Zpět na článek

Diskuze: Radeon X1800 - architektura čipu R520

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá že zpoždění ATi s novými Radeony se vyplatilo a ATi se předvedla ve své plné kráse...Hlavně kombinace HDR s FSAA je boží..i PAN Hulán musí uznat, že tohle je G00D

PS: Moc pěkný článek!
- tnt.bigfoot

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nářez? LOL
Tak se podívejme na ten nářez.
Výkon?(a přiznejme, že toto je věc číslo jedna). Zhruba na úrovni GF7800. Ani v tom FEARu to není tak slavné, jak se z prvních recenzí zdálo - viz xbitlabs - v průměru silnější, ale minimální snímky má níže, než 7800GT.Rozhodně nic, na co by se vyplatilo čekat půl roku.
Kvalita? Ano, tady má Radeon své klady - zvláště AF, ale za jakou cenu - pokles výkonu není tak zanedbatelný, jak se autor snažil naznačit. Ve chvíli, kdy je vytížená opravdu grafika(takže žádný HL2)je pokles výkonu z "pure speed" modu na HQ 16AF 6AA celkem brutální(85fps vs 25fps - zase viz xbitlabs).
Ale toto není jediná věc u kvality - radeon už konečně ofic. podporuje TAA. Ale je to stále jen MS TAA. A ten se zase ukázal kvalitativně níže, než SS TAA. Jsou místa kde se to nepozná a jsou místa, kde rozdíl je ohromný. A třeba na plotu má ATi problém - plot není téměř vidět pod ostřejšími úhly(a není to problém chybějící textury, který by se v další verzi driverů jednoduše opravil).
HDR+FSAA? Krásná věc, ale už tu byla a nikoli nezbytně s 90% poklesem výkonu. Autor zapoměl, že existují i mod 2xSS, na který bych vcelku vsadil, že 7800GT(X) při zapnutém HDR má(ale samozřejmě nevyrovná se 4AA, který odhaduji, že při zhruba stejných snímcích zvládne X1800).
AVIVO? Prozatím jen ubohý odvar PureVidea od nV(zvláště po kvalitativní stránce) - viz anandtech.
Crossfire a vysoká rozlišení? Pokud vím, tak celé řešení, co ati předvede, je jen zvýšení frekvence ze 160 na cca 215 MHz - to sice umožní 16x12 při 85Hz ale rozlišení typu 2048x1536 zase ne. Je to sice extrém, ale co jiného než extrém je CF/SLI s těma nejdražšíma grafikama.
Užasný nový návrh čipu? Zase LOL. ATi se tady vydala cestou optimálního rozdělení výkonu za každou cenu. Co tím myslím? X1800 sice skoro optimálně využívá svých prostředků,ale toho bylo dosaženo za cenu snížení hrubé síly. Jinými slovy poměr výkon/tranzistor má při stejné frekvenci 7800GTX vyšší. Takže pokud by se nV spokojila se stejnu spotřebou jakou má X1800XT, tak při použití stejné výrobní technologie by měla mnohem výkonnější GPU.
A konečně - SPOTŘEBA! Donedávna to bylo velice oblíbené téma fanATIků, kdy se posmívali, že 6800U má o 10W vyšší spotřebu, než X800XT. Myslím, že od vydání X1800XT o tomto žádný fanatik ani nepípne - spotřeba 110W+ mluví sama za sebe.
Ale neberte mě špatně - pokud bych dnes chtěl to nej, co je na trhu, tak bych si asi vybral X1800XT. Jen říkám, že pokud bych o skutečných kvalitách X1800XT věděl v době vydání 7800GTX, tak bych rozhodně nečekal půl roku na kartu, která přinese víceméně kosmetická vylepšení.

- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: Bohuzel se pletes ve spouste veci...zacnu tou hlavni a nejzasadnejsi.

Co se tyka R520 a efektivity, tak tu muzes sledovat prave na xBitlabu v XbitMarku, kde pri pouziti dynamic branching (posledni tri radky) ma R520 70-100% naskok nad G70. Tato featura je naprosto stezejni pro nove generace enginu (precti si neco z rozhovoru od CRytecu ci Epicu - ti pripravujou enginy nove generace. Zkusim napsat do Epicu (pravdepodobne neodpovi:-), at daji vedet jak si vede X1800 v Unreal Enginu 3 (hodim se kdyz tak presnout citaci-neoficialni hlasky trvdi 30 procent naskok, ale uvidime).

Dale je podle mych prvnich poznatku FSAA 6x (i Temporal) zcela zadarmo (rozumej vykon se od 4x nelysi)..asi to bude zpusobeno tou integrovanou cache (viz clanek).

Jeste k FSAA ... novy adaptivni FSAA je lepsi nez vsechny mody nvidie krom 8xS TSS...tento mod je opravdu asi to nejlepsi co nvidia ma...bohuzel si s nim zadnou hru nezahrajes, jelikoz dopad na vykon je prilis drtivy. Naopak s adaptivnim modem 6xFSAA u ATi jeste hrat jde a dopad na vykon je temer shodny 4xFSAA (viz. xBit). SS FSAA neni uplatnitelne ted a nebude ani v brzke budoucnost.

