Zpět na článek

Diskuze: Přetaktování notebooků aneb temná stránka síly...

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 6. 2007 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

diki tento clanok mi dost pomohol teraz som taktoval prvy krat a podarilo sa mi pretaktovat cpu z 1732Mhz na 2148Mhz a fsb z povodnych 133Mhz na 165Mhz . Ramky som zdvihol z 280 Mhz na 330 Mhz s casovanim 4-4-4-12

- Roman Tatara

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na zvýšení výkonu notebooku s připojenou externí myší, klávesnicí a LCD monitorem (jinak je nepoužitelný) je mnohem snazší jiná metoda:

1. prodat ten zasraný kus šrotu
2. koupit si solidní stolní počítač
- papamobil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Zkus si ten "solidní stolní počítač" tahat každej den z práce domů.

Nebo myslíš že je lepší kupovat veškerej software dvakrát?
- Spok

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jsou firmy ktere zakazuji pretahovat firemni data mimo firemni pocitace, dale treba pripojeni k VPN neni mozne jinak nez z firemniho notebooku, takze proste nekdo domu notebook proste tahat musi, krom toho treba taky nelze v praci bezpecne ulozit jelikoz se krade furt a fsude
- Radek Schutz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Na sdílení dat existuje 1000 lepších způsobů než pořád tahat 4kg pomalej notebook.

Co třeba USB flash, externí disk, VPN, remote desktop, (S)FTP, SSH? ;-)
- papamobil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Radek Schutz: a v praci jako pracuje na cem? muj priklad na praci mam pouze notebook ke kteremu v kanclu mam samozrejme dokinu/monitor/klavesnici a mys ale pokud potrebuju delat z domova musim ho domu vzit jelikoz jinak se na VPNku nedostanu co je na tom k nepochopeni? proc by mel nekdo notrebook je na valeni doma a na pripojeni pouze k VPN uz vidim firmu jak takhle plejtva prachama na dva kompy pro zamestnance.
- Radek Schutz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Radek Schutz: pokud ma na VPNko prideleny od firmy notas tak ho urcite netaha furt sebou ale ma ho doma... ...doma ve skrini, nebo pro decka aby si mohly hrat.
- eXp10it

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Radek Schutz: a firemní počítače často staví firmy typu Autocont, Dell a podobné "drahé a nekvalitní, i když se zárukou"
- Michal Mitrega

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Radek Schutz: Bohužel téměř jakýkoliv notebook nebo nekvalitně postavený a softwarem vybavený PC brutálně snižuje efektivitu práce.

To si ale asi ještě žádný zaměstnavatel neuvědomil, takže se ve firmách dál "čumí" do sice LCD, ale 15" monitoru, klapá po šuntech klávesnicích (můj tip pro firmy MS Curve 2000), jezdí s fatálními myšmi, pracuje s jednojádrovými pomalými procesory, surfuje bez záložek, jsou špatně vyřešeny firemní sítě a programy, které běží na serverech většinou dělají amatéři....
- Michal Mitrega

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Mitrega: jdi si zabehat, pises totalni nesmysly.
na kancelarskou praci neni potreba multi-core cpu, v praci nemaj zamestanci pokud to nemaj v naplni prace co surfovat
kvalitni zamestnavatel ma sve zamestance poradne vybavene coz je i muj priklad
po prectei jsi di zabehat jeste jednou a pak hned zitra rano. OMFG
- Radek Schutz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem první!

Článek ujde - srovnávání PC a auta mi přijde trochu mimo. Nicméně je to taky spíše test utilit na OC než komplexní recenze přetaktování notebooku.

/chyba v tabulce byla opravena/

J5
- Jan Šálek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Já mám rád počítače, auta ale také (nahaté) motorky (a také blondýnky s masivními chladiči ;-) ). A jelikož si myslím, že izolace vždy vede k tomu, že o těch jiných si myslíme, že jsou nějaci divní a méněcenní (totéž si myslí o příznivcích PC np. bajkeři), budu se i nadále snažit trochu míchat různé světy dohromady.

