Zpět na článek

Diskuze: Pimax, Magic Leap: Proč ještě nelámat nad VR hůl?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 06:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Ta technologie mi nepřišla mi mrtvá, ale pozvolna padající do kómatu."

Protoze podle toho co v clanku pises, vypada odpoved jednoznacne. Mel jsi pravdu a technologie je v komatu. Generace bryli jako je Pimax 5K, ktera teprve nabizi skutecny wauwau efekt, je nekde v budoucnu pred nami, ale ted je to tak drahe, ze to pro bezneho zakaznika spotrebitele neni a pokud uz dokaze sehnat penize na Pimax 5K, tak oficialne to v CR zatim ani nekoupi. Musi si to objednat z Ciny.

Dalsi co musi zakaznik poridit zvlast jsou senzory, ale pokud senzory nema a chce do VR teprve naskocit, tak ani v podstate nema, kde ty senzory sehnat samostatne.

A to ani nemluvim o tom, ze pokud zakaznik respektive oddany fanousek her zrovna neni vyslovene prachatej, tak ma obvykle pocitac s grafikou nekde okolo GTX1080 az RTX2080. Ale sam pises, ze na Pimax 5K je idealni nejnadupanejsi grafika RTX2080Ti, ktera stoji neskutecnej majlant penez.

Tak se mi zda, ze VR je v komatu a pokud precka obdobi, kdy je k dispozici jen pro hightech fanousky s dostatkem penez, mozna se za par let z komatu probudi a stane se beznou soucasti vybavy rozrustajici se skupiny spotrebitelu - hracu. Ale zatim neni jiste, jak to dopadne a muzeme si jen prat, aby se vse vyvijelo ku prospechu veci.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
16. 3. 2019 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx tak Pimax je za 700 babek to zas neni takova hruza :)

na jednodussi herni hricky staci vykonem i nejaky lepsi maxwell GTX 1070 uz naprosto v pohode zvlada skoro vse (vyjma nejakych nabusesnych grafickych titulu)

ale jinak souhlas slozit poradny stroj pro VR je drahe a k tomu jeste klasicke periferie :) (to bych videl jako nejvetsi brzdu prachy + prostor nema kazdy ...

Joe-cz
Joe-cz
Level 1 Level 1
17. 3. 2019 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Jenomže kolik lidí má alespoň GTX 1070? Podle steamu (nebude to sice nejlepší průzkum ale jiný mě nenapadl) 4.33% stále vede GTX 1060 následovaná 1050ti. To znamená, ještě dvě generace grafických karet aby se výkon RTX2080ti dostal do grafik za přijatelný peníz. Za předpokladu, že se nebude zvedat rozlišení.
16 000Kč by nebyla taková hrůza, kdyby to bylo za brýle, senzory a chodítko jako komplet. A u VR vede na steamu okulus s 0,43%.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
17. 3. 2019 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Joe-cz: tak VR není asi pro lidi co mají 5-10 let staré stroje a i do monitoru nejsou ochotni investovat víc jak 3k :) jinak jednoduché hříčky (kterých je většina) utáhne i GTX 970 u VR jde zatím především o "zábavu" a grafické orgie (nemyslím tím tvorbu pro dospělé) jsou až na druhém místě :)

btw zvyšovaní rozslišení je důležité nejen kvůli samotnému rozslišení v kterém se hra bude renderovat, ale kvůli jemnějšímu rastru a hlavně i jemnější mřížce(mesh) z tmelícího materiálu mezi pixely takové to tmavé ohraničení které po zvětšení("pod lupou") působí rušivě>> popravdě nevím jak se tomu odborně říká ... ale tenhle problém by mohla vyřešit miniaturizace micro led (takže hudba hodně daleké budoucnosti)
btw pimax 8k mi připadá díky zmíněnému neduhu subjektivně horší jak 5k verze

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 3. 2019 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Joe-cz: To je ale tak nějak imo blbost. Nároky her (+rozlišení displejů) budou stále vyšší, karta nikdy nebude stačit. Jinými slovy nemá smysl čekat na kartu. Problém je pouze dočasně v dostupnosti už dostačujících headsetů (Pimax 5K), jejich ergonomii.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 3. 2019 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: Pimax 5K už má podle mého parametry stát se primárním zobrazovadlem (jasně, že ergonomickým neduhem je, nebo bude kabel) - tzn někde zcela nahradit monitor, někde monitor odsunout na pozici vedlejšího, pomocného zobrazovadla. Jeho rastr, čitelnost už jsou imo dost dobré pro široké využití i při běžné práci s pc, kde nepotřebuješ extra výkonné gpu (krom toho se zapomíná na další obsah, foto a video).

