Zpět na článek

Diskuze: Poradí si s HD4850? Duel Accelero vs. HR-03GT

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No Nejdřív jsem si říkal jak je možný naměřit takhle absurdně vysoký teploty s accelerem.Pak jsem koukal na tu vaši "extrémní" bednu a bylo mi jasný,že takhle provozovat kartu s pasivním chladičem je na svěrací kazajku.
Sám mám tuhle kombinaci bez větráku,přesně jak nedoporučujete a teploty 40°C(idle)a 62°C(crysis)

- marek p

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahojte,

plne suhlasim s Marekom, asi malokto da prednostne pasivne chladenu kartu do "zabednenej" skrine. Mam Accelero na 8800 GT Ultra Durable 2 a ofukuje ju ventilator, ktory nasava vzduch do skrine. Dalsi ventilator priamo na nej je myslim si zbytocny, hlavne ked zdroj na spodu teply vzduch zase odsaje...
Accelero rulez! :D
- Pavol_Vavro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V testu jednoznačně chybí to hlavní, přímé srovnání s komerční pasivní verzí HD4850 Passive http://interlink.tsbohemia.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=78625
- AlienCZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pouzivam Hr-03, rucne-prisposobene/SK-pasky/ domontovany 120mm ventilator - rozdiel vykonu znacny

chladic sa da umiestnit na druhu stranu karty a vtedy teplo s karty mate nad nou a teploty PCB su nizssie a zabera len 1 slot

Poprosim redakciu o doplnenie testu HR-03 pasivne na druhej strane karty
- Jan Mazuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Chcel si asi povedat, ze na druhej polohe zabera o 1 slot menej. ;)

Mas pravdu, ja som ho mal isty cas v tej polohe, teraz som ho otocil, pricom som pri zasuvani ohol kondenzator na zvukovke, nastastie funguje, ale budem sa bat ju vyberat. V buducnosti rozhodne planujem T-Rad2, ktory by mal mat porovnatelne teploty s 2x92 a nezabera tolko miesta a budem moct pouzit prvy slot, pretoze momentalne mi ide len na PCIe8x miesto 16x. HR-03GT je prilis velky a preto neprakticky.
- TOMxEU

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Připojuji se k prosbě, doplnit test o HR-03 namontovaný nad kartu.

Jinak takhle vytvořený airflow, jaký je v testovací skříni je naprosto vypovídající. Zobrazuje stav PC většiny BFU a NOOBu. Ošem deklasuje kvalitní chladiče určené pro pasivní chlazení, jako právě HR-03. Přímo tento test naznačuje, že vyhodit prachy za kvalitní a hezký chladič je blbost, pokud se neudělá pořádek v PC je naprostá pitomost.

V mém případě mám HR-03 namontovaný nad kartu, protože se potřebuji dostat k PCI-E1x slotům pod slotem pro GK (TV karta pro zachytavání analogu, zvukovka, RAID řadič). Jakýkoliv chladič, který zabírá minimálně 2 sloty a ještě potřebuje místo aby mohl dýchat by deklasoval moji domací střižnu na obyčejnou herní konzoli na které si pak ještě napíšu nějaký dopis.
- Zbycho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to přesně týden, co jsem vyměnil na svojí Gainward HD4850 512MB chladič za Accelero, protože ten hukot se nedal vydržet. Přidal jsem k tomu 120mm ventilátor, kterej běží na 900rpm a v idle (Aero ve Vistách :-) ) nejde teplota přes 33°C, po pár hodinách hraní Fallout 3 na plný detaily na 1920x1200 je teplota pěkných 40°C (hodnoty z ATI Control Center). Karta je v uzavřené skříni bez perforované bočnice. Vzduch proudí jenom zepředu dozadu a přidal jsem jednu extra perforovanou záslepku dozadu do volnýho slotu. Pokud někdo stále váhá, tak doporučuji na 100%.
- Jiří Tomek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

používal jsem asi týden sapphire s nereferenčnim modrym PCB s S1 bez ventilátoru a teplota, jádra, pamětí a mosfetů nepřekročila 70 stupnů, to ten GPU-Z blbě měří?
Po osazení Acutake fanem na 900ot. teploty nejdou přes 50stupňů.
Je pravda že mám docela dobře větranou skříň 120mm 1000ot. fan vepředu, 80mm 1000ot ventilátor na CPU, Zdroj 1400ot a pod nim je na 1000ot. noctua
- Ondřej Beran