Někdo má rád, když mu PC dává v Oblivionu 70fps, někdo rád otočí heft nadoraz a vyrazí... proč ale nemít rád obojí!

P.S. Oupss.. asi se pomalu stávám R.Hulánem (zejména má temná stránka...)! :-D
- Kwolek Jirka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace firma BOSH? hmmm, nejsem biker a ani v ostatních motorových záležitostech se moc neorientuju, ale spíš bych čekal Bosch.
- camlost

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tie vase prirovnanie su tak pre lamera, a nie pre pctunerov, sakra ved nie sme na zive.sk
- phedro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mezi námi, napsat článek tak aby byl srozumitelný jak ro lamky, tak pro odborníky je docela těžká práce.

Myslím, že expertům stačí odkazy na přetaktovavací utility (o některý se u nás ještě nepsalo). S ostatním si už poradí sami (každý může experimentovat kolik je libo).

Nováčci ale potřebují více omáčky... to je marné.
- Kwolek Jirka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Neřekl bych, že "omáčka" v článku je pro lamky a začátečníky. Pěkný článek/recenze nemůže sestávat jenom z holých fakt, to by vypadal spíš jako tabulka s odkazy na taktovací utility a podpis autora.
Článek musí čtenáře něčím zaujmout a Vám se to rozhodně povedlo, takže směle pokračujte v této bohulibé práci :)
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pretaktovanie ma az tak nezaujma zo svojou suncickou Athlon XP1800+ KM266 toho vela nedostanem ale skor podtaktovanie by bolo zaujmave. Pri pozerani filmov je neprijemne ked sa na 10 min zapne vetrak a nici pozitok. Prepokladam ze utilitky mozu aj znizit FSB. Idem hladat ktora sa bude h odit.
- Teho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdyz sem mel starou MB tak tam nebyl ten zamek na PCI/AGP a pri pretaktovani mi hazel PC artefakty a pritom nebyla grafika taktla :-D... dokonce sem tim odpalil jedno z 5ti USBček :-D
- $uch@rC

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezmiňoval se autor v článku spíš o zámku FSB/PCI?
- Spok

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odvážný počin pane Kwolku, pustit se do tématu, které je dosud "polem neoraným". Celkově je článek psán čtivě, obsahu nemám co vytknout, takže hodnotím ***** z ***** možných.
Děkuji L.
- Liborius

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jak píší dále, přetaktování používat jen pokud jsi v zásuvce.
Ale naprosto souhlasím s tím trackpointem - můj minulý notebook T-23 jej měl a doteď na něj s láskou vzpomínám (nový má touchpad, tak jsem po týdnu koupil myš).

- Vojta

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek je krapet na bobek posle mě. Notebook je primárně určen na práci na cestách a tudíž na velkou výdrž na baterie. Taktovat ho a tím snižovat výdrž jak baterie, tak celého notíku je hloupost.

Autor očividně notebook využívá jako přenosný HD. Když už jste se dobrovolně zbavil desktopu, měl jste tak udělat jedině v případě, že by vám nabýdli solidní náhradu(nemyslím parametry jako velikost lcd apod) a nebra Acera. Vy jste nepotřeboval notíka, ale na dálku spravovat své pc v kanceláři. Výsledek by byl totožný.

