Zpět na článek

Diskuze: Opera v.9 je tady

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dovolil bych si tvrdit, ze tahle opera je v jistych ohledech zlomova... firefoxakum s kazdou novou operou dochazeji argumenty proc zustavaji u ff :).

osobne pouzivam operu mnoho let, tusim od nejake z poslednich sestkovych verzi a z tehle devate verze mam nejvetsi radost, protoze me prijde v porovnani s predchozi verzi nejvymakanejsi a s docela zasadnima novinkama...
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace clovece, ja ti nevim, Operu jsem ze zvedavosti nainstaloval a do 10ti minut sla z disku... na torrenty mam azureus, na widgets/gadgets mam sidebar - a to stejne zatim moc nepouzivam, na blokovani reklam mam ve FF AdBlock, ktery je super... Opera divne vypada, a nektere veci jsem nemohl nastavit a dlouho najit, nektere stranky zobrazuje prinejmensim zvlastne - i kdyz Acid2 zobrazuje skvele, asi vec tvurcu webu. Jedina vec u Opery je rychlost, ktera je oproti FF skvela, nevim cim to je, ale kazdy dalsi build FF mi jede pomaleji a pomaleji, cold start mi trva uplnou vecnost a to i na super zeleze. Opera je spis asi pro vyvojare a pro hracicky. Jednoduchosti vitezi FF - a ten bude mit sakra problem, az vyjde Vista s integrovanym IE7:)
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Prave. Pustite Operu a nevidite tam domecek... Hmm a uz de z disku, pritom staci 3x kliknout a uz tam je vic nastaveni nez ve FF :). Mno ja jsem zkusil FF, proste Opera JE podle meho nazoru lepsi ;). BTW: Uz nekdo rozchil ty torrenty? Zatim jsem to zkusl z the pirate bay a nejak mi o nefacha, uz to delam tri dny a zatim nic. Pokud mate linka na jiny torrnety thx :) .
- Jiří Mrázek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Mrázek: tak to je super vysvetleni :). presne tak. vetsina firefoxistu porad rika: "zkusil sem operu a za pet/dest/patnact minut sla z disku...".

ja sem treba zkusil firefox a sel z disku asi tak po pul roce... dal sem mu sanci, patlal sem se tam s rozsirenima, abych si ho aspon trochu prizpusobil opere a pak uz sem na to nemel nervy...

opera je jednoznacne lepsi nez ff, ale holt, ono to bude trvat nez to lidi pochopi...
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Cain: ja uznavam ze je Opera OK, ale pro lidi co jsou zvykli na FF je nekdy problem prejit, zkratka FF je "good enough", neni tam ta motivace ucit se Operu:) Vzdalene mi to pripomina Widle vs. Linux, Linuxari se muzou pretrhnout, vychvalovat system do nebe, jak si ho muzou ladit, tunit, doprogramovat..., ale normalnimu cloveku to proste nevnutis:)
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Cain: hele zkus do opery napsat jenom pctuning a hups prresmerovani na www.pctuning.cz :) a dlasi ctrl+enter a jsem prihlasenej. a ty nahledy zalozek. Proste Opera IS BEST :)
- Jiří Mrázek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: tak jako to bych zase nesrovnaval, win vs linux je hodne rozdilna kategorie a moc se to sporu opera vs ff nepodoba...
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Mrázek: Hups to mi ve ff funguje taky.
A az bude mit opera takovy dokonaly nastroj, jako je adblock, tak se prihlas, bez toho mi je prohlizec na nic. Ozelim nejaky blbustky, i to ze mi prohlizec nezobrazi spravne nejaky priblbli Acid2 test, ale reklami opravdu nechci, je to pro me no1.
- petzed

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Mrázek: jj, presne tak, souhlasim kolego... me se na opere hrozne libi, ze ji muzu ovladat uplne jak chci. kdyz mam klavesnici schovanou, neni problem, ovladam mysi. kdyz se chci vyvalit do kresla, tak svoji dratovou mys necham na stole a (kupodivu) velice pohodlne ovladam kompolet celou operu jen klavesnici. o ovladani hlasem nemluve :)
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Cain: ja vim, ale nekdy je ta argumentace a flame podobna, rychlost, standardy, moznosti rozsireni... ale pravda, je to jinej svet.

