Zpět na článek

Diskuze: Přetaktování Radeon HD 6900 - BIOS, Powertune a spotřeba

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

slavo3223
slavo3223
Level 1 Level 1
21. 1. 2011 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý január 2011 mi nefungujú linky na download biosov, sú vymazané a pod. Nemôžete tie odkazy aktualizovať?

jindra72
jindra72
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 04:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asus slibuje u své HD6970 přetaktování až o 50%, takže moc nechápu chabé přetaktování, kterého jste docílili. Zítra mi dorazí domů 2x HD6970 od Asusu, tak dám vědět, jak to s těmi slibovanými +50% vypadá.

jindra72
jindra72
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Aha, tak to jsou fakt vtipálci. U HD5870 od nich měli minulý rok uvedenou nějakých 27% (cca) a to jsem v pohodě udělal s vodou. S tím dusíkem je to tedy fakt trapný ... zase nějaký marketingový manažer pěkně "perlil".
Jinak nechápu co to tady je za tupé návštěvníky, že mi na můj zcela pravdivý, všude ověřitelný příspěvěk dali 9 záporných palců :D .

KomentTuning
KomentTuning
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @jindra72: no ak niekto caka od grafiky ze ju vpohode pretaktuje o 50%, tak sa necuduj... Je celkom pravdive a vsade overitelne, že to nemôže byt pravda :D

jindra72
jindra72
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @KomentTuning: Skočil jsem jim na "špek" :-) ... četl jsem si jen to co má v popiskách Alza. Ale co, vracet je už kvůli tomu nebudu, protože v CF i na 1GHz to hodí fůru výkonu i pro můj 4MPix monitor.

jindra72
jindra72
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @KomentTuning: Sorry, ale vycházel jsem z toho, co je napsáno na každé krabici od ASUSU. Si to ověř a uvidíš.

marek p
marek p
Level 26 Level 26
28. 12. 2010 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindra72 Těch 50% je na všech grafikách od asusu s "voltage tweak".To je taková folklórní záležitost,nemající se skutečností nic společného.

gringoAD
gringoAD
Level 20 Level 20
28. 12. 2010 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu skvely clanek, odborny, ktery se jentak nekde nevidi. Mozna jenom dotaz, k upresneni. Pokud budu z karty zdimat 480W, vasimi slovy maximum napajeci kaskady, jak dlouho to ta napajeci kaskada vydrzi? Nemuze prvni dlouhodoby problem vzniknout prave zde? Grafiku jsem reklamoval jiz tak 5x, ruzne grafiky, ale vzdy Gigabyte nebo ASUS (prvni 2 ASUSky byly moje - NV6800), a vzdy byl problem v napajeci kaskade. Myslite ze napajeci kaskada je na takove vykony pripravena, nebo muze prave zde vzniknout problem, tudiz je mozne pote kartu vratit do stavu uznatelneho reklamacnim procesem?

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gringoAD Ano, to je důležitá otázka. Při normálním hraní taková spotřeba nikdy nebude, Furmark je extrém. Já bych pro tyto karty doporučil maximálně napětí do 1,4V. Měřil jsem s tímto napětím spotřebu v Unigine a byla 355W, ve Vantage byla 320W. Tedy bych se toho nebál ... ale abych řekl pravdu, spustit při tomto napětí Furmark na několik dní bych si netroufnul :)

gringoAD
gringoAD
Level 20 Level 20
29. 12. 2010 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier [quote=Z. Obermaier]Ano, to je důležitá otázka. Při normálním hraní taková spotřeba nikdy nebude, Furmark je extrém. Já bych pro tyto karty doporučil maximálně napětí do 1,4V. Měřil jsem s tímto napětím spotřebu v Unigine a byla 355W, ve Vantage byla 320W. Tedy bych se toho nebál ... ale abych řekl pravdu, spustit při tomto napětí Furmark na několik dní bych si netroufnul :)[/quote]