Sám mám T41. Jsem s ním teď 90% svého času na koleji a neskutečně jsem si na něj zvykl. Kdyždojedu dom, svůj desktop stejně ovládám přes vzdálenou plochu nebo radmina. Co se týče touchpadu-zkoušel jste trackpoin? Jestli je tady někdo, kdo ho okusil a aspoň 14 dní s ním pracoval, dá mi jistě za pravdu že je návykový. Když přídu (i k desktopu) ve škole, tak automaticky dávám ruce do prostřed klávesnice ;)
- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pokud clovek chce pracovat jak doma, tak v praci, tak je pro hodne lidi opravdu nejvhodnejsi 1 NB, ktery si nosis od zasuvky k zasuvce. malo ktery zamestnavatel ti povoli pristup do firemni site, takze vzdalenou spravu clovek moc nevyuzije. Dost lidi taky ma NB proto, ze cas od casu ho potrebuji prenest, takze je po vetsinu casu v zasuvce. A trackpoint je moc dobra vec... taky cpu ruku automaticky hned na klavesnici, ale levou a do pozice WASD :)
- mortiis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Zapomínáš na jednu podstatnou věc - přetaktováním se nedá získat jen výkon, ale též výdrž baterie! Jistě - potom se snižuje frekvence(a napětí) a mluví se o tom jako o "podtaktování", ale princip je naprosto stejný.

A co se týká toho trackpointu - mám na nb i ten a moc jsem si na něj teda nezvykl - používat se to dá, ale touchpad mi příjde příjemnější.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 00:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ad. přvní echo
Nehodlám ntbk přetaktovávat a podtaktovávat pokaždé, když du ven nebo když se z venku vrátím. Každopádně nevím jak ty, ale já na spotřebu neseru ani když jsem doma/na koleji. Nevím, proč by mi měl jet notík stále na 100% frekvenci a měl bych mít vyplej powermanagement. To je hloupost. Asi jsi nikdy nesledoval co se děje s teplotou uvnitř notíku co? Co na to říká tvůj HD(hlavně u acerů)?

Ad. druhé echo
Podtaktování beru. Kdyby mi CPU běželo stabilně i na koleji na frekvenci 400-1000MHz, budu happy(pokud bych získal další půlhodinku fungování na baterii). Podtaktování u ntbku beru. Získáš výdrž na baterku + chladnější notík==> delší životnost komponent

Ad. tředí echo
Neříkejte mi, že vás zaměstnavatel nepustí do sítě přes VPN.

- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Josef Svatuška: 1. Proč bych měl mít zapnutej power management, když jsem na nabíječce? To je hloupost ;)
2. Když jsem doma, můžu notebook chladit, takže problém teploty odpadá
3. Podtaktovávání má smysl jenom kvůli výdrži baterie. Je totální blbost podtaktovávat i když jsem na nabíječce. V tom případě si kup nějakou Viu a máš vystaráno ;)
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: tak tos asi spadl z jahody nebo neumis cist. jasne psal, ze nizsi teplotou se setri zivotnost hlavne HDD.
mels nekdy vubec NB?
1 - uplne normalne. na NB mam furt schema minimalni spotreba a NB 95% casu jede na 600MHz - netopi, nehuci vetrak a vykon mi rozhodne nechybi. navic kdyz se mi pusti neco narocnejsiho tak widle automaticky zvedaji frekvenci tak akorat aby stacila.
2 - hovadina. jak to chces chladit? narvat do mrazaku? jdi si radsi zabehat
3 - viz bod 1. ted porad jedu na 600 a kdyby to rozumne slo (bez zbesilyho podtaktovavani - nizsi PState) tak to klidne necham treba na 400. nevidim jedine duvod proc by to melo hucet na plne knedlik kdyz je to uplne zbytecny. jak uz sem rekl - kdyz vykon na nizsi frekvenci nestaci, automaticky jde nahoru dle potreby
- mech13

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @mech13: Nejsem pidičlověk, takže jsem z jahody na mech nespadl. notebook kupodivu mám, jinak bych o tom nepsal.
1. Když ti to stačí tak prosím. já tě nenutím přetaktovávat ty joudo ;)
2. Existují chladící podložky pod notebook, ale můžeš si ji klidně udělat sám, takže napřed přemýšlej a potom piš kraviny. A zaběhat si půjdu, díky za tip
3. a co jako?
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2006 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: Můžeš prosím tě napsat co máš za ntbk?