Ted jeste k AF...zase a opte vytahnu xbitlabs(asi jediny server s Beyond3D, kterym se da verit). http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-x1000_19.html

Pokles pri zapnuti kvalitniho (rozumej plneho) AF je v jednotkach procent, a to je precez super, ne?nvidia ho neintegruje do svych cipu jen proto, ze u ni byl pokles kolem 30-40 pocent (probiralo se to opet na forech Beyond3D). Musim rovnez podotknout, ze Serious Sam 2 presto, ze ma logo Nvidia jde na X1800 rychleji a bezvadne funguje HDR s FSAA (ikdyz prinos HDR u teto hry je diskutabilni - ale mam zatim jen demo).

X1800 si vede spatne v enginech stavenych na hrubem vykonu a nikoliv shaderech (viz. Doom 3 Engine - po kterem za par mesicu nestekne ani pes, jelikoz se vydal tim nespravnych smerem).

Zatim (predbezny - alespon pro me nez budu mit namerene materialy) je zaver takovy, ze tyhle karty jsou vicemene vykonove vyrovnane s tim, ze u R520 je realna sance na to, ze se v modernich enginech uplatni lepe. Co se tyka kvality obrazu, tak jednoznacne vede R520.

Velky ? ovsem vysi nad spotrebou, ktera je u XT dojnasobna oproti modelu XL...to je opravdu velmi nemile.

Btw. CrossFire 2 (cili X1000) umi 2048*1536 pri 70Hz...to nvidia neumi. Doplnek k tomu ja jsi tvrdil, ze 2048 neumi.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: 1) Výkon & návrh čipu.
Pokud se podíváme např. na grafy 3DMarku 2001, 03 a 05 a her (viz hardwaresecrets.com), zjistíme, že surový výkon (3DM 2001 nebo noAA/AF) má větší GF7800 a RX850XT. Ale v novějších verzích 3DMarku a novějších hrách je výkon vyšší - dá se tedy očekávat, že naplno využijí výkon RX1000 až hry které teprve vyjdou. Tou dobou už snad budou nový Radeony běžně k sehnání.
Je tedy vidět, že Radeon nemá příliš silný "základ", ale s tím co má dokáže nakládat tak že se tím hendikep stírá.

2) Kvalita.
To nehodlám komentovat. GF7800GTX i RX1800XT jsou dobrý grafiky ale obě maj nějaký vady na kráse obrazu. Hlásat že nVidia má lepší obraz je tu zcestné, v tomto jsou karty asi tak nastejno.

zbytek nebudu komentovat, článek o AVIVO na Anandtechu jsem nečet a to o spotřebě a to že se vyplatilo koupit GF7800GTX a nečekat na Radeon X1800XT je víceméně pravda.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Štefek Petr: Je zajímavé, jak se na jednu stranu odkazuješ na xbitlabs(tvůj link), když ti jde o pokles výkonu při AF, uznáváš tento web(i já) a na druhou říkáš, že pokles výkonu mezi 4xAA a 6xAA je nulový, přitom na té samé stránce, co jsi ukazoval je vidět pokles ve Far Cry při těchto nastavení ze 40 na 25 FPS!(tipoval bych, že se ti nějak podařilo zapnout tento režim jen jako - tzn hlásí to 6aa, ale je to stále 4aa).
Když jsem mluvil o TAA, tak jsem tím nemyslel temporal AA, ale transparent AA(moje chyba) a když se podíváš na ten samý článek na xbitu, tak zjistíš, že třeba tady má ati celkem solidní problém v kvalitě.
Když jsem mluvil o rozlišení 2048, tak jsem myslel ergonomicky(tzn min 85 hz). Jinak pokud vím, tak nV zvládne Apple cinema disply, zvládne to i CF?
Se zbytkem se dá víceméně souhlasit. Jak si povedou tyto GPU v budoucích hrách ukážou až samotné hry. Nikdy to neukáže nějaký benchmark(ten ukáže jen jednu z možností, jak to může dopadnout).Pokud se ozvou z Epicu, tak doufám, že si to nenecháte jen pro sebe ;).
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Clanek na Anandtechu o AVIVO je spatny, protoze autor nedodrzel zakladni princip (od driveru, kde nnepouzil fix na betadrivery). Rovnez pouzil PureVideo vs. prehravac, ktery ATI primarne nepodporuje a vysledek je takovy jaky je.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: ad 1) Nelze než souhlasit, ale myslím, že přesně tohle jsem napsal("X1800 sice skoro optimálně využívá svých prostředků,ale toho bylo dosaženo za cenu snížení hrubé síly"). Jinak je pravda, že se to může pozitivně projevit na výkonu v novějších hrách, ale taky nemusí. Prozatím jediným náznakem byl FEAR, kde ale autoři tvrdí, že vyýsledný výkon bude úplně jiný, než v demu. Navíc jsem se už zmiňoval o minimálních FPS...
ad 2) Ano, zase souhlas. Pokud se někomu zdálo, že chci říct, že nV má lepší obraz, tak ne. Bylo to myšleno jen jako dodatek k článku, kde je z hlediska kvality zmiňován nový Radeon jen v tom nejlepším světle.

btw, nevíte někdo co má tohleto " ATi " znamenat? To je jako reklama, nebo jen vlastní iniciativa PCT?
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 10. 2005 00:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: No s tim poklesem u FSAA 6x je to docela slozite...pravda je, ze nekde se to projevi (viz farcry) a nekde ne...no coz nezbyva nic jineho nez to poradne promerit.

Tak temporal AA na screenshotu nezachytis (musel bys prolnout oba snimky), ale to adaptivni AA jo. No nechame diskuzi az na konkretni clanek tady na PCT.

