Zpět na článek

Diskuze: Soltek SL-K8AN2E levný základ pro AMD Athlon 64

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevim jak vy ale ja bych do 754 nesel, uz ted je to mrtva platforma, presne jak to bylo s uplne prvnimi P4.. Tak ze radsi pockat, prisetrit a jit zrovna do 939, neni problem pak dostat A64 Winchester 3000+ na 4000+ :-) a uz to bude upln nekde jinde.Jinak osobne mam 2500+ bartona na 3400+ (bez mala taky realne 2400Mhz)a zatim vubec nevidim duvod upgradovat..

- blabla

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Plne souhlasim s blabla - jen bych dodal, ze duvod upgradovat z podobne sestavy osobne vidim az s prichodem (odladeneho) dvou jadroveho reseni - tj. az tak nejdrive za rok, mozna i pozdeji.
- Milan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

>tyto procesory mohou, pokud jsou podpořené odpovídajícím >operačním systémem (v současné době je k dispozici Linux, >na 64-bitová Windows se teprve čeká), pracovat v 64-bitovém >režimu. Testy prokázaly, že přechod na 64 bitové aplikace >může přinést až 10% výkonu navíc (kupodivu zejména proto, >že je k dispozici více interních registrů).
<br>
<br>To Vam kto povedal taku sprostost?
<br>
<br>Sequence Tools Accelerate Performance by 3x on Linux 64-Bit OS with AMD Opteron Processor; Capacity Increases to 50M Gates...
<br>
<br>When run on AMD Opteron processor-based systems, CoolTime (power integrity analysis), PhysicalStudio (power and signal integrity optimization) and Columbus (the industry's most accurate RLC extractor) have all displayed performance increases greater than threefold when compared to traditional RISC-based systems. PowerTheater, the industry-standard RTL power management solution, has demonstrated up to fivefold increase in speed on the AMD Opteron processor-based platform.
<br>
<br>http://www.amdzone.com/print.php?sid=1527
<br>
<br>Cize ziadne take, ze max. 10% narast vykonu, ale max. narast vykonu dosiahnuty je 400% pri 64 bit OS a apilikacii. A to je realita nie odhad
- peto

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mozna v linuxu pri pocitani nakejch molekul ale xpcka to fakt moc nezrychli to uz si Bill, Intel i AMD pekne ohlidaj aby uzivatel nedostal poradny delo ale jen maly zlepseni 10-30%, kdo by to pak od nich kupoval ze.. oni pocitaj s tim ze masy musi upgradovat kazdej druhej rok..
- Mesuge

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim s tebou, ze 10% je blbost, ale tech 400% rovnez. Precti si to detailneji a zjistis, ze to nneporovnavaji s Opteronem na 32-bit OS, ale s jinym systemem, ktery je postaven na RISC procesoru, takze asi nejaka Alpha? nebo neco podobneho.
- Martajz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybi me tam info jak tahleta konkretni OC 1.8@2.4 sestavicka topi a zda je nutne nejake specilani chlazeni - prosim o doplneni az tam date to athlona64..
<br>
<br>Jinak super navod krok za krokem jen tak dal. Pctuning rulez!
- Hlustvistvihak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahle sestavicka by se fakt hodila na 2roky nez prijdou fakt odladeny 64 nebo i 64vicejadrace. Co me stve je zase obloz vyrobcu ze tam nejni PCIe slot takze tam nepujdou novy grafarny - pekne s nama voraj hazjlici..
<br>
<br>Jinak absence ohnivyho dratu me tolik nebere ale ten sound chip teda nic moc. Sem zvedavaj kolik pujde wotocit ten A64 az ho tam date, uh ah?
- Hlustvistvihaqovo dite

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nic proti, já taky fandím AMD ale vydávat jejich exemplární případ za standard. Já celou věc analyzuji už hodně dlouho a průměrný nýrůst výkonu bude opravdu blízký 10-15%, což neznamené, že občas to bude 0% a občas 40%. Taky je pravdou, že přínosem jsou opravdu hlavně další univerzální registry (což umožní méně používat stack) a vytvářet efektivnější binární kód. Jinak není problém překompilovat Linuch a aplikace a vyzkoušet to sám (zkoušeli jsme např MySql a zisk výkonu byl solidních 16%).
<br>
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S chlezením jsem opravdu neměl problém (použil jsem boxovaný chladič - i když pravda z typu A64 3200+). Rozhodně není třeba žádné speciální chladiče - snad pouze pro supertiché chlazení. Jo, a napětí bylo 1.55V
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu jsem to nenapsal v článku dost jasně? Jedná se o alternativu k sestavám Socket A. Nikdo nenutí majitelé přetaktovaných Athlonů XP měnit platformu na tuto - je mi jasné, že to nemá moc velký smysl. Je to volba pro ty, co teprve uvažovali o Athlonu XP a nForce2. Co se týče Socketu 754 - stále má perspektivu: desky jsou asi 1000Kč levnější (budou se hodně používat ve výrobě PC), rozdíl výkonu mezi 1ch a 2ch není vůbec velký.
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja jenom doufam, ze nekoho napadne zkusit udelat architekturu 64-bitovejch procesoru uplne od znova ... tak aby v instrukcni sade a architekture procesoru nebyl zadnej balast, co se tam za ty leta nahromadil kvuli zpetny kompatibilite... (uz od dob 8086) treba udelat v mikroprocesoru dve jadra - jedno by bylo to stary 32-bitovy kvuli zpetny kompatibilite a druhy zbrusu novy 64-bitovy a proste jenom pockat, nez se prestanou 32-bitovy programy pouzivat ... nebo jenom v te mire, ze na tyhle programy bude stacit neco nevykonyho - to pak ani nemusi zvednout cenu vysledneho procesoru a pak bude otevrena cesta dalsimu vyvoji a rozsirovani
<br>
- Adam

