se objevilo xx zpráv, že reálně není. Těch pár technoidů a geků už svou g8800 má a zbytek se do ní nepohrne, ale ani do R1950. Trh se zatím nasytil, pro normální uživatele není reálný důvod proč do G8800 jít. Vista teprve budou, DX10 hry teprve budou, teoreticky člověk bude potřebovat výkonnější = žravější zdroj a Nvidia za něj rozhodně účty za elektřinu platit nebude. Takže zatím to je opravdu luxusní zbytečnost. Mimo při testech vyplynulo, že při rozlišeních do 1280x1024 nemá G8800 cenu. Tu „oceníte teprve při vyšších rozlišeních.
- Martin Prokop

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Prokop: To je taky pravda - mnoho uživatelů má 19" LCD (což je rozměr naprosto dostačující) a tam se high-endová grafika kalibru GF8800 opravdu nevyplatí. A monitory s větším rozlišením jsou už docela drahé...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Martin Prokop: Este dodam ze trochu to napriklad aj osolil Carmack v nedavnom rozhovore,kde povedal ze sa mu az tak nezda presadzovanie DX10 iba na Vistach a ze by si este par rokov v pohode vystacil s XPckami. Tak isto ze sa zatial do DX10 nebudu vrhat a pockaju kam pojde trh.Je to trosku zacarovany kruh, ale on je pomerne vyznamna osobnost herneho developingu a jeho nazory si vypocuje pomerne dost ludi.A tiez velka cas pripravovanych titulov co maju bezat na DX10 bezia aj na DX9 (niesu DX10 only).Pokial nejak razantne neznizia cenu, lebo to je to na co asi vecsina pocuje, tak to s DX10 a aj G8800 moc horuce nebude.
- nemo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: [QUOTE] (což je rozměr naprosto dostačující [/QUOTE] - To je velmi subjektivny nazor. Nezarabam si pocitacom ale urcite si 19" nekupim lebo sa mi to zda uz male. Vychutnat si film na 24" je predsa len vacsia slast.
- Teho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @nemo: Největší problém je hlavně to, že Microsoft prosazuje Vistu "uměle". Když v roce 2001 vyšly Windows XP, hráči s Windows 98 měli reálný důvod přechodu na WinXP možná tak za dva roky poté, dřív ne. Kdežto teď chce MS omezit DX10 jen na Vistu a tím donutit uživatele k přechodu... zavání to monopolními praktikami.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Toto je blbost. Vedsina predanych PC su PC na pracu kde je uplne jedno aka verzia DX tam je. A v skupine pracovnych PC je aj ovela vedsi pomer legalnych okien(aspon v strednej europe). Dovod preco v XP nie je DX10 je, ze by to nebolo realizovatelne bez velkych zasahov do jadra(mozno sa ho dockame s SP3), a aj ked by sa mozno dal pridat aspon SM4, tak neviem do akej miery je efektivne vyuzitelny bez ostatnych vychytavok, ktore prinasa DX10. Tym nechcem MS nijako extra obhajovat, ale keby sa to dalo jednoducho realizovat tak by to spravili, predsa len su radsej ked su ludia spokojny, lebo nespokojny user moze zacat experimentovat s inim OS a to ini nexcu.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 06:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Teho: Tak to nepochybně ano, ale 19" LCD jsou takový mainstream, kupují se nejvíc, a pokud si někdo koupil před rokem nebo dvěma monitor za deset tisíc s tím že by mu měl několik let vydržet, nemyslím si že ho bude měnit...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: S tím monopolem souhlasím. MS má různé způsoby jak prosazovat a zvětšovat svůj monopol. Tenhle je řekl bych nejméně přehlédnutelnej :)