S tim Apple cinema d. opravdu nevim, jestli ano nebo ne:-/. Vlastne ani nevim parametry toho displaye.

Pro me je dulezite rovnez fakt, ze pokud jeden radeon X1800 nezvladne HDR s FSAA, tak dva (CF) uz rozhodne ano (tedy ason snad). Takze pro majetne hrace by to mohl byt duvod ke koupi. Osobne sice neznam nikoho, kdo by byl ochoten utratit 30-40 tisic za graficky subsystem, ale treba neznam ty spravne lidi:-).

Z ceho jsem ale dost zklaman je radeon X1600, ktery diky svemu omezeni na RBE a TMUs nedokaze nektere hry rozbehat rychleji nez zastaralejsi X800GTO a spol. Mozna ze veci napravi ovladace (RV530 by melo byt ponekud jineho razeni nez R520...v zasade je RV530 technologicky vyspelejsi).
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: To je vlastní iniciativa PCT, bo jsme tady všichni teenageři popř. zastydlý teenageři bez peněz zkušeností a všichni bez vyjímky jsme tu úplně nehorázný fanATIci který maj doma starou devěttisíc pětistovku...

:-)
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ptipi: No tak musim uznat že po recenzi na xbitlabs se mi X1800 Xt az zase takova bomba to neni. NO jak pro koho. Snad jen hra fear kde je rozdil opravdu znatelny. To neni takova slava jak se na prvni pohled zdalo. Ceho jsem si ale vsiml že se nam prohlubuje rozdilmezi OpenGL a Direct hrami. Což je ale ku prospechu Ati protože se s přichodem novych windows s OpenGL moc nepocita.A to je škoda.
- Imhotep

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ano vypadá to hodně dobře. všiml jsem si správně, že x1800 je o chlup rychlejší ve far cry v 1600x1200 s 6xfsaa než 7800gtx v 1600x1200 s 4xfsaa?

2tnt.bigfoot: pan hulán možná uzná, že tohle je gůd ale ty bys mohl uznat, že tohle navážení je hodně ale opravdu hodně trapné :-P
- - = k a R f = -

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace :-) No dobře...já jsem to chtěl jenom přirovnat...Jestli to někomu příjde jako navážení, omlouvám se!
- tnt.bigfoot

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace "i PAN Hulán musí uznat, že tohle je G00D"

no, toto přece není navážení se, nebo snad ano? pokud to někomu tak připadá, doufám že ví na která místa se má obrátit...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

teeeda, musim rict, faaaak hustej clanek... takovej odbornej masakr tady uz dlouho nebyl... congratulation !
- sajbicz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autory chválím, pěkné. Myslím že i takovému antiATIfanatikovi hulánovi snad konečně dojde že i ATi umí udělat kvalitní grafárny. Že jo radku?
- Brian Duffy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam jeden takovy trapny ultralama dotaz k anizotropnimu filtrovani. Uz to tu vidim po nekolikate. Jde o to barevne "oko", nevim co si pod tim predstavit a jak podle toho porovnavat kvalitu? Jak vypada puvodni obrazek a jak ma vypadat idealni vykresleni?

A jeste pripojim druhy dotaz, myslite, ze se vyplati cekat do ledna na R580? Nekde jsem cetl ze prinese az dvojnasobek pipe lines, coz by byl narez, ale architektura bude asi vicemene stejna, ne?
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ja vidis na obrazku AF u R520, tak se jedna temer o kruh, kde jsou jednotlive mip mapy vybarveny ruznymi barvami...coz znamena ze je pouzito AF bez ztraty kvality...cili kazda plocha pod libovolnym uhlem je filtrovana maximalnim levelem AF..v nasem pripade 16xAF.

Hvezdice u GeForce6/7 znamena, ze nektere plochy jsou filtrovany nizkym stupnem AF (vetsinou vsechny plochy ktere nejsou pod uhlem 45 a 90 stupnu - pod temito uhly jsou vetisnou steny nebo podlahy, aby se usetril vykon, nebot plne AF je nesmirne narocne na vykon. Bohuzel v dnesnich hrach neplati to co kdysi a clenite tereny ci nerovnosti jsou dennim chlebem, coz znamena, ze pri filtrovani stavajicimi metodami AF s uhlovymi optimalizaci dochazi ke znacnemu zhorseni kvality...FarCry nebo BF2 to ukazuje velmi dobre.

Nekomu toto horsi filtrovani nevadi, ale ösobne si myslim, ze by rozhodne mela na high endovych kartach existovat moznost vypnout tyto optimalizace a vychutnat si perfetni vizualni kvalitu...takovym lidem nelze doporucit nez se vyhnout obloukem starsim radam radeonu a vsem soucasnym radam nvidie. GeForce 7800 totiz nikdy plne AF nebude umet jelikoz to cip G70 hardwarove nezvlada...forceware v tomto pripade nezmohou nic.

Cekat se rozhodne nevyplati...pokud se podivame zpatky, tak lehce zjistime, ze zadny drasticky skok se mezi generacemi grafek neuskutecnil..vzdy je to tak 30-40 maximalne...

Odkazuju na clanek zde, kde je lepe pochopitelna a vysvetlena problematika AF
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=5027&Itemid=44

- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace čím víc jsou v tom oku barvičky ve středu, tím líp.