Btw. co říká tvoje zápěstí a lokty na to, že máš díky podložce ntb. o několik mm né-li cm výš?
- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2006 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Josef Svatuška: Co by měli říkat? Když jsem doma, tak používám klasickou klávesnici, kvůli numerickým klávesám a myš, takže mě těch pár mm nevytrhne a když jsem pryč, tak si podložku samozřejmě neberu.

Nic ti po tom není, ale prosim: Fujitsu Siemens AMILO Pro V2010, takže Celer M. Výkon téhle zeleniny :) mi bohatě stačí na to, co dělám ale rozhodně necítím potřebu ho nějak omezovat. U Pentií M je to o něčem úplně jiným, protože mají Speed Step(nebo jak tomu nadávají), takže se o nějakým omezování nedá mluvit.

Jak už jsem řekl. Já tě nenutím přetaktovávat, takže ani ty mi tady nevnucuj svoje názory, to úplně nesnáším.
Ale radši to zase zopakuju:
[I]Jsi na cestách- notebook běží na default + úsporné opatření
Jsi doma/v kanceláři - notebook máš nastaven na max.výkon a se*eš na spotřebu, protože máš nouta na nabíječce[/I]
Reagoval jsem tak na tvůj proslov o hlouposti taktování notebooků a jenom proto, že to tak neděláš ty, tak je to špatně? Ale, ale...
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2006 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: Nějak mi uniká to, že bych někomu něco vnucoval. Já tady jen reprodukuju můj názor. Nevím proč to bereš jako vnucování. Pokud nejsi schopen diskutovat, tak nečti fora.

Moje situace: Zapnutý powermanagement, normální práce na pc - cpu je na teplotě kolem 38°. Pokud spustím gamesku, jsem někde kolem 50°.

Zkoušel jsem již dřív zapnou full power když jsem na adapteru a notík jsem měl stabilně vytopenej na 55° s tím, že se mi k těm 50° dostával i HD, protože se za pomocí cpu a gpu ohřívá celej vnitřek.

Pokud dobře vím, u nynější hd každej 1° nad 50° snižuje velmi rapidně životnost HD.

Já ti řekl svoje důvody - řekni mi ty ty svoje. Zatím jsi tady ani jednou neodůvodnil proč by měl někdo nevyužívat powermanagement když je na adapteru
- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 6. 2006 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Josef Svatuška: To seš tak natvrdlej? Ty se svým Pentiem M nemusíš dělat nic a bude se ti sama nastavovat frekvence, takže seš v pohodě. Ale já s Celerem nebudu dělat skopičiny jako Throttling jenom proto, abych schladil disk o 3°C. Uvědom si, že obhajuješ power management u Pentií M a ne u každýho netebooku na světě
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jsi na cestách- notebook běží na default + úsporné opatření

Jsi doma/v kanceláři - notebook máš nastaven na max.výkon a se*eš na spotřebu, protože máš nouta na nabíječce
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zacnu tim ze mam Prestigio a v biosu mam mod kdy se mi jinak standartni Celeron M 1,5GHz kdyz je to potreba pretaktuje na 1,6GHz, s neprijemnym efektem ze mi tak dvakrat do tejdne pri nepretrzitim provozu spadne s modrou prupovidkou od KillBilla. A s tim samozrejme neustaly chod ventilatoru a nizssi vydrzi :D jak taky psal autor.
- Olda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Líbí se mi jak je tento článek napsaný. Jen tak dál... Ale u notebooku (zatím nemám) preferuji max. výdrř, takže se tyto ulity dají i použít opačně. Jestli ale klesne spotřeba, tak ne o moc.
- mozek007