Každopádně jsou jen dvě možnosti. Buď MS ještě více zpevní svojí zlatou mřížku, kterou si staví už nějakou dobu kolem "obyčejných" uživatelů, nebo na na tuto politiku začně pomale dopácet.
- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Josef Svatuška: problém je že na trhu není žádný jiný kompatibilní OS, přičemž to kompatibilní je tam důležitý... pro windows je psaný ohromný množství aplikací a žádná rovnocenná alternativa neexistuje.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: zase tak hrozný to není, viz [URL=http://www.reactos.org/en/index.html]ReactOS[/URL] - osobně jsem zkoušel jen tak zběžně, ale většina aplikací pro Win by tam jít měla [I]ReactOS® is an advanced free open source operating system providing a ground-up implementation of a Microsoft Windows® XP compatible operating system. ReactOS aims to achieve complete binary compatibility with both applications and device drivers meant for NT and XP operating systems, by using a similar architecture and providing a complete and equivalent public interface.[/I] nebo [URL=http://www.winehq.com/]Wine[/URL] pro Linux pro programy a pokud bys chtěl na Linuxu hrát Windows hry, tak to půjde přes tohle [URL=http://www.transgaming.com/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=36&meid=]Cedega[/URL], ale není to zadarmo :(
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: o ReactOS jsem slyšel, ale stejně pochybuji že na tom půjde hrát stejně jako na Windows.

Mimochodem [tohle je OT], nevíš o způsobu jak nacpat Windows na disk menší než požadované minimum 1250MB?
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Myslím,že na ReactOS jede jen OpenGl, ale jistej si nejsem. Tím hraním jsem myslel tu Cedegu, kde jde nainstalovat i DirectX(DirectX 9 je v jakési verzi k dispozici i pro Wine, ale u hodně her jsou problémy), ale zase se za to musí platit paušál - kdyby tam šel nainstalovat i DX10, tak by to bylo super :)

ad 1250MB disk - nevím, nezkoušel jsem, takhle malej(a funkční) nemám. V nLite je možnost pro vypnutí nucených minimálně 256MB RAM, takže tohle tam možná taky bude, vyzkoušej
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: No tak pod OpenGL si toho člověk moc nezahraje a Linux s Wine taky není plnohodnotná náhrada (přeci jen emulátor...).

No mně se právě dostal do rukou 1,19GB HDD z roku 1997 :) nLite jsem zkoušel, srazil jsem instalačku na 280MB a když jsem zkoušel z toho CD nabootovat normálně naskočily Windows z HDD jako dycky... zkusím to ještě jednou ale nevím. A nevíš náhodou kolik potřebují Windows 2000? Ty bych si sice musel obstarat a českou verzi asi nenajdu, ale možná by se tam vešly...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: [I]přeci jen emulátor...[/I]
WINE = Wine Is Not Emulator a taky opravdu neni. Vice na http://www.winehq.org
- aTan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 1. 2007 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Win 2000 Professional 650MB a Server 1GB, ty se vlezou určitě. z roku 97 mám jeden Seagate 1,6GB... to byli časy :)
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano,souhlasím. GeForce 8XXX je zatím zbytečně drahá hračka,která má stále novorozenecké problémy /velikost a vyzařované teplo/ a její využití je zatím omezené. Opravdu není moc důvodů,proč tuto drahou grafiku kupovat. Kdo touží po high-endu,tak určitě vyčkává na vydání nových Radeonů,které by případně mohli GeForce zesadit z trůnu. Než se pořádně rozšíří DirectX10 a Windows Vista,tak už tu bude další "půlgenerace" grafických karet. Osobně bych právě počkal na tuto řadu,která určitě vychytá "mouchy" řady 8800. Do té doby určitě normálnímu hráči postačí výtečný a levný Radeon X1950PRO. To,že ATI v současné době nemá konkurenci GeForce8XXX není vůbec podstatné. Největší prodej firmám zajišťuje právě "střední proud" a zde ATI nabízí neporazitelného Radeona X1950 PRO. Jak už jsem napsal výše,tak rozumný člověk toužící po high-endu vyčkává, s čím přijde ATI a tak ani prodej GeForce 8X určitě není nijak závratný. Přeci jenom je lepší investice koupit za rok dvě grafické karty střední třídy v celkové hodnotě 12.000 Kč než jednu high-endovou za 12.000. GeForce 8 je technologicky krásná a výkonná,ale také drahá,má pořád podstatné "mouchy" a její využití je sporné.
- Gaskoňec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kto chce high end ten nebude cakat pol roka kym ATI zrovna krok... Co sa tyka R1950Pro... mam MSI7900GTO a ta R1950Pro porazi hocikedy...
- Jaroslav Jakubov