Čekat se oplatí asi vždy, protože ceny pořád klesají. Ale potom nic nekoupíš, protože po R580 budeš zase čekat na R600 a ta zas bude mít PS 4 :D
- Stalin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...pokud se podivame zpatky, tak lehce zjistime, ze zadny drasticky skok se mezi generacemi grafek neuskutecnil..vzdy je to tak 30-40 maximalne...

hmm

8500 -> 9700PRO cca 2-3x vetsi vykon
spotreba cca 20W -> cca 50W

9800TX -> X800TX cca 1,5-2x vetsi vykon
spotreba cca 60W -> cca 60W

X800TX -> X1800TX cca 1,3x vetsi vykon!
spotreba cca 60W ->110W !

- drticz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Spatne jsem se vyjadril, ja to spise myslel v kontextu 9700 na 9800...X800 na X850..stejne tak to nejspise bude R520 na R580. Samozrejme naskok bude, ale na lepsi veci muzes cekat vecne a zatim hrat na GF3:-)
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tohle je typická připomínka po příchodu nový generace. R9700PRO jako novinka nebyl rychlejší, než GF4-4600, rozdíly byly pouze při aa/af. Bez něj byla tak sotva o 30-40% rychlejší, než R8500. Skok mezi 9800XT a X800XT-PE byl naopak největší, jaký snad ATi vůbec udělala, dvojnásobek pipelines, 25% navýšení taktů u jádra, 50% u pamětí a 30% zvýšena efektivita jádra. Výkonnostní rozdíl pak byl cca 2-3x vyšší. U X1800XT je tohle těžký posuzovat, je na to příliš brzo. Stačí si připomenout situaci s R9700, který se po vydání nezdál nikterak rychlý, ale přišla nová generace her a výsledky byly jinde. A dá se očekávat, že u X1800 to bude podobné (viz výsledky testů výkonu SM3.0/dynamic branching)
- Jirka - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-05.html

i v prehistorickem Q3 enginu byla 9700pro zhruba 2x rychlejsi nez 8500...
- drticz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lukasi chtel bych vedet tvuj osobny nazor na jednou moji otazku-cituju>oplati se kupovat Radeon X1 rady aneb Geforce 7 family kdyz nepodporuji plne DirectX 10 a tym nasledne Pixel&Shader v4+.Ako oba dobre vime za rok pride OS VISTA a kdyz clovek-zakaznik da za grafickou kartu vice nez 10000 tak urcite bude od nej ocekavat ze bude plne podporovat rozhrani ktere jeste jen pridou.Pozri ber to z meho pohledu tak Lukasi-ATI uz mohla pouzit v X Radeonech architekturu R420 ale nakonec se rozhodla ze pouzije R380+doplnila ji navic Pixel&Shader jednotkama a to bylo cele-uz vtedy keby zakomponovala podporu DirectX10 mohla mit oproti NVIDII vyhodu protoze ako urcite vis tak 6 rada Geforce GPU nebude mit asi dosti surovy vykon aby onoho Pixel&Shader v3 efektu vyuzila a to nasledne opravila rodina sedma.Geforce 7800 GTX je v skutku skvela karta ale je videt ze NVIDIA pouzila podobny krok jako ATI pri svych X Radeonech jednoduse receno-pridala navic 8 Pixel Pipelines a 2 Vertex Shader+zvysila takt jadra a pameti ale dale se nic prelomoveho v architekture NV40 nekonalo a tym padem vznikla nam dosti znama G70.Tudiz videt i u NVIDIE tak nelogicky krok-podpora DirectX 10 se nekona a tym padem jsme stale tam kde sme byli.Uz 3 generace grafickych cipu ci od ATI tak od NVIDIE nam stale ponukaji podporu DirectX 9-ano vim ze nejprv to byla podpora 9.0,potom 9.0b a dnes 9.0c sem ale zvedav kdyz prijde 9.0L a zakaznik ktery si tak drahou grafickou kartu poridil nakonec zisti ze o rok mu bude naprd a to by se podle mne u High-Endu stat nemelo ale vyrobca urcil a zakaznikovy je dano.Osobne me R520 nelaka uz len z dalsiho nelogickeho kroku ktery ATI ucinila a tym sou ji officialne zverejneny spravy cituju-R580 je vyrobena,je dokonalejsi a je pripravena na predaj.Ptam se nac tohle rikaj kdyz este R520 neni poradne na trhu ale jejich vec-ak naozaj vyde ta R580 okolo vanoc prodej R520 rapidne klesne dolu.Rata se mi dalej vec a tez cituju-prvny GPU R520 sou jeste cipy ktere nezvladaji vysoke frekvence a tudiz se zacnou prodavat jako prvni-vid uz mame dukaz vyrobku PowerColor kde jadro R520 bezi len na 600Mhz a ne na officialnym taktu stavovenym vyrobcem 625Mhz.Nevim co si pomysli ty ktery si X1800 XT chci koupit ale urcite si budou peclive vybirat aby si vybrali grafickou kartu ktera uz bude zalozena na novejsi revizi jadra R520 v1.0a a tym pude i cip samotny lepe nataktovat.Ak by mela tak jako R520 tak i nova pripravovana G80 uz konecne implentovanou podporu DirectX 10 pokles prodejnosty R520 bude tvrde speceten-ano HighEnd graficke karty si nekupuje kazdy ale ty co si ju hodlaji koupit urcite investuji sve penize do produktu ktery bude s podporou prichozich instrukcii na tom lepe a ne ktery uz coskoro nebude jim neda v danem programu plnou podporu.Budu rad kdyz nepovi svuj osobny nazor jenom Lukas ale i ostatny co si o tom naozaj doopravdy mysli protoze tu se nehledi na zakaznika ze strany vyrobcu kuli 2 hlavnym vecem a to-odmitaji robit nove graficke karty na AGP sbernici cimz si musi uzivatel ktery ma postavenou vykonnou sestavu zbytecne kupovat novy Hardware a za druhe uz mnou spominana absence podpory DirectX 10.
- Viliam Vida

