Zpět na článek

Diskuze: Soutěž o nejstarší notebook – průběžné vyhodnocení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

pavlas
pavlas
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mého mého skromneho nezaujateho nazoru (nesoutežím), by mely byt vybirany notebooky ktere mají ( ač třeba již nepoužitelnou) baterii. Počítač co potřebuje 230V není přece notebook (narážím na sharp pc, eagle atp.) ono už třeba jen ten nazev u sharpu "pc" znací ze nejde o ntb.

Bubaaak
Bubaaak
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pavlas Souhlas, nicmene jejich majitelum se to asi libit nebude... :)

Joe-cz
Joe-cz
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bubaaak Co takhle vyhlásit ještě soutěž o nejstarší PC a budou spokojeni všichni.

DJ Cocot
DJ Cocot
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlasování je nějaké divné. Chtěl jsem si nechat poslat hlas od kamaráda a psalo mu to, že z tohoto počítače se už hlasovalo, ačkoliv to není pravda. Vypadá to, že hlídají pouze venkovní IP, která může být u PC od jednoho wifi providera stejná. Tudíž celé hlasování bude velmi nekorektní. Bohužel.

Lamicz
Lamicz
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milý PCTuning, kolikpak vám dali? Známí co? Vžyť to není NTB, ale max. přenosný PC. S takovými soutěžemi jděte někam ;). S klidně si to smažte, stejně je to všem již jasny... ;) Já osobně jsem nesoutěžil, ale soutěžil známý, který tam záměrně poslal o něco mladší NOTEBOOK. Doma má ještě starší věc než zde, ale TO PROSTĚ NENÍ NTB!!!. :roll: :roll:

Mystrososft
Mystrososft
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lamicz Musím souhlasit... Ten první "Notebook" bych řadil spíš k PC. Mám doma pár kousků, sice ne tak starých jako tu,ale už jsou to muzejní kousky,ale stále některé jedou cca minutu na baterii.Pochybuju ,že první kousek na baterii vůbec byl.

eaglelukash
eaglelukash
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, že stačilo mit starej PC a našroubovat na něj držadlo na přenášení.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
5. 3. 2011 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eaglelukash musim sa pridat k vyhradam ostatnych.

Nikto pri tejto sutazi dostatocne nevysvetlil terminy. Co je notebook a co nieje.
Podla mna:
Notebook - vsetko v jednom + vie fungovat na bateriu
laptop - vsetko v jednom urcitych rozmerov a hmotnosti bez baterie.
Prenosny PC - prenosny PC, kde jeho hlavne casti su integrovane do jedneho celku.

Z danej osmicky sa niektore stroje nemozu nazyvat laptopmi a uz vobec nie notebookmi.

DJ Cocot
DJ Cocot
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové, v zadání této soutěže je jasně napsáno: hledáme nejstarší přenosný počítač. Navíc slovo notebook se začalo používat později než všechny finálové stroje byly vyrobeny.

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DJ Cocot Jasné to rozhodně není, každému doporučuji znovu přečíst CELÝ článek. V jednom odstavci se píše přenosný počítač, v dalším zase notebook, nikde není definované, co si pod těmi pojmy má člověk přesně představit. Přitom stačilo jen pár větiček navíc a nikdo by nemohl napsat ani půl slova, škoda... :roll:

Deathaak
Deathaak
Level 1 Level 1
6. 3. 2011 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DJ Cocot zdravim, diky za info, nektery veci jsem nevedel ani ja:-) jen doplnim ze muj NEC je opravdu z ameriky, trafo je na 120v, musim pouzivat krabici ktera prevede 220v na 120v a do te se teprve pichne trafo:-)
jen me mrzi ze relativne nedavno jsem prohnal kotlem veskere manualy a dokumentaci k tomuto kousku, inu jsem blb:-(

Deathaak
Deathaak
Level 1 Level 1
6. 3. 2011 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deathaak sakra, sekl jsem se o prispevek, odpoved samozrejme patri tonda_s

tonda_s
tonda_s
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejak se mi nezdaly zde uvedene udaje o jednotlivych noteboocich – zejmena roky vyroby, tak jsem lehce poskadlil Google a zjistil jsem, ze se autori vetsinou opravdu sekli. Zrejme ne umyslne, protoze informaci o danych noteboocich zejmena v nekterych pripadech lze nalezt opravdu malo, ale mnoho toho lze vydedukovat.

