Zpět na článek

Diskuze: Problémy s procesory AMD Opteron?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když se ptáš, já ti teda odpovím :)
Samozřejmě že je to řešením, pokud ty procesory nezvládnou jejich nominální frekvenci tak je podtaktujou a můžou je zase prodat jako levnější. Tohle se děje vždycky, každej čip by měl bejt testovanej na jakým taktu zvládne běžet. Těhlech 3000 kusů jim z nějakýho důvodu prostě proklouzlo, no tak je svolaj zpátky, zkontrolujou a zařaděj znova a je to... a vzhledem k tomu že jde o serverové procesory tak nepočítám s tim že by je někdo taktoval, takže [I]přesunutí do nižší výkonnostní kategorie[/I] určitě řešením je.

a btw, oprav si font.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No to jsou tedy otázky pane Mitrega. Je známý fakt a dělá to tak jak Intel, tak AMD a i nVidia a ATi, že se nepovedené, ale funkční kusy prodávají jako pomalejší modely. Co si myslíte že potom jsou takové ty XT, GT, a já nevím jaká jiná označení?
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tady je snad někdo, kdo bez rozdílu dává každému po jednom blábolu, ať napsal sebepravdivější a sebelepší příspěvek...a já ti vzkazuju- jsi chudák a je mi tě líto...
- Jindy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je to řešení pro AMD, ale zákazník asi nebude nadchnutý, že procesor nepřetaktuje ani o 200MHz, jistě na to řeknete, že je to serverový procesor, tak proč taktovat, ale mám dojem, že i tento server tyto procesory doporučuje i do desktopů (Opteron 144 atd.) ;)
- Tomáš Baroš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ta zpráva se ale týká tuším řady x52 a krom toho, po zlevnění Venice 3000+ nemá význam připlácet si tisíc korun za půl mega cache navíc...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nevím co autor blbne, ale tohle je podle me naprosto normální postup při prodeji procesorů, když něco nezvládnou na vysoké frekvenci tak je podtaktuju a šup s nima do prodeje. Podle mě je to i ekologické než ty kusy prostě vyhodit.
- Vladimir Beleš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Normalni to je, akorat by se tohle trideni melo provest predtim, nez se procesor da do obchodu, a ne az po tom, co se doda zakaznikovi :D
- Moas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, bezny postup.
Ta veta "Procesor je tak schopen špatně zpracovat data řádově v milionech výpočtů." mi po ranu nedava moc smysl.
Nebylo tim treba mysleno, z muze dojit k jedne chybe z radove milionu vypoctu?
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel to takhle dělá normálně, nepovedené kusy Pentií prodá jako Celeron :)
- Patrik Beránek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jenze tohle je fakt. Nepovedeny wafer Pentia 3,75Ghz prodá Intel treba jako Celeron 2Ghz. Normalka.
- Patrik Beránek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Patrik Beránek: Právě že ne. Celerony se vyrábí samostatně, protože mají jinak velkou cache. Zkus si najít na netu nějaký fotky Pentií a Celeronů s oddělanym heatspreaderem, podle mě bude jádro P4 daleko větší než Celeronu. Přece by nezahodili 85% cache?
Proto se nepovedený kousky P4 prodaj jako níž taktovaný P4 a ne Celeron...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Tak to je teda pekna sprostost, ked nastupilo P4, tak sa este dost dlho predavali tualatiny, ale potom prisli P4 celerony na jadre Willamette. Dalsia vec: Celerony su chybne jadra P4, kde je cast cahce odstavena, tak isto ako su Semprony chybne jadra od A64, vyroba CPU ma daleko od 100% vytazenosti a nik si nemoze dovolit vyhodit kus kremiku, ked je chybna len cast cache.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ASD: vlastě máš pravdu, cache zabírá tolik místa že se dycky najdou vadný kusy, ale pokud uvážím kolik Celeronů se prodá do kancelářskejch strojů, nechce se mi věřit že by většina jader musela mít zkriplenou cache...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 5. 2006 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Vyhazujou se až ty, co mají buď tu cache totálně v háji a nebo je na nich v háji něco jiného nebo prostě nejsou schopné běžet na jakékoli frekvenci co se ještě prodává. A dělá to tak jak Intel tak AMD.
- GOS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele já chcu taky psát do PC Tuningu, mám lepší nápady!

Co kdybych napsal o životě švába v útrobách počítače?
- Neurall Glade

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A tato událost se podle Vás nestala? netýká se to světa IT? zahraniční servery to snad nepublikovaly? Lukáš má tu vlastnost vybrat si tu část, na kterou chce reagovat a čtenáři pak mají též negativní postoj? Jistě, newswka mohl být napsána lépe, ale poznámky typu od Neurall Glade si nechte od cesty, jsou totálně mimo mísu
- David Lexa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Já jsem reagoval na otázku, kterou autor položil v závěru, ale nikde jsem nevyjádřil žádný [I]též negativní postoj[/I]. A co tady píšou čtenáři, od toho se já distancuju.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace podle souhlas/blabol si muzes odvodit, co si o tom mysli ostatni. Samozrejme, posledni odstavec je nesmysl, ale Ty tu razis velmi libivou politiku na Tvou adresu
- David Lexa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @David Lexa: [B]Ano, to přesně dělám. Zneužívám své výtečné slohové obratnosti abych manipuloval tupými ovcemi ve svůj prospěch.[/B] :)
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 5. 2006 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: lukas: WTF? (a jeste jsi to mohl napsat vetsim pismem, abych to opravdu neprehledl).

