Zpět na článek

Diskuze: SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black: mainstreamový tank

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Nač, pro sledování toho prachu?"

Myslím, že právě u kancelářských je to žádoucí, protože jinak si to lidi v kanceláři nikdy neuvědomí. Už jsem byl u tolika čištění, kde PC leželo někde přes pět let, aniž by se na něj sáhlo, že mi to přijde jako dobrý nápad, že se dovnitř jednou za rok někdo omylem koukne a řekne si: "Není toho prachu nějak moc?"

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii Slepice a metrobuzny a celkove tady ta dnesni humanitne vzdelana generace nemysli vubec. Ty se tam nepodivaj ani omylem a kdyz, tak informace ani nedoputuje do mozku, natoz aby se s ni něco delo. Oblibene argumenty - ja tomu nerozumim, ja nejsem odbornik, vo to se nam stara typek...

Pak marketaci ani nenapisi na krabici od vyrobku zakladni informace, protoze "tomu nerozumi". Nevim co je treba rozumet na tom, ze jinde si zakaznik tu informaci asi nezjisti, kdyz jinde navic taky neni, kor kdyz to je jaksi to, co ma marketak delat...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Tak markeťáci jsou výlučná kapitola popisující jak voda teče do kopce. Jinak souhlas s tím, že ta premisa (prach) drhne, jenže oni mají v nabídce prakticky identické bedny bez okna (tohle je prostě řada aquarius výlučná oknem), takže to zastesknutí bylo imho zbytečné.

Jori
Jori
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sympatická bedýnka. Za takto slušnou cenu člověk zamhouří oko nad některými nedostatky. Také se mi líbí 4xUSB na čelním panelu.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám se Silentium skříněmi dobrou zkušenost, když montuji levné pc, tak do právě do nich. Jejich přístup k věci je znát už na vzhledu a je mi velmi sympatický.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč by to měla být skříň pro kancl PC? To jako herní PC je podle vás jen to, které má nesmyslně tvarovanou bednu a ideálně RGB podsvícení?

Naopak. Na herní PC je jako dělaná. Pro herní PC je hlavní chlazení, ne vzhled.

A pokud jde o vzhled, tak tento se mi líbí podstatně více, než ta svítící fríkúlin monstra typu Zalman Z11 Plus.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX Do slusne skrine se v prve rade musi něco vejit. Nekomu mozna krabice od bot staci, me ne.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček A co konkrétně se nevejde do této skříně? Kolik je grafik delších než 410 mm a kolik je chladičů CPU, vyšších než 175 mm? Jen málo kdo má v PC více než 2-3 disky, do skříně se jich vejde více.

Co tedy konkrétně z této skříně dělá nevhodnou na herní PC?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 2. 2017 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček tak na slusne kancl PC staci bohate nejake mini PC bez moznosti rozsireni o dedikovanou grafiku

na slusne herni PC bohate staci slusna mini-ITX skrin :) (i TOP grafiky se delaji v kompaktnejsim provedeni - nebo nejakou refercni GTX 1080 bych si v takove sestave dokazal predstavit )

pokud chce clovek zainvestovat do tuneni ci do vodnika tak tam uz vetsi skrin dava smysl :)

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @wiqix: Všechno je tam narvaný na knop, při osazení ventilátorů bude docela sranda vyndat a dát tam třeba desku i s chladičem. Kdo ještě nikdá nedělal s věcma typu NH-D14/15, tak si to asi nedovede představit, ale…je to tak.

Stejně tak je nemožný použít dvě karty s větším chlazením (typicky Accelero S1 a dvě Noctuy), protože ty zaberou tři a půl slotu každá, tzn. použít se dá první a poslední slot v desce. Jenže do posledního se nic nevejde. Tohle je vada 95+ % skříní na trhu, pod deskou je hned narvanej prostor pro zdroj a nevejde se tam NIC.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @blackbox: Občas se dá slušná konfigurace udělat. Ale slušně vybavená Mini-ITX deska stojí víc jak uATX, nevejde se tam chladič, nedá se to rozšířit, blbej výběr zdrojů, přístup k HW je kolikrát za trest. Nemluvím ani o ceně trochu lepších SFX skříní, který jsou šílený, na to, že tam je hrstka materiálu. A výkonná konfigurace se v tom upeče.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: Aha, takže neexistuje nic mezi "kancl PC" a "herním PC" s obřím chladičem a 2x GPU s aftermarketovým chladiči?

Třeba něco ve smyslu, já nevím, i5/i7 + chladič typu HE1224 + 1x GPU s origo chlazením? Nemá takovéto, zjevně "kancl PC", 99% hráčů?

