Zpět na článek

Diskuze: Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Dan8
Dan8
Level 7 Level 7
14. 1. 2021 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Chybí kontrolka činnosti disku" To neberu jako maličkost, ale jako zásadní problém.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
14. 1. 2021 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dan8 Já vím, že jsou stále uživatelé, kteří tuhle kontrolku vyžadují, takže jsem ji záměrně nenazval maličkostí, ale přežitkem a do výčtu nedostatků jsem ji zahrnul.

Naštěstí se dá k tomuto účelu přepojit kontrolka spuštěné sestavy.

Dan8
Dan8
Level 7 Level 7
15. 1. 2021 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Maličkost, nebo nepotřebný přežitek, to už je celkem fuk "Ostatní dvě výtky nemají na hodnocení vliv, neboť je již mnozí zákazníci považují za nepotřebný přežitek". Ale já psal jen můj pohled na věc a uznávám, že mnozí zákazníci to tak mají. Navíc by to šlo celkem lehce dobastlit(když je tam tolik otvorů), ale to se každému nechce.

Dan8
Dan8
Level 7 Level 7
15. 1. 2021 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Dan8: Ale o prémii se nebojte, to je jen kritika skříně :D

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
15. 1. 2021 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Dan8: Uff, to jsem si oddychl :wink:

Jen pro zajímavost dodám, že už má stará Define R4 tu kontrolku HDD neměla, takže jsem k tomuto účelu s úspěchem použil kontrolku spuštěné sestavy, která tedy nyní nesvítí stále, ale jen poblikává při činnosti disku. Je to jen otázka přepojení konektoru na základní desce.

Dan8
Dan8
Level 7 Level 7
15. 1. 2021 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: To je jedna možnost, ale pak nevím, jestli je počítač vypnutý, nebo jestli spí (při spánku bliká led). Proto bych raději připojil jinou led a nechal ji prosvítat skrz díry v přední stěně.

johnn
johnn
Level 1 Level 1
14. 1. 2021 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ein kessel buntes, az pote antivibracni zalezitosti, ktere lze vyresit DIY/DoDo...
ale chapu, ze kazdy ma jine priority a pokud je/bude bedna nabizena i bez svetelnych "efektu" a s nepruhlednou bocnici, tak za me +

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
14. 1. 2021 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn Ale vždyť ta bedna má pouze jedinou LED diodu ve spínači Power. Jinak je úplně bez osvětlení.

To, co tam na obrázcích svítí, jsou komponenty testovací sestavy. Ta bedna za to nemůže.

kbq
kbq
Level 1 Level 1
14. 1. 2021 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkné možnosti zapojení. Ale taky by mi chyběl 5.25" kastlík na mechaniku, ale já jsem ze staré školy :-)

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
14. 1. 2021 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kbq No jedním z důvodů, proč se ty 5,25" šachty na mechaniky stále více vytrácejí, je docela velký zábor prostoru uvnitř skříně.
Pokud bychom takovou šachtu do této skříně umístili, okamžitě by to omezilo prostor pro radiátory na stropě, čele i boku skříně. Skříň by se musela minimálně o tu výšku mechaniky zvětšit, aby si většinu vlastností zachovala, a to neuvažuji o zachování využití stropu skříně.
Ta mechanika je do koncepce skříně skutečně velkým zásahem.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
15. 1. 2021 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Tak, kdyby tam nebyl zbytecny dolni tunel na HDD a zdroj, mohla byt skrin jeste mensi a pritom by si zachovala stale vetsinu vlastnosti. :D :D :D

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
15. 1. 2021 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Redmarx: Ale bez toho tunelu bychom získali maximálně 2 cm navíc, než by základní deska narazila na zdroj. Tohle by prostor pro mechaniku nevytvořilo.

Zdroj by musel jako za starých časů na strop za tu mechaniku.
No a pak tu máme koš s disky, ten by se musel zřejmě rozložit do plochy.
Získáme tak při současných rozměrech prostor pro mechaniku, ale ztratíme pro horní radiátor.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
15. 1. 2021 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: Na to existuje takový úžasný vynález a jmenuje se šroubky, naprosto není problém, aby bedna v cenové kategorii 4000 Kč měla odnímatelné a vyměnitelné plechové výlisky, stejně se to dneska dělá místo z plechu z náhražky tlusté jako papír a to by cenu moc nezvedlo.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
15. 1. 2021 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: Jasny, ale fakt je, ze mechanika je relevantni pocitacovy hardware a nepochopim proc na nej vyrobci totalne serou.
Vsak mohli uz pred lety prejit na format ala notebookove interni mechaniky, ktere by byly uzke. Misto toho ti reknu, at si koupis externi mechaniku, ale ja nemam absolutne zadny zajem mit okolo PC dalsich stopadesatdva externich komponent, chci mit v bedne vsechno co tam jde, teda vsechno vyjma monitoru, mysi, klavesnice a gamepadu.

