Zpět na článek

Diskuze: Test chladičů – máme nového krále v poměru cena/výkon

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

moas
moas
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

máme nového krále v poměru cena/výkon
To bude tím, že pořád ignorujete Gelid Tranquillo... :)

Szotek_cz
Szotek_cz
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas Stím se dá jedine souhlasit. Proč se pořád na tstech ignoruje??

modo
modo
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Preco nieje Gelid Tranquillo v teste ?
Dobry namet na konspiracnu teoriu :D

smiders
smiders
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když už SPIRE, tak jeden z etří nejlepších vůbec a to Spire Thermax Eclipse II, který je u nás neznámý, nicméně jinde elitní kousek. Mám ho a i proti Noctua chladí o fous lépe za lepší peníze. :wink:

http://www.frostytech.com/top5heatsinks.cfm

davison_bg
davison_bg
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smiders Nechcem ti kaziť náladu, ale vydrieť si víťazstvo pri porovnaní tých otáčok ventilátorov, ktoré Eclipse II vs. NH-D14 produkuje, to nie je veľmi na chválenie sa. Absolútny výkon je jedna vec a prevádzkové vlastnosti druhá. 2200 rpm vs. 1200 rpm by sa snáď nemalo ani porovnávať, je to celkom iná liga.

Mag1cWalker
Mag1cWalker
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Szotek_cz]Stím se dá jedine souhlasit. Proč se pořád na tstech ignoruje??[/quote]

Asi má slabé lobbi :)

Gelid Tranquilo je skvělý!

Mag1cWalker
Mag1cWalker
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=modo]Preco nieje Gelid Tranquillo v teste ?
Dobry namet na konspiracnu teoriu :D[/quote]

Imunináti si to nepřejí :)

morke
morke
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jako, že tímto testem testování končí? :D Myslím, že stačí počkat. Jinak, dobrý test s jasným vítězem, i když mě tato cenová hladina nezajímá.

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Stačí si počkat... Nebojte, všechno bude :). Příští recenze bude s ještě levnějšíma chladičema a poté se pokusím sehnat ten Gelid :)

FuFu14
FuFu14
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch Ja mam procesor Pentium e5300 nataktovany na 3.9Ghz na jadro stabilne a moj Zalman 9700 LED v PASIVNOM mode to uchladi do 60C...samozrejme ze po 15 min v Orthose v 100% zatazi

DeerDance
DeerDance
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neodpustitelne odporucat chladic s klasickym plastovym rotujucim uchytenim. Mam freezer 7 rev1 ktory proste odpadol po ~3 rokoch a pri googleni som staznosti nasiel hodne.

Tiez sa mi strasne nepaci ked z 3 pritomnych chladicov su dva od toho isteho vyrobcu.
Co, Arctic, Xigmatek, Gelid,..., nemali co ponuknut?!

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
28. 3. 2012 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DeerDance Sice dostanu opět mnoho mínusů ale prostě proti neobjektivitě článku musím bojovat !
psáno:
Poměr cena / výkon

U chladičů se většinou poměr cena / výkon neurčuje

,,,,

to je nehorázná blbost protože cena rozhoduje u chlazení vzduchem jsou rozdíly do 5 stupňů ale cena hapruje i 1000.- a to je sakra rozdíl.
Stále nechápu proč umyslně u některých chladičů máte nesmyslné teploty když v reálu jsou daleko studenější!
Teploty u arctic freezer 13 souhlasí ale po silném přetaktování! v běžném režimu s průměrnou skříní lze dosáhnout daleko nižších teplot a je tak srovnatelný s Noctua N-HD14 jen v zátěži trochu strácí.
Mě mrzí že tyto recenze jsou často dost od reality neboť ten kdo staví PC ví že je to většinou jinak a ten Gelid není nic extra stejně by byl jako každý druhý - ono se zapomíná jaký máte ve skříni tok vzduchu a prostor plus každé CPU jinak hřeje - kdo chladí vzduchem extra rozdíl nepozná ale poměr cena/výkon hodně napoví což někdo zde popírá.

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Měření je několikrát opakováno, tudíž se jedná o správné teploty a už vůbec ne úmyslné! Dále nevím, jak můžete takhle na dálku tvrdit, že by teploty měli být "studenější"... Všímám si, že téměř pod každým článkem zmiňujete právě onen Arctic Freezer 13. Nejspíše ho považujete za ten nejlepší pod sluncem a na testy, co tvrdí opak máte stále jen námitky.

V posledním odstavci jste si větou "ono se zapomíná jaký máte ve skříni tok vzduchu a prostor plus každé CPU jinak hřeje" prakticky odpověděl na celý váš text. Máte pravdu, každé CPU jinak hřeje, tudíž vy nemůžete tvrdit, že výsledky jsou špatné!

