Zpět na článek

Diskuze: Přehled pevných disků - leden 2006

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2006 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno já nevím s tím mainstreamem sataII ... určitě bych ještě doporučil WD XL 250GB SATAII 16MB ... jedná se asi o celkově nejlepší disk na trhu (nemá výkonový výkovy v různých testech a použitích) a je nejtišší a nejchladnější ze všech současných disků na trhu ...

- DigitalDooM

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2006 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Silne by me zajimalo, jestli je na netu nejake srovnani techto dvou disku (hitachi T7K250 a WD XL250 s 16MB). Teplota hraje spis mensi roli, napriklad muj Seagate jede za provozu kolem 48 stupnu a uz paty rok bez problemu. Mych 60GB uz na praci s videem tezce nestaci a proto bych rad vrazil prachy do spravnyho disku:

-Ktery je tissi?
-Ktery je rychlejsi (v reci cisel, pripadne vice recenzi)
- Godric

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ANO kompletní recenze je k dispozici:

http://www.svethardware.cz/art_doc-164A80939AC6EA59C12570C800516840.html

HITACHI je celkově výkonově za oním WD trochu pozadu ... navíc je WD nejtišší a nejchladnější HDD na současném trhu ... rozhodně je tedy celkově nejlepším diskem na trhu a to i přez to že není celkově nejrychlejší ovšem jen o chlup přičemž ale nemá výkonové propady a vždy je vpředu ..
- DigitalDooM

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Není problém:

[URL=http://dym.haluze.com/Images/hdtach2.jpg]Hitachi T7K250 @ SATA II[/URL]

[URL=http://cyklosportchropyne.cz/disk/WD2500KS.jpg]WD XL 2500KS SATA II[/URL]

Ten rozdíl je velice poutavý. Řekl bych, že Hitachi bude lepší volba. Jen dotyčnému poněkud více zatížil procesor. Sám jsem ten disk držel v ruce a testoval v HDTachu, ta utilizace je na P4 630 asi 3%.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DigitalDooM: Hitachi je pořád v běžném provozu lepší než WDC, ale při burst testech ( kopírování velkého množství souvislých dat ) je WDC lepší. Hlukem už Hitachi patří spíše k průměru ( prostě se ostatní utišili :D ). Ale co mohu tvrdit a jsem ochoten se hádat, patří Hitachi k nejméně poruchovým ( viz. mé statistiky - cca prodaných 600 hdd, 15 reklamací ), fantazie.
- Radim Štěpanec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DigitalDooM: bohužel jsem čerstvým majitelem WD2500KS (i na základě recenze na SWH) a z disku se ozývá zvuk, který bych přirovnal k odcházejícím ložiskům, jeto taková kombinace šumu a pískání, těžko se to popisuje, každopádně je to rušivé, disk zkusím jít reklamovat a zjistit, jestli to je běžný zvuk toho disku, či kusová chyba, jestli je to běžný zvuk, dám vědět a v tom případě bych WD2500KS nedoporučoval
- sid_cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DigitalDooM: S tou teplotou bych to nepřeháněl. Mám ho v celkem běžně chlazené case a jeho teplota při normálním používání (od Wordu po NFSMW) nepřesáhne 38 stupňů. Co se hlučnosti týče, nemám pocit, že by nějak řval, oproti Seagate 120GB SATA I o tom disku nevíte. Pravda je, že WDSE16 jsem v ruce neměl.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DigitalDooM: Stejně jako nahoře, nesouhlasím s tou tichostí...a podle diskuze zde na pctuningu se různé zvuky ozývají i dalším majitelům WD SE16 :( Krom toho ani není úplně jasné jestli má dvě či tři plotny (možná jsou tedy i čtyři verze protože vím že se používají i různé machaniky).
- mara.t

