Zpět na článek

Diskuze: Pimp my Computer II/1. - chlazení čipsetu a odhlučnění disku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je fine že řešíte praktický problémy, ale nezapoměli ste taky trochu na vzhled?

Nějaký to okno v bočnici, kabaláž, nový větráky a popř. nástřik by vůbec neuškodil, myslim že i přes rozpočet na kterej ste si stěžovali byste si s tim mohli trochu pohrát ;)

jinak je to dobrej nápad, go on ;)
- Michal Kleman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Naprosto sohlasím, vzhled zůstal naprosto nevkusně hnusný a zůstává mi naprostý otázník v hlavě co se týče této soutěže! Musím se smát, že nás v tomto článku někdo neustále upozorňuje na a dá se říci i vysmívá tomuto computeru že nikde nebyla nanesena pod procesorem a chladičem chipsetu pasta! "běžte do pr...." dále mě dostává rada odborníků cose týče chlazení chipsetu? doslova "Nejjednodušším (a zároveň nejvykutálenějším) způsobem řešení je koupě nové základní desky, kde je čipset již od výrobce chlazený pasivně." co to je za radu?Tak jste mu ji měli kurňa vyměnit vždyt to taková cenová darda není! opět běžte do pr..... mno nebudu je tady dále hanit ani si tu vlévat nervy jak jsem již psal v minulých relacích hoši se vůbec nepředvedli "chlazení chipsetu pasiv a dále hardu a výčitky majitelovi že nemá nataktovaný procesor!co to je proboha za výrazi? no nic tato soutěž je ta nejůchylnější a nejtrapnější a dále se tu již vyjadřovat radši nebudu abych zase nenamýýýýýchl pana ing. Pagáče tímto ho ze slušnosti zdravím a lituju majitele tohoto Pc protože bude jistě zklamán! Mno hoši články máte dobré ale toto mě vůbec nenadchlo ba naopak mějte se všichni fáááájn! Hawkec Zdarec!
- Paul Hell

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Aaaa dakujem za pozdravenie, velmi si toho vazim :D Uz minule som ti pisal, ze "ING" este nie som ;) No je to jasne, si majster blabolov, srdecne gratulujem a len tak dalej a zachvilu mas popularitu ako doktor "Hulan" ;) Nuz ak si si to nevsimol, toto je len prva cast, Ja viem tebe sa tato sutaz uz od zaciatku nezdala, takze nic pozitivne sa od teba cakat neda.... Tak sa maj a peknu velku noc ;)
- Martin Pagáč

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ptám se majitele tohoto computeru?
Stáli ti ty útrapy několik dní ba týdnu bez kompu za tento směšný výsledek Pimprdění?
Myslím že ne! Hochu sám bys zvládl to samé i bez zkušeností jen trocha zručnosti, za 1 den a to přeháním! Ke je Pimprdění za těch slavných 10000Kč? Aha já zapomněl že defragmentace a měření teplot chipsetu a harddisků taky něco stojí?!Sorry ale musím se řechtat!Zdarec!
- Paul Hell

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Paul Hell: sice sem uz bez kompu delsi dobu a musel sem se tomu trochu prizpusobit,ale myslim ze pro me bude vysledek urcite zajimavej a ze se vypalti.

- jaccub

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Paul Hell: Mno tak jsme se slovně rozjeli,tak přibrzdíme doufejme že je to 1.část Pimprdění a že na nás v redakci připravují další Esa v rukávu pro tento Comp a že nezůstanou jen u této srandy co se týče chlazení!Jsem celkem zvědav!
- Paul Hell

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Paul Hell: Panbože ... ty seš zase jeden z těch, co se nejdřív naučili psát, a až potom číst.

Nikdy nekrituzjj něco, co jsi uejvne ani nečetl, děláš ze sebe zbytečně debila.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Paul Hell: fakt asi magor...si pořádně přečti nadpis a zjistíš,že je to první část pimpení....ne výsledek..pak něco piš.
- dallas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @dallas: Magor je slabé slovo, každý se tu předhání aby měl co nejvíc souhlasů a připadal si namachrovaně jako hlavoun tak jsem se rozhodl že já budu sbírat bláboli chytráčku!
- Paul Hell

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen konstatuji:
Pouhým odstraněním boční stěny určitého PC se snížila teplota každého čidla o 7 až 11 stupňů, bez dalších nákladů.
Bohužel se zvýšil hluk, ale to v daném případě (tichý zdroj, tichý disk, tichý vent. na procesoru) nevadí.