Takze do 1,4V ok. A vice na vlastni riziko. Ale jak jste psal nize, pokud je 480W mozna i teoreticke maximum, tak pustit na vice dni furmark je opravdu nebezpecna zalezitost. Stejne si vsak myslim, ze toto odemykani bude zalezitost pouze prvnich kusu. ATI/AMD po provaleni teto jednoduche metody zapracuje na novych revizich a myslim, ze jejich odemknuti jiz nebude mozne. Osobne vsak povazuji taktovani veskerych komponent v PC dnes za zbytecnost, protoze vykon, ktery jak grafika, tak CPU nabizi, je dostatecny. Problem je spise v naproste deoptimalizaci software, pripadnem uprednostnovani jednoho vyrobce - a je celkem jedno jestli ATI/AMD nebo NV, pripadne INTEL nebo AMD. V jednom je lepsi ten, v druhem zase onen.

l.zdvorak
l.zdvorak
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[b]nechci se nejak zastavat nvidia ale toto skore co ste namerily v 3Dmark 11 po pretaktovani mam se svou pretaktovanou GTX 570 uplne stejny skore tak nevidim duvod taky vypravet ze tyto karty strci Gtx 570 do kapsy kdyz jsou na tom stejne po pretaktovani muj nazor[/b]

alienGT
alienGT
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám Seasonis KnightEnergy 500W 80plus. Utáhne mi to OC při 1.3V nebo bych musel pořídit i nový zdroj?

MORFEUS
MORFEUS
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alienGT Není to Seasonis ale Seasonic a máš stejný zdroj,jako já . Seasonic SS 500ET 80+ OEM. Jestli měla Obrova sestava v Benchnarku max 355 W ,tak máš ještě rezervu :D . Buď v klidu,to dá.
Ve špičce dává krátkodobě až 520 W... :idea:

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MORFEUS 355 a 320W měla v tu chvíli jen grafika! Celá sestava 525W a 495W! Napětí ale bylo 1,4V. 500W zdroj je málo, AMD doporučuje 550W.

MORFEUS
MORFEUS
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MORFEUS @Z. Obermaier: Aha,tak sorry. To je jiná papačka :lol: Tak to si kup noví zdroj
...

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=l.zdvorak][b]nechci se nejak zastavat nvidia ale toto skore co ste namerily v 3Dmark 11 po pretaktovani mam se svou pretaktovanou GTX 570 uplne stejny skore tak nevidim duvod taky vypravet ze tyto karty strci Gtx 570 do kapsy kdyz jsou na tom stejne po pretaktovani muj nazor[/b][/quote]

ja hovorim o nepretaktovane gtx 570, kterou pretaktovany radeon predezene. je jsne, ze kdyz pretocim geforce tak se vykon opet srovna

l.zdvorak
l.zdvorak
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier aha tak to je jine myslim si ze po pretaktovani 6950,6970 nebo gtx 570 budou tyto karty stejne akorat jim asi po OC utece gtx 580 ale je to pekny jen by me zajimalo co dude zravejsi jestli pretocena 570 nebo 6970?asi bude taky pekne papat ta 6970 pretocena?

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Enemy ano, časem zmíněný článek updatuji ... dost naměřených karett po OC už mám, až bude chvilka času, dám to dohromady

Oski24
Oski24
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Enemy Nechci se zastávat ani jedné značky grafik, ale buďme opravdu přesní a korektní. HD6970 zaostává ve většině directx 9 a 10 her za GTX580 asi o 4-9procent(bavím se rozlišeních pro tyto grafiky odpovídající 1920x1080/1200 a vyšší, se zaplým AA i AF) potom v directx11 je to o 3procenta a někdy i méně(jsou hry, kde hd6970 porazí GTx580) ovšem na straně hd6970 je jasná výhoda spotřeby a ceny. Tak já jen si rýpnu do výroku v článku, že i po přetaktování GTX580 je opět výsledek o !DESÍTKY! procent výšše než u hd6970. Není možné! GTX580 bude mít při tom opravdu nesnesitelnou spotřebu a ten rozdíl výkou po přetaktování nebude o moc nebo vůbec vyšší než u hd6970. To je vše :)

