Zpět na článek

Diskuze: Přetaktování procesorů AMD: postup a praktické tipy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 4. 2006 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám desku Gigabyte GA-K8N ULTRA-9,athlon 64 3000+winchester a 2x512MB DDR400 Transcend.Těšil sem na taktovaní, jenomže moje radost hned po prohlídnutí biosu mizela.Položku DRAM Configuration sem zde nenašel.Sběrnice se mi podařila zdvyhnout pouze na 220MHz, kvůli pamětím.Pomůže flash biosu nebo je to na novou desku?
- Pavel Gajdoš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 6. 2006 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace flas boisu by pomohla,ale bacha muze se stat ze pri spatnem vyberu downloadu a preinstalaci biosu muze byt vse horsi nez lepsi.Pokud by nahodou doslo k vypadku proudu behem instalace pak pomuze jen nova deska :-/.pozn.při instalaci doporučuju bootovat z diskety,tak trikrat zkontrolovane jestli je vpoho jinak pacek shledacek :-(
- Petr Sek.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 2. 2006 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidičky mam CPU AMD Athlon 64 3500+ Venice, zakladní desku MSI nForce 4 platinum a paměti Kingston DIMM 1024MB DDR 400MHz Dual Channel Kit CL2 (CAS Latency 2 - 2-3-2-6-1T).. Může mi někdo poradit jak to mam přetaktit? Paměti sem dal na 166MHz, HT frequency na 3, CPU voltage o 5% vic a FSB mam 242MHz. Takže frekvence CPU sem zved z 2200 na 2661MHz ale pameti mi jedou jen na 190,1MHz coz je asi blby. kdyz dam FSB vic staci o 3 tak to pada nebo se nazapne. Poradí mi někdo pls?
- RARK9

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 6. 2007 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

potřeboval by jsem poradit,mám AMD athlon 64 4200X2,DFI NF590 sli,geil dual 512 DDR2 400Mhz. HT jsem nastavil na 4x,paměti na 333,FSB na 220 a zamknul jsem PCI.Když zvednu FSB na 221 ,pc už nenaskočí,bios zapípá a vypíše mi re-setting CPU.Nevíte kde mám chybu,předem děkuji za odpověď.

- michal lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2005 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim
Mám v plánu svůj budoucí AMD Athlon 64 3000+ taky takhle nataktit, budu mit zakl desku MSI nforce 4...., ale mám problém s výběrem operační pamětí. Součástky obědnávám z www.extrapoint.cz (mám tam slevy atd.), a tak můžu vybrat pouze to co je tam. Mohl byste mi někdo prosím poradit jakou značku si vybrat ?
- neregistrovaný - lada

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 7. 2005 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak mám zvýšit ten násobič fsb ?
píše se tam, že fsb je násobena tím násobičem ale jak ten násobič zvýšit ?
- neregistrovaný - kulda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 8. 2005 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim.

Mam MB ASUS A8V a nahral som tam nový BIOS 0210 zo vcerajska. Vsetky predosle BIOSy s vynimkou uplne prveho 0107 nefungovali na pretaktovanie. Mohol som nastavit cokolvek, a system startoval na default frekvencii 2 GHZ.(3200+ Venice). Tento novy BIOS uz funguje, ale co ma zarazilo je to, ze ked nastavim FSB na 220 MHZ, pamat na 333 MHZ ( 5/3 ) tak by spravne mala byt vysledna frekvencia 183 MHz pre RAM. Ale vsetky diagnosticke utility mi hlasia 200 MHz. Nemyslim SPD udaje z cipu, ale realnu frekvenciu. Som z toho pako. Kde moze byt problem? Nema to nieco s tymi novymi delickami pre Venice?
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 10. 2005 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se vás zeptat jestli někdo nevíte kde se mění v biosu násobič HT já mám základní desku K8NF-9 nForce4.Dík za odpověď
- mara

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 7. 2006 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám dost ze všech těch lamerů co se na těchto deskách dostali na cca FSB 220MHz musite snizit HT + dělička pamětí jo a lamery píšu protože se nepodívali do manuálu k desce kde stojí že pro úplné nastavení BIOSu stiskněte ctrl + F1..
- Jakub Carda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 03:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Velice atraktivní se však staly procesory vyrobené 90nm technologií. První revize SH8-D0, DH8-D0 a CH8-D0 nebyly až tak zajímavé, jejich takty se pohybovaly maximálně na hranici 2,4 GHz, drasticky ale klesla spotřeba. Samozřejmě existují výjímky, Winchester 3000+ byl a je vynikajícím procesorem." S tím bych rozhodně nesouhlasil, protože tu pan autor zapomněl na Winch3200+, který majitelé bez potíží taktují na 2700-2750MHz. Určitě DH8DO je vynikající.
- neregistrovaný - Gentle Giant

