Zpět na článek

Diskuze: Počítače, ku přímé spotřebě určené

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som rad, ze tieto clanky vychadzaju. Su prijemnym relaxom a je to aj iny pohlad na IT, popri mega, hyper, super recenziach a clanov pocas tyzdna. Paci sa mi autorov pohlad na veci a vdaka autorovi a jeho clankom pctuning u mna znovu ziskava strateny zaujem.
- odb

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo jo, 'Wolf' je klenotem pctuningu, uz tenkrat ve score jsem jeho clanky a recenze cetl moc rad.
Ze je to pravda dokazuje uz jen to, ze score jsem nekoupil uz temer 10 let a Rybku wolfa si stale pamatuju :)
- Chroustostroj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělý film, který bohužel u většiny nebyl pochopen.
- 4sAd

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 11. 2008 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No, já doufám, že uvedení eXistenZ jako skvělého filmu bylo míněno jako ironie (a to jsem hodně velký fanda sci-fi)...
- Roman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2008 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @4sAd: ... raději se o tom filmu nebudeme dohadovat, co kdo pochopil a kdo ne, to sem přece jenom nepatří... ;-)
- Roman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"zatímco konzole Colecovision používala jako stínění měděné plechy a zatímco se standardem u jiných osmibitů stala plechová klec, Commodore už v osmdesátých letech používal ke stínění pouhý karton potažený hliníkem. Šlo o mnohem jednodušší, levnější, ale přesto funkční řešení."
Možná šlo o levnější a jednoduší řešení, nicméně z hlediska ekologie a možnosti recyklace je to úplné zvěrstvo. Recyklace měděného nebo jiného plechu je velmi jednoduchá, kdežto recyklace papíru potaženého plechem je extrémně komplikovaná a neúčinná. Určitě budete tvrdit že se dnes recyklují například Tetrapaky, ale zeptejte se lidí co se živí recyklací a řeknou Vám že to nemá smysl a je to velmi neekonomické. Jedná se prostě o takový malý ústupek "ekologům", ale se skutečnou ekologií to nemá mnoho společného.
- off

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by mě zajímalo, jestli by autorovi bylo skutečně jedno, kdyby mu potomek tříkolkou zrasoval NOT :)
Né, že by za to to dítě mohlo, a vrátit se to nedá... ale mě by asi hráblo, protože další bych si dovolit teda vážně nemohl...

Autor hardware zřejmě po použití prostě vyhazuje do popelnice, já se to snažím za pakatel udat dál např. na Aukru...
No, všichni hold nejsou placeni tak dobře jako redaktoři PCT :)
- PredatorV

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ani pro průměrného obyvatele ČR není ztráta 8000kč něco, kvůli čemu by se musel jít nutně pověsit.
Ale právě o tom Wolf psal. Když přijdeš o notebook za 50k, tak to naštve (i když si je asi kupují lidé, který to tak nepálí), když přijdeš o netbook za 8k tak co no. Zamrzí to taky, ale o řád míň.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zato pre ASUS je dlhodoba vydrz asi neznami pojem lebo na mojej novej ATIne odisiel po 2ch tyzdnoch neustaleho provozu chladic:D..inac pekny clanok Wolfove uvahy a recenzie som mal vzdy najradsej....
- lucifer_svk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Brachovi ted umrela 2 roky stara 7600GT od Gigabyte. A dalsim znamym celkem dost casto odchazely karty typu Radeon 9800/9600.
Ale nemuzu pomlouvat jen ty "novejsi" karty. Sveho casu se mi taky odporoucela VooDoo3..
- Palec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To by mě zajímalo co jsi s tou Voodoo3 dělal. Tyhle 3dfx karty jsou téměř nezničitelný. Moc dobře věděli v 3dfx, proč na své karty dávali 10 let záruku.
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To by mě zajímalo co jsi s tou Voodoo3 dělal. Tyhle 3dfx karty jsou téměř nezničitelný. Moc dobře věděli v 3dfx, proč na své karty dávali 10 let záruku.
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz aby to tu bolo, paci sa mi predstava vlastneho servera, kde bude vsetko a v ramci neho aj zalohy riesene a k tomu niake zariadenie ako terminal ( netbook, ... ) :) a na hry uz len konzolu ( aj ked funkciu terminalu zvladne tiez ):)
- LoPiO