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 3. 2019 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Xcute: Jsem zvědavý jak se k vr postaví MS s Windows rozhraním - s rozlišením 5K verze už jejich někdejší vize o běžném využití vr začínají dávat smysl.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
17. 3. 2019 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Xcute: tak MS/AR podporuje a vyvíjí docela aktivně i přístroje třetích stran
jestli máš na mysli samotné ovládání OS a 100% náhradu za monitor tak o to jsem se vlastně ani nezajímal a nemám páru ...ale pořád je problém s optikou, že při zvětšení působí ta "tmelící" mřížka rušivě (na monitoru ji vidíš jen když se hodně přiblížíš) >> vážně nikdo neví jak se tomu nadává odborně ? :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 3. 2019 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: Tak u běžného monitoru 100px/inch mřížku zřetelně uvidíš i z doporučené vzdálenosti, př. truetype pomáhá jen trochu.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
16. 3. 2019 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vr je mrtvé. Lidi by to nepouzivali i kdyby to meli zadarmo a s realistickym obrazem. Celej ten koncept je spatnej. Bude v tom cloveku blbe a lidi nemaj doma misto... Muze to fungovat v hernach,ale zadna slava to nebude-jen predrazenej lasergame...

Jsem zvedavy na AR. Tam vidím omezení ve výkonu. Rika se ze apple neco kutí, tak uvidíme. Mít v brýlích neco jako apple watch, by mohlo být zajímavé a pouzitelné i pro bezného cloveka, narozdíl od brýlí s VR... tak uvidíme

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
16. 3. 2019 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk aha dalsi expert osobne trpim morskou nemoci(kdyz neridim) a ve VR vydrzim i 2-3 hodiny v kuse a blbe se mi nedela (obcas mi sice "houpne" zaludek, ale jen tam kde ma) a za sebe mohu rici ze VR bych si dokazal predstavit i doma (mit na to prostor >>> stejny duvod proc jsem vratil HP Omen X Emperium ktery jde za chvili na trh sice naprosta pecka, ale kam to dat jedine nahradit TV a nebo postavit specialni herni koutek :) )

no mel jsem na hlave hololens a pecka btw redmarx ma spravnou pripominku AR i VR je o necem jinem :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Neřekl bych, že VR je mrtvá. S tvými slovy se dá souhlasit jen pokud vezmu v potaz ty skutečně trapné pokusy o pohyb v ní. Možnost být pomocí služeb typu Street View a už naprosto standardního 360° fota přímo na místě je za mě úplně super. Je ale fakt, že vývojáři sw není VR zrovna protěžovaná. Nechápu jakto, že se netopíme v záplavě interaktivních filmových detektivních vyprávění, pro která jsou mobilní verze (Samsung Gear VR, Oculus Go) míním jako ulité (do akce bych se s tím nehrnul).
AR v bezdrátově připojených brýlích nezní špatně.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
16. 3. 2019 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Jj streetview je super ale je to neco (jak tu nekdo zminil) jako horska draha - je to super jednou za rok na matejsky ale na zahrade bych to mit nechtel... Rekl bych ze vr je protezovana hlavne vyvojari. Kdo o to nestoji sou uzivatele...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Mmchk: Mě 360° foto třeba velmi oslovuje, přestože do toho promlouvá deformace, myslím, že má hodně co nabídnout i běžnému uživateli. Ne už tak video, které může vyvolat nežádoucí efekt, nevolnost. Jakmile i běžné laciné přístroje zvládnou pořádné zorné pole už tak bude foto z výšky dost lidí strašit. Přirovnání k horské dráze určitě nesedí - měřítkem věci, nákladů, zato ovšem sedí měřítkem zážitku!