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oski24 neznám ani jednu jedinou hru, kde by Radeon HD 6970 v rozlišení 2560x1600 překonal GTX 580 ... to vám asi nakukali na nedůvěryhodných webech :) V rozlišení 2560x1600 je GeForce GTX 580 o 14 procent výkonnější než Radeon HD 6970. Pokud karta navýší po taktování výkon o 7 procent, stále na nepřetaktovanou GeForce GTX 580, 7 procent chybí. Když GTX 580 přetaktuju o 15 procent, což není problém (mě jedou na 880MHz, dosáhnu rozdíl vůči přetaktovanému Radeonu HD 6970 - 20 procent, což jsou desítky ... :lol:

Ssnake
Ssnake
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oski24 @Z. Obermaier: 6970 je vykonejsi nez GTX580 v: F1, Arcania, Mafia 2, Mass efect 2, Starcraft 2, Crysis warhead, Just cause 2. (2560/8AA, v nekterych i pri 2560/4AA). a kdo tu pak nakukava nesmysly...

Oski24
Oski24
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Z. Obermaier]neznám ani jednu jedinou hru, kde by Radeon HD 6970 v rozlišení 2560x1600 překonal GTX 580 ... to vám asi nakukali na nedůvěryhodných webech :) V rozlišení 2560x1600 je GeForce GTX 580 o 14 procent výkonnější než Radeon HD 6970. Pokud karta navýší po taktování výkon o 7 procent, stále na nepřetaktovanou GeForce GTX 580, 7 procent chybí. Když GTX 580 přetaktuju o 15 procent, což není problém (mě jedou na 880MHz, dosáhnu rozdíl vůči přetaktovanému Radeonu HD 6970 - 20 procent, což jsou desítky ... :lol:[/quote]
Tak pokud vím, tak je to tento web, co si vycucává z prstů některé informace, viz informace o FERMI, jak to bude trhač asfaltu :D navíc na svém blogu si otevřeně přiznal, jak se bavíš těmi hádkami a reakcemi lidí na články, když vypustíš do světa takový blud. Holt to máš blbě změřený, ale abych ti tak moc nekřivdil, tak určitě na to má i vliv CPU v sestavě na které se testuje :) "mé" výsledky byly naměřeny na sestavě s Phenomem X6 1090T, který byl ještě nadupnutej na 4,0GHz. určitě i HDD brzdí sestavu, ty nejvíc! "má" sestava měla SSD disk.

dohnalik
dohnalik
Level 0 Level 0
28. 12. 2010 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oski24 Dej si facku.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oski24 tohle bych normálně smazal, ale nechám to tu pro zasmání ostatním ... ano tvůj Radeon byl výkonnější, protože más SSD disk! Už vím proč mě to tak nevyšlo ...

dtswiss
dtswiss
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mnooo, tak to je dobrý. Vím že, SSD urychlují načítaní dat, ale že by zvyšovaly FPS? Pokud tedy nepočítám zkrácení nahrávací doby levelů ve hře. Tak jak se dělají "papíry na auto", tak by se u některých měly zavést "papíry na PC", oni někteří co mají nadupaný stroj a hlavně "SSD disk", jsou svými úvahami nebezpeční vůči okolí. P.S. Já mám 2x SSD Corsair F40, Raid 0 - Sand Force řadič, zápis cca 520MB, čtení 560MB v ATTO234, a nevšiml jsem si zvýšení FPS v Battlefield Bad Company 2 co hraji multiplayer.

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no, prestoze se pan obermaier snazil psat co neobjektivneji, citim z jeho textu zklamani. a take ho bohuzel sdilim. presto si myslim, ze plneho potencialu karet se jeste dockame s dalsimi optimalizacemi ovladacu.

alienGT
alienGT
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slo by nekda dopsat, jaky je prubeh OC pri narustajicim napeti? Stacilo by mi OC pri 1,2V a pri 1,3V. To pro predstavu, jak moc pomaha dalsi zvysovani napeti. :?:

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alienGT mám to napsané ... do článku jsem to nedal, nedá se to příliš zobecnit, každá karta je jiná. 6950 - 1.1V (830MHz), 1.2V (920MHz), 1.3V (950MHz), 1.4V (970MHz)

aleman
aleman
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám dotaz na Vámi uváděnou spotřebu zbytku sestavy 170W a z ní odvozené spotřeby grafik ("355 a 320W měla v tu chvíli jen grafika! Celá sestava 525W a 495W"). Já bych předpokládal, že při hře, furmarku, či jiném náročném sw stoupne i spotřeba dalších komponent - hlavně cpu. Takže z těch 525W se mi z dá 355W jenom na grafiku jako příliš, nebo se pletu?