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proc sem pisou experti typu "delas to blbe, ja to delam nejlepe"?!
papamobil:mozna existuje 1000 zpusobu, jak to udelat, ale napriklad ja volim zpusob pro me nejjednodusi - nosim nouta s sebou, jelikoz na nem delam vse a praci delam kdy se mi chce, takze tvoje reseni neni na miste(v mem pripade) a urcite preferuji mit svoje data u sebe vzdy. mimo to ze 4kg nout je asi spis archivni kousek nebo velmi nabuseny, ktery se vyrovna desktopu.
phedro: zaloz si www.pctuning.sk a tam muzes porovnani klidne zakazat. pro lidi co se v techto vyrazech nepohybuji tak je prirovnani docela dobra berlicka(overeno v praxi - zivim se tim). ale jestli se v tom vyznas nevim proc tyto ctes a jenom nepouzijes linky ktery tam jsou.
Josef Svatuška: Tak takovouhle blbost jsem dlouho necetl. nout mam zapojeny z 90% casu ve zdi a kdyz uz teda potrebuju usporu tak asi netaktuju atd! alternativni reseni k mysi je opravdu pro rychlou efektivni praci nesmysl(mozna vyjimkou je nejaky Word atd.) o hrach snad nemusim mluvit. S tou vzdalenou plochou souhlasim, ale nevite co autor dela doma a jestli ho nevyuziva stejne jako ja. Kazdopadne si myslim ze autor neni male dite aby nevedel jak si rozvrhnout vypocetni techniku a jak mu to vyhovuje. nejspis se bez vasich rad obejde.

Jinak moc dekuji za clanek. S tim generatorem jsem to nikde necetl a proto sem netusil jak pretaktovat svuj ASUS A6R-B002..clockgen po chvili hledani uspesne do 1,9GHz(def 1,6) pak uz to nezvladl. bohuzel mam PCI na pevno s FSB a pote uz se to blizi k 40MHz coz si myslim je osudne.
- Matěj Knapp

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace I když máš notíka zapnutej 90% času ve zdi, nevyužíváš powermanagement? Já mám stabilně nastavený přizpůsobení se požadavkům. Nevidím důvod, aby mi jel proc stabilně na max. (1.6GHz) a tím se rotápěl k 50°, když to nepotřebuju. Stabilně mám otevřenou operu s víc jak 30ti okny, které mám nachystané na pročtení+plus sleduji TV přes VLC(streem na cesnetu) a pracuji třeba v OO. Cpu mi lítá mezi 800-1200MHz a topí na 38° - tím pádem nehlučí.

Vystřídal jsem pár myší. Mezi nejlepší patřila asi MX500 a nynější MX700. MX700 pravza sem tam zapojím, ale jen na hry, jinak je pro mě zbytečností. Hry nehraju! I když jsem teď nastatroval po dlouhé době settlery 4, tak je hraju na trackpointu a jsem rychlejší jak s tou myší. Pokud využíváš klávesových zkratek, jen tě zbržďuje neustálé sundávání ruky z klávesnice a hledání myši. Na trackpointu jsem projel i CoD2-sice na easy, ale projel.

Co se týká rozvržení techniky. Pokud máte notíka, koupíte si k němu klávesnici, myš a monitor, tak jste opět tam, kde jste byli s desktopem-pokud notíka neschováváte pod stůl. Tím pádem jde dle mě všechna úspora míst a stranou.
- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jen pro doplnění. Moje konfigurace je
T41
CPU PM 1.6GHz
RAM 768MB
VGA R7500(32MB)
HD 40GB (hitachi)

Notebook jsem si koupil proto, abych měl stále při ruce svoje data, mohl se učit kde potřebuji a mohl obsluhovat bezdrátovou síť, kterou spravuji. Pokud ntbk přenášíte jen mezi prací a domovem, neměli jste si ho kupovat. Vaše případné pokušení vyrazit pracovat někam ven by uspokojilo PDA a z domu by jste se připojovali přes VPN do práce, kde by jste odváděl zcela totožnou práci tak, jako kdyby jste seděl přímo u pc v práci.