Ono jde o to, kdyby nekdo treba tady na pct udelal poradnou recenzi, tipy a triky, shortcuts, vyhody Opery, vsechno lakave a polopate, tak bych mozna uvazoval. Ja to proste potrebuju naservirovat:) Uz jsem po praci a ve vedru linej prochazet helpy a nejaky weby o opere.
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @petzed: presne, kdyz jsem pred lety objevil tab browsing ve FF, pak AdBlock, mel jsem Vanoce:) Od te doby zatim nic vic nechci, i kdybych mohl prohlizec ovladat na dalku alfa vlnama v mozku:) Napr. takovej idnes, aktualne... s nebo bez adblocku, to je hrozne znat.

Zajimavy je, ze znam par lidi, co maji nainstalovanej FF, pouzivaji ho, chvali ho, ale neznaj taby ani AdBlock, to pak zustava rozum stat:)
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @petzed: a co si takhle pane nejdriv zjistit fakta? to je podle tebe jako Content Blocker nepouzitelny? podle meho je to mnohem pohodlnejsi a pouzitelnejsi nez ad block...
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: obavam se (nic proti pct) ze takova recenze by nebyla moc objektivni.. ono jako, nejde moc srovnavat operu a ff, to by slo docela tezko...

chce to proste vyzkouset a zjistit to na vlastni kuzi... navic se nejedna o zadny komplexni software, takze si myslim ze by velice ani nebylo o cem psat... to by bylo stylem: "milion obrazku a vysvetleni typu kliknete na nastroje, moznosti a tam si muzete zmenit ikonku"...

proste zkusit to a pohrat si s tim...

jinak pokud chces aby ti to bylo vsechno naservirovano tak doporucuju precist tenhle 16 dilny "serial". pokud si ho cely poctive proctes a zaroven to budes i zkouset, tak si myslim, ze toho k nepochopeni moc nezbyde...

http://www.operacesky.net/opera-lover-0.html
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: presne tak, ja taky znam pomerne docela dost lidi co maji nainstalovany firefox a vubec nemaji paru o tom ze by tam mohli mit nejake rozsireni... kdyz se jich zeptam proc ho teda maji kdyz o tom nic nevi tak reknou ze "kamos mi rikal ze pry je to dobry prohlizec" a tim to konci... a takovych lidi znam spoustu... nic o tom nevi, nic jineho je nezajima, hlavne ze si poslou z netu smsku nebo mail... smutne
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindy: pokud sem se nekde "neupsal" omylem, tak vetsinou tykam, takze pokud sem nekomu "zavykal" tak sorry. a to jak pisu, to je snaha o spisovnou cestinu... kdyz je nekdo kovany "jihomoravak", tak je tezke nedavat do textu obraty ktere clovek pouziva dnes a denne... jinak to "ze by velice nebylo o cem psat" mi prijde normalni...
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rozhodne doporucuju precist. s prumernou znalosti anglictiny to zabere par minut:

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/FirefoxMyths.html

mozna par firefoxaku procitne. mozna ne...
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak jsem to nejak prelouskal neco preskocil.
S necim souhlasim, s necim ne a neco jsou to marketingove keci (viz jak tam melou, ze ff byl prvni prohlizec ktery umel....,nebo ze je v necem nej... staci se podivat co delaji ATI a NVDIA).
Kdybych to shrnul, to nejpodstatnejsi:
- pamet ano porad me to trapi a jelikoz mam nb a skoro pokazde ho uspavam, tak ukladat z pameti 100-150MB jen ff je opravdu smutne.
- Pomalost/rychlost me netrapi, jestli je tam rozdil par sekund to me nevytrhne.
- Blokovani pop-up oken projel jsem si ten test a ff zastavil vsechny okna... hm asi nejakej bug :)?.
- RSS moc nevyuživám, takže zde nemuzu soudit
- bezpecnost pouzivam to co ma na trhu mensi kus. (vyjimku u mne tvori system XP , ktery pouzivam kvuli praci.)Jinak jsem se zatim nesetkal s narusenim bezpecnosti.
- Acid 2 test me moc nezajima, hlavne ze se stranky zobrazuji citelne (nerozhazene), jsou vyjimky, ale jejich opravdu malo. Kdyz jsem zkousel operu (8.5), tak zmrsenych stranek bylo vice. Jak jsou na tom novejsi verze netusim.
Ostatni veci hodnotit nebudu, nejsou podstatne.
- petzed