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady se většina lidí diví jak to že komponenty a notasy nevydrží tolik co kdysi , ale přičina je hlavně v lidech co si nechají nakecat že provozní teplota GK je 90c a základní desky 60c tohle je hlavní příčina odcházeni komponent a PC všeobecně , ono ne že by GK základni deska tyhle tepltoty nesnesla ale takove teploty rapidně snižují životnost komponent ! takže ten kdo si myslí že provozní teplota GK a základnich desek 90c a 60c je lamka ! ( a to sem napsal slušně )
další věc která snižuje životnost komponent a PC je ta že většina (hloupého stáda ) chce komponenty a HW a PC co nejlevněji ! kvalita se odvíjí od ceny HW , takže čím nižší cena tím nižší kvalita ! a to si (to většinové hloupe stádečko neuvědomuje ! ) takže pokud chcete aby wám HW vydržel pár let tak nekupujte co nejlevnější HW a notasy !

Jo malem bych zapomněl ktěm teplotám pokud chcete aby vám HW vydržel tak bych nepřekračoval teploty nad 50c ! a to u všech komponent ! ( chladit chladit a chladit ) to sy zapamatujte !

:)

- viky58

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nevim, co za dementy, ti tu naklikalo blaboly, ale ja s tebou souhlasim. Hlavne me dostala ta teplota 90°C..kdyz jsem to prvne nekde videl, ze grafiky takhle hrejou..nechapal jsem to. To proto, ze pri teto teplote prestava fungovat tranzistor tak jak ma...a jestli se nepletu, tak gpu je z tranzistoru.
Taky nevim, proc bych si porizloval primotop v SLI za tisice :))
- peavey

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a ty si myslis ze teplota 50st uz je nevhodna, protoze to tvuj prstik na dotek to vlastne pali, tzn. elektroniku take a proto nam odchazi... vyssi teplota je jen zlomek z celku, nic vic
- epidot

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ale čí je to chyba že se komponenty přehřívají? Myslíš si že každý kdo si koupí počítač se zároveň stává PC guru a okamžitě počítač rozebere a už dumá co zlepšit, vyměnit a vykuchat? Lidi kteří tomu nerozumí jsou odkázáni na to, jakou hnusnou žvýkačkou výrobce přilepí komponentu (a že to jsou všelijaké sračky co si budem vykládat) v druhé řadě jak to "technik" (rozuměj "počitačovi odbornik") ve té které firmě poskládá a na co se v*sere...
- Zappbranigan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No pokud tomu nerozumím tak se do toho neseru a radeji čumim na bednu tohle by se mnělo týkat (většinového stádečka tup ) , a ja řikám z oblibou (pane jste moc velký blbec na to abyste vlastnil počítač (( většinové stádečko )))

epidot : nikde sem nepsal že 50c je moc ! a muj prstík vydrží daloko více než 50c , a to že 50c na komponentech max akorát sem věděl už když sy ty říkal hamu papu mamu ! :)

- viky58

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @viky58: Prvne ti musim pogratulovat k bravurne zvladnuty cestine, cimz si se ke stadu "blbecku" uspesne pridal. No a ted k tematu, mohl bys bejt vic konkretnejsi, v cem presne teplota nad 50°C komponentum vadi?

Jinak musim podekovat za dalsi moc peknej clanek.
- heh heh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 11. 2008 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je to vykone každy to chce a když to vydrži dyl tak si nekoupis dalsi model. Neni umneni neco udelat, ale udelat to tak aby se to po-- hned po skonceni zaruky
- jarasmrcina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vida. Já když byl malý a dostal jsem od rodičů první, tehdy nový, magnetofon, tak jsem si hned říkal, proč výrobce do toho magnetofonu nedá něco, kvůli čemu by to hned po skončení záruky odešlo a já si musel koupit nový magnetofon. A tyhle moje myšlenky, zdá se, si vzali výrobci k srdíčku. V PC už mi několik věcí půl roku nebo rok po záruce odešlo, třeba naposledy zdroj Fortron, prý super kvalita. Tak asi vadný kus, když odešel po třech letech. možná výrobce nepočítal s tím, že to PC bude téměř neustále v provozu.

Jedny z nejlevnějších a nejočesanějších věcí do PC, jsou třeba DVD mechaniky. Když se kouknete do ceníků, tak tam prakticky neuvidíte DVD mechaniku nad tisícovku, všechno modely kolem 900. A podle toho to také vypadá. Pryč jsou doby, kdy hoši z Yamahy řešili u vypalovaček i takové drobnosti, jako je barva plochy, na kterou se pokládá DVD (kvůli odrazům). Dneska je to každému jedno, zmizela tlačítka pro přehrávání hudby, výstup na sluchátka a tak dále - že to prý nikdo nebude potřebovat. Já bych to tam třeba měl rád a ne takovou očesanou ultralevnou lůzu. V záruční době už mi odešly tři DVD mechaniky. To byla spíš moje chyba, že jsem si koupil omylem DVD od borců z Lite-Onu. Že mi ty mechaniky zničily asi 10 DVD, samozřejmě nikoho z prodejců nezajímalo, já byl vůbec rád, že mi bez čekání vyměnili DVD za jiné. Naštěstí se to u těchto věcí tak dělá vždycky, nikdo většinou nezkoumá, jestli je to opravdu rozbité.