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Zajimave... jeste jsem se nikde z realnych testu por PC nedozvedel, ze by zrovna NCQ byla ta spravna a pokrokova technologie jejiz nazev stoji vubec za zapamatovani :-)
- Shafa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mohu říci, že NCQ prakticky kromě boot win nepřinášejí žádný nárůst výkonu, tudíž není nutné mít NCQ. Spíše při sekvenčním zápisu a čtení pomáhá větší cache, pokud je FW disku správně optimalizovaný. Momentálně mezi S-ATA a PATA disky je rozdíl minimální, myšleno ve výkonu a stejné třídě ( +- 3% ), takže jde spíše o to, jak se bude disk používat
- Radim Štěpanec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2006 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ja v SATA 2 mainstreamu doporucuju tento disk
WD Caviar XL WD2500KS - 250GB 16MB SATA II.
Mam dva v raidu 0, vybral jsem si ho na zaklade recenzi a nenarazil jsem na zadny problem.
btw, testy na netu potvrzuji, ze NCQ je u desktopovych disku na obtiz a ma vyznam jen u serveru. Proto jej v pripade koupe disku s NCQ doporucuju vypnout, dojde ke zvyseni vykonnosti.
- Eridan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Eridan: no, já bych ale připoměl (jako majitel WD SE 16 2500ks), že tento disk NEN9 tak tichý jako v testech...zvlášť když ho zaplníte!
- mara.t

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2006 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vobec nedoporucujem hdd maxtor diamond 10 Sata. Doteraz som mal 2 hdd maxtor,bol som s nimi spokojny ale ked som si pred casom kupil 200G-sata od maxtoru ,tak by som ho pri natahovani dat najradsej rozbil ,huci ako krava ,som sklamany.
- Matias

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2006 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten zaverecny prehled to je teda prehled jak stehno. 4 tabulky a vsechny poloprazdny. To nesly dat ty 4 tabulky do jedny a rozlisit kategorie barvickama (vite ja mam barevnej monitor a chtel bych ho teda vyuzivat). Nebo uplne hifi by byly grafy misto hodnot v tabulkach (ale to bych chte asi moc).
Takovejhle prehled mi je na nic. Pritom to bylo jediny co me z clanku zajmalo.
Helmichu, Helmichu, koukej to predelat.
- Buchi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 1. 2006 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Ten zaverecny prehled to je teda prehled jak stehno." hh lol :D ale souhlasim s tim..hezky poznamky :D
- Aleš Kýr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prevapilo me trvani na disku s NCQ instrukcemi. Neco malo sem o tom zhruba pred pul rokem cetl a pro bezne pouziti mi to neprislo nicim vyhodne. Dle toho co jsem cetl tak tezitko teto technologie spociva v pouziti na serverech ktere casto opakuji tytez posloupnosti operaci. Nebo je to jinak?
- Tomcat009

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ceny uz jsou trochu nekde jinde.
Bezne dostupne jsou napr. Transcend 512MB za cca 1600.
- Marek Suchý

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Transcend je cenami jinde odjakživa... to platí po celý jeho sortiment... Nevím, jak vy, ale já osobně bych si právě kvůli až podezřele nízké ceně nekoupil... To jsou však mé osobní dojmy, to je pravda
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 1. 2006 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HDD! Jupiland! Jdeme si nejaky ten HDD koupit, stejne nevime co delat s penezma, ne?..
- Tomáš Kotrla

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 1. 2006 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaký disk by jste mi doporučili do HDD recordéru. Nemusí být ani tak rychlý jako spíš tichý a aby se minimálně hřál, v kapacitách tak od 160GB do 300GB a samozřejmě PATA. Diky.

- anynody

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 1. 2006 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaký disk by jste mi doporučili do HDD recordéru. Nemusí být ani tak rychlý jako spíš tichý a aby se minimálně hřál, v kapacitách tak od 160GB do 300GB a samozřejmě PATA. Diky.

- anynody

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 1. 2006 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze neni zas tak objektivni.
1)Recenzujete Maxtory MAX line 10-11,ale mepisete ze josu jem pro Intelaky.Kamarad ma MD MAx 10 a skousely sjem ho na 5 MB.Sel jen na nF 2 s radicem Promise,a na Intelu 945.Ani na me nF4 s SATA1(Silikon Image)se nacape natoz na SATA 2(native nVidia).
2)S Hitachi je to podobne, na tomshradware.com jsou flame o tom ze na SATA 2 musite pouzit bood medium a pak teprve disk pouzit,a pisou tma taky ze pokut pouzijete boot medium pro SATA2 tak ho uz nepouzijete ne SATA 1 a nai vam na SATA1 nepude naformatovat,to zas jen ns SATA2.
3)Chtel sem Seagete a rikam si ze stary serie nemaj cenu ale ta nova 9 je zas silne omezena je jen 80,120,160,500.NIc pro 200,250,300... Takze mam 2x80 na Widle a jako tredi hdd na multimedia koupim asi Samsung.
4)Add disluze,nove HDD(6mesicu zpet) naji luidni"loziska".Tzn.nejsou tma azdne kulicky.Je tam jen vrtvra minerlniho oleje na stycnyh plochach,jeden Seagate jsem rozebral a mrknuls e na to(kamos dela v eXtrapointu) maj i stary MB1000-120 v motoru.
5)WD muzou byt docla ok NCQ je dle renomovanych HW serveru na pic**,ale nalepky "kvality" co meli driv se u me nikdy nezbavi i kdy "kvalitativni" oteze uspesne prevzal Maxtor(Seagate).
Jinak good recenze,jen by to chtelo mozna vlozit naky .jpeg u HDT kdo to ma furt hledat:)