- richard230

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 4. 2007 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No nevim nevim chlapče,pokud sundáš bočniči,změní se tlak uvnitř skříně a teplota pude spíš nahoru. I když u skříně s mezihvězdnou značkou Eurocase...
- David Lister

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace A víte, co jste tím vůbec udělal? Narušil jste vnitřní tok vzduchu ve skříni a na aktivně chlazených komponentách teplota klesla, ale zároveň vzniklo několik lokálních extrémů mimo dosah aktivního chlazení. To dle mého názoru není zrovna nejlepší.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no máte napůl pravdu u drahých skříni (např moje Cooler Master Centurion 5) když sundáte bočnici tak teploty vzrostou o tak zruba 5°C. [B]ALE[/B] když sundáte bočnici u levných skříní jako je tato tak teploty klesnou zhruba o 10°C protože u nich ta cirkulace zas tak dobře řešená není (vím to z vlastní zkušenosti s podobnou skříní).
- honza.mac

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je brutalni, vy se mu normalne hrabete na disku a v systemu a jeste mu menite nastaveni programu po spusteni? To jde.

Teda me ta soutez prijde dost jeta, treba pretaktovavat komponenty, vzdyt to je pak pocitac pouzitelnej tak akorat na obcasny hry, ale normalne ho to zabiji. \:
- Lolita

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Přetaktování zabíjí počítač,větší blbost jsem neslyšel...Samozřejmě v rukou amatéra je to možný...
- Petr Kopecký

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petr Kopecký: Aha, tak az budes dostavat BSOD dvakrat denne, tak si vzpomen a ne, ze budes nadavat na windows, az ti bude blbnout grafika windows, tak vis cim to je, neni to chyba graficky karty, ale toho, ze sis ji znicil.

A hlavne by me teda zajimalo, proc zadny server co sem kdy videl NEMA pretaktovanyho vubec nic a ver, ze maj chlazeni jak krava. Nemluve o tom, ze sem vzivote nevidel zadny ZNACKOVY pocitac co by byl pretaktovany.
- Lolita

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petr Kopecký: Pretaktovanie znižuje životnosť komponentov ( zabíja počitač :-D ), ale tá je stále vyššia ako ich morálna životnosť, takže to až tak nevadí.
- Fikus Kukis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lolita: Nejvyšší speciální řady Dellů se prodávají přetaktované a zančně! Chtělo by to zjistit trochu více informací, než tady plácat takové nesmysly!
- Stanislav Vondrák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lolita: tak to ja ho videl :) stal spoustu penez a bylo na nem logo Alienwaru :)

Jinak pimpeni vypada docela pekne. Pro rejpalky bych se rad zeptal, jak by chteli resit chlazeni chipsetu "nekomercnim" produktem? Jakoze redakce zajde s kostkou medi do ferony a oni jim vyriznou chladic na chipset? :-DDD

Jinak predpokladam nakup novy skrine... doufam, ze to nebude to nemozny mambo, ale aspon nejakej peknej velkej chieftec :)
- ICE

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lolita: Tvoje nazory mi prijdou asi na stejne urovni, jako nazory, ze kvuli masturbaci vysycha micha.

Ale abys nerekl, ze se tady ohanim "podradnyma" znackama jako je Alienware a urazim tvuj pohled na svet... radeji te usvedcim z neznalosti. Podivej se sem:

http://www.dell.com/html/us/products/renegade/renegade.html

2 x otoc koleckem mysi a preloz si slovo OVERCLOCKED napsane obrovskym pismem pod cislem 4,26GHz.
- ICE

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ICE: Hmm xps, stranka se mi nechce nacist, ale budti ti verit, no, stejne je to jen na hry a ne na normalni praci nedejboze na nejaky task co zabere na 50 hodin cpu, ale co uz.

BTW on i ten alianware je vpodstate dell :)
- Lolita

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 01:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ICE: Dneska ti obchodnik proda cokoliv, i kdyz to ma pet minut pred smrti. Hlavne kdyz na tom vydela. Kdyz to chces a jsi ochotny zaplatit... dal je to tvuj problem.
Takze to, ze znackovy obchodnik prodava pretaktovany pocitac, bych nevidel jako jednoznacny dukaz toho, ze pretaktovavani neublizuje.
Jasne, ze takovy pocitac musi prezit 2-3 roky zaruku.
Mozna i pocitaji s tim, ze to po roce shori, bude nestabilni etc a presto se jim to vyplati takhle prodavat/inzerovat.