Eagle Computer Spirit XL
========================
Zrejme opravdu nejstarsi, z roku 1983.

Osobne si tez myslim, ze do teto souteze nepatri. (V zadani bylo "Nás tedy bude zajímat jakýkoliv x86 kompatibilní notebook.")Schvalne jsem se jeste pred skoncenim na toto ptal ve v diskuzi, ale bohuzel autor neodpovedel :( Zbytecne se zde ted spousta lidi rozciluje. ( [url=https://pctuning.tyden.cz/hardware/notebooky-pda/19923-hleda-se-nejstarsi-notebook-soutez-s-alfa-computer?start=2#JOSC_TOP]pctuning.tyden.cz[/url] )

Recenze v casopisu InfoWorld z 7. 11. 1983 ( [url=http://books.google.cz/books?id=0C8EAAAAMBAJ&pg=PA34&lpg=PA34&dq=Eagle+Computer+Spirit+XL&source=bl&ots=3rCI6q6nDS&sig=4-d7YkHszSE5x1nEupZEfJL2bvY&hl=cs&ei=zZpyTaj-Oc7Nswa7j6iEDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=8&ved=0CEoQ6AEwBw#v=onepage&q=Eagle%20Computer%20Spirit%20XL&f=false]books.google.cz[/url] )

Popis na [url=http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=530&st=1]old-computers.com[/url]

IBM Portable
============

Rok uvedeni 1984 ( [url=http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Portable]wikipedia.org[/url] ) Zrejme tedy druhy nejstarsi v soutezi. Avsak podobne jako Eagle Spirit bych ho neradil k NTB.

Sharp PC
========

Rok uvedeni 1985 ( [url=http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?st=1&c=496]old-computers.com[/url] )

HP-110 Portable Plus
====================

Dle nalezenych informaci se zacal vyrabet opravdu roku 1985. Vylepsena verze "Plus" mela vsak vetsi rozliseni – 80 x 25 znaku, 480 X 200 pixelu. ( [url=http://oldcomputers.net/hp110.html]oldcomputers.net/[/url] ). Konfigurace 45711F vsak mela 512kB pameti ( [url=http://www.blinkenlights.com/classiccmp/hp150faq.txt]blinkenlights.com[/url] )

Nec MultiSpeed
==============

Stitek Funkentstort nach DBP Vfg 1046/1984 neudava rok vyroby. Udava pouze, ze vyrobek splnuje normu elektromagnetickeho odruseni z roku 1984.

Byl dodavan s MS-DOS 3.2, ktery vysel az v prosinci 1985 ( [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_x86_DOS_operating_systems]wikipedia.org[/url] )

V dobovem reklamnim letaku ( [url=http://www.thecomputerarchive.com/archive/Computers/PC%20portables/NEC%20MultiSpeed.PDF]thecomputerarchive.com[/url] ) je srovnavan s konkurencnim IBM Convertible, ktery je az z rokou 1986 ( [url=http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Convertible][/url] )

Recenze v casopisu InfoWorld z 25. 5. 1987 ( [url=http://books.google.cz/books?id=zjAEAAAAMBAJ&pg=PA69&lpg=PA69&dq=nec+multispeed+infoworld&source=bl&ots=SENt6l20me&sig=L1t1aho2FXj4Q-RWHS94uEjgTG8&hl=cs&ei=H6JyTfOkIY3esgajw5mEDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBcQ6AEwAA#v=onepage&q=nec%20multispeed%20infoworld&f=false][/url] )

NEC MultiSpeed II
=================
Jde v podstate o stejny model jako poslal David. Dle serioveho cisla bude mladsi. Zajimave je, ze na rozdil od predchoziho byl vyroben v USA a ne Japonsku. Vsimnete si tez stitku udavajicim, ze splnuje limity radioveho ruseni. jde zrejme o americkou obdobu nemeckehe normy DBP Vfg 1046/1984.

Zenith ZFL-181-93
=================
Dle udaju zde je az z roku 1993 ( [url=http://www.computinghistory.org.uk/det/8094/Zenith-ZFL-181-93-Laptop/]computinghistory.org.uk[/url] ), zda se mi vsak, ze to je chyba a notebook je opravdu starsi.

Highscreen B200
====================

Stitek Funkentstort nach DBP Vfg 1046/1984 viz vyse u NEC Multispeed.

