Zpět na článek

Diskuze: Specifikace čipů nVidia G71 & ATi R580?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 12. 2005 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nVidia sa IMHO rozbehla zlou cestou. Je tam kde Intel pri zaciatku net-burst. Myslia si ze idu nahanat frekvenciu. Mali by sa spamatat. ATI si podla mna vzalo za vzor AMD a jeho procesor, ktory sa naramne podaril (az na to ze nema chipsety porovnatelne s Intelom)
- iPoK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 12. 2005 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No praveze to bych rekl ze je to spis naopak protoze ATI nahani vykon hlavne vysokou frekvenci zatim co Nvidie spis paralelizaci a vyssi ucinosti na jeden takt. Hodne zajimavy by bylo porovnani kdyby se u GF7800GTX512 snizil pocet aktivnich pipeline na 16 a u ATI by se zase srovnali frekvence cipu na 550MHz (samozrejmne i frekvence pamneti na NVIDII) kdo by mnel vyssi vykon.
- Neomen11

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 12. 2005 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tu ide skor o to, ze nVidia ide cestou brutalnej surovej sily a zatial in to vychadza, ale v buducnosti to moze sposobit broblemi.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 12. 2005 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nie, nie, ja som kcel povedat prave to, ze nVidia ide cestou brutalnej paralelizacie a hrubeho vykonu, zato ATI vymyslela Dispatch Procesor a Ring-bus a toto riesenie sa mi paci viac. Ja si fakt myslim, ze by mali (nVidia) viac zapracovat na optimalizaciach ako na novom procese.
- iPoK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 12. 2005 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace hh, no... jestli se ATI vydala stejnou cestou jako AMD, tak jí to moc nejde... Alespoň teď je poměr sil dost nahnutej k NVIDII.. jak v high-endu, tak v mainstremu... Je pravda, že jsem měl NVIDII zatim vždycky, ale nejsem odpůrce ATI a kdyby nabídla něco zajímavýho na poli mainstremu, klidně bych do toho šel... ale to se nestalo a zřejmě ani v blízké době nestane...
- Miroslav Novotný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 12. 2005 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @iPoK: otázka zní, proč by to nvidie dělala, když při použití horší výrobní technologie, nižšího taktu a méně tranzistorů ma výkonnější čip...
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 12. 2005 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, nové hry nejsou a ani nebudou omezeny fillrate, takže víc pipek moc nepomůže. Ale nejdůležitější bude výkon pixel shaderů. Takže G71 s 32 pipkami a 700 Mhz jádrem bude tak o 25-30% výkonější než 7800 512. Ale R580 by měla být až dvojnásobně rychlejší (mluvím stále o pixel shaderech)než X1800XT takže by měla NVIDII natrhnout prdel. Ale to jsou zatím jen spekulace. Počkáme si na skutečné uvedení těchto karet a na recenzi a srovnání na nějakém seriózním webu - třeba na pctuning.cz :)
- Pavel Jiršák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 12. 2005 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jenže v případě NVIDIA architektury je 1 pixel pipeline = 1 pixel shader procesor (+ další multiply-add). Čili víc pipek -> větší výkon v pixel shaderech.
- DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 12. 2005 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To mas pravdu, ale je tu o tretinu viac pipek a o nejakych 30% vyssie frekvencie, takze ak nezmenia vyraznejsie architekturu jadra tak im to vynese tak 60-70% na vykone, ale zarucene si vydobije titul "najzravejsieho" jadra.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 12. 2005 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen aby to ATI stihla vubev vyrabet nebo da se ted koupit nejaka karta z rady x1xxx ? Mame z ceho vybirat ? :)
- Jan Šuráň

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 12. 2005 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vedsina modelov zo serie X1xxx je bezproblemova, okrem X1800XT a X1600XT, ale aj to je problem skor u nas, lebo pred vianocami sa snazia dostat co najviac kuskov na zapad, kde je vedsia kupischopnost.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 12. 2005 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uff uz jsem se take koukal na czech computeru a mas pravdu uz aspon vzdy jedna z jedneho segmentu je dostupna :)
- Jan Šuráň

Reklama
Reklama