- petr treti

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Teda o tom pretaktovani si myslete co chcete, ja se ty souteze kvuli tomu neucastnim, muj kompl je shit, ale zase aby me nekdo vymenil chladice by se mi hodilo a usetril bych za ne, ale zase si nechci nechat zohizdit cae.

Ale to ze proste lezete lidem na jejich soukromi disk, to by me nenapadlo, to je husty, asi s tim souhlasi, kdyz se hlasi do souteze, ale i tak je to nechutne.
- Lolita

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace S tým sa musí počítať, ja by som určite nikomu neposlal počítač so všetkými dátami.
Som ale dost sklamaný samotným "pimpením". Čakal som nejaké úpravy, nielen nakúpenie komerčných produktov a ich namontovanie. Ešte nie je koniec, tak dúfam že sa to zlepší, pretože ak budú takto vyzerať aj vizuálne úpravy, tak to bude riadny tuzing :-)
- Fikus Kukis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Netusi nekdo kde se da koupit samotna teplovodiva folie jaka je pouzita u toho Silentmaxu?
- forbidden

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace je nekrestansky draha, pouzival ji vladik do svyho total fanles compu ale prodava se po 1m ctverecnym za 3000,-
- gigi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se to náhodou moc líbí,jen tak dál!To že budete dělat i casemodding je náhodou bezvadná věc.
- Petr Kopecký

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkem me zklamala tato soutez! Myslel jsem si ze redaktori pctuningu vymysli nejake zajimave reseni a ne ze nakoupi kvalitni dily a daji dohromady, pak dejme tomu ze komp tyden nekde cestoval tomu se verit da ale pokud se nemylim uplynula jiz dlouha doba od vyhlaseni vyherce a porad nic a tento pimp by dokazalo udelat 10ti lete dite za nejakou hodku v klidku a mozna i s napsanim komentare:-( Vyber kompu OK masinka na ktere jde kazda zmena poznat:-)
- Ivo Horak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Silentmaxi spatny nejsou ale na trhu je uz celkem povedena kopie od Xilencu. Tady by se dalo neco usetrit.
Chipset. Predpokladam ze chladice musi byt kipovane. Pak s volbou souhlasim. Moc chladicu co tam vleze neni.
Na DIY reseni by se taky dost usetrilo. Upravena HHC-L61 kdysi za 200kc slouzi taky pekne a na doladeni vzhledu se pracuje.

Chybejici pasta pod chladicem? Co dodat. Ma kliku ze to treba nebylo AXP.

Vzhledem k tomu ze se planujete rozsoupnout. Typuju Ninju na CPU.

Grafika? Ze by Thermalright HR-03 (plus)?

Zdroj novy nebo jen vymena fanu?

Pak uz predpokladam jen drobne upravy jako je vyriznuti zadni mrizky a sladeni mechanik treba pomoci steahl modu.
- Vojtěch Nekvapil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

>Teplota disku se po instalaci šuplíku snížila z 47 stupňů na 35 stupňů Celsia, což je skvělý výsledek.
skvele je, ze instalaci zazracneho supliku se snizila teplota ve skrini o 10 stupnu (Temp2), snizil odber (narust napeti) a zmizel ~10W zdroj tepla (HD1)
podobna mereni a z nich vyvozovane zavery jsou na prd
- paco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Asi to Paco myslí v legraci. Sníží se odběr elektriky a odstrani zdroj tepla, když začnu pořádně chladit HDD, jestli ne tak se musel Paco asi pořádně praštit do hlavy.

- hovado

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace prave ze sem jeste upozornoval na fakt kdy je pred vymenou chladice na chipsetu vypnuty fan2 a po vymene tam je na 2700 otackach :o) myslim ze tyto namerene hodnoty nejsou vubec smerodatne a mozna dokonce i zavadejici!
- Kalda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 02:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace a k tomu si prihod u toho chipsetu najednou zapnutej fan2 a uvidis jak ti bude klesat teplota :o) LOL to je nejakej arpil?
- Kalda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

toto je uprava jak hovado, narvete tam 10kg hlinika a budete sa tvarit ze jaky ste najlepsi tuneri. za cenu tych pasivov, silencerov a odhlucnovacov by sa dal rovno kupit novy comp zlozeny z energy efficient komponentov, namiesto dvoch diskov by bol jeden vacsi atd. proste cele pimpenie stoji za prd
- idi0t