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 03:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi bych zacal tim, ze cely clanek mi prijde jako rekapitulace, nic noveho totiz neprinasi. To stejne jsem uz cetl tucetkrat na jinych serverech.
Dal by si autor mel zjistit, ze existuji i pameti Mushkin a jsou zatracene dobre, drahe, ale dobre. Rozhodne lepsi nez OCZ.
No a na zaver me autor dostal totalne zcestnym testovanim HT....kua, co to je?? Jediny co to ukazalo, ze dnesni graficke karty jeste stale nejsou schopne vyuzit moznosti PCIe ×16. Kdyz jsou pameti pripojene primo na CPU, tak je logicke, ze HT slouzi "pouze" pro tahani dat do a z grafarny a pak pro ostatni veci jako disky nebo PCI sbernice...a prave tady autor jaksi zaspal..to ze kdyz testuje a nema pripojeneho nic jineho nez jeden disk a VGA jeste neznamena, ze v praxi to bude stejne......vetsina lidi ma treba PCI zvukarnu, nedej boze PCI TV kartu a treba RAID s vice disky....pak by bylo videt, jak se degraduje vykon, protoze HT ×1 by uz nestacil tahat tolik veci....
No, proste mi to prijde jako opsane z ruznych serveru a na konec test tak od lamy.....PS: neco podobneho s testovanim HT tady uz jednou bylo a moc uspechu to nezklidilo, tak proc zase znovu?
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace mas hodne zcestny pohled na to o cem mluvis...btw. ze vetsina lidi ma RAID...to nemyslis vazne:-). Navic, co tu prosimte mluvis o vyuziti PCIe 16x, kdyz o tom nic nevis. Porovnej si jednotlive propustnosti celeho grafickeho subsystemu, pak pouvazuj o vyuziti prop. PCIe a jeji funkce u modernich gafek:-). Jako ee, tohle sis proste mohl odpustit, ale zrejme si vstal levou nohou.
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 03:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No nevím, kdes vzal to přesvědčení týkající se toho, že mušky jsou "rozhodně lepší než OCZ". Jsem majitelem OCZ Platinum rev.2 (TCCD chipy, 400MHz@550MHz) a opak by si tvrdit nedovolil.
- neregistrovaný - Gentle Giant

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Viem ze su tu vsetci zaryty AMDckari tak nebudem flameovat, ale po piatich clankoch o AMD a ani jednom o inteli za uz patrilo aj nieco o inteli.
- neregistrovaný - RomanOn

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 7. 2005 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ona AMD (Athlon64) jdou pretaktovat vice nez Intel.Pokud bys chtel pretaktovat Intel tak si porid tekutej dusik :).nebo jed na Alijasku :)).Nic ve zlim ale Intel uz sam o sobe hrozne hreje...........A kdyz ho pretaktujes tak potom mas primotop...
- Jiří Mrázek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 7. 2005 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Podle mě se herní výkon a cena u Intelu i AMD srovnali. Taky záleží na desce - na Intela seženu kvalitu už za 3000KČ kdežto na AMD je to tak 5.000KČ (i 5.500KČ). Pochybovači nechť se kouknou do ceníku a proběhnou testy http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron_6.html
Jinak fráze "celeron je úplná sraka" je v dnešní době tak otřepaná a nepravdivá jako např. fráze "divx je úplná sraka".
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 7. 2005 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ona AMD (Athlon64) jdou pretaktovat vice nez Intel.Pokud bys chtel pretaktovat Intel tak si porid tekutej dusik :).nebo jed na Alijasku :)).Nic ve zlim ale Intel uz sam o sobe hrozne hreje...........A kdyz ho pretaktujes tak potom mas primotop...
- Jiří Mrázek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace AMDroid pozor hoci t vychdaz z android nie je to iste

Every once in a while, we talk about AMD fanatics (whom we call AMDroids).

There is an Intel equivalent to an AMDroid. We call such people Intelverts
http://www.overclockers.com/tips00663/

podla reakcie nevyzeras, ale nie si nahodou Intelvert?
- neregistrovaný - peto

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 7. 2005 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - ff: Topol z gulama říká to samý...Ale s tou ústavou to asi bude větší pravda než s Intele, i když i Intel je žroucí hovádko boží...
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nebojte se nic, je pravdou že v posledních článcích se spíše věnujeme AMDčkám, neznamená to však že na Intel zapomínáme. Určitě se co nevidět něco objeví.
- neregistrovaný - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pravda je že pokud chceš přetaktovat 3000+ na 2,6 nebo Sempron 2800+ na 2,4 tak paměti 600MHz jsou O.K. ale jsou tak drahý že nárůst výkonu nestojí za tu cenu... lepší dát děličku pro 333MHz ramky pak ti to s FSB 300MHz vyjde že paměti dělaj na 250(500DDR) popřípadě 266 a pak dělaj na 400 ale pravda to už je trochu málo...
- neregistrovaný - Lukfi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... proč pořád strašíte s malou L2 u AMD. Hodně jsem stavěl na Duronu 1.8GHz - žádný podstatný úbytek výkonu. Nyní jsem někde viděl tabulky závislosti velikosti L2 CPU AMD na výkon a rozdíly do 2%
- neregistrovaný - sirgogo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlasim se sirgogo !!!
Kecy o vyvarovani se te 128kb cache jsou uplne nesmysly. To snad ani nemuzete myslet vazne. Kouknete se treba sem http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-2600.html

at pres ostatnimi nevypadate jako hnup.