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nic ve zlým, ale máš v tom zmatky :-)

[I]"za rok pride OS VISTA a kdyz clovek-zakaznik da za grafickou kartu vice nez 10000 tak urcite bude od nej ocekavat ze bude plne podporovat rozhrani ktere jeste jen pridou"[/I]

Vista bude podporovat DX10, ale nebudou hry pro DX10. Teprve teď se začínají objevovat první hry s komplexnějším využitím SM2.0. Těch, co využívají něco ze SM3.0 snad není ani pět. Na co ti bude hardware podporující SM4.0, když ani SM2.0 ještě nenarazil na limity?

[I]"ATI uz mohla pouzit v X Radeonech architekturu R420 ale nakonec se rozhodla ze pouzije R380+doplnila ji navic Pixel&Shader jednotkama a to bylo cele-uz vtedy keby zakomponovala podporu DirectX10 mohla mit oproti NVIDII vyhodu"[/I]

To v žádným případě. ATi by tím pouze vytvořila hardware, který by nebyl ničím jiným, než mrtvým kusem křemíku, protože bez DX10 je ti takový čip k ničemu, prostě nepoužitelný. Navíc ATi v té době nemohla R400 ani dokončit, protože ještě nebyly uzavřený specifikace DX10 a nebylo jasný, co vše bude muset čip umět a na to už ATi jednou narazila (s R100). Takovéhle omyly stojí miliony dolarů a každý výrobce si dá dneska pozor, aby se mu něco podobnýho nestalo.

[I]"ako urcite vis tak 6 rada Geforce GPU nebude mit asi dosti surovy vykon aby onoho Pixel&Shader v3 efektu vyuzila"[/I]

To je další omyl. Problémem NV40 není surový výkon, ale architektura. NV40 není navržený tak, aby mohl efektivně SM3.0 provádět. G70 přidává hrubý výkon, ale situace s dynamic branching je stále stejně zoufalá.

[I]"sou ji officialne zverejneny spravy cituju-R580 je vyrobena,je dokonalejsi a je pripravena na predaj"[/I]

ATi oficiálně nic takového neprohlásila.

[I]"cituju-prvny GPU R520 sou jeste cipy ktere nezvladaji vysoke frekvence a tudiz se zacnou prodavat jako prvni-vid uz mame dukaz vyrobku PowerColor kde jadro R520 bezi len na 600Mhz a ne na officialnym taktu stavovenym vyrobcem 625Mhz.Nevim co si pomysli ty ktery si X1800 XT chci koupit ale urcite si budou peclive vybirat aby si vybrali grafickou kartu ktera uz bude zalozena na novejsi revizi jadra R520 v1.0a a tym pude i cip samotny lepe nataktovat."[/I]

To znovu mícháš dohromady věci, který spolu nesouvisí. Čtvrtý respin je používán pro X800XL a pátý respin pro X800XT. Jak PowerColor taktuje karty je jeho věc a že se liší od oficiálních frekvencí není nic novýho.
- Jirka - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odkud autor zjistil,že FEAR je DX9.0c hra?
- Robert Pešl

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanku jako je tento jsme uz cetli spousty, je to stale umele vyplnovani nudy pred prichodem karet a nema to vyznam, skutecne zajimavy clanek bude az ten kde budete mit kartu v ruce, do te doby je to placani slamy.
- Obermaier Zdeněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jelikoz obas napises pro PCT, ta bys mohl vedet jak to chodi, kdyz delas rozsahly clanek.

Teorie zde uvedena je pomerne rozsahly clanek a ted si predstav ze pripravuju zhruba 12-15 kapitol samotneho vykonu a kvality zobrazeni. To opravu trva nez mas opravdu relevantni vysledky....kdybychom to s Jirkou spojili s timto, tak bychom dostali sice opravdu rozsahle pojednani, ale fakt je ze vetsina lidi by to u 4 kapitoly prestala cist.
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak si představ, že existujou i lidi, který to zajímá. Stejně jako jsou lidi, který zajímá rybaření :-) A nesouhlasím, že takových jsou "miliony", opravdu dobrých technologických preview je jen pár.
- VerteX

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mne jak se ty shadery budou programovat, resp. jak se budou volit . Řekněme, že mám 4 objekty a každý z nich chci dát do vlastního, nejprve vertex a potom fragment, shaderu. Budou tak použity 4 shadery. Teď to dělám tak, že nastavím program v jednom vertexu,fargmentu vykreslím objekt, nastavím jiný program V,F vykreslím další objekt atd a tak pořád dokola. Viz [URL=http://www.visualprog.cz/RealityFactory/TechnoEngine2.htm]tato stránka[/URL] .
Celkem by se mi líbilo nastavit 4 V,F programy , vykreslit 4 objekty, nastavit další a vykreslit další, bylo by to rychlejší.
- Pavel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek je až na pasáž o anti-aliasingu a místy i o anizotropním filtrování doslova hrozný. A to neberu v potaz ani stylistiku, ve které konkuruje největším perlám Martina Štěpánka na Světhardware (neustále se opakující slova, perly jako "kde se poděly", "Optimalizace - cheatování. Tyto dva fakty byly, jsou a budou používány k navyšování výkonu v driverech", úplně chybějící slovesa apod. - čtivost takového článku je pak opravdu skoro nulová).