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

huraaaA! konecne je to opet tu! uz sem se nemohl dockat tohoto clanku! je super a jen tak dal! a vas napad delat i moding je super! tak snad kdyz vylosujete segry pc tak abych se zacal bat ze bnude mit lepsi nez ja;)
- pavel plizingr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v dnešní době neexistuje racionální důvod proč používat CD-RW vypalovačku a disketovou mechaniku (pokud máme DVD-RW vypalovačku a USB flash disk) ?

jste si timto jisty?

minuly tyden jsem daval novou instalaci win xp a raidy to furt neumi jinak nez na floppy disku.... fakt sem se nasral, ale potom sem nasel starou disket mechaniku nekde v prdeli ve skrini -.-
- DanBuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no přesně to mě taky vytáčí že na RAID a SATA musim připojovat starou disketovku ale jinak s tím souhlasím že disketovka v PC v roce 2007 [B]NEMÁ[/B] co dělat !
- honza.mac

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 01:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace flopy neni treba ani v pripade instalace XP na raid nebo sata disk..
Zkuste si integrovat ovladace na instalacku pomoci nLite - pohoda jazz

- petr treti

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 02:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @petr treti: jenze to neudelas s originalnima netknutejma win, mam takovej pocit, ze i kdyz mas original win a pouzijes na ne nlite, tak porusujes licencni podminky
- Hrochy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 4. 2007 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Hrochy: tazko povedat. oem vyrobcovia si tie ovladace do instalaciek integruju tiez, takze v tom by som take zlo nevidel (boli by blby keby to nerobili). ide o to ci mas licenciu a ci prejdes tym blbym overovanim na MS webe. a v tom by nemal byt problem. a ak to predsa nejak porusuje licencne podmienky ? to je asi take porusenie ako ked je predpisana rychlost 50km/h a ty ides 51. neverim zeby chcel MS niekoho zalovat za taku blbost ;)
- Crazy Horse

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Hrochy: O tom jestli porusis licencni podminky se bavit nechci, fakt nevim jak to je, ale:

myslis, ze nekdo pozna, ze mas nainstalovano z neoriginalniho CD? Snad jedine, ze by z toho dotycny mel spatne svedomi.

- petr treti

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 3. 2007 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No po přečtení všech až do dnešního vydání musím říct, že nic moc. Nakoupit větráčky dovede každý a namontovat samozřejmě taky. O disku se raději nebavme. Ale zajímalo by mě chlazení ať už jakékoliv. Mně se líbí, jak se tady stále řeší mega giga ninja cosi větrák, který má 30Kg a zlomí se pod ním procesor a deska (pro nechápavé, toto je ironie) a další chlazení komponent vzduchem a samozřejmě se tu moc řeší ochlazení a samozřejmě hluk. Já to stále nechápu...proč sakra větráky? Já mám vodní chlazení skoro na všem, krom zdroje tedy (a dalších věcí co se vodníkem třeba chladit nedají, pro rejpaly) a sem teda náramně spokojen. Chlazení vynikající, hluk = žádný a to se do 10K vejdu 100% s nějakým základním setíkem. A TEDA ZA ŽÁDNÝCH OKOLNOSTÍ, NIKDY NA SVĚTĚ bych už nechtěl nějaký podrbaný větráky(samozřejmě nějaký tam mám, aby se mně neupekly transistory). Abych to shrnul....LIDI NEKUPUJTE SI VĚTRÁKY, AKORÁT SE NA TO CHYTÁ PRACH (i když to se dá taky jednoduše vyřešit, ale to je jedno). PCT trošku poradím...zkuste ty přestavby řešit trošku elegantněji, vím, že při nicotném rozpočtu 10K se to moc nedá, ale furt je lepší potrápit hlavičku, než jít do TS ******* a nakoupit ninja větráky a hučet. Schlaďte si hlavy...How
- Pavel Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace A na radiatoru se ti prach neusazuje? Prach mas vzdy a vsude.
U vody je dobry ze teplo snadno odvedes pryc z case.
Zalezi ale jake ho mas vodnika. Jestli neco jako TT BIGWATER a podobne tak to je spis parodie.
Dobrou vodu mas kolem 6-7k a postavenou z kvalitnich dilu.

Chladice se davaji proto, ze jsou mene narocne na udrzbu. Nevim jak ty ale ja PC s vodnikem pravidelne rozebiram a vse cistim a osetruji.

