Zpět na článek

Diskuze: Revoluce v chlazení počítačů?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě by spíš zajímalo kdy se objeví první chladiče na iontovej vítr.
- Ace

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odparek? Nevím kde jste k tomu slovu přišli. Takovým věcem se většinou říká výparník :)
- nuff

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @nuff: Já to mám z posledního semestru chemického inženýrství. Ale je to jen slovíčkaření.
- Ctibor Škuta

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Ctibor Škuta: Mno obecně odparky jsou především k dělení směsí varem (např. zahušťování roztoku), kdy každá z fází má jiné složení dané rovnovážným fázovým složením za daných podmínek (T, p, n), zatímco výparník je pojem čistě energetický ... kde je předmětem zájmu pouze změna na parní fázi (ať už z důvodů energetických či fázových).
Takže vlastně oba máte pravdu, nicméně vzhledem k aplikaci v tomto chladícím systému, bych se klonil spíše k výrazu výparník.
No a ještě k celému tomu projektu ... je sice fakt, že teoreticky teplotu na čipech sníží možná efektivněji a rychleji, o to více ale bude počítač jako celek "topit" navenek ... neboť vzhledem k první větě termodynamické (zákon zachování energie) a nezměněnému teplu produkovanému čipy, tato energie bude stále pouze odvedena. Je sice pravda, že jistá část možná bude použita ke stlačování chladícího média, ale pak opět po aplikaci druhé věty termodynamické na cyklicky pracující systém, dojdeme k závěru, že celkem budeme mít doma další akumulační kamna navíc ... a nedej bože že by stlačování chladícího média bylo prováděno pomocí extra dodávané elektrické energie :-)
Jediná schůdná cesta vede přes snižování energetické spotřeby čipů, neboť jakákoli technologie chlazení je silně nevýhodná (pokud není za výparníkem turbína vyrábějící zpět elektrickou energii - osobně bych toto chtel vidět u notebooku :-D )
- vovec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Ctibor Škuta: taky souhlasim s tou odparkou. v chemii se teda používá tohle slovo než výparník :) ae je to vážně jen o slovíčkách...
- Light

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2008 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Light: Studujem energetiku na strojnickej fakulte, v tomto pripade sa skutocne jedna o Vyparnik. Odparka sa pouziva tusim pri zahustovani roztoku.
- Petulikk20

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych šel těm chlapcům nejraději pomoci, aby to bylo co nejdříve hotové. Dnešní high-end topí jak gamaty/kamna a kord teď v létě. Grafické karty to potřebují jak sůl. A tihle chlapíci otevřou zlatý důl, protože si to chlazení poběží koupit kdejaký vůl. A všichni budou mít o chlad postaráno. 8)
- Sniper on the roof 42

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako ne, že ne. Je to fajn. Ale proč se sakra někdo nezabývá tím, jak vyrobit netopící-nežeroucí procesory, grafické čipy, ramky...
Mě to příjde jako úmyslná snaha mi zvýšit poplatky za elektriku...
Doufal jsem, že Intel Atom by mohl být pasívně uchladitelný ale asi houby...
- Sotek Sotkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mozes sa spolahnut, ze na energetickej optimalizacii cipov pracuje v kazdej kremikovej firme nejaky tym odbornikov.

Ono to nie je take lahke povedat si: "no dnes navrhneme cip s vykonom nV GT200 s 512 stream procesormi a spotrebou 65W".

Ak kces chladne komponenty, kup si PIII CPU a TNT2 rivu.
- overclocKING

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace A ty jsi viděl PIII s pasivním chlazením? Co se grafik týče, tak dneska už má integrovaná grafika vyšší výkon a chladit se nemusí...
Já bych klidně něco s výkonem kolem 1GHz, co by ale nehřálo ani při maximálním povoleném zatížení.
Chápu, že kompl na nové hry bude topit vždycky. Ale proč musí obsahovat větrácek i notebook na prohlížení PCT a pouštění filmů?
- Sotek Sotkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Sotek Sotkis: Protože kdyby notebook neměl větráček, bude muset mít velkou pasivní část, odkud teplo odejde sáláním samo, bez pomoci ventilátoru. I když bude mít procesor 2W, grafika 1W a čipset taky 1W tak by se ten book dřív nebo později ohřál, bez nějakýho šikovnýho žebroví na spodku nebo minimálně šikovně udělanýho magneziovýho těla - což levnější booky nemaji
- Michal Ondráček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Ondráček: Jít by to mělo. Vemte si jak topí procesory v PDA? Má to velký pasiv? A má to ryhlost (chápu, že to neznamená přímo výkon) poloviny toho, co bych potřeboval. Začínám hloubat nad tím, jestli není chyba v x86 archytektuře... Protože potřebuju zařízení které by mělo výkon na přehrávání filmů ale nechci si s ním vařit koula, když to mám na klíně...
- Sotek Sotkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2008 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Sotek Sotkis: Ale to je jednoduche. Kupte si silny notebook a podtaktujte. Takove core2duo z 2.4 na 1GHz a 0.9V (nebo i min) vam filmy prehraje a topit to nebude.
- polygon

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja chladim vodou a sem nadmiru spokojenej myslim si ze je to daleko lepsi jak jinymy chladici myslim tim boxovanymy teploty jsou uplne nekde jinde a hlavne to ticho kdys hraju nejakou narocnou hru,tak nemusim poslouchat jak mi huci vetracek u GPU.Neni to sice nejlevnejsi ale je to fajn.
- Vitezslav Kapral

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2008 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cela tato novinka je velke halo koli nicomu. Cenim si snahu priniest nieco nove a nieco ine, ale autora mala zastavit uz veta "[I]Celý projekt je však zatím ještě v plenkách vše funguje pouze na počítačové simulaci[/I]" Keby mali aspon funkcny prototyp tak nepoviem, ale podobnych simulacii je(a aj bolo) urcite viac. Proste skor by som radsej cital clanky o realne fungujucih veciach. :)
- Lophius

Reklama
Reklama