- Kernel.EMD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 1. 2006 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Recenze si myslím vypadá jinak, tohle je prostě přehled věcí, které jsou dostupné na trhu. Co se NCQ týče, nikdo nikomu nebrání tu přišernou ošklivou věc vypnout.

Nikdy bych svému PC neudělal tu věc, že bych do něj nacpal disk od Maxtoru. Řada DM10 byla dosti špatná, DM11 na tom není o moc lépe.

K vašemu bodu 2 - prosím? Musíte použít tovární utilitu na sepnutí 300 MBps, což jde přepnout zpět na 150 MBps. Také tam jde zapnout hlasitostní režim a jiné věci. Dělal jsem to, vím o čem mluvím.

Kritizujete mě za subjektivitu. Říkáte nám však, co si koupíte za pevný disk. To jistě není subjektivní. Co je subjektivního na tom, že uvedu, že existují disky Maxtor? Tomu se na trhu říká konkurence, v článku objektivita. Nebo chcete říci, že můžu za to, jak (ne)kvalitní Maxtory jsou? Skoro to tak zní.

Nehledě na to, že si potrpím na češtinu, a rád bych, aby mě kritizoval někdo, na jehož příspěvky nepotřebuji překladový slovník.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 1. 2006 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace S NCQ souhlasim, objetivni je konkurenci kvituji,dokazu si predstavit co by se stalo kdyby mel Intel monopol, jen jsem myslel citko upozornit na kvalitativni nedostatky u Maxtoru. Stejne jak dlouho bude asi existovat? Po tom co Maxtor prevzal legendarni Quantum tak s jejich HDD byl konec(BigFoota ma jeste doma:))

S Hitachi se to ma tak ze existuje boot utilita na CD nebo FDD,ale ani ta neni dokonala.Odobne jsem to nemel moznost skusit, ale ctu obcas ty velmi zoufale dikuze na CzC, PC-Help, THguide.. o Hitachi na SATA1 s nebo bez te utility.
Useru co si nevedi rady a nemaji SATA Gen.2 a pouzily tuto utilitu je dost.
Jinak kvalita se mi zda vysoka,akorat nevim kdo informaci prinsel v novinkach jako prvni,jestli vy nebo SvetHW :)
OT:¨Dam si pozor a misto cestiny budu prznit spolubydlici:)
- Kernel.EMD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 1. 2006 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Kernel.EMD: Na kvalitativní nedostatky Maxtrou upozorňuji, kde se dá, jen to zase necchci přehánět. Maxtory nejspíše dlouho nevydrží - Seagate se zjevně na tu bídu také nemohl dívat, uvidíme.

Jak jsem řekl, s utilitou mám zkušenosti. ůProblém bylo udělat bootovací CD (zřejmě byla chyba na mé straně). S FDD verzí však nebyl problém - instalační program vytvoří disketu, provedete restart, nabootujete, dle návodu k utilitě sepnete a jedete... celá operace trvala si 5 minut.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 1. 2006 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nasel jsem 26 preklepu, carky bez mezer a slang nepocitam. Znam jedineho cloveka z IT oboru schopneho neco takoveho spachat - jsi to ty, Kamile? (omlouvam se za OT) ;-)
- Eridan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 1. 2006 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne neni to Kamil.Asi mi nikdo neuveri ze sem mel u matury z CJ za 1 ? :D
Me je to celkem fuk,na FEL uz cestinu nemame a u prijimacek taky nebyla:) Prece se tady nebudem ahdat o 26 preklepu ne ,
4fun all.
- Kernel.EMD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 1. 2006 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ne, určitě se nemá cenu hádat o překlepy, ale prostě objektivně lze prohásit, že příspěvek s chybama a slangem se špatně čte, čili to zdržuje

- Toníček

Reklama
Reklama