Proč by nemělo i normální PC, které v době koupě nebylo vůbec levné, vydržet delší dobu, to nechápu. Vedle mám P4 ještě s AGP slotem, dal jsem to mámě na učetnictví, internet a tak dále. Toto PC s tímto určením, bude svým výkonem stačit klidně ještě dalších 10 let a já nevím, proč by v tom mělo něco odcházet, tehdy to bylo dost drahé. Ale co, už v tom odešel MB, dvě grafické karty, větrák na procesoru. Nestále čekám, co tam odejde příště, je to takové překvápko. 486 co tam byla dřív (a v době koupě stála 45 tisíc) vydržela výrazně delší dobu. Je to tedy fakt, tenhle trend degradace kvality. Výrobcům je asi jedno, že když jsem si před 10ti lety koupil PC za 50 tisíc, že když si ho koupím teď za 50 tisíc, že nebude už tak kvalitní a nevydrží už tak dlouho.
Nedobrovolně jsem musel přejít z věcí Made in Japan na věci Made in China, za stejné ceny.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace S tou klesající kvalitou výroby vesměs souhlasím, ale Jindy jak to tak čtu, měli byste si nechat v baráku spravit elektriku. Tohle už fakt není normální :D
- Chroustostroj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Neni to normální no ;) Ten případ s DVD od Lite-On byl fakt divnej. Nakonec jsem to vyměnil za Samsunga a ten maká, jak má.

Co se týče Fortrona, tak on asi měl nárok odejít, protože na tom PC dělám fakt hodně moc - i proto jsem dal podruhé šanci té značce a mám znovu Fortron.

Mám celkem smůlu při nákupech. Jednou mi odešla ložiska ve větráku u grafiky za dva týdny (vadný kus), jednou jiná grafika pro změnu po instalaci nefungovala vůbec, jindy jsem koupil mixážní pult, co měl z výroby vadně vylisovaný plast, potom nový keyboard odešel během týdne a musel do servisu (vadná ROM paměť). Všechno to byly chyby těch výrobků, mám smůlu no, ale na druhou stranu jsou to případy v horizontu 10ti let.

Na elektriku si chci koupit nějaký ten filtr, akorát to pořád odsouvám a kupuji jiné věci. Že se mi to může vymstít je mi jasný ;)
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 11. 2008 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindy: Vetraky jsou obecne vetsinou mizerny a odejdou dost snadno, zvlaste ty mizerny a maly.
U toho fortrona si taky rikam, ze tri roky neni az takova hruza, jestli jel 24/7 ... naopak se mi to zda celkem slusny, serverovej zdroj to neni.
DVD mechaniky nechci pitvat, je to spotrebka - kazdopadne cudliky na hudbu moc vypalovacek nemelo nikdy a mnohem vic mi chybi vice stavovejch diod nebo aspon vicebarevna.
Co se P4 tyka, tak jestli by nebylo zajimavejsi nacpat tam spis dnesni, provereny veci, udelat to maly, tichy a usporny? Vzpominam, jak rad jsem se ho zbavil - ale slouzilo dobre .. a stale slouzi v rodine. A co si vzpominam, odesla mi jednou deska, vsechno ostatni se menilo ve chvili, kdy ja chtel.
A zkus aspon nejakou lepsi chranenou prodluzku ... jsou nekde kolem ctyr stovek.
- Fang