Voda je pro nadsence. Chladice pro vsechny.
- Vojtěch Nekvapil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No nechal jsem se včera trošku unést, byl jsem trošku mimo :-). Každopádně...ohledně prachu, ten se mi na radiátoru neusazuje...mám ho na dně skříně...a 3 120mm větráčky vyfukují vzduch směrem ven. Ve skříni jako takové prach dovolím si říct ani nemám, z důvodu prachových filtrů. Jinak samozřejmě TT bigwater či jinou monstrozitu nemám :-). Sem nadšenec (jak si správně řekl) takže to mám postavené převážně z dílu, něco od českých ručiček a něco nakoupeno od innovateku například. Ale podle mě je to daleko elegantnější řešení chlazení a za tím si stojím.
- Pavel Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Pavel Kuchař: čo sú to za keci ? práve si napísal, že nenávidíš vetráky a že by si ich už viac nechcel a zároveň napíšeš, že máš v kompe štyri vetráky. Ja ich mám tiež štyry ale bez toho tvojho slávneho vodníka :))))
- Frano1111

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Frano1111: Kdyby sis to přečetl celé, tak bys věděl, že sem psal, že tam větráčky mám, aby se mně neupekly tranzistory. Nějaké větráky samozřejmě kuli cirgulaci mít musím, ale vživotě bych s nimi nechladil procesor, desku, grafiku, atd.
- Pavel Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Pavel Kuchař: Vodní chlazení se 4 větrákama? Krom toho že jsi naprosto zabil celou ideu WC (zhruba jako bys to vodní elektrárny namontoval jadernej reaktor), ale jinak jistě fajn.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @[CZ]Hunter: AAAA další chytrák na fóru co si nečte všechny posty. Tak za prvé: 3 vyfukují skrz výměník na spod case, směrem ven, točí se na čtvrtinu otáček...takže no big deal. A jeden k zajištění cirkulace v casi. Za 2.: Idea WC? hmmm třeba ochlazování výměníku?...to ti nic neříká. No je vidět, že asi doma WC nemáš, a nebo máš hodně velkej pasiv. A nebo možná myslíš úplně jiné WC :-D. Jinak k těm větrákům. Mám to hodně OC...dělá to hodně tepla, mám na vodníku vše co jde, takže je voda teplá...co z toho plyne? ANO musí se ochlazovat výměník....jak si jistě správně pochopil GZ!
- Pavel Kuchař

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 4. 2007 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Pavel Kuchař: 4 vetraky na vodnika, to je dost, asi by to chtelo vetsi pasiv nebo lepsi radiator

zajimavy je ze jeste jsem nenarazil na chlazeni na principu mraznicky
to sice neni pasivni, ale ucinne by to byt mohlo a tiche snad taky
- .::]|DEAD|[::.Screamer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 4. 2007 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @.::]|DEAD|[::.Screamer: vis proc jsi neslysel o necem podobnym, pac by to nefungovalo :o) mraznicka je zkonstruovana tak aby sice ochlazovala svuj vnitrek ale tam se nenachazi zadny zdroj tepla (proto se zapina kompresor jenom nekdy aby se tam primrazilo na pozadovanou teplotu). Takze pokud bys tam umistil PC, mel bys nadhernou spotrebu el. energie a nakonec bys svoji mraznicku dodelal neustalym dodavanim tepelne energie ;o)
- Kalda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam trochu iny nazor. Ako prve by som vymenil case, potom samozrejme chladenie chisetu a grafiky, a hlavne spravil cable managment. Co sa tyka HDD Hitachi tak ten podporuje AAM, takze sa da kludne stisit softwarovo, aj ja to tak mam. A cele toto by prislo tak na 5000,- maximalne. Ale to je len moja rada ako technika PC.
- earthquake

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prach ve skříni- známý nešvar. Jsem zvědav, jestli a jakým způsobem bude tým problém prachu řešit. Že by case s integrovaným filtrem (nebo něco originálního)? Uvidíme.
- Ehero