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.amdzone.com/print.php?sid=1527 - Bohuzel tam chybi jakykoliv skutecny data, takze cely to PR (test to rozhodne neni) je jen placnuti do vody. S cim to porovnavali? Jaky byly dalsi podminky testu - optimalizace kompilatoru, propustnost disku, kapacita pameti...
<br>Chces dokazat, ze PII je rychlejsi nez Athlon XP?
<br>
- kubik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nahodou ja jsem uvažoval o Athlonu na Socketu A. Jen mě zajímá, jak by sa dal přetaktit ten Athlon 64 - koukal jsem že stojí stejně jako ten Sempron akorát má 2x tolik cache! kdyby se to dalo stejně taktovat tak by to byl totální hit!
- tonyskyday

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejnizsi koupitelny Sempron je 2200+ a ne 2300+ a de sehnat za 1500 s DPH.
<br>A doufam ze k tomu solteku taky dali dva HDD kabely, protoze neni nic lepsiho nez jeden kulaty kabel (silene fialove barvy) a do toho druhy plochy klasicky sedy - to si pak muzete na barve zakladat jak chcete. Nicmene uz by mohli zacit pouzivat stridmejsi barvy a ne tolik umele a silene kriklave.
- Vlask

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tech 10% je i v 32bitech diky zlepsene zprave pameti atd.... primo v 64bitech je ten vykon samozrejme daleko vetsi. viz tomshardware a podobne.
- panho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslis Itanium? ;-)
<br>Nekoho to napadlo uz davno - DEC Alpha byl od svyho pocatku v roce 1992 64bit bez zbytecnyho balastu.
- kubik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nebylo by spatne testovat reaktivnost desek na uv katodu, treba ja jsem zjistil ze SL75FRN2L(ne fialova,ta zluta) po osviceni uv katodou krasne svitej(zlute) pcisloty,apg,pametovy sloty a EIDE konektory a konektor k floppy, pritom tohle info se nikde neuvadi .o)
- KLON

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek, sám mam Soltek pro soc. A, jen mě udivilo, proč srovnáváte maximálně přetaktovaný Sempron 3100+ s Athlonem XP2500+ přetaktovaným "pouze" na 2200MHz?!! Vždyť ten procák běžně zvládá přes 2500MHz, což by asi Vašimy výsledky trochu pomíchalo..
- Intruder

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě proto, že tato varianta (2500+ na 3200+) byla dlouho hitem overclockingu. Navíc náš firemní Athlon XP nejde taktovat výše - věřím, že pokud koupíte Semprona 3100+ a testovanou desku, dosáhnete na 2.4GHz poměrně s klidem... tedy je tady varianta přetaktování A 64 2800+
- joro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2004 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vetsina bartonu jde sotva na 2100 MHz s rozumnym napetim.. nevim kde jsi vzal tech beznejch 2500 MHz???... pokud nemas primo M, ale s tim jsem se jeste nesetkal.
- krodo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 11. 2004 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

myslim original 2500+
- krodo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 11. 2004 00:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

o jakej spetnej kompatibilite sa bavime,vsak teraz na tom fici 32windows,tak neviem to akoze za 2 roky ked vyjde longhorn tak uz trebars xp nepojdu?momentalne su inak prociky pre 939 dost lacne...skoda ze som nepockal..ale jedno je iste:s754 nie je este odpad,to by potom acko bolo predpotopne,takze lidicky nebojte sa a namiesto acka sup do 754.....je to sleha ...fakt odporucam
- snapcase

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 11. 2004 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

64 bit extended systems Woknous budu a bude to tam podobne. dnes totiz este nie su a teda ani 64 bit aplikacie pre Windows nebezia
- peto

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 11. 2004 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

citali pozornejsie, tak zistite, ze to 3x voci RISC a 5x voci sucastnemu Opteron-u. Navyse je preukazane, ze nasobenie 64 bit. typov long a double je na system 64 bit OS+64 bit aplikacie 6x rychlejsie nez 32 bit+32bit systeme, pricom scitanie a odcitanie je rovnako rychle. Takze ak ten program dostatocne vela nasobi 64 bit operandy je to OK.
- peto

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 11. 2004 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

,no co ja som videl testy, tak v beznych programoch, multimediach je narast priemerne nejakych 15%, ale pri komprimovani a sifrovani je naraste skoro 100% (skoro dvojnasobne rychlejsi)
- ,palo

Reklama
Reklama