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace když už chladim pasivně komponenty, tak musim počítat s dobrym průtokem vzduchu ve skříňi a ne jako vy že se v okolí grafické karty hromadí tepej vzduch, prostě je potřeba fan na nasávání a ještě jeden pod zdrojem aby ten teplej vzduch vyfouk. 25 stupňů v místonosti ted přes zimu asi nemá nikdo ale v létě neni problém tuto hodnotu překročit...
- Ondřej Beran

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hned po vydani HD4850 sem se hrnul do obchodu si ji koupit, ale doma sem predtim jeste narazil nekde na nejakem foru na podobnej test jako je tento a tak jsem si accelero hned koupil ke karte. Myslim ze jsem nemohl udelat lip, teploty mi i ted po zaprase dosahuji hodnot jako mate tady, ale vetsinou jsou jeste nizsi jelikoz mam otevrenou case. Je to proste to nejlepsi co muzete pro vasi kartu udelat.

JEN ALE POZOR accelero + 120mm fan je docela tezkej a kartu znacne deformuje! Toho jsem si vsiml az nedavne co mi zacal delat problem DVI konektor na karte. Podival jsem se poradne a karta byla v neupevnenem rohu mazna skoro o centak niz nez u desky a case. Myslim proto ze je lepsi kartu ihned v rohu podeprit nebo nejak uchytit.
- Ondřej Staněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace taky jsem koukal že se trošku prohla ale takovej extrém jako u tebe 1cm to u mě není, maximálně 0,5cm
- Ondřej Beran

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Problém bych spíš viděl v dnes stašně módním a "cool" bezšroubkovém uchycení. Ono totiž většina z nich absolutně nefunguje a kartu jen tak na oko přidržují. Takže jediná rada je, prostě vzít šroubovák a kartu přišroubovat. Pak Vám rozhodně nemůže klesnout o 1cm.
- off

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @off: pokud ovsem nema skrin eurocase, tam sou ty plechy obcas poskladany tak ze obcas clovek az cumi jak to nepasuje : )

S1 sem si tez poridil, na GTS512, je to bomba za ty prachy. Este sem se hecnul a sel i do turbo modulu, ten uz mi tak levnej neprijde ale co uz. Karta se mi nijak neprohyba teda, a i kdyby ono je to stejne jedno ne? Kdyz clovek narve box chladic na LGAcko tak je deska prohnuta 3x tolik ze si obcas rikam jestli to vubec nabehne :) a nabehne a bezi to vzdycky.

K tomu acceleru jeste dve veci-jednak, nejsem moc sikovnej a ty plastovy koliky co maji pridrzovat chladic se mi tam proste nepovedlo nasadit :P nicmene, chladic drzi perfektne i bez nich, imho zbytecne

druha vec, ty maly lepici pasivy na pameti-drzeli vam? .) me teda vubec a to sem pametovy cipy lestil jak...a jeste kdyz se clovek pul hodiny mori s pasivama, nasadi chladic, a pak pri pokusu o instalaci tech plastovejch koliku omylem jeden ten pasivek pod chladicem odloupne, to zazni kuev a preli panecku :)
- DagothUR

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @off: no tak jsem to premeril a ten rozek spadl o 8 mm. kartu samozrejme prisroubovanou mam. mam totiz docela starej case a mam jej otevrenej taky hlavne proto, protoze mi karta couha ven:D
- Ondřej Staněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2009 06:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DagothUR: Ja sem s montazi nemel sebe mensi problemy a pasivy drzej (ale kartu mam v BTX skrini ,takze je vzhuru nohama-je mozny ze je drzi uz jen gravitace :D ). Jinak se pridavam k lidem co maj GK prohnutou ,ale taktez mam k 1cm prohnuti daleko (mam verzi od sapphire s dvouslotovym chladicem ,takze sem pri pripevnovani accelera nemusel resit pasiv na napajeni :P )
- Vojta Pátek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 2. 2009 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Vojta Pátek: SOUHLAS nejvetsi..montaz i pro takovy ultra-lamera jako jsem ja byla uplne bezproblemova - chladic drzi az PREKVAPIVE pevne a celkove stabilne..Musim si gratulovat, ze jsem (uplne nevedomky) udelal po dlouhy dobe skutecne dobrej KAUF! Jen se obavam, ze po upgradu me babicky ATInky bude ombré-AcceLero na novou GK nepouzitelnej,chjo..
- Johnik Blade