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám několik připomínek k vašemu posouzení PC.
1. CD-RW mechanika není zbytečností, ale rozumnou variantou pro toho, kdo občas potřebuje přečíst poškozené CD, cvláště když mu zbyla z předchozího kompu.
2. FDD je stále nutností např. pro instalaci SATA driveru do W2k a WXP
3. Nepřetaktovávat je rozumné, výrobce moc dobře ví, proč na komponenty nenalepil štítek s vyššími hodnotami a neinkasoval větší peníze
4. Argumentovat nějakým prouděním vzduchu v neupraveném Eurocase postrádá smysl, mají příliš mnoho "masa" v otvorech pro přídavné větráky, nepropouštějí dostatek vzduchu, hrany jsou ostré a zvyšují hluk. Pouhým odstraněním plechové mřížky, zvětšením otvoru v plastovém předním krytu, instalací 80mm či 92mm větráku a postavením na 30mm nožičky se sníží teplota uvnitř case o více jak 10 stupňů, bylo dosaženo snížení i o 30 stupňů.
- MiK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 3. přetaktovávat s rozumem je rozumné. výrobce sice ví, proč nenalepit štítek s vyšší hodnotou, ale uživatel ví, jaké je průrazné napětí a rozumné meze teplot takže UŠETŘÍ.
4. souhlas ML5410 jsem měl a všechny "mřížky" jsem vystřihal a nahradil drátěnejma - tam kde to bylo nutné. hodně ale pomohl větrák nahoře
- karf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Suhlasim. A este dodam ze vyrobcovia tie nalepky nelepia iba podla toho, co CPU vydrzi, ale aj podla dopytu zakaznikov. Kludne moze byt pomalsie (GHz) CPU rovnako dobre alebo lepsie ako rychlejsi typ.
- Tibor Borka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1. DVD-RW mechanika taký umí číst i vypalovat CD-R, takže CD-RW vypalovačka je naprosto zbytečný kus hardware.
2. FDD je naprostá zbytečnost, (pokud nejste zarytý fanda disket, a pokud máte SATA disk na novějším čipsetu než NF2) zde je deska s NF4 takže si v Biosu vypnete RAID (kterej je stejně běžnejm lidem k ničemu) a nastavíte si aby se SATA tvářila jako IDE a máte po problému s klávesou F6
3. souhlas
4. no upravený kabely taky pomůžou, ale proříznutí mřížek samozřejmě j lepší, takže téměř souhlas
- Seky

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1. Je mi líto, ale DVD-RW obecně nečte tak kvalitně, jako dobrá CD-RW. Vyzkoušeno v praxi na poškozených CD. Držím si (a nejen já) kvůli tomu TEAC-540. A když už je ze starého PC zadarmo, tak proč to vyhazovat...
2. NF550 na GB M55 a spoustě dalších mb neumožňuje SATA emulovat IDE. FDD je u spousty chipsetů nutností.
4. Spousty módních kulatých i SATA kabelů jsou tuhé a vytrhávají se z konektorů popřípadě zase lezou do chladiče CPU, chipsetu či VGA. Plochý vodič se obvykle nechá lépe zformovat a strčit do místa pod DVD či FDD, kde nepřekáží. Většinou výrobci řešili kulaté kabely tak, že vzali normální plochý kabel a strčili ho do hadice jako na zahradu. To pochopitelně nemůže fungovat. Kvalitních kabelů, kde byly jednotlivé páry spletené tak, aby tvořily měkkou trubku, bylo velmi málo.
Chlazení HDD výrobce předpokládá hlavně do boků. Pokud je držák vyroben z tenkého plechu, tak se nestačí uchladit. Úplně nejlepší chlazení jsem viděl v case Intel, kde před držákem na HDD byl velký 120mm větrák, který proháněl vzduch mezi disky. U Eurocase je bohužel přídavný držák na HDD příliš přitištěný na přední panel, takže se mezi nevejde ani snižený větrák. Stačilo umístit úchyty o 15mm dozadu, a bylo by to světové.
- MiK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @MiK: Nechci se hádat, ale
1. s DVD-RW a starejma poškrábanejma CD jsem neměl nikdy při čtení problém, možná je to taky tím, že se CD postupně zbavuju a taky tím že mám kvalitní DVD-RW
2. Možná, ale tu disketu potřebujete max. k instalaci a to se dá provést při otevřené bočnici a provizorním připojení FDD ... jinak o důvod víc proč si příště koupit Intel ( ne že bych byl Intel fanatik, teď osobně vlastním 2 PC AMD, ale kdybych dneska kupoval PC tak du do Intelu )
4. souhlas
- Seky

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdys sem tady v diskuzi v nejakem tom clanku psal ze nForce 4 jsou svine co pecou ze me to spalilo pastu a plastove uchyceni chladice tak jste mi psali ze kecam a ze to neni pravda.Tak tady mate hosi dukaz ze to pravda je! Mel jsem uplne stejny problem akorat s jinym chladicem a lepsi deskou.
- Vitezslav Kapral