Tak to vidím já. Pokud nejste stejného názoru, tak mi pls nepošte, že píšu blbosti. Myslím, že potenciál ntbku využívám víc než dostatečně a jsem názoru, že člověk, který ntbk nepoužívá na to, na co je určen si ho nemá kupovat.
- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Josef Svatuška: Hm ty si desne chytrej. Ma Celeron-M, rad bych videl na nem ten tvuj power managment...
- Baneshee

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2006 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Baneshee: Mám PM, jak jsem psal. CM má mimochodem taky powermanagement i když přepíná jen mezi min a max frekvencí.
- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokial vlastnite NB s cispovou sadou i915, a mate tam CM, obstarajte si PM Dothan 705 az 735, stym ze ho prepnete FSB na 133, tym padom dostanete PM 750 az 780.
Akurat pri manazovani speedstepu to nesmiete prehanat moc nizskymi napatiami, takze pri 800MHz urcite nepojdete na 0,7V, ale na 0,9V
- phi11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace este dodam, ze ktomu pretaktovaniu nepotrebujete ziadny soft, ale maly drotik medzi cpu a socket do spravnych pinov
- phi11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo to tak ale muze podle me udelat jeden z 1000 pac musis rozsroubovat notas a pak este ten drat . . . newim ja bych si netrouf tolik se f tom neorientuju:(

- Oxidus

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace necistas pozorne, radim tym co maju i915 a Celeron M, aby si odstarali starsi dothan 1,4-1,7GHz, a bez nejakej velkej zatazi NB ci baterie, pretaktovali (cez HW ci SW) na 1,86-2,26GHz

len je dost problem najst vhodny generator pre i915PM, aspon vtedy ked som hladal ziadny nefungoval, tak preto ten HW sposob.

A pokial nevies rozobrat svoj NB, tak aby si ho poskladal, tak si skus zohnat servisny manual, kde je cely popis aj s obrazkami.
Pre informaciu, ja som sa naprv popytal znamych, neporadili, tak som pomalicky prichadzal nato kde co je asi ako uchytene, zaklad je ho dokrytovat cez klavesnicu.
Pokial chces menit CPU, tak vacsinou blomba je na srobiku od CPU, tym padom stracas zaruku, samozrejme pokial tvoj zasah sposobil uvedenu zavadu. Predsa len NB je len trosku zlozitejsi pocitac, pokial si nato netrufajte zabudnite.
- phi11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Treba Asusy maj procesor pristupnej, jen oddelas 2 sroubky. Aspon u rady A6. Takze myslim ze neni problem vymenit CPU. Jinak zkousel sem taktnout svuj A6Km (Sempron-m 3100 & SiS 756 - ma i pci lock), dokonce sem v ClockGenu nasel spravnej generator (aspon to s nim teda menilo frekvenci :) ), ale i kdyz sem zvysil FSB jen z 200 na 205 (tj 1845MHz), tak SuperPI hodilo hned na zacatku chybu :( Tak sem toho nechal
- Baneshee

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 6. 2006 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by mě zajímalo, o kolik by se snížila výdrž na baterie při stálém zapnutí "nitra".

A myslím, že komentáře "taktování je blbost" jsou totálně na houby. Kdo nechce taktovat, ať to nedělá, kdo chce, tak ať poradí i ostatním.
- SNARK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tiez by ma zaujimalo ak je vydrz na baterie s pretaktovanym NB. skoda ze tam ta informacia nie je.
zaujimalo by ma, preco tu niektory tak pindaju do faktu ze niekto nosi NB domov. zavidia ze oni tu moznost nemaju ? vsak to je clanok o pretaktovani. nie o vzdialenom pristupe na nejaku pracovnu stanicu. nehovoriac o tom ze kopec aplikacii vyzaduje proste mat zelezo na mieste. neda sa vsetko robit cez vpn a podobne aplikacie.
- Crazy Horse

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 05:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem první! Jé, to se mi ješte nestalo...
Článek vynikající, autor taky, jelikož jsem vášnivý automobilista, tak se mi nelíbí srovnání s nima, ale jinak jako prostě jednoduše bezdebaty jedno veliké supr a nazdááár! Čus (volové)!