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tim tvym "alebo tu" chces jako dokazat co? co takhle nejake dukazy? tve suche konstatovani "tohle je pravda" je fakt o nicem... precti si tu originalni stranku a tam mas i zdroje a pak komentuj...
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Cain: co si taky podrazdeny? :)
[QUOTE] "tohle je pravda" [/QUOTE]
kde som nieco taketo pisal?
[URL=http://stribny.name/zapisnik/zapisek.php?cislo=23]tento odkaz ti bude hadam viac po chuti[/URL]
- ff

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ff: nejsem podrazdeny, jen nemam rad kdyz nekdo neco komentuje stylem "tohle je pravda" a vic k tomu nerekne... vypovidaci hodnota je pak nulova... kdes to pisal?

bod c.1 "ano, tohle je pravda(...)"
bod c.2 "(...) ale zase pravda"

a uplne nejlepsi je cituji: "Dalsi uz me nebavi komentovat jen vrychlosti".

ale nema to tu cenu komentovat. aspon se ti zvedne navstevnost :)
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ff: ojojoj, sorry pane, tak nejak sem prehledl napis "komentare" :). to bude tim hnusnym horkem venku... jeste jednou se omlouvam, fakt to nebylo umyslne.
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no ja pouzivam porad Operu 7.6 hlavne kvuli prehlednosti nastaveni, na druhym pc mam nejakou 8 a to nastavovani je sileny! muze me nekdo kdo to uz ma hodit na mail screen nastavovani? trnkalm (a) seznam.cz
- Master1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Co se ti zda na tom spatne? No u 9ky porad dobry :). P.S. Mi proste uchavtila, to jsem ani necekal, jaka bude skvela.
- Jiří Mrázek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Cain: ja pouzivam operu uz taky nejaky ten rok a zadny vetsi rozdil v nastavovani mezi jednotlivymi verzemi sem nezaznamenal. A co se tyka lidi, co se jim nelibi rozhrani, tak ty nechapu ani v nejmensim. Opera je po vypnuti sidebaru a par kravin pomerne minimalisticka, nicmene proti FF a IE pusobi podstatne prijemneji na pohled. FF je pomerne dobry, ale na to abych zacal v klidu brouzdat po netu nehodlam instalovat ani jeden plugin ... sem proste liny. Takze rekl bych,ze pro bezne uzivatele, kteri se s tim nechcou moc hrat je opera lepsi reseni, protoze uz ma v sobe spoustu veci, ktere je ve FF jinak potreba doinstalovavat. Kazdopadne cokoliv je lepsi a hezci nez IE. IE7 mi prisel vzhledove taky pomerne skaredy a hlavne neskutecne neprehledny.
- mortiis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ale ale, to je mi najednou nějaká živá diskuze. Přispěji tedy také - Operu jsem zkoušel, když byla v PRVNÍ verzi a přišla mi prostě DIVNÁ, hlavně interfacem. Když tedy někteří říkají, že interface je pořád divný, tak to tedy díky, fakt nechci. Ať má opera jakékoliv super funkce, tak já mám prohlížeš pouze na prohlížení stránek a na nic jiného ho nechci. Používám IE a nebo FF, proto tyto prohlížeče také optimalizuji svoje www stránky. Nemyslím si, že by se sem měl cpát nějaký další prohlížeč a snažit se být tak odlišný, jako je Opera. Operu prostě spoustu lidí (včetně mě) nerespektuje a nikdy respektovat nebude.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 6. 2006 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Interface v Opeře si je možno přeskládat naprosto podle vlastní představy(lišty, tlačítka, panely, skiny, vlastní tlačitka...), což teda pokud vím FF neumí. Také říkat, že stránky je lepší navrhovat pro FF a IE, to není moc dobré už proto, že ani jeden z nich nepodporuje standardy tak, jako Opera.
- Necroman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no ja bych nerekl ze Opera se nekam nejak "cpe", Opera si funguje sama pomerne dlouho (dyl nez ff), je proste sva, je odlisna nez konkurence. spis bych rekl, ze se sem "vecpal" firefox a hned si zlanaril tech svych par procent trhu :).