Pouziva 3.5" oboustranne 720k diskety, ktere se zacaly pouzivat az v roce 1986 ( [url=http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_floppy_disk#3.C2.BD-inch_format]wikipedia.org[/url] )

Dle popisu zde ( [url=http://4um.overclocking.cz/archive/index.php/t-52687.html]overclocking.cz[/url] ) je z roku 1988.

Jedna se o stejny model jako Bondwell B200 ( [url=http://www.oldbits.de/sammlung/ibm.htm]oldbits.de[/url] ), ktery je z roku 1989 ( [url=http://www.thepcmuseum.net/details.php?RECORD_KEY%28museum%29=id&id%28museum%29=630]thepcmuseum.net[/url] )

Nakonec si jeste neodpustim poznamku o konecnem zpusobu viteze: Chapu, ze urcovat presne stari by bylo v nektetych pripadech velice narocne, a i kdyz se podari zjistit datum zahajeni vyroby daneho modelu, neni zaruceno, ze zrovna dany kus je z prvni serie, nebo vypadl z linky az o par let pozdeji. Forma ankety mi prijde nestastna predevsim kvuli tomu, ze to zcela zbytecne vzbudi vlnu nevole. Na jednu stranu spousta lidi volit nemuze, protoze sdileji jednu IP adresu nebo sedi za proxy (vsichni pripadni spoluzaci nebo kolegove z prace) a na druhou stranu kdyz nekdo bude chtit, tak si postupne sam naklika kolik hlasu chce pres stovky verejnych proxy serveru. Kdyby v redakci viteze normalne vylosovali, tak se nekdo bude citit taky ukrivden, ale nebude moct nadavat, ze to je nefer.

nakonec ale musim panu Vlckovi a sponzorovi Alfa Comp za usporadani souteze, enbot diky ni se spousta majitelu mohla podelit o sve poklady, na kterese jinak doma jen prasi. Tesim se, az ukazete i ten zbytek, co se nevesel do kategorie x86.

tonda_s
tonda_s
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tonda_s Koukam, ze mi tam jeste vypadl odkaz na recenzi NEC multispeed v InfoWorldu: [url=http://books.google.cz/books?id=zjAEAAAAMBAJ&pg=PA69&lpg=PA69&dq=nec+multispeed+infoworld&source=bl&ots=SENt6l20me&sig=L1t1aho2FXj4Q-RWHS94uEjgTG8&hl=cs&ei=H6JyTfOkIY3esgajw5mEDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBcQ6AEwAA#v=onepage&q=nec%20multispeed%20infoworld&f=false]books.google.cz[/url]

tonda_s
tonda_s
Level 1 Level 1
5. 3. 2011 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tonda_s Aj, nevsiml jsem si, ze se v prispevcich nezachovavaji konce radku, takze to je ted dost neprehledne... No, snad se v tom nejak zorientujete.

Mystrososft
Mystrososft
Level 1 Level 1
6. 3. 2011 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě bych chtěl podotknout, že podle mě notebook je definován počítač, který je napájen baterií a může být přenášen kdekoliv. Tzn.: Že si ho mlžete vzít např. do lesa a zapnout ho bez připojení k síti. Což se o některých kouscích nedá říct..Například Sharp PC má na zadní straně přípojku na 220V. A není uvedeno, že by obsahoval baterii. A IBM Portable taky asi není napájen baterií,takže bych ho neřadil mezi notebooky. To můžu rovnou nacpat komponenty z PC do kufříku a vydávat to za notebook.
Můj názor....Kaaždý si to přeberte,jak chcete :-)

sfusama
sfusama
Level 1 Level 1
6. 3. 2011 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mystrososft To abych nevyhazoval stařičký telefon na pevnou linku, až bude další kolo soutěže "Soutěž o nejstarší mobil" tak to s ním určitě vyhraju. 8)

stihacka
stihacka
Level 1 Level 1
6. 3. 2011 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak už se tu píše, hledá se notebook a do soutěže jsou zařazeny stroje bez baterie, to nechápu. A potom jestli jsou takové problémy s hlasováním, tak to je další trapas a neschopnost redakce... Nezlobte se na mě, ale celý to je ubohost sama.