nickyCZ
nickyCZ
Level 1 Level 1
27. 1. 2021 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Redmarx: Mechanika, jakakoliv, byla relevantnim pocitacovym hardwarem tak pred 7-8 lety, clověče.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
15. 1. 2021 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @rnb: Ty pevně přinýtované díly většinou zvyšují pevnost skříně. Šroubky se opakovaným namáháním v tom měkkém plechu vymačkají a spoj pak není pevný. Takže nějaký základní prostorový skelet skříně bude vždy preventivně nýtovaný.
Ale jinak souhlasím, některé části by mohly být vyměnitelné.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
15. 1. 2021 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Redmarx: Ono je to všechno o poptávce trhu. Pokud se budou skříně bez mechaniky prodávat snadno a ve velkých počtech, budou je výrobci raději vyrábět, neboť ušetří materiál a zjednoduší si konstrukci.

Notebookové mechaniky by určitě nějaký prostor uspořily a dovedu si takovou mechaniku dobře představit ve spodní části čelního panelu u dna skříně, kde by nejméně překážela, jen by se jí musel přizpůsobit koš s disky.

Ale doba je taková, že vše se přesouvá do sítí, disky mají obrovské kapacity a o optická média není takový zájem, jako býval dříve.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
14. 1. 2021 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kbq Celej clanek premyslim nad tim, kam bych mel umistit svou Bluray mechaniku a az v diskuzi se dozvim, ze si s ni muzu maximalne vytrit.

A to teda ne, nebudu si nic strkat do prdele, aby si ze me vyrobce delal prdel a proto me tato skrin neoslovuje.

Kdyz jsem si navic precetl, ze vyrobce vykostil skrin o vsechny podstatne dulezite casti jako je kontrolka cinnosti disku, tak musim rici, ze ta skrin je proste blba a smytec.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
14. 1. 2021 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vážení, pokud mi vezmete 30 haléřů z prémií, tak se na vás nezlobím.
Jen mi prosím alespoň do komentáže napište, zda je to proto, že jsem v testu udělal nějakou chybu, ať se z ní mohu poučit, nebo je to pouze proto, že se vám nelíbí testovaný produkt a já mohu být v klidu.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
15. 1. 2021 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarda69 Ale tyhle bedny mají hůře dostupné spínače :wink:

jarda69
jarda69
Level 1 Level 1
18. 1. 2021 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarda69 @Petr Kupský: A mají jenom jeden šuplík, do kterého se vejde 5 1/4" :D

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
15. 1. 2021 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wek Když už, tak její Airflow Edition.
Ale rozhodně nesouhlasím, že je ve všech směrech lepší. Má podstatně horší možnosti instalace radiátorů chlazení, chybí ji USB C, bočnice není ze skla, ale z akrylátu a je dražší.

wek
wek
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Možnost instalace radiátorů - to je otázka šikovnosti dotyčného, který skládá PC :D
USB-C mít ani nemůže, protože v době vzniku neexistoval...
Skříň byla dražší a především se už neprodává.

Nejuniverzálnější skříň od Corsair byla asi 900D, ta má místa dost jak pro disky, tak pro vodní chlazení a tři ventilátoruy v čele vytvářejí dostatečný air flow.
Chybějící USB C jsem řešil přidáním čtečky karet s USB-C 3.2
Uschování konketorů pod odklopný kryt, jako USB, audio .... považuji za zrůdnost a neergonometričnost. Snesitelné by to bylo jen, kdyby byl tento kryt opakovaně oddělitelný.
Řešil jsem přidáním 2x USB v čelním panelu. Protože, pokud s PC opravdu pracujete a potřebujete občas něco připojit, např. flashku spolupracovníka, tak je otevíratelný kryt ke zlosti a zralý k ulomení.

Jen na okraj, z dlouhodobých zkušeností se stavbou PC považuji akryl za vhodnějí materiál pro provoz PC, než sklo. Hlavní nevýhoda akrylu je, že není tak líbivý, jako sklo.
Ale to je samozřejmně věc názoru.