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co tu predvadi nekteri jedinci je docela usmevne :)
zda se zi na PCt se najdou jedinci kteri rozsirujou zazite dogmata
1)"OC je pro HW skodlive"
2}"vyrobci vedi co delaji, a proc lepi na komponenty stitky s vyssimi hodnotami a inkasujou vetsi prachy"
LOL
1)OC je zrejme slovo pod kterym si kazdy predstavuje neco jineho, to co zabiji HW (snizuje zivotnost) jsou vysoke teploty nebo voltaz, vyse frekvence neni az tak relevantni
ad BSOD.. i na defaultu si je lze uzivat se spatne poresenym kompem
vyrobci neprovadi OC? vazne? ciste teoreticky muzeme za OC povazovat i tovarni CPU u kterych si na sklonku zivotnosti platformy vyrobce dopomohl v vyssi frekvenci vyssim Vcore - ale ona je tam ta oficialni nalepka ze? takze to asi tak ma byt, pokud si to nekdo udela sam doma tak je to trestuhodne coz?
2)s timto tvrzenim muzu jen souhlasit, samozrejme ze vedi, je to ciste marketing snazit se pokryt cely segment trhu

btw. co se tyce prinosu OC tak tam souhlasim, pro nektere lidi to dnes nema vyznam...OC prinasi sice usporu financni ,to ano, na druhou stranu vsecky hratky s HW, ladeni, testovani... stoji dost casu.. a cas jak vsichni vime jsou taky penize :P
- ufonek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

heh...kdo by rekl, ze bude mit ctenar pctuning.cz takovy bordel v kompu:) (mam na mysli hlavne ten prach na vsem v bedne)...jinak se mi tyhle clanky docela libi. uprimne receno,je mi uplne fuk, co udelaj s pocitacem nejakyho Kuby (kterej zrejme nevi co je to vysavac...tak jo, nemuzu si to odpustit:)), ale clovek se muze dozvedet o nejakym zajimavym hardware doplnku a jeho dopadu na chod pocitace (i kdyz existuje plno testu, ne kazdej ma cas to vsechno cist, ze jo...).
- ErwiN

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam podobnej problem s chlazenim chipsetu jenze na GPU mam navic AC silencer asi se prez nej nevejde ani ten pasiv thermaltake co ste pouzili vy co?:-( zatim sem problem celkem slusne vyresil pomoci chladice od AC ale porad je to aktiv i kdyz je o polovinu tizsi ale vzhledem k tomu ze nocuta uchladi me CPU a to mam zvysenou voltage na 1.55V pasivne a silence u GPU to same (aspon kdyz nehraju:) tak me to celkem vadi......
- komisar.durex

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde se daj u nas koupit ty chladici boxy a jake jsou jejich ceny zhruba ? .. Diky za odpovedi .
- Petr to je jedno

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 3. 2007 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč jen proč mám z toho pocit naprosté amatéřiny? To snad dovede každý zajít do obchodu - nakoupit harampádí, které by si každý rád koupil, ale vzhledem k jeho ceně na to rezignuje. Pak nafotíte nějaký seriál jak se ony sériové záležitosti podle návodu snadno montujou a vydáte to na webu....no to si snad děláte srandu! Kdyby jste tomu frajerovi poslali peníze tak by jste udělali líp....ale z toho by už pak nebyla návštěvnost, že jo?
- eXp10it

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 03:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pimpenie sa mi velmi paci, velmi ocenujem takuto snahu vymykat sa priemeru...
citatelia tohto webu by mali pochopit par veci:
[B]1. je to len 1. cast pimpenia daneho PC,[/B] s upravou sa este z daleka neskoncilo...(moj osobny nazor na doterajsi postup je: perfektne a elegantne riesenie, tak nejako by som to riesil aj ja... ak je tu par nadsencov, co si doma v dielni vystruzlikaju rozne hlinikove-vodnikove alebo ine chladice ok, ale ja na to nemam cas ani prostriedky...
[B]2. je to len prve pimpenie...[/B]
chlapci si tiez musia vychytat muchy... predsa len to je novinka a ani oni sami nevedeli ako presne to vsetko bude a samozrejme to zalezi od daneho pc...(osobne ocenujem tuto snahu,) je vas tu vela "frajerov" ktori si "pimpujete" sami doma pc a kazdy mame na vec troska iny pohlad, kazdy by sme veci riesili troska inac, kazdy mame troska ine metody... je tazke ulahodit vsetkym...
Ale ako by si ty riesil ten chipset? Inac ako autor? Blok a vodnik? Da sa aj tak, ale niekto tu pisal, ze slusny vodnik je tak za 6-7 k, pomyselny limit na pimp tohto prcka je 10k...
Ako by si riesil stisenie a zchladenie HD?
Maximalne sa tu ponuka pouzitie inej znacky napr. uz spominany Xilence, da sa usetrit cca 500,- Kc ale vysledok bude rovnaky ak nie o troska horsi...
A chlapci pimpuju dalej... tak ich nekritizujte ked este neskoncili, ked povedia tak toto je nas 1. vypimpeny pc, potom im nalozte ak bude za co...
- Filip Balko