- neregistrovaný - BlackMC

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 7. 2005 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak na komrimaci DVD rozhodne ocenis veci L2!(a poznas to, misto komprimace cca 15min to budes delat 30min!)
A s Vama rozhodne nesouhlasim L2 cache hraje rozhodne vliv ve vykonu!(ve hrach)!
- Jiří Mrázek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 7. 2005 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Mrázek: Prosimte a jak bys vysvetlil ten clanek na xbitech ktery popsal predchazejici prispevek na ktery reagujes?
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek chápu jako podanou ruku všem těm, mírně pokročilým, zejména našemu dorostu, kteří v sobě najdou odvahu experimentovat. Přesto, že jde místy o shrnutí tématu, je věcné a osvěžující. Pokud některé z přítomných uráží, pak zjevně z jiných důvodů, než je pochybení autora článku. Ruku na srdce, pánové, (mám za to že dámy příztomny nejsou), kdo z Vás je schopen obohatit toto téma něčím jiným, zásadním, než trochou osobních zkušeností?
- neregistrovaný - pesto

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super článek velká pochvala ... š´touralů si nevšímejte... Ucelené shrnutí různých informací z fora zkušeností uživ a vlastních zkušeností autora ... jen tak dál konečně po čase další článek hodný PCT;)
- neregistrovaný - DigitalDooM

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jak to je, je lepsi mit pameti treba 466 s CL3 nebo 400 s CL2? Taky zohlednete cenu...
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 7. 2005 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ja si totiz pred mesicem koupil 400 Geily s CL2 a tenhle clanek me dost vydesil, ze jsem udelal pi.ovinu...
Myslim, ze by nebylo spatny udelat nejakej srovnavaci testik pameti...
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Podla mnohych testov je lepsia nizsia latencia ako 1:1 CPU/RAM pomer.. ono malokto ma pamate DDR550/600 s 2-2-5 casovanim ;-)
- neregistrovaný - anonym

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale podle mne nejsou paměti ddr500 nebo 600 až taková nutnost...mám 400 Corsair,takt 9*280 (BOX), a i přes použití děličky a dokonce 2T Command je nárůst výkonu oproti defaultu hoodně výrazný:) btw tady je skvělý článek o vlivu děličky - skutečně,kvůli 8fps v HL2 a 7fps v Doom3 nebudu kupovat paměti za 7K,sorry:)
- neregistrovaný - Paul

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Guides/athlon64oc/5.html
- neregistrovaný - Paul

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zvýšené napětí totiž přirozeně zvyšuje přehřívání a tím i trvanlivost jednotlivých komponent.
- neregistrovaný - anonym...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

clanek se mi libil. Take si myslim, ze kupovat pameti DDR 600 uz je fakt luxus, ale budiz :)

Jeste opravit ty preklepy a 1* :)

- neregistrovaný - Luba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v informacich o Athlon 64 pro S754. Pisete tam, ze tyto procesory nemaji instrukcni sadu x86-64. Muzu vas ujistit, ze ji MAJI :-).
- neregistrovaný - Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1.
AMD Athlon X2 neexistuje, ale AMD Athlon64 X2 už hej.

2. AMD Athlon64 X2 3800+ je zložený z dvoch jadier 3200+ Venice, nie 3000+.

3. AMD Athlon64 pre socket 754 má podporu 64 bitových inštrukcií, v tabuľke je že nemá.

Inak fajn článok.
- neregistrovaný - Obelix

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

CPU pro socket 940 nevyzaduji registrovane pameti, staci levne s ECC, to je velky rozdil.
- neregistrovaný - asasfbv

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

myslim ze "uverim az uvidim" je trochu zvlastni uvazovani kdyz je samozrejme ze semprony budou 64bitove, kdyz nebudou 32bit aplikace tak jak jinak, to je vyvoj, na ten se nemusi cekat, ten je jisty, kazdy kdo trochu uvazuje muze rict s jistotou i to, ze semprony budou dvoujadrove (i kdyz treba az za dva roky)
- neregistrovaný - asasfbv

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 7. 2005 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DDR233 = 133MHz-špatně (správněDDR266=133MHz),
KT400 má SB 8235 a ne 8237
- neregistrovaný - eXtreme+

Reklama
Reklama