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Rozumný uživatel počká....a víte proč? Protože možná za méně peněz dostane technologicky lepší a výkonnější kartu. Proč kupovat GeForce 8X? Aby jste měl vysoké skóre v 3DMARKU? Aby jste byl DX10 ready? Tak to je spíše pro puberťáky....i ty nejnáročnější hry dnes zvládne Radeon X1950PRO a to za více než polovinu ceny GF 8X. Vy už máte snad Windows VISTU či nějakou hru plně využívající DX10? Myslím,že ne,takže s nákupem GF 8X není kam spěchat. Kdo si dnes koupí GF 8X,tak bude míti drahou,nadupanou a zbytečně krásnou grafickou kartu,která ovšem není dokonalá.
- Gaskoňec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to ano, ale 7900GTO uz jaksi nejde sehnat a navic urcite ne za cenu jak se prodava x1950pro (+-5K)
v tomhle jsi mimo chlape...

a jeste k tematu : kdo chce at si 8800 koupi, ale prohlaseni o velke poptavce bych neveril - cely trh ceka na r600...
- Ssnake

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Gaskoňec: Další, co nechápe, že ne každá funkce na grafice musí být nutně hned využita. Jak už jsem psal na jiném serveru a jak psal někdo už i v této diskuzi - ber DX10 jako BONUS a stále máš zdaleka nejvýkonnější kartu na trhu jak základ.
Navíc - rozdíl výkonu poznáš skoro v jakékoliv novější hře. Jistě nebude to v 640480. A v mnohých to nebude bez zapnutí AA/AF ani v 16001200. Ale jakmile zapneš tyto věci, tak i na běžném monitoru s 1280 poznáš rozdíl v rychlosti(výsledky z xbitlabs, 1280,16af):
X1950XT 8800GTX
COD2 48,6 92,4 (4aa)
31,4 83,3 (6/8aa)
FEAR EP 69 101 (4aa)
57 74 (6/8aa)
...
Vybíral jsem jen hry, které už na monitoru s pouhým rozlišením 1280*1024 je znatelný podstatný rozdíl(a skončil jsem teprv u písmenka F - recenze na xbit pokračuje - podobné výsledky bys našel i v Titan questu, Oblivu a dalších).
Kdyby se ještě porovnávalo s okuchaným Radeonem X1950 Pro(nic proti - mainstream je to dobrý, ale říkat že se v čemkoliv vyrovná 8800-ce je ... úsměvné), tak výsledky jsou ještě propastnější.
Jednoduše porovnávat X1950PRO a 8800GTX vychází jako běžné porovnání mainstreamu s highendem výrazně prohloubené generačním rozdílem.
Ti, kteří tradičně kupují highend, nemají sebemenší důvod nekoupit 8800GTX/GTS - už jen samotný rozdíl výkonu více než ospravedlňuje rozdíl ceny - a to že k tomu dostaneš za půl roku dáreček v podobě podpory DX10 je jen dobře.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Gaskoňec: Opravdu staci na vsechno?Tak si zkus spustit rainbow six vegas na x1950pro...
Dava tam uzasnych 22FPS:)))
Naproti tomu GF8800GTS 43 a GTX 62.....
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2895&p=4
- LOLEK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 1. 2007 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: jasne ze se x1950pro nemuze s 8800gtx rovnat, ale taky se nemuze rovnat ani cenou/spotrebou a kdyz uz mluvime o darecku DX10 (btw kdo pamatuje na vyuziti dx9 na geforce fx? :-D) tak si pripocti par tisic za visty...

kdo kupuje pravidelne highend tak prechod z x1950xtx na 8800gtx pred vydanim r600...ikdyz proti gustu...
- Ssnake

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: Samozřejmě že Radeon X1950Pro se GF8800GTX nevyrovná, ale dá se na ní hrát docela dobře, jen se samozřejmě občas musej snížit detaily
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @LOLEK: jenze tim ze si koupim x1950pro a ne 8800gtx usetrim 11000 :-)
navic kvuli te jedne hre...(navic nez kazdy hraje tenhle typ hry)
(btw link nejede tak ti ani poradne neodpovim...)
- Ssnake

