Zpět na článek

Diskuze: Seagate představil "nejrychlejší HDD na světě"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na vasi vetu "O svém Savviu 15K Seagate tvrdí, že jde o nejrychlejší pevný disk na světě. A to i přesto, že jeho plotny mají průměr pouze 2,5 palce." si dovolim jednu poznamku, cim mensi plotny tim vyssi je rychlost seeku, samozrejme ne track-track ale zacatek-konec. Takze je mala plotna u rychleho disku vyhodou. A urcite bych nepouzil slovo presto.
- Radek Havel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace čím menší plotna, tím je sice rychlejší seek, ale přenosová rychlost bude myslím dost trpět... řekl bych že tu bude mít Cheetah vyšší, proto ji taky neuváděli v tom srovnání.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jenze "rychlosti" se u techto disku mysli podle me celkovy vykon a ne nejake kontinualni cteni. Sam mam raptora a pri kontinualnim cteni da jenom 30-55MB pritom druhz disk wd2500ks da pri kontinualnim 40-70. A raptor je stejne o tretinu vykonnejsi. Ale asi jsme si spatne rozumeli v nasich predstavach co znamena slovo rychlost. Jeste jedna poznamka, plotny sice budou male ale ta hustota zaznamu to bude castecne kompenzovat.
- Radek Havel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Radek Havel: "Výkon" pevného disku je dost subjektivní, někde je potřeba rychlý seek, jinde zase vysoká kapacita a přenosová rychlost. Pokud má HDD jedno, nemůže mít zároveń druhé.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vim, ze to v tomto segmentu neni dulezite...ale pro zajimavost: jaky to dela kraval?
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hele nevím jak disky od Seagatu ale ty od HP nic moc tichýho nejsou když to Proliant DL380 startuje 15K disky tak už to doprovází takovej bordel od ventilátorů že to zní jen jako turbo ve starejch turbodieslech :)
- Global Killer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no, 3.1 B = 31 dB a to vyrobca najskor udava trosku prifarbene. Pre porovnanie, sepot ma asi 30 dB. Pravdaze, ako velmi je ten zvuk neprijemny zavisi aj od jeho vysky.
- Papek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no nevim normalni 7.5k otackovy HDD nejsou moc hlucny teda aspon ty seagaty taky by me docela zajmalo kolik hluku vydava tech 15k otacek.Btw 30 dB neni malo.Vetracky oznacovane 19.5 dB jsou v pocitaci temer neslysitelne a rozdil 3-4 dB je pro ucho temer dvojnasobny pokud napriklad snizujes hlucnost pocitace tak z praxe budes znat ;-)
- Tomáš Kubín

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Tomáš Kubín: Dvojnasobna intenzita je rozdil o 6dB v urovnove mire. Jinak mam 10k disk a pri normalnim behu neslysitelny. Pokud zacne hrube seekovat tak uz je to slyset, ale to musi byt opravdu hodne zatizeny. Prirovnal bych to ke zvukum WD 1,6G jestli nekdo pamatuje. Ale ten mel 5,4k otacek ;)
- Radek Havel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Tomáš Kubín: hlavně decibely jsou dost zavádějící, protože daleko snesitelnější je pro člověka nějaký hlubší zvuk nebo šustění než vysokofrekvenční pištění.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> A to i přesto, že jeho plotny mají průměr pouze 2,5 palce.

2,5 palce je form-factor, nikoliv prumer ploten

Cheetah 15K.5 ma form-factor 3.5" a plotny o prumeru 2.6"

Savvio 15K ma form-factor 2.5" a (pokud sedi fotka) plotny ~ 2.1"
- paco

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pokud si koupíte standardní desktopový disk označený jako 3,5", můžete si ho změřit a zjistíte že je ve skutečnosti větší, protože 3,5" je průměr ploten, ne šířka celého zařízení. Stejně tak s 2,5" disky do notebooku. Cheetah má plotny menší kvůli těm vysokým otáčkám, no máte pravdu že u toho Savvia to bude asi podobně, takže trochu míň než 2,5"...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 1. 2007 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty přístupový doby jsou jasný ve prospěch 2,5" oproti 3,5", ale rozhodně nevěřim, že by na stejných otáčkách byla 2,5ka rychlejší v přenosech dat než 3,5ka. Stačí se podívat jak jsou na tom notebookový 2,5ky 7200rpm oproti jejich 3,5 palcovým desktopovým kolegům se stejnými otáčkami.
- Potooczech

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ono taky, proč jsou v těch tabulkách nahoře uvedeny všechny různý hodnoty pro porovnání, rychlost je tam ale porovnávána pouze podle přístupové doby k disku. Žádný, ani orietační hodnoty týkající se přenosu dat tam nejsou. Proč by se tím nevytáhly, pokud by ty hodnoty byly vážně vyšší ?
- Potooczech

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No jistě, hlavičky nemakaj tak rychle jak by mohly. Jde mi ale o to, že když se podíváš ta testy čtení a zápisu u jakýhokoli disku, tak rychlosti rostou se zvyšující se vzdáleností od středu disku. Nejvyšších rychlostí zápisu i čtení dosahují disky na okraji. Teď si vem, že vemeš 3,5 palcovej disk a ten okraj ořízneš abys dostal velikost 2,5 palcovýho disku. Snížíš tím sice dráhu hlaviček, kterou musej urazit z jedný strany na druhou, proto ten rychlejší seek ale ořízneš tím i tu část nejrychlejších přenosů. Proto pochybuju ze tam maximální rychlost zápisu by mohla být vyšší jak u 3,5 palcovýho disku, pokud by hustota zápisu i otáčky byly stejný.
- Potooczech

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 1. 2007 01:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Potooczech: jasny rozumim a mas pravdu
spatne jsem pochopil ze spojenim rychlejsi prenosty myslis kontinualni cteni
- Radek Havel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestlize ma disk prumer ploten 2.5 palců, sel by teoreticky nainstalovat do notebooku? Kor kdyz to ma vylepsenou ochranu proti otresum, ktera vsak i tak asi nebude moc slavna, ale jen me tak napadlo..
- Wenca

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

není to zvláštní že v domácích PC budou 3,5" disky a velkých serverech 2,5" já bych to viděl spíš obráceně no a navíc by mne zajímala životnost těch 2,5" disků
- honza.mac

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2007 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neni, u serveru se ceni velikost (moznost umistit do racku co nejvetsi pocet procesoru, disku, proto posledni dobou tak oblibene blade reseni..) je velice prijemne, kdyz mam na vysce pouhych 4U 40x2,5" SAS HDD (4xHP MSA 50, v RAID6 jedna basen ;)
- Honzax

Reklama
Reklama