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
8. 3. 2011 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pavlas]Podle mého mého skromneho nezaujateho nazoru (nesoutežím), by mely byt vybirany notebooky ktere mají ( ač třeba již nepoužitelnou) baterii. Počítač co potřebuje 230V není přece notebook (narážím na sharp pc, eagle atp.) ono už třeba jen ten nazev u sharpu "pc" znací ze nejde o ntb.[/quote]
a jak bys v ty dobe viresil napajeni televizni obrazovky z baterie kde je sice pravda maly proud ale minimalne 3KV potrebujes k rozsviceni obrazovky

eaglelukash
eaglelukash
Level 1 Level 1
8. 3. 2011 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deja vu Jednoduse transformatorem stejne jako se meni napeti v PC zdroji z 230V na 12V 5V 3,3V muzes menit treba z 12V na 12 000V. Stejne jako se meni napeti pro CCFL podsviceni v LCD.

vlask
vlask
Level 1 Level 1
8. 3. 2011 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

osobne bych se asi pri urcovani stari ridil biosem tech pocitacu. Vzhledem k podmince moznosti bootovani snad na vetsine bude videt pri bootu nebo v biosu datum kompilace biosu. Nevim jak to bylo u techto starych pc, ale tipuju ze tenkrat se biosy neaktualizovaly tak casto jako dnes.

swarm
swarm
Level 1 Level 1
9. 3. 2011 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V článku je celkem dost nepřesností (první je třeba hned rozlišení prvního příspěvku, které je samozřejmě 640x200 a je to poznat už z toho poměru stran písmen při CGA matici 8x8) a to nejhorší, co se může udělat, je zakončit soutěž takto prostoduchým hlasováním. Budu-li brát v potaz slovo notebook v nadpisu a vyřadím nejstarší dva (Eagle a IBM Portable), měl by to vyhrát HP-110+, který je v pořadí hned po nich a mohl se pochlubit mnoha vymoženostmi, které lze vidět i u dnešních notebooků - solid state úložiště, 7 hodin bateriového provozu a režim spánku.

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
9. 3. 2011 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@swarm [quote=eaglelukash]Jednoduse transformatorem stejne jako se meni napeti v PC zdroji z 230V na 12V 5V 3,3V muzes menit treba z 12V na 12 000V. Stejne jako se meni napeti pro CCFL podsviceni v LCD.[/quote]
jo mas pravdu ale pochybuji ze v ty dobe uz byli SMD soucastky vys ja by to bylo velke ?? to by to uz asi byl maly prirucni vozicek za jesterku

eaglelukash
eaglelukash
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deja vu tak zrovna na transformator nepotrebujes zadny SMD soucastky sou to jen 2 draty s izolaci omotany kolem nejakyho jadra jeden ma vic zavitu nez druhej, je fakt ze dnes muzes udelat tenci draty nez tehdy ale myslim ze i tak by se to dalo vmestnat do zdroje kterej tam uz namontovanej stejne je (v tech radoby notebookach)

misakcz
misakcz
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč je do soutěže zařazen PC a ne přístroj, který je koncipován jako přenosný a s baterii (pochopím samozřejmě nefunkční. Takhle si můžu vzít jakejkoliv malej starej komp, sehnat k němu malou obrazovku a říct , že je to notebook.. Ano soutěžil jsem, svým datem 1991 a 386 bych zřejmě nevyhrál,ale toto je proti zadání soutěže.

ffeerroo
ffeerroo
Level 1 Level 1
11. 3. 2011 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cele toto hlasovanie ktore prebieha je jeden velky podvod, je to az do oci bijuce ako tie hlasy rychlo pribudaju. Za tri dni hlasovania ma notebook cca 50 hlasov a za par hodin je z toho 300. Na cele hlasovania je tiez zaujimavi suboj prvy ma 900 druhy 600 a za tri hodinky je stav vyrovnany. Redakcia by mala cele toto hlasovanie zrusit a vymysliet iny sposob ako urcit vitaza.

tonda_s
tonda_s
Level 1 Level 1
11. 3. 2011 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ffeerroo Treba podle toho, ktery notebook je nejstarsi :D

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
11. 3. 2011 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tonda_s Tak to sedlo... Tohle je minimálně sarkasmus dne... :lol: Nejdříve špatně nadefinovali pravidla, pak je změnili, ale definici neopravili, když je tedy ještě jednou změní, tak už jim za to hlavu nikdo neutrhne, právo na to mají, nejstarší HDD byl mnohem lépe organizovaný. Ať už tak jako tak se těším na staré kousky mimo soutěž ve vyhodnocení, to jediné to zachraňuje... :P

Reklama
Reklama