Na herní monstrum s obřím chlazením a SLI/CrossfireX (a ještě 2x Accelerem, ideálně Xtreme) si jistě bude bednu za 1600,- kupovat jen málokdo.

Nicméně nejde na to koukat stylem "všechno nebo nic", protože drtivá většina uživatelů používá právě to "mezi".

b00n
b00n
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 01:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: Blbost. Mám v 16 litrech objemu 7700K na 5GHz+GTX1080. Mechaniku a HDD nepoužívám, to je pravěk. Zdroj ATX klasika. Jde to když se chce a člověk ví jak na to. Pravda, Mini-ITX není pro někoho, kdo často mění komponenty.

Jen to složení je opravdu sado maso, to souhlasím. Ale ten pocit když to člověk poskládá a jde to zapnout je potom o to lepší. :D

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 2. 2017 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: neslo mi o cenu ale o princip ze v dnesni dobe neni vubec potreba stavet herni stroje na E-ATX/ATX a rvat do velkych skrini :) natoz kancl PC kde je CPU s TDP 35/65W a da se narvat do male krabicky

- ohledne rozsireni jsem za ty roky uz velmi skepticky vetsina lidi konci s jednou grafikou a jednim nebo dvemi datovymi medii (kdo potrebuje vic si uz dnes porizuje NAS apod.) >> ale vsichni si porizuji ATX format co kdyby nahodou i kdyz to za celou dobu zivotnosti nevyuziji :)

- pristup k HW ano i ne zavisi na konceptu skrine a popravde kolikrat za zivotnost sestavy se bezny clovek hrabe uvnitr a presazuje HW :) btw prace s HW mi vadi nejen u vychvalovaneho fractalu R4,5 (clovek co je zvykly na vyssi kvalitu a plnohodnotne toolless reseni bude vzdycky remcat)

- jsou skrine a skrine do nekterych se nacpe i ninja 4 a do nekterych se musi davat nizkoprofilovy chladic coz na soucasne CPU s TDP 35/65/91W bohate staci i s rezervou

- ja bych si do takove skrine dal treba EVGA SuperNOVA 550 G3 :)

- nevim jestli upece ale i7 + grafika s TDP 180W nejdou pres 60°C a 76-80 °C na vzduchu coz mi neprijde zas tak hrozne (jasne ze se u vyberu komponentu musi vic premyslet a kdyz se to blbe postavi tak to proste bude topit >>> ale kdyz clovek stavi sestavu takoveho formatu tak ma urcite nejaky duvod vic nad tim premysli a pocita s vyssi investici i s tim ze kdyz nema skrin bocni perforaci je vhodnejsi pouzit grafiku s radialnim chladicem apod. )

Blue Storm
Blue Storm
Level 1 Level 1
18. 2. 2017 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @wiqix: Ho si nevšímej, on je tradičně mimo... žije ještě v pravěku. Ostatně, jak píše výše, že má v PC optickou mechaniku, disketovku nebo SAS disky... :lol:

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
17. 2. 2017 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @wiqix: Nevím co mi pořád serete nějaký herní cosi, nic takovýho neznám.

Mám prostě výkonnou sestavu, BD v tom počíá BOINC, většinu času. Tudle známej má taky trochu výkonnější sestavu, ten na tom dělá grafiku.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @b00n: No, já mám třeba jak optiku, tak disketovku, čtyři SAS disky který průběžně ugpraduju, stejně jako tu paměť, tu grafiku, sem tam chce sundat chladič na procesoru a grafice a vymejt, občas to vysát. A chci aby se k tomu dalo rozumně přistupovat, ne aby výměna šroubku byla zábava na odpoledne.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @blackbox: Z "vlastní teorie" soudím, že právě disky slouží jako přenositelné napříč obgenerační výměně ostatních komponent a pc, takže právě prostor pro disky považuju za naprosto zásadní (byť v poslední obměně hw už jsem k tomuhle kroku nesáhnul - proto "teorie").

ITX se pro vysoké výkony nehodí - je s tím příliš mnoho práce - za tu kompaktnost nepřiplácíš jen přímo, ale taky, že se musíš porvat s tím, aby vše pasovalo a nezavazelo (čas, práce). Až na vyjímky to představuje otravnou část věci, s větším formátem máš automaticky lehčí hlavu, minimálně do chvíle, kdy začnou přerůstat vnější rozměry.