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindy: Jj, tak je to se vším. Věci se stávají dostupnějšími, takže běžný uživatel nabyde dojmu, že ceny jdou dolů. Opak je ale pravdou, když by si chtěl dneska někdo koupit auto, kvalitativně srovnatelné s mercedesem z konce 80. let, nezaplatí za něj milion, ale minimálně dvojnásobek. Všechny ty sedany vyšší střední třídy mají sice spoustu elektronickejch vychytávek, airbagy, apod, ale všude na tebe útočí obludný plastový dílce a vůni kůže přebíjí smrad lepidel. Můžeš mít cenově dostupnej byt s plovoucí podlahou a kuchyní dle trendů nového tisíciletí, vybavenej za pár šušní z IKEI, kdybys ale žádal okázalost starých měšťáckých bytů s dvoukřídlými dveřmi z dýhy, dřevěnými parketami a vyřezávaným nábytkem, tak se nedoplatíš. To spíš koupit staré v dražbě, než si nechat na zakázku dělat to, co už dneska skoro nikdo neumí. Já se třeba před nedávnem kupoval zesilovač do domácí HiFi sestavy. Díval jsem se na novější kousky removaných výrobců a nakonec jsem skončil u skoro čtyřicet (!) let starýho zesáku od Pioneer. Made in Japan, konstrukce co přežije třetí světovou. Čelní panel je z kartáčovanýho hliníku tloušťky 7mm, kvalitativně srovnatelný novodobý výrobek by stál mooc. Výkon 2x80W v třídě A, příkon 700W. Topí hezky :)
- Uživatel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 11. 2008 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fang: Malý větráky, to je vůbec kapitoval. Třeba většina 40-45mm (teď nevim) větráků, co jsem koupil, tak jim za několik málo dní odešla ložiska. A to nebyly levné šunty. Díky tomu jsem na rachotící pidivětráčky kapituloval a dal si na chipset zpátky pasiv.

P4 - no já tam nic kupovat nechci ;) Teď už maká dobře, akorát grafiku jsem tam nacpal nějaký starý šunt, když odešla 6600GT, tak občas je fialový monitor no...ale koupím v bazaru grafiku a bude to snad zase na chvíli fungovat. Jinak mám jsem mezi rodinu poslal už dvě P4 a obě slouží dobře, naštěstí to není Prescott, ale Northwood, tak ty jsou v pohodě.

Chráněnou prodlužku nebo něco podobného, to chci no. Ono se ale za ty čtyři stovky jde lépe na pivo, než kupovat dráty :)
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Uživatel: V autech se moc nevyznám, ale tady asi také platí, že člověk musí umět vybírat. Brácha, magor do aut, si třeba koupil 4 roky staré BMW a je to fakt kvalitní hezké auto, možná až moc. Myslím, že konkrétně Němci v autech dokáží držet standard a kvalitu - pokud se začne BMW vyrábět v Číně, pak teprve bude zle.

Osobně bych ale auto DeLorean :)

Jinak, dobré hi-fi zesíky dělá třeba Harman-Kardon. Pioneer určitě také nebude špatný, možná i Technics by něco měl, to nevím, já mám u hi-fi Harman-Kardon a potom ještě jeden západoněmecký Fisher-Technics na 800W, hraje velmi dobře.
Made In Japan ti trochu závidím, to se dneska hůř shání ;)
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindy: Jde o to, že výrobci snižujou náklady a ještě se to snaží protlačit jako výhodu. Ve finále to je výhoda na n-tou pro výrobce, protože spotřebiteli se výrobek dřív opotřebuje a musí si jít koupit novej, kterej je zase víc "vylepšenej". Osobně mi připadá, jako by někteří výrobci - speciálně ti, kteří přicházejí s novými modelovými řadami každý rok - každou modelovou řadu úmyslně zku*vili, aby měli napříště zase co vylepšovat.
Je logický, že se potřebujou postarat o odbyt každej rok, mít jistotu, že jejich výrobky nevydrží věčně. Kdyby totiž každýmu vydrželo auto nadoživotí, tak by si je za chvíli nikdo nekupoval, výroba by klesala, náklady by se zvýšily, cena by vzrostla, zaměstnanci by se začali propouštět atd. atd.
Každopádně ale platí víc než kdykoliv jindy (myslím jindy jako jindy, ne jindy jako Jindy) teze: "nejsem tak bohatej, abych si mohl kupovat laciný věci". Když dám příklad: nářadí od vietví za pětistovku vs. značkové nářadí za dva litry, tak to značkové nejen že vydrží čtyřikrát déle, ale po celou dobu se s ním bude taky lépe prácovat.
Fascinujou mě reklamní slogany typu: tato "HiFi" věž přehrává MP3 stejně kvalitně jako CD. Přeloženo z reklamštiny to znamená, že přehrává CD stejně mizerně, jako MP3. Ale lidi jdou a kupujou a rozdíl v kvalitě nepoznaj, protože srovnávaj jen s dalšíma šmejdama.
Ale toho Harman-Kardana ti musím pochválit, sice tahle americká firma někdy před pěti lety přesunula výrobu taky do Číny a kvalita tím taky utrpěla, pořád dělaj velice solidní věci a za přijatelnou cenu.
- Uživatel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jo a ještě jeden příklad - když vyšel první GameBoy, hrozně jsem ho chtěl, tak mi ho táta k narozeninám za čas koupil. Byl to úplně první GameBoy, byl Made in Japan, asi vyrobený přímo Nintendem v Japonsku, to nevim. No a brácha to chtěl samozřejmě také. Tak mu to táta také koupil, asi s půročním odstupem, za stejnou cenu. Ale ten bráchův GameBoy, už byl Made in China a bylo to vidět první pohled a hned jak se toho člověk dotknul, poznal degradaci kvality, to už prostě nebyla kvalita Made in Japan, ale stálo to úplně stejně. Mě se z tohoto příkladu zdá, že tady z nás někdo dělá debily.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak je to se vším. Dokud to lidi kupujou...