----------

a vsiml sis? Redakce si vyhrazuje smazat komentare, ktere nejsou k tematu :P
- David Lexa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 5. 2006 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @David Lexa: ok, tak bysme asi celý tohle měli smazat. nebo si snad myslíš že ten tvůj první komentář byl věcnej a k tématu?

//David: ne
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta otázka od autora vyznívá, jako by myslel, že to není řešení :-).
Ale řešení to je, a dělá to AMD, IBM, Intel, Sun a všichni další, holt né vždy se ty procíky podaří dobře vyrobit.
- Ondřej Pilný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Iste, ze je to bezna prax, tu je ale ten problem, ze jadra neboli korektne otestovane a dostali sa von na frekvenciach ktore nezvladaju a taketo veci by sa nemali stavat.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No omlouvám se za svou provokaci, ale prostě mi to nedalo.

Tenhle článek mě zarazil v nepřesným podání inrormací a hlavně zbytečně vyvolává paniku u majitelů opteronů.
Zkuste tento článek srovnat s článkem na světhardware, který tam dali o den dřív a pochopíte.

Jinak když se nepovede jeden článek, neznamená, že se nepovednou jiný... :-)
- Neurall Glade

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Naprostej souhlas. Tyka se to jen rady X52 a X54. Clanek, resp. novinka je nepresna a zavadejici. Nechapu, proc takove novinky pise nekdo, kdo tomu nerozumi. U Mitregy jsou tzhle ustrely uz snad pravidlem...
- Jmeno na 3

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně nemůžu souhlasit s tím, že by tento článek byl napsán korektně, objektivě a hlavně fakticky správně.
Ty procesory jsou, co se výroby týká, v pořádku a nejedná se o zmetky. Chyba byla pouze v testovacím systému. Každé vyrobené jádro před vydáním do prodeje prochází řadou testů s cílem nalézt stabilní pracovní frekvenci a podle těchto testů jsou pak procesory rozřazovány a prodávány na určité frekvenci. Neni to tak že by se vyrobilo 10 tisíc waferů a na nich byly jenom jádra A64 3500+ pro příklad. Stejně tak pokud není funkční například část L2 cache tak se deaktivuje a jádro San Diego se prodává jako Venice nebo případně u dvoujádrových procesorů je jedno jádro deaktivováno a procesor prodáván jako singlecore, aby se nemusel vyhodil. Praktikují to všichni výrobci a proslavil se s tím Intel u svého Celeronu. To samozřejmě neznamená že všechny Celerony jsou například Prescotty s vadnou částí cache, ale pouze určité procento.
Dále v článku chybí, že k zmiňovaným chybách docházelo pouze při masivní zátěži ve výpočtech s plovoucí desetinou čárkou a pouze v syntetických testech za vysokých teplot procesoru i okolí. V běžných aplikacích a za běžných podmínek nebyly žádny chyby zaznamenány.
Co se jinak autor snaží naivně naznačovat nechápu, ale doufejme, že podobné články uvádět nebude ...
- Potooczech

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace bacha s tím San Diegem a Venice. Možná to tak u některejch je, ale např. Newcastle bylo opravdu vyráběný s 512kB cache protože to vůči Clawhammeru byla úspora křemíku při zanedbatelná ztrátě výkonu
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vzdyť taky netvrdim, že Venice jsou jenom San Diega s vadnou částí L2 cache. Samozřejmě, že Venice se vyrábějí samostatně. Jenom píšu, že pokud má San Diego vadnou část L2 cache, tak se ta část deaktivuje a místo A64 3700+ se ten procesor může prodávat jako A64 3500+.
- Potooczech

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 4. 2006 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som v piatok cital na bristkom the Register , ze dochadza k lokalnemu prehrievaniu FPU a ta sposobi chybu vo vypocte, ale chyba sa prejacuje len pri dlhodobom pouzivani FPU na plny vykon a teda bola reprodukovatelna len v syntetickych testoch, v realnej prevadzek nikdy
http://www.reghardware.co.uk/2006/04/28/amd_opteron_fpu_bug/

Ono totiz ide o to, ze sa prejavi len ak sa ta ista programova sluscka s vypoctom vykona viac ako milion krat za sebou... A to je nerealne v beznom zivote..

Skoro by som povedal, ze je AMD mareketingovy tah, lebo dnesne clanky hovoria

IBM za zvysenie dodavaok AMD Opteron
http://news.zdnet.com/2100-9584_22-6066330.html

ci

Dell, Sony Toshiba k AMD?
http://voodoopc.blogspot.com/2006/04/it-all-comes-down-to-yield.html

A tomuto treba verit, tento blog totiz avizoval fuziu Dell Alienware uz koncom roku 2005 a ta je realiotu, pred mesiacom avizoval odchod sefa Sun-u a ten je od stvrtka realitou...

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=5497
- fotoba

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 5. 2006 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hochu, jak vidím, máš se ještě co učit, jak Anglicky tak i něco o výrobě procesorů!
Jo a mimochodem, zatím se ta chyba nikde neprojevila a stejně ty procesory stahují jenom kvůli tomu, že se může teoreticky projevit. Ale protože jde o serverové procesory, které většinou jsou v serverových systémech dobře chlazené, tak je asi i nepravděopodobné, že se ta chyba někdy prakticky projeví. :-)
- GOS

Reklama
Reklama