PS: Jěště si nodpustím: jelikož minule mi tady nějakej hulvát naklikal ty bláboly, tak bych ho touhle cestou velice snažně požádal, aby se teď ten necita zdržel hlasování, protože ten dotyčný ani neví jak moc mi ubližuje! Děkuji, mám Vás rád.
- jurajda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fakt pěkný článek, přetaktění notebooků už mě dávno zajímalo, spíš jsem čekal nějaké alternativní biosy a ona je i jednodušší cesta.. :D

Přirovnání k auto tuningu se mi dodně líbí, to tady chybělo, jen tak dál !

(A nechápu komentáře, které OC odsuzují.. Tak proč to vůbec čtou?! )

Přihazuji 0,50Kč !
- intruder

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2006 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Četl jsem to pro to, že má mít člověk všeobecný přehled a utility, které jsou zde zmýněny mi můžou pomoci na mojí cestě, která se líbí mě a to je chladný ntbk s velkou výdrží na baterie.

OC rozhodně neodsuzuji. Sám mám doma nataktěnej desktop a jsem názoru, že je OC skvělej koníček. Jen se mi nezdá ten správnej koníček pro ntbk. Nevím jak se zdejší čtenáři orientují ve světě ntbků, ale já se s nimi setkávám ve velké míře den co den.

Jsem na koleji, kde jsou ntbky všech značek. Samo nejvíc acerů a hp. Nebudu tyto značky komentovat, abych nerozjel flame.
- Josef Svatuška

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2006 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me to nefunguje:-( Skoda! Zkousel jsem to na Acer Aspire 3023 - Sempron 3000+, Radeon Xpress 200 (RS482). Asi nejlepe mi k tomu sedelo ICS 951412, ale kdyz jsem zkusil zmenit frekvenci tak mi zamrz pocitac... (u ostatnich mi sice pocitac nezamrzl, ale nic se ani nestalo)

Jinak hezky clanek, skoda ale ze mam zrovna nepodporovane PLL.
- rykan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2006 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja len pridám že OC NB som začal už niekedy pred necelým rokom. ako pozeram celkom tie stroje šetríte :) Mne sa podarilo celkom slušne oc mojho Athlona 64m z 1800 na 2300MHz čo je skoro rychlosť modela 3700+,ktorého cena bola nesrtovnatelná s cenou 3000+. Bohuzial po upgrade z 2x256 333MHZ na 2x512 400MHZ pamäte už len 2100MHz lebo pamäte nad 450 nejdú.ale aj tak vcelku slušné. Taktiež oc VGA používam, ale to asi aj ostatní nadšenci.
vobec by som sa toho nejak nebal, ak viem čo robím, kecy ako teplota hdd u mna neobstojí(šak ten hader tam nejde preto mať 200C). par rokov to vydrží a potom aj tak kúpim nový NB. niektorí ľudia s tým chcú asi do hrobu alebo co? ak je niekto rychlejsi s trackpointom ako s mysou tak to je potom naozaj hodne pomaly :)

veď kto nechce OC nech necha tak a závidí.
inak článok je podľa mňa skvelý a celkom fajne som sa pobavil. porovnanie auta je vcelku sranda.
- Peter Beňuš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2006 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no a ešte poďakovanie autorovi za odkaz na utilitku systool. konečne ide zmeniť aj takt ram na 166 a dostal som sa opäť v pohode na 2300MHz . DIKY
- Peter Beňuš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 8. 2006 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nešloby takhle přetaktovat procesor na desce 8i945g-mf u setfbs jsme našel pro chipse 945G ale nejde,nevíte jak sakra na tý desce taktovat !
- Petr Stojan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 10. 2006 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[URL=http://www.kuku.cz/]WWW.KUKU.CZ[/URL]

- Teras

Reklama
Reklama