Já jsem zastánce mATX.

b00n
b00n
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: Jak je libo. :) Měl jsem to dřív podobně, hafo disků a nesmyslných karet. Pak jsem udělal radikální řez, polovinu věcí vyhodil a přešel na itx. 1TB m.2 disk mi stačí na hry i práci. (na ostatní je NAS)

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Xcute: Tak, mATX deska, tam se v příapdě potřeby dá dát ještě i něco pro rozšíření, ale nemá to zbytečně věci, který opravdu nikdy nikdo nepoužije. A ideálně do skříně jako tato, pak se uvnitř dá trochu dělat.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: Mno, v case se s tebou neshodnu, preferuju minitower, na míru. Ale prostor pro disky je pro mě stále naprosto zásadní, přestože už preferuji SSD. Pozice 5.25 vůbec nepostrádám - ledažeby je dodali jako hotswap. Mechaniku už dnes jedině slim.

Tyhle bedny od Silentium beru pro pc skládané ostatním (mají prostě výborný poměr cena/výkon), já osobně volím custom case na míru, kde přikládám ruku k dílu a na ty vnější rozměry mám ve zvyku hodně tlačit.

JirkaH
JirkaH
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nějak nevidím externí 3 * 5,25" pozice, jsou jen dvě, prosím opravte popis
Při troše přemýšlení jistě šlo řešit koš na disky jinak a vešlo by se jich víc
Celá skříň mi připadá jako zmenšená a ořezaná Fractal Design ARC XL nebo spíše horší kopie Fractal Design Arc Midi Tower
No za tu cenu ...

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
15. 2. 2017 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JirkaH Opraveno.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stavěl sem PC do "Gladius M35","Alea M50","Brutus M10", tedy vše od SilentumPC. A musím uznat, že za ty prachy dostanete promyšlený CASE. I ten nejlevnější CASE byla radost si osahat. Jen ty plechy jsou už fakt z papíru. :) Určitě by se oplatilo mrknout na skříně Nanoxia Deep Silence, jsou taková levnější kopie Fractal Design Define. (odhlučněné verze) Nebo skříně od "Be quiet!" a "Phanteks" jsou také pěkně vymazlené. Třeba pro ITX je zajímavá "Evolv ITX" od "Phanteks". :wink:

wonderka
wonderka
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy ahoj,
jak bys zhodnotil tu Alea M50 ? Zvazoval jsem ji nebo Alea S25W popr. Alea S35W.

Ale pak jsem nasel Raijintek Styx za paradni cenu a bylo vymalovano.

Ale mozna budu stavet pro znameho...
Diky

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
17. 2. 2017 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wonderka Začnu hned negativy... skříň má jen jeden USB 3.0, který je také dost chabě uchycený k přední masce. Celkově jde dost lehce rozložit přední a vrchní masku. Boční plexi skla se lehce zanesou prachem. No nejhorší je přední ventilátor, nelze ho zregulovat tak, aby byl tichý. Takže sem tam namontoval "BitFenix Spectre":
[url]https://www.mironet.cz/bitfenix-spectre-nonled-ventilator-230mm-cerna+dp206420/#fotovideo[/url]
Ventilátor by podle všeho pasoval také do těch menších modelů. (Alea S25W, Alea S35W) Fakt ho doporučuji.

Jináč skříň je navržena pro 240mm radiátor. Instalace komponent je relativně jednoduchá, na výšku tam lze také osadit jakýkoliv věžový chladič. (170mm)
Jen u Grafiky pozor, tam překáží pak Mechanika... a když ne ona, tak 5.25 pozice. MAX cca 12cm široké PCB u grafiky. Vrchní síťka, nad pozici radiátoru, je uchycená chytře na magnetu... lze to lehce vycvaknout a zase zacvaknout. Celkově to mám naladěné tak, že to PC nejde slyšet ani v noci.

Kdybych si měl vybrat dneska, a nepočítal bych s 240mm radiátorem a Mechanikou, tak asi bych bral "Alea S35W". Má 2xUSB 3.0, a 1xUSB 2.0 + čtečka... a také není přidušená na vrchu, pro výkonnější HW. Pokud bych stavěl něco s CPU MAX 95W TDB a nějakou mainstream grafikou, tak vše bych bez problémů vrazil do "Alea S25W". V obou případech bych dokoupil "BitFenix Spectre 230mm".

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
17. 2. 2017 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wonderka @Hammy: Jen dodám, že ty ventilátory lze koupit i různobarevně podsvícené. :wink:

nalimleinad
nalimleinad
Level 1 Level 1
21. 2. 2017 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"SilentiumPC nedodává žádné gumové krytky, ale na pravé straně je volič rychlostí ventilátorů přes vestavěný regulátor."

Že by autor nevěděl, která je levá a pravá ? :)

Prosím opravit.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
21. 2. 2017 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nalimleinad Tak dlouho se jde doprava, až se dojde doleva, ne? :lol:

To je tak, když člověk třikrát přepisuje ten samej článek a ani si to nepřečte…tak, opraveno. A příště už musím vzít jako vzor něco jinýho :D

Reklama
Reklama