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neviem ako ste mohli namerať teplotu PCB na 100 stupňov ja mám ati sphire 4850 toxik a teploti mosfetov aj pcb neprekročia 50 stupňov a to je na pasíve bez ventilátora a ešte je aj taktnutá na 900Mhz jadro a ram 2400Mhz samozrejme že s vodov
- matej mihalovič

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 1. 2009 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mam taky 4850 toxic verzi. Chci se te zeptat, jak meris teplotu pcb a na mosfetech ? A jeste jak jsi tam dostal takove frekvence , voltmodem ?
- Chroustostroj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co si pamatuju, tak byl problem, ze pasivy u Accelera nesedely na napetovy regulatory. Je to ted uz v pohode?
- Stanley

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2009 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ja si koupil s dvouslotovym chlazenim od sapphiru (strasnej vysavac) a tam uz ten pasiv byl :P ani nebyla drazsi nez stock verze :)
- Vojta Pátek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Co jsem instaloval Accelero na 4850 od Gigabyte (ta s tim chladičem zalman), tak tam skutečně problém byl (regulátory jsou mezi kondenzátory). Nicméně to vyřešila pilka a pilník :-D .
- off

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"konstrukce chladiče by měla být celoměděná"
Nie je lepsie, ak je chladic hlinikovy a zakladna medena ako to ma aj HR-03GT a T-Rad2? Pretoze pri prenose tepla kov-kov, je lepsie pouzit med, ale pri prenose tepla kov-vzduch je lepsi hlinik.

Skoda ze ste pri HR-03GT nepouzili 120mm a pri Accelero a T-rad2 zase 2x92mm. Osobne mam HR-03GT so 120mm na 3870, idle je ~30C a load ~60 na oboch polohach, ale skrinku mam vetranu 5x120mm fanmi. :)
- TOMxEU

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímaly by mě rozdíly v hlučnosti samostatných použitých ventilátorů v testu. Vím, že samotný rozdíl mezi 120 a 92 je velký, ale použít k tomu dvě naprosto odlišné značky a točit tu potom o hlučnosti. No nezlobte se na mně. A doplnit testy se skříní s klasickým kvalitním airflow by nebylo taky od věci. A ty další porovnavané chladiče byly testované ve stejné skříni za stejných, nebo podobných podmínek?

Test OK, ale připadá mi trochu nedodělaný a šitý horkou jehlou.
- Zbycho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ostatní chladiče jsem testoval samozřejmě za naprosto totožných podmínek. Testy se skříní podtlakovým a klasickým in-out airflow se v dalších testech objeví také. Doposud jsou testovány záměrně v poměrně extrémních podmínkách.
- Filip Eckstein

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také mám 4850 a ACA S1 pasivne a v idle mám 36 stupnů. Skřín mám levnej Thermaltake.
- Tesid

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jadro pre HD4850 nema RV670 ale spolocne z jadrom HD4870 RV770 ten obrazok je chybny ved 4850 a 4870 su rovnake sa lisi len v chladeni a ram rozdiel medzi ddr3 a ddr5 a takty
- Tronic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už nejaký čas mám HR-03 GT na 4850-ke ale s Noctua 120mm ventilátorom na 700otáčkach, ktorý zčasti ofukuje aj mosfety a PCB+2 ďalšie otvory na karty mám vzadu zo skrine odstránené aby ventilátor nasávajúci vzduch do skrine mohol prejsť cez kartu a odísť von. Karta je pretaktovaná na 750/1075 a teplota v kľude je 36C,pri záťaži nepresiahne 50C. Chladič je namontovaný presne ako v teste,zaberá 3 sloty,takže aj Chieftec miditower je skoro až po spodok skrine a aj mierne ohol kartu.
- Roman Biričkai

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no accelero S1 mam na sve 8800gt a nemohu si jej opravdu vynachvalit. je to levny a vykonny chladic!
- onlavu