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
16. 3. 2019 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: To je pravda zazitek je podobnej - chce se ti blejt :-) ico chci rict je ze i kdyby sem mel horskou drahu zadarmo a vesla se mi pod postel, stejne na ni nebudu kazdej den jezdit... a stejne je to i s vr...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 3. 2019 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Mmchk: V tom, že ar bude (možná i těžko dělitelná) součást všední každodenní zkušenosti, narozdíl od spíše vzácnější vr, ti musím dát za pravdu.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Tusim aspon vzdalene, co znamena AR a co znamena VR?

Tezko, jinak bys svuj komentar napsat nemohl. Oboji je totiz diametralne odlisne a vhodne pro uplne jine ucely. AR nemuze nahradit VR, protoze AR je rozsirena realita, kdezto VR virtualni realita. AR je teda vhodne uplne jinde nez VR, oboji bude v budoucnu fungovat a oboji bude fungovat v jinych oblastech.

Clanek je o VR jako domacim hernim mediu a tento koncept neni vubec pro AR vhodny a AR s nicim takovym ani nepocita. Tady se o VR jako o mrtvole mluvi v tom smyslu, jestli domaci herni zabava zustane v podobe dnesni klasiky, kdy hrac sedi pred monitorem nebo televizi nebo zda si hrac bude na hrani nasazovat VR bryle. Samozrejme netusim, jak to dopadne a v tom se muzu s tvou posledni vetou ztotoznit, tak uvidime.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
16. 3. 2019 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Ech. Ja nerikam ze to neni odlisnea nerikam ze ar nahradi vr. Rikam ze vr je mrtve. Nikdy ani nezilo. Nikdo to doma mit nebude. Ar v podobe bryli se kteryma budou chodit po meste a pouzivat je podobne jako smart watch, si predstavit dovedu, ale technologie na to zatim nema vykon... btw. Jedny z bryli v clanku (magic leap one - ty co sou u clanku na obrazku)byly prave na ar...

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Mmchk: Ok, to jsme si nerozumeli.

Ja si naopak myslim, ze AR se jen tak mezi lidi nerozsiri, stejne jako jsou uz nekolik let smartwatch a mezi lidma je to spis rarita. Nechci chodit po meste v brylich, nevidim v tom zadny prinos. Tim ale nerikam, ze AR je mrtve a ze se to nebude vyuzivat pro profi ucely. Stejne tak VR prinasi spoustu moznosti v ruznych odbornych oblastech a do budoucna to bude dobra pomucka vsude mozne.

O VR nebo AR jako o mrtvole bych hovoril teda spis jestli na to doba dozrala uz ted v tomto pokusu nebo prijde dalsi az treba za 100 let a jestli to dava smysl pro vyuziti ve hrach.
Moje odpoved je, ze VR mi smysl dava, ale jestli se rozsiri uz ted, nevim. Sam to doma nemam a kdy a jestli vubec to poridim nevim. Jako podminku vidim, aby to melo technicke parametry jako ma aspon ten Pimax 5K a aby to i se senzorama nestalo vic jak 20.000 Kc. Plus musim mit doma pocitac, ktery to dokaze vyuzit a za ten ja taky nedam vic jak 40.000 Kc a momentalne tak dobry PC doma nemam. Vic penez na to obetovat nedokazu. A rekl bych, ze vetsina lidi minimalne v CR bude mit na finance jeste prisnejsi pozadavky nez ja. Tudiz zatim to na VR moc nevypada. :(

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Mmchk: A vycházíš při tom z nějakých realných čísel, zdroje, nebo jde ryze jen o osobní dojem, jak se zdá?

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
16. 3. 2019 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Xcute: Prijde ti ze vr scena zije nebo spise upada? Me ze upada. Ale urcite by se pro to daly dohledat i cisla...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 3. 2019 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Mmchk: Mi právě nepříjde, že by upadala. Jednak rozruch, který vyvolal právě poměrně čerstvý v článku zmíněný Pimax 5K. No a pak mám v paměti i obrázky z vánoční návštěvy Alzy, kde si vr headset pro PS4 nesl snad každý pátý.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
16. 3. 2019 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud má být tahoun VR a AR míchání liquidů do ecigára, tak ať tej technologii klidně odpojí přístroje co jí drží při životě. Mimo profi sféru nenabízí nic, co by přilákalo obyčejného zákazníka k pořízení. Těch pár her co zabaví na pár minut to nezachrání.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
16. 3. 2019 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos a co pokémoni ? :)

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
16. 3. 2019 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox A ted prijde nove harry potter ! :-D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Já bych radši zatoulaná koťátka (žádný dvojsmysl, fakt jako).