jinak jeste k te odlisnosti: ja sem rad, ze je Opera tak odlisna, protoze kdyby tu existovaly jen dva ty hlavni prohlizece (ie + ff), tak teda potes koste... to by byl vyber.
- Cain

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Firefox je v podstatě Netscape, který je tu, pokud se nemýlím, déle než Opera. Takže se pleteš. A neznamená, že když je něco odlišné (a divné) od standartu v podobě IE a FF, tak že je to hned to nejlepší.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to jo :), ale co je zvlastni moje stranky mi jednou na Opere v poho i v IE ale na FF blbnou, to je divny, a uz mi nebavi to vecne upravovani stranek jenom kvuli FF :(
- Jiří Mrázek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindy: Netscape jede na gecku? nějak se mi to nezdá ale nikdy jsem se o to nezajímal tak mě kdyžtak opravte jestli se pletu
- Jakub Podhorský

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 6. 2006 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, podle mě jsou oba prohlížeče stejně špatný.
Měl sem primárně FF, teď mám primárně Operu, jen několik postřehů:
V obou prohlížečích polovina věcí nefunguje nebo aspoň funguje špatně. Ve FF půlka plug-inů, v Opeře třeba ten BitTorent a rozšíření pro přehrávání WMP.
Oba programy padají často a rády - ani jeden si neumí poradit se situací, kdy mu dojde paměť. Opera sice chytře nabídne spuštění s naposled otevřenýma stránka ... což je moc dobrý, protože vám to obvykle za pár vteřin padne znova (překvapivě se znovu objeví ten problém, proč to padlo poprvé).
Opera je naprosto neschopná rozumné práce s obrázkama (FF i IE jsou na tom o dost líp), Widgets jsou úplně k ničemu.

No ... klidně si o prohlížečích flamujte jak chcete, až uděláte nějakej pořádnej, tak se mi ozvěte. Zatím je to z nouze ctnost :)
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 6. 2006 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Opera 9 zvládá práci s obrázkama teda lépe, než FF, co já vím. Firefox umí např. velkou fotku zobrazit jen dvěma způsoby: aby se vešla na obrazovku a v zoomu 100%, Opera ale umí fotky a i celé stránky zoomovat libovolně hodně - což osobně považji dost často za nepostradatelné. Podpora EXIF v Op9 je samozřejmostí.
- Necroman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 6. 2006 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace co se ti nelíbí na práci s obrázkama? Me osobně chování Opery co se týká obrázků vyhovuje mnohem víc než FF nebo MSIE.
- Honny

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 6. 2006 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

keď som používal Internet Explorer tak sa mi tam našpacíroval jeden výrus, potom som prešiel na Mozilla Firefox, je Opera 9 lepšia ako Firefox čo sa týka ochrany pred výrusmi?
- Milan Klak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 6. 2006 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Na ochranu proti virum slouzi antivirove programy. Druha vec je to,ze pokud nemas dobry antivir, tak se k tobe mohou dostat viry skrze bezpecnostni diry v prohlizecich. No a protoze se lidem vyvijejicim viry nejvic vyplati hledat chyby v tech prohlizecich,ktere jsou nejrozsirenejsi, tak vyuzivaji hlavne chyb v IE, ted spousta lidi preslo na FF a proto se asi zameri i na nej. No a az bude mit hodne lidi Operu, tak pujdou i po ni.
- mortiis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 6. 2006 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

beta mi vůbec nejela..teda, zobrazovala rzsypaný čaj, takže jsem zvědavý.
Ale celkem by se mi hodil návod...ani nefím jak se maže historie :(
- mara.t

Reklama
Reklama