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám doma sice TR HR-03/R600 .. ale mimo úpravy heatsinku je to uplně to samé jako GTčko a provozuji ho na HD2900XT ..I po přetaktování na 850/2000Mhz nikdy nedosáhnu takových vysokých teplot.. a myslim si že HD2900XT topí daleko víc než 4850.
- Fabled Warrior

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám doma Hd4850 a chladim to acclero twin turbo a teploty v klidu 28C a v zátěži 34C
- René Lukačík

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam ho na 3850 OC bez ventilatora. v bedni mam 4x 12cm ventilatory na 6V

max. spokojnost
- 100Bubu

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Accelero ostane neporazene :-). Len este doplnim ze nemusite mat reviziu 2, ak mate povodnu verziu Accelera bez problemov ju osadite tiez, hovorim z vlastnej skusenosti. Tie vysledky testov bez aktivneho chladenia su ale zavadzajuce, ako sa tu v diskusii pise, da sa to v pohode uchladit aj pasivne, ale treba sa postarat o to aby v skrinke prudil vzduch. Inak zaujimavy clanok.
- maltrabob

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neslo by prihodit do testu nejake nereferencni chladice? napr gainward (GS) vypada dost dobre
- Ssnake

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám gk Gainward HD4850 512MB @700/1100 + acc s 12-ti cm větrákem.pro jistotu jsem na mosfety a napájecí....přidal pasivky ,které jsem dokupoval : v idle 38 max,,po zátěži ve hrách 48-53 st.-měřeno dle ATI Tool, nevím jak je to přesné měření, ale původní teploty 80 st. ACC vřele doporučuji! instaloval jsem dle návodu na extrahardware.cz a osloveného marka p. ahoj všem
- jiří fořt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl sem možnost ozkoušet oba chladiče a musím se ztotožnit s výsledky testů.
HR-03GT + 12 cm fan sem měl na 8800GTS 640MB a teploty byly 50/78, teda nic moc ,ale ofukoval sem ze vzdálenosti cca 3 cm. Problém byl, že na spodu skříně už nebyl plac na žádnou větší PCI kartu, škoda, že sem se nedozvěděl o umístění z druhé strany dřív, asi bych to zkusil, ale byl by zase problém s větším chladičem CPU.
Teď mám Accelero S1 r.2 na 4850 od Gigabyte + turbo modul + manuální kontrola otáček a je naprosto neslyšitelný s teplotami shodnými jako jsou v testu.
Můžu jenom doporučit...
- Bubucci

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja mam k acceleru jeste chladic VRM, to uz to k tomu nedavaj?
- vladiXX

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevíte někdo prosím, jestli půjde na tuhle kartu Accelero nasadit? Ptám se z toho důvodu, že má zřejmě nerefernční PCB... Díky za případné odpovědi.
- prcek91

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pravděpodobně ano. Rozteč děr pro upevnění chladiče jsou standardizované, S1 má rozteče dvě. A neměl by být problém vzít grafiku a v obchodě to přimeřit.
- Zenon

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I když ve srovnání s S1 prohrál, jeho hlavní výhoda je v montáži, kdy jsou žebra nad grafikou, nikoliv pod ní. Pak není ani třeba používat přídavný ventilátor. Stačí průvan co udělá zdroj, zadní ventilátor, případně chladič procesoru. Výborné pro pasivní PC se slabší kartou. Problém je ovšem cena :-/
S1 uchladí bez ventilátoru HD3870, stačí vánek od předního ventilátoru v bedně. Obdobně i 8800GTS. Pokud netaktujete, stačí. Za ty prachy ... :)
- Zenon

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 1. 2009 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Za ty prachy si koupím rovnou HD 4850 či HD3870 v PASIVU a neřeším bastlení, hrozbu ztráty záruky, poškození karty a výdaje za chladič navíc.
- AlienCZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2009 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Stalo se, že jsem koupil Gainwared HD3870, ventilátor na chladiči připojený 2 dráty. Co včil. Pasivní dělal jen Sapphire, cenový rozdíl 800. Tak jsem koupil S1 za polovniční cenu a bylo. Bastlení zahrnovalo novou pastu a 4 štroubky. Záruku to nenaruší ;)
- Zenon

Reklama
Reklama