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
16. 3. 2019 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Xcute: ale i na to je AR/VR asi dobré jen na veřejnosti to může působit podivně :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: Nechápu, že nemáme koťátka pro ar a konspirační romány (licence Dana Browna stavějící na reálném dějinném místopisném obsahu se fakt nabízí) pro vr.

Desmodus
Desmodus
Level 1 Level 1
16. 3. 2019 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dejte lidem pomoci VR možnost sledovat ze všech úhlů nasnímaný min. 4k porno a nebudete stíhat vyrábět brýle.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
16. 3. 2019 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hw v pripade VR/AR nieje problem. Iste stale to nieje uplne top, ale casom sa tam dostaneme. V pripade mobilneho VR zasa nieje problem vykon mobilu ako skor dodr*any Android kotory znemoznuje plnohodnote tento hw vyuzit.
To na com stale stroskotava cele VR je sw, respektive jeho prakticke vyuzitie. Su specificke obory alebo zamerania kde sa VR vyslovene nuka - medicina, armada a par dalsich. Ale pre masove vyuzitie stale neprisla ta "killer" aplikacia. A ludi uz prestava bavit donekonecna cakat kedy to pride a stale si kupovat nove verzie headsetov, s tym ze toto je uz ta generacia ktora to spusti a bude masova.

Oculus sa potapa vdaka rychlej komercializacii - maju store a ziadne poriadne aplikacie, chcu podporovat vyvoj kade coho ale vlastne sami nemaju stabilny hw. Tak isto vnutorne to v tej firme asi nieje uplne ok, nedavne odchody ludi.No a potom samozrejme tlak FB ktory ma svoj pohlad ako cely Oculus vyuzit.
Vive mi pride ako taky vedlajsi projekt Valve z nudy.A nedavno vyrazili dost ludi prave z VR teamov, co je aj logicke kedze zacina boj o ich core business a prijem (online herny eshop) a chcu sa vratit k Steamu.
A zvysne znacky moc neprerazili, respektive nemaju taky masovy globalny marketing.
A Sony s ich PS VR je skor taky testovaci vykrik - skusime aky bude zaujem a ci to ma vobec zmysel.

Akurat sa nedavno vyjadril Jan Ilavsky (Beat Saber - ocenovany VR titul) ze ako je super ze sa da "punkovo" v dvoch ludoch spravit uspesny VR titul. Podla mna je to naopak asi jediny sposob ako spravit nieco zaujimave vo VR. Maly team moze trochu riskovat na jednej strane a na druhej tie naklady nebudu az take bolestive ked to nevyjde a ono to dost casto nevyjde. Velke studia ktore robia AAA produkciu uz proste riskovat nebudu. Naklady na VR su vysoke a zisk z toho je skoro nulovy.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
16. 3. 2019 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo Dobry nazor ale nesouhlasim :-) toho sw je fura a je to magnet na vyvojare - problem je cely ten koncept...

polohňup
polohňup
Level 1 Level 1
17. 3. 2019 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednou za několik let v posledních asi 30 letech přijde někod s další "virtuální bombou". Ale nakonec se všechny ty Virtuality, VFX1 a Oculusy sejdou na společnym propadlišti dějin. Proč? Protože nikdo nechce hrát s podělanou helmou na hlavě.

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
20. 3. 2019 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polohňup helma to už dávno není, ale jinak souhlas, ještě ta doba nepřišla. Ale jednoho dne už někdo představí levné lehké brýle s bezdrátovým přenosem a běžné PC/konzole v té době už bude schopné do brýlí posílat 2K/4K obraz při 90/120 snímcích, takže lidem nebude blbě. Pak to propukne. Dalo by se to asi interpolovat, ve kterém roce se ty požadavky protnou s možnostmi IT ... :-)

Reklama
Reklama