Wojtěch

Karliczek
Karliczek
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Szotek_cz]Stím se dá jedine souhlasit. Proč se pořád na tstech ignoruje??[/quote]protože se ho bojej :D :D

smejky-js
smejky-js
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm]Sice dostanu opět mnoho mínusů ale prostě proti neobjektivitě článku musím bojovat !
psáno:
Poměr cena / výkon

U chladičů se většinou poměr cena / výkon neurčuje

,,,,

to je nehorázná blbost protože cena rozhoduje u chlazení vzduchem jsou rozdíly do 5 stupňů ale cena hapruje i 1000.- a to je sakra rozdíl.
Stále nechápu proč umyslně u některých chladičů máte nesmyslné teploty když v reálu jsou daleko studenější!
Teploty u arctic freezer 13 souhlasí ale po silném přetaktování! v běžném režimu s průměrnou skříní lze dosáhnout daleko nižších teplot a je tak srovnatelný s Noctua N-HD14 jen v zátěži trochu strácí.
Mě mrzí že tyto recenze jsou často dost od reality neboť ten kdo staví PC ví že je to většinou jinak a ten Gelid není nic extra stejně by byl jako každý druhý - ono se zapomíná jaký máte ve skříni tok vzduchu a prostor plus každé CPU jinak hřeje - kdo chladí vzduchem extra rozdíl nepozná ale poměr cena/výkon hodně napoví což někdo zde popírá.[/quote]

asi jste zapomněl, že je použit jako topidlo procesor Intel Pentium 4 631, o kterém bych s nadsázkou tvrdil, že topí víc jak i5 2500k. A prosím neotravujte nás pořád s tím Artic freezer 13 je nej, už mi to leze na nervy
Ď.

matador88
matador88
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hosi a co tak jedna (najdolezitejsia) otazka: HLUK ???

johnn
johnn
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vec nazoru, toto jsou "umele" testy, ktere maji svou vypovidaci hodnotu a diky za ne / dle meho mineni jsou OK /, ale realita a "laborator" je o necem jinem...
dabre udelany "air flow" ve skrini je nejvetsi plus pro vsechny komponenty, nejen CPU a jeho "coolmastr"....

Milanese
Milanese
Level 1 Level 1
28. 3. 2012 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi jste zapomněl, že je použit jako topidlo procesor Intel Pentium 4 631, o kterém bych s nadsázkou tvrdil, že topí víc jak i5 2500k. A prosím neotravujte nás pořád s tím Artic freezer 13 je nej, už mi to leze na nervy
Ď.[/quote]

s nadsázkou tvrdil??? P4 631 je Prescott kterej topil jak hovado..žádná Intel šetřící technologie...stálý příkon "100W"

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
29. 3. 2012 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Daniel Wojtěch]Měření je několikrát opakováno, tudíž se jedná o správné teploty a už vůbec ne úmyslné! Dále nevím, jak můžete takhle na dálku tvrdit, že by teploty měli být "studenější"... Všímám si, že téměř pod každým článkem zmiňujete právě onen Arctic Freezer 13. Nejspíše ho považujete za ten nejlepší pod sluncem a na testy, co tvrdí opak máte stále jen námitky.

V posledním odstavci jste si větou "ono se zapomíná jaký máte ve skříni tok vzduchu a prostor plus každé CPU jinak hřeje" prakticky odpověděl na celý váš text. Máte pravdu, každé CPU jinak hřeje, tudíž vy nemůžete tvrdit, že výsledky jsou špatné!

Wojtěch[/quote]
Víte na rozdíl od Vás mohu posuzovat podle jiných recenzí a podle toho co si zákazník přeje do bedny a dokonce to mám i v chodu,to že někoho otravuju nějakou značkou je čistě moje věc ,protože ten chladič se prostě povedl a podle něho posuzuji druhé ,stejně jako někdo Gelid nebo legendární Noctuu N-HD14.(sám jistě máte svého favorita)
Metodika měření je v pořádku ale stejný procesor a desku má asi málokdo.
Když už chcete objektivně posuzovat teploty ,tak musíte použít výsledky od více CPU a skříní což není problém pohledat na netu u seriozních recenzentů.
Zprůměrovat a pak uvidíte co jak chladí,nemohu přijmout fakt že některá měření se dost liší o reality jiných testerů na netu ,mno pokud Vám to nevadí a stačí Vám taková prezentace pak je to dost málo na objektivní posouzení který z chladičů má jaký výkon a který je tak nej.
Třeba pokud do dalších testů zahrnete co nejvíce dalších testovaných boxů s hodnotama od jiných CPU s vícero skříní a airflow pak ta recenze bude dotažena k dokonalosti a opravdu bude co říci lidem kteří hledají optimání chladič pro svou sestavu.Já bych neměl odvahu na základě této recenze si pořídit box do nějákého Intelu nebo někomu "doporučit" vhodný chladič.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
30. 3. 2012 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den,
já vím, že na totio téma už několik článků nepřímo ukazuje, ale zajímala by mě kategorie HTPC chladičů.
Konkrétně se tedy jedná o nízkoprofilové chladiče a především jejich pasivních vlastností, třeba v omezeném prostoru.

Vlastním mediální centrum s Llanem A8-3870 a rád bych si přečetl recnzi, která testuje low profile coolery a jestli to v pasivním režimu vůbec uchladí a za jakých podmínek (např jestli stačí nucený tok vzduchu vyvolaný fanem ze zdroje nebo tak podobně).

Hoky
Hoky
Level 1 Level 1
31. 3. 2012 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, dneska jsem si koupil Cooler Master Hyper TX3 na základě této recenze. Avšak je docela dost hlučný. Podle SpeedFanu jede na 2900 RPM, ale nevím jaký má být standart. Nejede zbytečně rychle. Popř jak by se to dalo zregulovat. Předem díky za odpověď.

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
8. 4. 2012 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se týč toho Spire, nedá se regulovat pomocí voltáže když to nejde pře PWM? Já taky takovej ventilátor mám a musel sem přepnout v biosu nastavení na volty.

Reklama
Reklama