Čím větší je okruh konzumentů tím horší kvalita. Horší komponenty, debilnější filmy, hnusná hudba, sterilně chutnající jídlo, PC hry se dělají pro retardy (většina nových masovek :) ),aby je každý koupil, bez problémů dohrál a další rok běžěl pro další, stejně stupidní díl. Čím více máme voličů, tím jednodušeji s nimi komunikujeme atd.

Dokonce tenhle jev má i název, to jsem ale zapoměl :D.
- Drizzt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 11. 2008 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @[CZ]Hunter: No trochu :D, ale jsem docela zmlsanej, to je možná tím.

Tak naštěstí dobré music, filmů atd. vychází hodně, chce to jenom hledat.

Epikurejec, možná na tom něco bude :D.
- Drizzt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 11. 2008 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek zajimavy, ale tohle mne dostalo:

"taková placička s pár čipy zcela bez chlazení, naopak nVidia GTX 280 je přímo umělecké dílo"

Myslite si,pane Rybko, ze by ty grafiky delali,jak pisete: "umelecka dila", kdyby to bylo nutne? Ale kdepak, ta grafika vypada uzasne, protoze holt pres pulku je napajeci zdroj, n-vrstevny slozity plosnak a chladic to ma pres celou kartu, protoze by to jinak shorelo. Mne osobne se teda vic libi ta Voodoo, bez urazky ;)
- Michal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 11. 2008 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Grafiky jsou dnes z principu propracovanější a uměleckým dílem, více než dříve, stačí se kouknout na PCB - dnes je to hotové město, dříve to byl holý tišťák jak z nějaké amatérské dílny, mám toho tu plné krabice.

NVIDIA koupila 3Dfx a použila některé jejich technologie pro GeForce.

Měl jsem Voodoo 1 od Diamond Multimedia a pak Voodoo 2, tuším přímo od 3Dfx v referenčním provedením.
Voodoo 1 byla karta, kde bylo několik starodávně vypadajících čipů bez chlazení na téměř prázdném PCB.

Voodoo 1 i 2 byly pouze 3D akcelerátory, člověk musel mít v PCI ještě normální 2D kartu, já měl S3 nějakou 4MB. Pak teprve se daly hrát 3D akcelerované "rozmazané" hry, jako Unreal - na Voodoo 1 šel maximálně Turok a na Voodoo 2 maximálně Unreal.

Dnes bych tuto kartu už určitě nechtěl, to je lepší třeba Riva TNT 2 Ultra (umí 2D i 3D) do nějakého serveru nebo tak, ale Voodoo už je mrtvé a jen kuriozita.
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 12. 2008 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No s tím městem jsi přestřelil - když si odmyslíš všudypřítomné chladiče , tak jsou dnešní desky právě tak ploché jako kdysi .
(U grafik po odebrání chladiče snad ještě prázdnější )
Asi nemáš haldy opravdu starého HW - Takové SAPI 86-XT s několika deskami nad sebou pospojované i vysvazkovanými dráty v tom bylo kus robustnosti a lidového umu ;) .

http://www.sweb.cz/balek.v/cs%20pocitace/pc/sapi86.htm

- Xspy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 11. 2008 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Představte si biologicky snadno odbouratelný hardware. Dojedu do venezuely bo do brazílie a pohodlně se připojím na net a začnu surfovat. Icq, skype, mail, cloud aplikace...
A pak najednou: "Sakra hnije mi notebook! Fuj to je smrad, a ten harddisk, kurva :-), to má grády!..."
Bo třeba na icq: "sorry, už musím končit, švábi mi žerou display..."
:-)
- Martin Herzig

Reklama
Reklama