To, že autoři (nebo jen autor) do problematiky zdaleka zcela nepronikli je vidět na neustálém používání anglicko-českých hybridních výrazů, které jsou zasazeny do vět značně připomínajícíh kostrbaté překlady ze zahraničních materiálů. Zbytek už je jen popisování toho, co vidíte sami na obrázku a snaha o vysvětlení principu nebo naznačení souvislostí a praktických důsledků takřka nulová. Když k nějaké dedukci dojde, tak je přinejmenším zajímavá (např. "Ring-bus umožňuje pracovat pamětem na mnohem vyšších frekvencích než pracují současné GDDR3, což jasně naznačuje, že budoucí typ GGDR4 je podporován"). Pokud někdo pochopí anizotropní filtrování z vašeho vysvětlení, tak smekám, ostatním doporučuji třeba raději starší materiály na 3dcenter.de, kde přece jen vědí, co píší.

V první tabulce nesedí fill-rate a rozhodně by v kontextu propustnosti 48 GB/s neměla být uvedena 512-bit sběrnice u R520.

Pochválit musím pasáž o anti-aliasingu, ta je až na tristní překlad "temporální" opravdu velice povedené a nabitá informacemi.

Naopak, když začne (zřejmě druhý autor) psát o HDR, zopakuje něco již řečeného v části o AA a korunu tomu dá v pasáži Avivo, kde ze čtyř vět je polovina novinářskou vatou. Nejdříve si autor řekne, že Avivo bude popsáno jindy, pak "přece jen aspoň stručně" a pak v jedné věte řekne pouze malou část toho, co má Avivo nabízet. Zbytek zřejmě sám ještě neví.

Dokonce ani v závěru není slovosled příliš český, po článcích o historii výrobců grafik tady na PCT mi to připadá jako studená sprcha (že by to pan Štefek kazil panu Součkovi?). Shrnuto podtrženo, bylo by asi mnohem lepší, kdybyste předložili jen pasáž o anti-aliasingu a půlku kapitolu o anizotropním filtrování a zbytek jen odkázaly na zahraniční servery - argument s přínosem pro české čtenáře neobstojí, protože to podstatné jste stejně srozumitelně česky podat nedokázaly.
- Rednex

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mam pro tebe navrh....muzes to osvetlit vsechno sam a vysvetlit vsechny principy a celou podstatu architektury. Clanek ti bude uverejnen a zaplacen adekvatni honorar. Hmm?
- Štefek Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 10. 2005 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Omlouvam se vam, ze jsem vas spolu s p. Souckem v posledni vete zaradil do rodu zenskeho, ale jinak jen vidim, ze neumi prijimat pomerne konkretni kritiku. Pravdepodobne si ani ted znovu clanek neprectete a nezkusite jej opravit. Ale to je vase skoda, vy jste u nej podepsan.

Pokud nechapete neco z principu 3D, mohu vam nekterou cast po e-mailu vysvetlit, budu-li mit trochu casu, klidne to udelam.

Zajimalo by me, proc mam jeden souhlas a 2x blabol, kdyz praktiky jen pisu, co presne na vasem clanku neni dobre a je to jasne videt. Komunita PCT asi neni prilis objektivni.
- Rednex

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace nenech se vytočit...neví co je to za práce....psal jsem kdysi recenze do školního časopisu ve wintextu :)
- Brian Duffy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2005 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Rednex: Proc jste dostal blaboly misto souhlasu? Mozna proto, ze lidi co chodi na PCT se chteji dozvedet neco o IT a ne cist polemiku o cestine ;) A ono taky kritika je dobra vec, ale kdyz z ni je cejtit egoismus na sto honu tak ji to moc neprospeje...

Me spis mrzi, ze se posledni dobou u konkurence objevuji podobne clanky drive nez zde :( Ja je teda ctu stejne vsechny, ale u toho ktery ctu jako "druhy" uz se nedokazu tolik soustredit. To vsak nic nemeni na tom, ze me se tento libil, diky za nej!
- Ero

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 10. 2005 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Rednex: Rednex: Vyjádřím se pouze k tomu, co se ti nelíbilo na kapitolách o AA/AF.

1) chybějící slovesa ve větě "Tyto dva fakty byly, jsou a budou používány k navyšování výkonu v driverech..."? Promiň, ale na české poměry obsahuje tahle věta sloves víc než dost :-)) Nemyslel jsi spíš větné členy?

2) temporal/temporální: uveď vhodnější překlad. Prakticky všechna slova z AJ původně převzatá z latiny/řečtiny končící na -al se překládají do čeština jako -ální. Každý si jistě najde vhodný příklad, ale speciálně pro tebe uvedu třeba orbital/orbitální, dorsal/dorsální, radial/radiální, special/speciální, actual/aktuální... hmm?