razor329
razor329
Level 1 Level 1
15. 1. 2021 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvazujem o zmene skrinky a zaujimalo by ma ake boli teploty a ako sa spravalo AIO nakolko malo moznost nasavat chladny vzduch z predneho ventilatora a aj gpu dostavala chladny vzduch (skoda ze tam nie su vlozene 3 fan na prednu poziciu) Zvycajne radiator je umiestneny v predu a tak fuka teply vzduch do skrinky a na gpu. Ak je radiator hore nasava teplý vzduch z GPU. Keby autor skusil aspon jeden test kde v predu 3 fan a v zadu jeden fan a radiator na bočnej strane a porovnal či uvazujem spravne. Hore nie je ani potrebne fan nakolko teply vzduch stupa hore. Inak tato recenzia ako jedina umiestnila AIO na bočnú stranu. Recenzia super škoda ze tam nie su spomenuté teploty.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
15. 1. 2021 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@razor329 Moje testovací sestava není bohužel ideální pro porovnávání teplot v různých pozicích radiátoru. S úspornou grafikou ten interiér skříně nijak nevytopím a účinnost chlazení tím neovlivním, takže mám u čtařjádrového procesoru srovnatelné teploty za všech okolností. Už jsem do dříve zkoušel a rozdíly byly jen v jednotkách stupňů.

Ale vaše úvaha je správná. Radiátor v boční pozici musí logicky dosáhnout nejlepších výsledků. Přisává minimum vzduchu od horké grafiky.

razor329
razor329
Level 1 Level 1
17. 1. 2021 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Zaujímalo by ma či neviete zistiť niečo viac o osadenom ventilátore ( 120mm ventilátorů AirGuide) Chcel by som do predu osadiť 3x 120mm a na stránke Corsair som nenašiel Fan s 4 pin a PWM aby tak vyzeral. Zadný fan je tak isto takej konštrukcii??

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
18. 1. 2021 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @razor329: Ano, zadní ventilátor je totožný s tím předním.
Zaslal jsem dnes ráno písemný dotaz výrobci. Také jsem na webu nic nenašel. Počkáme na jeho odpověď.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
18. 1. 2021 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: Takže jsem obdržel odpověď výrobce, že s volným prodejem ventilátorů AirGuide se v blízké době nepočítá.
Napsal jsem zpět, že to považuji za chybu. Tím spíše, že ve skříni jsou pouze dva ventilátory, takže zájem o jejich navýšení zde určitě bude.
Pochybuji ale, že se mou námitkou bude někdo vážně zajímat.

razor329
razor329
Level 1 Level 1
18. 1. 2021 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: Tak to je fakt blbe. Ak by nainstalovali 3 ks rgb do kazdej verzi tak to nieriešim. Ale takto nezmyselne do Corsair 5000d airflow 2ks?? No v kazdom pripade som objednal Corsair 5000d airflow a 2x NF-S12A PWM chromax.black.swap a 2x NOCTUA NF-A14 PWM chromax.black.swap a ktomu Phanteks HALOS DIGITAL RGB FAN FRAMES.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
19. 1. 2021 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @razor329: Přišel mi včera ještě jeden e-mail od výrobce, který vysvětluje, že ventilátory AirGuide jsou zatím novinkou použitou pouze u řady 4000 a 5000.
A také mně informovali, že připomínku zadávají do systému. No uvidíme, zda to něco urychlí.

razor329
razor329
Level 1 Level 1
24. 1. 2021 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: Mal by som ešte otázku. Ak sa osadia 3x Fan v prednej pozícii a na bocnej radiator 360mm.Aka je tam velka medzera ako sa stretáva predný a bočny FAN. Z fotiek to vyzerá že skoro žiadny priestor tam neostava.Potrebujem to vedieť lebo som objednal phantek digital halo rgb FRAME a on zvyšuje hrúbku ventilátora o 5mm.
Ďakujem.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
28. 1. 2021 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @razor329: Těch 5 mm navíc by se tam mělo vejít.

RHW
RHW
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
16. 1. 2021 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ano vyzera decentne.
mne osobne ako par dalsim, chyba 5,25" kos na mechaniku.
Osobne by som tiez uprednostnil plnu bocnicu.
co je potesujuce je hrubka plechov.
inak mozno by sa autor mohol pozriet na ThermalTake Versa j22
https://www.thermaltake.com/versa-j22-tempered-glass-edition.html
tam je napr. aj priestor pre 5,25" mechaniku :wink:

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
18. 1. 2021 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RHW ThermalTake zatím neměl odvahu nám nějakou skříň do testu poslat.

Podle fotek a manuálu bych tu skříň Versa J22 zařadil spíše mezi kancelářské modely. Vidím tam potenciálně možnosti kolize s radiátory, mechanika omezí využití stropního průduchu, přední stěna bez účinného prachového filtru, upevnění disků do šuplíku natvrdo, vylamovací záslepky...
Je to prostorově menší skříň. Je tam zbytečný držák pro dvě 5,25" mechaniky, přičemž osadit se dá jen jedna. Zbytek držáku může způsobit kolizi s radiátorem na čele skříně.

Reklama
Reklama