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aleman s napětím 1,4V to není příliš, když karta má s 1,1V spotřebu 200W ... já jsem spotřebu zbylých komponent změřil pomocí staré pci grafiky s minimální spotřebou, tedy si myslím že je to +/- správně.

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2010 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:?: Můžu se zeptat, zda se dá použít vzorec P=U*I pro výpočet I :?: Zdá se mi to strašně moc. Když 480 = 1,5 * I -> I = 480 / 1,5 -> I = 320 Ampér :?: :!: :?:

kartos
kartos
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se zeptat, jak to pak je s tím powertune, o to se stará ten BIOS nebo ASUS SmartDoctor? A dalo by se nějak z té aplikace odstranit to že je pro ASUS nebo předělat aby to bylo třeba jen pro jiného výrobce? A předělával jsi nějak ten BIOS nebo jen ten klíč aby z toho byl "ASUS"?

milda001
milda001
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=randomofamber]:?: Můžu se zeptat, zda se dá použít vzorec P=U*I pro výpočet I :?: Zdá se mi to strašně moc. Když 480 = 1,5 * I -> I = 480 / 1,5 -> I = 320 Ampér :?: :!: :?:[/quote]

samozřejmě že tenhle vzorec v tomhle případě neplatí, musíš počítat se strátami v napájení, paměti něco žerou a všechny výkonové prvky na kartě nejsou ideální, na všech je ztráta.

Pokud bys chtěl vědět proud samotného jádra musíš znát ztrátový výkon pouze jádra a né celé karty.

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2010 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milda001 OK, jen tak pro zajímavost, nevíte kolik asi tak Ampér bude proudit do takové karty a případně jen do GPU?

milda001
milda001
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=randomofamber]OK, jen tak pro zajímavost, nevíte kolik asi tak Ampér bude proudit do takové karty a případně jen do GPU?[/quote]

bohužel tuhle kartu nemám:( ale když koukneš na nějaký screen GPU-Z při zatížení, tak zjístíš!

Katali
Katali
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem se do toho taky pustil zatím jen preflash z 6950->6970. Vše pracuje jak ma 8) akorad mě překvapujou teploty při Kombustoru mam 90°c při 60% otačkách :confused: Jak jste na tom ostatní ?

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Katali a ty se divíš, když místo 1.1V dáváš do karty skoro 1.2V? 6970 má vyšší napětí než 6950 ...

Katali
Katali
Level 1 Level 1
28. 12. 2010 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier No jako teplota OK, ale při 60% otačkach se divim...Podle recenze mam teplotu stejnou, ale o 10% otačkach vyšších a to mam dobře větranou hlinikovou skríň. No mam objednanýho thermalright shamana tak uvidíme jak si s ní poradí oproti stock chlazení :wink:

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 12. 2010 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=randomofamber]:?: Můžu se zeptat, zda se dá použít vzorec P=U*I pro výpočet I :?: Zdá se mi to strašně moc. Když 480 = 1,5 * I -> I = 480 / 1,5 -> I = 320 Ampér :?: :!: :?:[/quote]

GPU napájí 6 mosfetů, každý dokáže dodat do karty 50A při nominálním napětí, u vyšších to bude o kousek méně - řekněme 45A. 6x45=270A x 1,5V = 405W jen jádro GPU, když přidáme dvě fáze napájení pamětí, videovýstupu, ventilátoru ... tak nám to těch 480W co jsem naměřil s napětím 1,5V v klidu dá.

Reklama
Reklama