3) ad anizo: doporučoval bych ti někdy nějaký článek o teorii napsat. Můžu se mýlit, ale z toho, co píšeš, mám dojem, žes to nikdy ani nezkusil. V téhle situaci jsou jen tři možnosti:

a) vykašlat se na vysvětlování čehokoli a vyjmenovat pouze novinky (případně se odkázat na článek speciálně o AF): to si ovšem mohou dovolit pouze v zahraničí, protože kvalitní český článek (o AF) srozumitelný pro začátečníky, ale zároveň fakticky správný, na českém webu [I]není[/I]. Tenhle přístup by odradil všechny čtenáře, kteří neovládají angličtinu (proto si čtou české weby) a potom ty, kteří čtou i zahraniční weby, ale nezajímají se o problematiku hlouběji po odborné stránce a vůbec by netušili, o čem je řeč.

b) Druhá možnost by byla vysvětlit principy AF od základu. Vzhledem k tomu, co víš o 3D, by sis mohl být vědom toho, že kompletní vysvětlení problematiky anizotropní filtrace člověku, který o ní netuší vůbec nic (prostě běžný hráč), by bylo rozsahově delší, než celý článek o R520, ve kterém by to navíc nemělo co dělat. Hlavní problém by pak byl ten, že by si to stejně skupina lidí, které by to bylo adresované, nepřečetla, protože je nezajímá teorie AF; zajímají je přínosy R520.

3) Poslední možnost je přístup, který jsme vybral já, tzn. vysvětlit čtenáři alespoň to, jestli přítomnost té a té technologie/postupu/implementace je správná nebo špatná, jak se to v praxi projevuje (tzn. co díky tomu uvidí/neuvidí na obrazovce), a pak doplnit, jestli to R520 má, nebo nemá. Tenhle postup podle mého mínění zaujme největší část čtenářů, protože jim je jasné, že např. úhlově neoptimalizované anizo je věc dobrá - víc vědět nechtějí. Současný výsledek je pro mě úspěch, protože když se koncept z celkem 6300 čtenářů nelíbí jedinému, je pro mě prakticky nemožné tento poměr jakkoli vylepšit ;-)

Nevím, jestli čteš diskuse pravidelně, nebo ne, ale kritizujících odborníků a chvástajících se pseudoodborníků (patříš doufám do první skupiny) jsme tu měli nepočítaně. Ale ještě se ani jednou nestalo, aby nějaký z nich napsal pro PCT alespoň trochu slušný článek. Tak se nediv, že reaguju tak, jak reaguju, ale za dobu, kterou píšu články, až mi tohle docela leze krkem :-)
- Jirka - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 10. 2005 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Rednex: Rednex - uvědom si že většina lidí co tu chodí si to přečtě, trochu tomu rozumí, ale ne tolik do hloubky jako autoři.
- Brian Duffy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2005 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jirka - autor: 1) Slovesa chybí v jiných (vícero) větách (stačí projet třeba ve Wordu se zapnutou gramatikou, on už vám to zeleně podtrhne), tato věta si spíš legračně odpovídala na nadpis a obávám se, že optimalizace a cheatování nejsou fakty.

2) Nevím, co máte proti slovu "dočasný", když poměrně přesně vystihuje situaci a raději vymýšlíte další anglicko-český hybrid.

3) Anti-aliasing vysvětlujete velice pěkně, zřejmě stavíte na zkušenostech z vašich stránek o 3Dfx, ale anizotropní filtrování jste zřejmě poskládal, jak jste si vzpomenul. Pokud to omlouváte tím, že to zajímá uživatele jen povrchně, měl jste jim raději jasně ukázat praktický důsledek a pár screenshotů. Opravdu si myslíte, že jste donutil 6 300 čtenářů hodnotit, natož číst váš článek? Podle mě skončili po pár větách a šli po obrázcích, protože většině dále nerozuměli. Ne, že by na to všichni neměli dostatek chápání, ale prostě proto, že jste jim podali něco spichnuté horkou jehlou, co se jen těžko čte.

Diskuze pravidelně nečtu a na PCtuning mě v poslední době přilákali vaše kvalitní články o historii grafických karet. O 3D grafiky se na internetu pravidelným čtením serverů, na které jsem se postupně dostal z gamedev.net (beyond3d.com, 3dcenter.de).

Normálně ani nepřispívám do diskuzí, ale překvapilo mě, že váš článek, ač téměř v češtině, byl méně srozumitelný, než ty anglicky psané a znovu musím říct, že proti těm o historii grafik vypadal doslova jako rychlokvaška. Ještě více mě překvapilo, že na konkurenčním Světhardware píše Zdeněk Kabát o tom samém, nemá sice úžasnou kapitolu o anti-aliasingu, ale píše česky, srozumitelně a ukazuje čtenáři, co je jeho názor, co názor ATI a do čeho třeba ještě nepronikl.
- Rednex

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2005 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Rednex: 1) Nebylo by lepší, než se donekonečna dohadovat, uvést nějaké dvě věty, kde slovesa chybí?

2) Slovo "dočasný" absolutně nevystihuje podstatu této technologie, navíc si pleteš termíny "temporární" (od temporary, znamená dočasný) a "temporální" (od temporal), což znamená časový. "Dočasný" je v tomto případě nesprávné a zavádějící, protože v TAA nejde o nic dočasného (AA efekt je viditelný trvale, resp. po celou dobu zobrazování 3D). Klasický AA je plošný (spatial), TAA přidává vyhlazování ještě v dalším rozměru a tím je čas. Použitelný by byl termín "časový" antialiasing, ale poněkud se mi příčí, protože v češtině vyznívá mnohoznačně (může to být jak vyhlazování času, tak vyhlazování v čase a to je velký rozdíl). Proto zůstanu u termínu temporální, který je správný (najdeš ho v libovolném kvalitním elektronickém slovníku cizích slov, oba termíny vč. rozdílu jsou popsány v tištěném slovníku státního pedagogického nakladatelství Praha doc. dr. Lumíra Klimeše, CSc). Tuhle kapitolu považuji za uzavřenou a doufám, že alespoň uznáš, že jsi se mýlil.