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super clanek! Ja zrovna resim problem jak uchladit chipset.Bydlim uz par let v UK a to byste neverili jak jsou na tom kamenne i e-shop spatne zasobene.. Skladam pro svou pritelkyni comp aby mohla hrat gothica takze jsem tu mel nejakej starsi hw: foxcon mo, ati x1900xt saph 512, 64 3000athlona(venice)a 2gb ddr ram 400mhz,na grafarnu jsem pridelal accelero2, cpu nataktoval na 2.2+novej vetrak akasa ak-859. a ted co s chipsetem? foxcon to ma resene uplne stejne debilne jaka tahle vase deska navic ten winfast byl tak hlucnej ze se musel vymenit ani za boha se neda sehnat stejnej nebo aspon stejne vyskovej vetrak tak aby se vesel pod neuveritelne dlouhou atinu... takze jsem od kamose dostal starej cpu(486)kterej mel passive radiator ten jsem v praci vypiloval a vsadil !orezanej! vetracek od akasa ak-210 a prilepil.. zatim pracuje na 100% ale hluk je stejnej nebot po vypilovani toho ze brovani ted vzduch narazi na ne-dobre upravene casti tim se hluk zvisuje. to ze jsem nekoupil zminovanej passive od Termalrightu je proto ze jsem nevedel jak jsou tam resene packy na pridelani(hned po docteni clanku jsem ho obednal:))Ted me ceka jeste hdd 750 seagate mno aspon vim jak to udelat:)) Tady v obchodech nic nekoupite vse jen pres net ,nejvice jsem se tesil na pc world ale po vlezeni dovnitr me to hned preslo.. kramy jsou to velke ale nic v nich navic tam dela 20 pakistancu a 30 dalsich manageru ale ani jeden z nich me nebyl schopen rici treba kolik ma ta ta mys dpi.. humus..na e-shop potrebujete reg:,to je jasne ale pred prvni obednavkou jsem musel dolozit potvrzeni ze !bydlim! ze mam pevnou linku a dalsi zhovadilosti.. a co produktu se tyce? s bolesti v srdci vzpominam na czechcomputer...Dekuji za clanek,kterej je me vazne pomohl..
- blackmesa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sorry za gram: hrubky..
- blackmesa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím že pimpení začíná opravdu pěkně.Zaměřit se na upravu teploty a hluku jako na první věc mě přijde jako logické.Jsme zvědavej co přijde jako další část.
Takovy ty reakce , že mu mohli poslat peníze a koupil by si to sám-co to je za blbost?:-D
Je mě jasny,že někdo muže dodat že jsem lama a že jsem snad jedinej kdo nevěděl že existujou takovy chladiče na hdd-ok nevěděl jsem a už jen tohle mě inspirovalo a vim po čem se mám shánět.
Hrabou se mu v disku,je to nechutné-bylo přece psáno jaké jsou podmínky pro učast v soutěži.A jistě se mu "nehrabou" v disku kvuli tomu aby mu narušovali soukromí.
Prostě ,podle mě je to zajimavý článek a těším se na další pokračování.
- Aleš co ti je po tom?

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 4. 2007 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Kdyby jste tomu frajerovi poslali peníze tak by jste udělali líp...za tím si stojím. Je mi jedno jestli máš doma na procesoru peltiéra chlazeného vodou nebo jestli si nikdy v životě v ruce neměl křížový šroubovák nebo pájku - pro mě uživatel jsko uživatel. Mě jde o to, že když příjdu na PCtuning.cz a tam vidím seríal PIMP MY COMPUTER tak od něho čekám víc než to, že si někdo udělá výlet do obchodu tam koupí to nejdražší co jde a pak udělá foto demonstraci svých skills jak nasazuje fólii a spony podle návodu... Tohle je podle mně jenom lov na návštěvnost...aspoň za sebe říkám, že sem se nechal napálit a proklikal jsem celý článek a jediné co si pamatuju že mám to a to koupit u czechcomputer :/
- eXp10it

Reklama
Reklama