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @LOLEK: To je sice hezký - ale opravdu nechápu, proč si koupit teď grafiku za 17.000, když nevím, co vydá ATI v březnu - už teď se píše na různých serverech, že bude zhruba o 100% výkonnější než X1950 XTX - což by odpovídalo o nějakých 25% víc než 8800 GTX a to rozhodně ne za vyšší cenu, než je 8800 GTX - já teda nejsem ten, co kupuje to nej - takže já si počkám na nějaký vyšší mainstream nebo nižší high end (do 10.000) - Nvidia vydá 8800GTS s 320 MB pamětí a měla by stát zhruba 9.000 - uvidím čím na toto zaútočí ATI/AMD - každopádně tento boj je pro nás jedině prospěšný - narozdíl od operačních systémů a Microsoftu :-(
- Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 1. 2007 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Jenže to co jsi uvedl je obecný argument nekupovat highend platný snad už od doby prvních GPU a ne něco specifického pro X1950Pro a 8800GTX.
Protiargument je jasný - někteří lidé prostě snížení detailů nesnesou(psychicky) nebo je peníze netrápí a proto kupují vždy highend.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 1. 2007 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Ssnake: A proč zrovna čekat na R600? Proč ne na vylepšenou G80, nebo rovnou vylepšenou R600, co tak rovnou na přespříští generaci?
Čekat můžeš stále - 4 měsíce jsou propastný rozdíl, který se u grafik prostě nevyplatí čekat(ne kvůli optimisticky odhadovaným 25%). Pokud podle tebe ano, tak pro 50-100% výkonu navíc(rozdíl 8800GTX vs dále zmíněné grafiky) se vyplatí čekat kolem roku a v tom případě nemělo cenu kupovat X1950XT, ani 7900GTX, ani X1800, ani...

Ad FX - zásadní problém u FX(když pominu úspěchaný vývoj s relativně malými prostředky) byl, že přišla až po radeonu. Kdyby přišla před ním, všechny hry by byly optimalizovány pro ni a trvalo by hodně dlouho, než by si kdokoliv všimnul nějakého problému(pokud vůbec). Btw. - nemá teď náhodou radeon podobné(resp ještě větší) zpoždění, jako měla FXka?
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 1. 2007 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petr: Protože rozdíl 4 měsíců ve vydání je PROPASTNÝ. Pokud chceš pořád čekat na další grafiku, co výjdou za 4 měsíce, tak se nikdy nedočkáš. Měsíc po R600 má přijít vylepšená G80, za dalších pár měsíců nepochybně příjde vylepšená R600, potom další generace nv za pár měsíců... POŘÁD budou na obzoru nové grafiky. Jediná otázka je co je teď a možná ještě v době tak dva týdny dopředu.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nebudem Nvidiu zastavat, nieje moj typ, no GF8800 nema konkurenciu, poskituje brutalny vykon v DX9 hrach a ako bomus ma aj DX10, GTS verzia je za prijatelnu cenu. V tej cene su tam aj ine grafiky s horsim vykonom. Nvidia nemusi tak nezlavnuje zatial a ked nemate prachy alebo poznate vykonnejsie grafiky ako GF8800 tak si ich kupujte, su proste ludia, co nepozeraju na cenu alebo nieje pre nich neako limitujuca. Aj pre takych ludi musi byt nieco na trhu a vyuzit to. Kto nechce nech nekupuje, no ja by som neako cenu a vykon GF8800 nekritizoval, proste je taka aka je a o chvilku moze byt zase vsetko inac.
- Ing.Pavol Kapral

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co se tu stale resi. Nv8800gtx neni o nic drazsi, nez jakakoliv HW novinka v teto oblasti a tride. Stejne stala i Nv7900GTX kdyz sem ji kupoval. To ze podporuje Dx10 na vas snad pusobi jak cerveny hadr na byka :-). I kdyz je mi moc sympaticka, tak nevidim duvod ji kupovat. 7900gtx kterou mam staci s prehledem na vse, a jak tu jiz nekteri zminili, zatim neni jedna hra, ktera pod Dx10 bezi a hlavne vyuziva. Cili az to bude treba, coz predpokladam tak za rok, tak se nejaka Nv8xxx poridi. Samozrejme je situace jina, kdyz si treby nyni nekdo stavi herni PC. Tam je nyni Nv8800gtx jasnou volbou.

- Zdeny

Reklama
Reklama