3) Vždyť jsem obrázky uvedl a dost jednoznačné. Jak teoretické výsledky (úhlové optimalizace v "tunelu"), tak praktický dopad (screenshot z hardocp, kde jsou velmi dobře viditelné rozdíly kvality - jasněji už to podle mě ukázat nejde).

Pokud bys nám chtěl dokázat, že dokážeš psát články lepší, které zaujmou jak profesionála, tak začátečníka, porozumí jim každý a každý v nich najde něco nového, co nevěděl a zároveň tyto články budou obsahově, gramaticky a stylisticky správně - prosím a těším se na spolupráci. Ale současný způsob kritiky z tvojí strany je velmi neurčitý a navíc kritizuješ i to, co je evidentně korektní.
- Jirka - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2005 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Rednex: Já si naopak myslím, že je to jeden z velmi dobrých článků. Palce nahoru, pánové. A to, že se v tomto několikastránkovém představení ukázalo několik gramatických chyb omluvit sice nelze, ale je tomu tak v daleko větší míře všude jinde.
- Negr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2005 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jirka - autor: 1} To nemyslíte vážně? Když už jste opravili chyby v úvodní tabulce, nedostatky u Avivo (což vidím na první pohled), na kteréžto chyby jsem vás upozorňoval, tak jste si nejspíše článek po sobě i přečetli a převedli do češtiny (hledat znovu chybějící slovesa by mi vzalo asi více času, pokud jste neopravili všechny věty)

2) Je dočasný do prahové hodnoty, proto bych se tomuto výrazu nebránil. Pokud je slovo temporální, nějakým způsobem zavedeno, pak se vám v tomto případě omlouvám, dosud jsem se s ním nesetkal.

3) Bohužel jste nepochopil, na co narážím. Začal jste vysvětlováním, co vlastně anizotropní filtrování je a zde jste se vyjadřoval ztěžka místo, abyste situaci ilustroval.
- Rednex

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2005 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Rednex: 1) to myslím naprosto vážně, neboť do části o AA/AF, o které diskutujeme, jsem nijak nezasahoval

2) beru to

3) Ne. Vůbec jsem nevysvětloval podstatu anizotropní filtrace. Pouze jsem co nejstručněji probral postupy, které se v současné době používají k navýšení výkonu při AF. A ilustrovat situaci? Vždyť jsem i zmiňoval, že na statických screenshotech nelze mnohé nedostatky dokázat (brilinerání filtrace, undersampling apod.). Přidání dvou na pohled identických screenshotů by v tom těžko udělalo běžnému čtenáři jasno, spíš naopak.
- Jirka - autor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 10. 2005 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ATi opět ukázala, kdo je zač...
- Michal Kubala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2005 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda čekal jsem od architektury [B]R520[/B]opravdu více. Nejdříve mne totálně zklamala GeForce řada 7XXX,která kromě navýšení výkonu,nepřinesla po technologické stránce žádné výrazné změny. Čekal jsem od nového označení G70 opravdu odraz od původní architektury,na které jsou postaveny čipy 6XXX,ale řada 7XXX není nic jiného než evolučním krokem. R520 je na tom o dosti lépe. Po technologické stránce je R520 o třídu víše než G70. Co se týče výkonu,tak musím bohužel konstatovat,že se bude velmi podobat GeForce 7XXX. Kdo se opravdu vyzná v technologii 3D,tak určiě pozná,že v propagaci nových 3D technologiích mocně zapracoval marketing. Někdo se rozplívá nad architekturou G70 /to opravdu nechápu/. R520 není špatná,ale je to pilotní architektura a k dokonalosti dojde až v další generaci Radeonů. Myslel jsem,že si teď koupím grafiku,která bude v pohodě stíhat Unreal 3 engine.Teď už vím,že tomu tak není. Jistě,UT 2007 si na řadě Radeon 1XXX a GeForce 7XXX zahrajete,ale zapomeňte na znatelné úpravy obrazu a efekty,které Unreal3 engine nabídne.
- Roman Vrábel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 10. 2005 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[B]Super článek, super a nic víc.[/B] Píši dosti článků a dosti jich upravuju apod. a vždy se nějaká chybka najde, nikdo není neomylný. Ale nemění to nic na faktu, že se tendle článek povedl a nikdo nebude bádat nad tím, kolik je v něm gramatických chyb.

Musím jen konstatovat, ATI se opět vyšvihla. Dnes už nebude hlavní ten surový výkon, komu k čemu jsou FPS 60 a více, 50FPS stačí úpně bez problémů, pokud jde o akci, tak dle mého názoru je hranící něco málo okolo 40, pak už to není to pravé ořechové, ale lidským okem nepoznáte rozdíl při hraní gamesy, jestli máte 50 nebo 120 FPS, opravdu ne. Hlavní je kvalita obrazu, což ATI má stále lepší jak nV a samozřejmě dopad AA, FSAA, HDR a nevím čeho všeho na celkový výkon. K čemu je 32 nebo 24 Pipek, když ve výsledném obrazu to stojí za starou bačkoru.
- djWilly

Reklama
Reklama